Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:57

Mo_86 schreef:
Voor mijn gevoel hebben ze ook helemaal niet de tijd genomen om te bekijken of mensen naar de waarschuwing zouden luisteren. Ik las gisteren dat er werd gewaarschuwd dat als men geen afstand ging nemen het dier zou worden afgemaakt, vandaag was ze al dood… Ik dacht dat de Noorse regering wel iets meer respect had voor de natuur. Valt me enorm tegen. Dat door menselijke oorzaak weer een onschuldig dier moest worden afgemaakt verbaast me dan weer helemaal niets.

Het gaat wel vaker zo. En de enige schuldige is de mens die ze voert.
Zo’n dier kan extreem gevaarlijk worden en op een gegeven moment wil je geen enkel risico meer nemen. Misschien loopt een kind er achteloos heen. Soms gaat het heel snel.
In Afrika zie je dit ook vaak. Toeristen voeren vogels, apen zien dit en worden agressief, apen moeten afgemaakt worden. Of hyena of zelfs olifanten.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:07

Niet echt een ergernis, maar voel me wel heel erg rot. Heb in mei een mierenkoningin gekocht, die heeft een maand geleden haar eerste twee werkers gekregen. Alles leek goed te gaan, tot vorige week opeens een werker doodging. Kan gebeuren, de eerste generatie is kwetsbaar en leeft niet zo lang.

Maar nu zag ik net dat de koningin dood was... geen flauw idee waarom, de hitte kan het niet zijn want het is een zuid europese soort die het goed doet met dit weer. Maar nu was er dus maar een werker over, en die was in paniek rond aan het rennen, dus ik heb haar uit haar "lijden" verlost omdat ze anders nog weken/maanden eenzaam zou zijn. Nou.. ik ben al een uur aan het janken. Ik kan zonder enig probleem muizen of ratten aan mijn slangen voeren, maar een mier dood moeten maken? Alsof het een puppy was ofzo.. voel me er zo rot en verdrietig over

Ze hoeft in ieder geval niet meer alleen te zijn

|(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:10

De buren zijn een oppas hondje kwijt. Als sinds vanochtend en dit geven ze nu pas door in de buurt app..
We wonen hier landelijk en vlakbij de snelweg. Dus ik irriteer me er aan dat ze zoiets nu pas doorgeven.
Grotere kans dat het beestje nu al ver weg verdwaald is en als ze dit vanochtend door had gegeven hij gewoon in een van de weilanden van de buren liep.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:10

dat ik een jurkje aan heb gedaan want dat vind ik heerlijk met zo een warm weer maar dat er geen zakken in zitten en ik dus alles in mijn handen moet dragen.

-> even kleren opruimen van het wassen, telefoon mee in de bh
-> even honden laten plassen, tasje zoeken voor de sleutels en telefoon
-> ...

Ik wil gewoon een jurk met zakken voor mijn spullen :(

Oh en dat ik vanmorgen wedstrijd had met de hond. 5 x 20/20 , 1 x 12/20 en 2 x 0/20. En aan de ene kant ben ik supertrots op die goede punten maar van 2 andere baal ik ( 1 x 0 had ik verwacht). Terwijl dat niet nodig is want ze kan en het was gewoon toen te warm geworden. Ze heeft het zo goed gedaan en toch baal ik. Mijn schuldgevoel hierover is al flink afgekocht met snacks, natvoer, knuffels en aandacht maar toch. Waarom kan ik nu nooit tevreden zijn over resultaten?

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:00

De hitte begint me toch echt de neus uit te hangen :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:23

Mkango schreef:
iirrssjjee schreef:

Voor de mensen bedoel je dan toch?
Jup. Word aangevallen door een walrus omdat je te dichtbij komt, dan is dat je eigen schuld.

Ja precies, dan hadden we dezelfde gedachte :Y)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:35

Het is te warm voor seks..

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:38

Echt letterlijk 2,5uur moeten wachten op onze bestelling ( eten). _-:(

Ga ik straks niet fijn naar bed, aangezien de wekker om 06.00u weer gaat.. %)

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:53

fleurtjeuh schreef:

Het is ook te warm om single in bed te liggen :') :')

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:57

fleurtjeuh schreef:

Nee hoor! :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:58

Ga straks denk ik op de bank slapen. Kan ik raam aan galerij kant open houden.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:58

fleurtjeuh schreef:

Onder een koude douche niet hoor :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:02

Zo vreselijk moe

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:10

En de $@%$#^#@$$ poes die iedere keer op bed schijt als ze krols is
:x :x :x :x :x

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:15

De reu mocht zwemmen.

Neemt nu een duik in het stofbad en rent ongeremd rondjes door de kamer.

Funiest home videos is er niks bij.

