linda_hans schreef:Mag ik hier even een vraag stellen? (Ik kom even het topic binnenvallen)
Ik puzzel ook erg graag maar merk dat het vervelend is als de tafel helemaal vol ligt. Nu ben ik aan het kijken voor een puzzelmap. Alleen ik zag de gewone map (portapuzzle) of de luxe map. Wat is het verschil? En wat raden jullie me aan?
De deluxe heeft een rits, handvatten en is een stuk steviger. De standaard werkt op zich prima, maar is een stuk flexibeler. Het zijn zegt maar harde kartonnen platen die je in elkaar kan vouwen als een envelop en kan dichtplakken met plakband.
Ik heb de standaard voor 1500 stukjes gehad, en puzzelde wisselend boven en beneden. Dan vond ik de grote en het flexibele wat onhandiger maar voor alleen op tafel en naast de tafel werkt het prima. Mijn vader heeft de deluxe, en die ga ik nu ook voor mijn zoontje aanschaffen. Nadeel is dat die maar tot 1000 stukjes gaat, de grotere versie is nergens te verkrijgen.
Uiteindelijk ben ik zelf voor een handgemaakte puzzel ezel gegaan voor 2000 stukjes. Neemt wel 3kwart van de eettafel in haha.
Oudste van 5 is begonnen met 500 stukjes. Ik vind het echt knap maar ik ben denk ik bevooroordeeld haha.