:')

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:32

Mensen en hun geluiden. Dan vooral het feit dat ik er zo slecht tegen kan :'). Ik word gek, maar kan ook niet 'wegvluchten'.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:40

Aan mijn ex weer eens. Hij is op een maandag na zijn weekend jarig. Ik ben er vanuit gegaan dat de kinderen dan daar tot maandag 18.30 uur zouden zijn (zo staat het in het ouderschapsplan, maar nu toevallig aansluitend aan zijn weekend) maar hij vindt dat ik ze maar gewoon uit school moet halen (zoals na een normaal weekend van hem zeg maar) Maar hij heeft pech want ik ben dat weekend naar Luxemburg (expres dat weekend gekozen om meer tijd te hebben) en ik heb in de planning rekening gehouden dat ik om 18.30 uur thuis moest zijn en niet om 14.00 uur al, dus hij ziet maar hoe hij het regelt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:55

wyoming schreef:
Aan mijn ex weer eens. Hij is op een maandag na zijn weekend jarig. Ik ben er vanuit gegaan dat de kinderen dan daar tot maandag 18.30 uur zouden zijn (zo staat het in het ouderschapsplan, maar nu toevallig aansluitend aan zijn weekend) maar hij vindt dat ik ze maar gewoon uit school moet halen (zoals na een normaal weekend van hem zeg maar) Maar hij heeft pech want ik ben dat weekend naar Luxemburg (expres dat weekend gekozen om meer tijd te hebben) en ik heb in de planning rekening gehouden dat ik om 18.30 uur thuis moest zijn en niet om 14.00 uur al, dus hij ziet maar hoe hij het regelt.

Zeer herkenbaar dit. Ex kwam vandaag ook ineens de kinderen terug brengen terwijl de afspraak maandag was. Prima dat maandag niet uitkwam omdat ie smiddags moet werken, maar meld dit dan ipv ineens op de stoep te staan..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:57

Mensen die grote bedragen niet terug betalen met smoesjes terwijl ze bakken met geld verdienen gewoon 3x zoveel als mij.

Ben echt flink geïrriteerd ik stop ook met dingen voorschieten

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:19

Dat diegene die voor onze konijnen zorgt gisteren is vergeten in de avond te gaan en vers water te geven.
Het is dat het onze buren zijn en we een goede band hebben maar ik kan hier normaal zo van uit m’n stekker gaan, er is een hittegolf kom op mensen dan vergeet je geen dieren te verzorgen of water te geven. Zit je dan ruim 1000 km verderop en kan je zelf niets doen.

Wij hebben camera beveiliging en krijgen een melding als er iemand de tuin in komt. Vandaar dat ik het weet. Volgende keer gaan we een dieren oppas inhuren ofzo.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:24

Arethe schreef:
Dat diegene die voor onze konijnen zorgt gisteren is vergeten in de avond te gaan en vers water te geven.
Het is dat het onze buren zijn en we een goede band hebben maar ik kan hier normaal zo van uit m’n stekker gaan, er is een hittegolf kom op mensen dan vergeet je geen dieren te verzorgen of water te geven. Zit je dan ruim 1000 km verderop en kan je zelf niets doen.

Wij hebben camera beveiliging en krijgen een melding als er iemand de tuin in komt. Vandaar dat ik het weet. Volgende keer gaan we een dieren oppas inhuren ofzo.

Jeetje, dat zou ik ook niet fijn vinden. Waarschijnlijk hadden ze wel gewoon water maar met deze temperaturen wil je dat toch wel zeker weten.

Hoe is het met die brand bij jou?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:35

Nou ik heb even terug gekeken en het is dus vaker tijdens de hitte gebeurd. Zelfs een hele dag niet geweest. Heb ze uiteindelijk een appje gestuurd of alles goed was met ze en de uitleg over de meldingen. Kreeg als antwoord dat ze wel waren geweest. Maar alle andere momenten staan wel op de camera net zoals vanochtend en vanavond.

De branden gaan gelukkig goed. Lief dat je het vraagt. Zaten echt op het puntje van vertrekken en toen draaide de wind van ons af en hebben geen rook, as etc meer gehad. De temperatuur is ook gezakt, het heeft geregend en de brand zelf een stuk meer onder controle. We blijven wel waakzaam want het is nu maar 9km van ons vandaan en is best snel gegaan (3km in een nacht) maar voor nu lijkt het alsof we de vakantie gewoon kunnen afmaken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:39

Niet een grote ergernis, maar al m'n chocoladerepen zijn half gesmolten door de hitte :+ Ze liggen niet in de zon of zo, maar toch. Werd eerder een stukje smurrie afbreken ipv een blokje :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:13

Dat er op TikTok nu al kerst filmpjes voorbij komen

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:41

fjordjes schreef:
Zo vreselijk moe

Dit na een mooie ontspannen dag, wij slapen voor, direct aan de straat. Iedereen heeft achtertuin of balkon, gaan ze aan de voorkant wiet roken en wind staat mijn kant op, alsnog die ruif dicht en lekker warm hier en in combinatie moeheid gaat dat niet zo lekker….

(Verder zijn de buren prima, alleen dit soort acties op dit tijdstip ga ik niet zo goed mee om…)