Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:21

oomens schreef:
loriene schreef:
Ben benieuwd hoe dit alles verder loopt wanneer de herfst en wintermaanden komen.
Kunnen ze in ieder geval de ongeprikten niet meer de schuld geven wanneer besmettingen oplopen.

Waarom kan dat niet?
Hebben we dan al overal een vaccinatiegraad bereikt die nodig is om ook wanneer iedereen weer samen dicht bij elkaar binnen zit, de R stabiel op of onder de 1 te houden? Nee toch?

Je hebt toch hopelijk nu wel eens door dat die vaccinatiegraad echt niet verder omhoog gaat.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:24

Loriene, de vaccinatie cijfers van de afgelopen 2 weken ook bekeken?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:25

[quote="Tiggs"
[quote="LuckyLuna"
[quote="sneeuwpop"
Farmaceutische industrie die geheime contracten met de overheid hebben gesloten
Maar wat iig wel duidelijk is, dat zij niet aansprakelijk zijn voor eventuele bijwerkingen

[/quote]

Dit is het stukje wat ik zo eng vind. Als het allemaal veilig is dan staan ze daar toch voor in. En nemen ze die verantwoordelijkheid toch.(Qoute)

Er is altijd een minimaal risico, zeker als iets in 1x op zo'n grote schaal wordt ingezet.
Als ik jurist bij een farmaceut was, zou ik ook zo'n bepaling in het contract willen. Je wilt het contract voor jouw partij zo gunstig mogelijk maken (en dat is niet alleen bij dit vaccin zo, maar in het algemeen). Dan is de vraag natuurlijk of de afnemer daarmee akkoord gaat. Maar in dit geval hadden de farmaceuten natuurlijk een hele sterkte onderhandelingspositie. Ik vind dit dus echt niet zorgwekkend.[/quote]

Oké, de zakelijke kant snap ik. Toch doet dit wel iets met mijn gevoel van veiligheid

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:28

Zelf dus niet gevaccineerd omdat ik het te eng vind en de veiligheid van het vaccin wantrouw. (Zeker met het oog op een (snel) toekomstige zwangerschap).

Toch denk ik dat ik geen gevaar ben voor de maatschappij.
Ik ga eigenlijk nooit uit eten. Werk nog steeds vanuit huis, of met bescherming. En men boodschappen laat ik nog bezorgen. Opstal in de buitenlucht ontmoet ik wel mensen.

Toch voel ik me uitschot van de maatschappij omdat ik me niet laat vaccineren. Iedereen bestempeld je als die gek die er voor zorgt dat alles langer duurt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:32

Nouja uiteindelijk is vaccineren wel de weg om eruit te komen en als er een grote groep mensen weigert dan sta je klem.....

Het vaccin is uitgebreid onderzocht en alles kon sneller omdat veel al ontwikkeld was en onderzoeken naast elkaar liepen ipv achter elkaar.

Covid kan ook heel veel aanrichten en schade op lange termijn veroorzaken dus ja het is niet te voorspellen. De vaccins zijn gewoon veilig bevonden en na een aantal weken is het uit je lijf he! Dan heb je alleen de antistoffen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:38

Needje schreef:
Fitzroy schreef:
Maar je kunt wel zonder auto naar locaties waar je een QR-code moet laten zien ? Waar een wil is, is een weg. De wil ontbreekt alleen. Wel de lusten, niet de lasten, als we het dan toch over egoïstisch hebben.

Ik kan idd makkelijk met de fiets of openbaar vervoer in de binnenstad hier komen.
Maar dat zegt niet dat ik zonder auto op die testlocatie op een industrieterrein ergens 20 min met de auto verderop kan komen.
Daar moet je een hoop voor regelen.
En als de Jonge zo hard blijft roepen dat enten geen verplichting is en je mag testen dan moet je gewoon zorgen dat dat overal kan. Punt.
Dat kan in het buitenland naar ik begreep nl wel gewoon. Waarom hier dan niet?
Omdat men het enten zonder te verplichten wil verplichten en ik vind dat niet ok!!!!

Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit wel. In andere landen kun je je op elke straathoek laten testen (voor toegang) en hier niet. Dat is vervelend en irritant. Een paar weken terug moest ik met mijn doodzieke kop naar de RAI rijden voor een test, ik was erg ziek en dus ging ik ruim op tijd naar de auto (Amsterdam, dus is soms ff stukkie lopen). Was een halfuur te vroeg maar je mag ABSOLUUT niet te vroeg komen…
Ik snap wel dat mensen er niet zoveel voor voelen om te testen.

Anderzijds: als je helemaal NIKS wilt mbt coronapas, sluit je jezelf nog steeds buiten imo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:39

LuckyLuna schreef:
Zelf dus niet gevaccineerd omdat ik het te eng vind en de veiligheid van het vaccin wantrouw. (Zeker met het oog op een (snel) toekomstige zwangerschap).

Ik ga eigenlijk nooit uit eten. Werk nog steeds vanuit huis, of met bescherming. En men boodschappen laat ik nog bezorgen. Opstal in de buitenlucht ontmoet ik wel mensen.

Toch voel ik me uitschot van de maatschappij omdat ik me niet laat vaccineren. Iedereen bestempeld je als die gek die er voor zorgt dat alles langer duurt..

Mocht je snel zwanger raken verdiep je dan ook even in wat de gevolgen van een covid besmetting bij zwangeren, vooral einde tweede en het derde trimester kan doen. Of zorgen dat je covid krijgt voor je zwanger raakt want je bent niet alleen, neem aan dat je ook een partner hebt die contact met de buitenwereld heeft.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:47

Relaxed schreef:
Loriene, de vaccinatie cijfers van de afgelopen 2 weken ook bekeken?

Dat zegt niet zoveel.
Wordt nu al weer minder

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:50

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Even voor degene die vindt dat discriminatie gezeur is.
Dit staat letterlijk in onze grondwet.
Vooral het laatste stukje even lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:52

Maar dit is heen discriminatie dat is iets héél anders. Er wordt ook niemand uitgesloten er zijn regels om iets te mogen waar iedereen aan voldoen kan. Heb je daar geen zin? Dan kan het ook niet.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:53

LuckyLuna schreef:

Zo hoef je je niet te voelen.
Er zijn heel veel mensen die zich niet laten enten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:55

loriene schreef:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Even voor degene die vindt dat discriminatie gezeur is.
Dit staat letterlijk in onze grondwet.
Vooral het laatste stukje even lezen.

Er wordt NIET gediscrimineerd.. Je mag overal heen na vaccinatie of test.. Hoezo discriminatie...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:58

Spenk schreef:
Maar dit is heen discriminatie dat is iets héél anders. Er wordt ook niemand uitgesloten er zijn regels om iets te mogen waar iedereen aan voldoen kan. Heb je daar geen zin? Dan kan het ook niet.

Kun je niet lezen of zo?
Of WIL je het gewoon niet begrijpen?
Over dit punt worden we het gewoon niet eens en dit is ook het laatste wat ik kwijt wil over dit onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:00

Loriene, vind je het dan ook discriminatie dat je een rijbewijs moet hebben om te mogen autorijden? Want dat is toch exact hetzelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:07

loriene schreef:
Spenk schreef:

Kun je niet lezen of zo?
Of WIL je het gewoon niet begrijpen?
Over dit punt worden we het gewoon niet eens en dit is ook het laatste wat ik kwijt wil over dit onderwerp.

Dat kan ik beter aan jou vragen :)

Misschien moet jij je eens verdiepen in discriminatie dan zal je zien dat dat heel wat anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:08

Relaxed schreef:
Loriene, vind je het dan ook discriminatie dat je een rijbewijs moet hebben om te mogen autorijden? Want dat is toch exact hetzelfde?

Of dat je geen pet op mag op bepaalde plekken, of een badmuts op moet in sommige zwembaden... etc etc.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:13

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:16

Je hoeft niet te vaccineren. Je kan overal naar binnen. Dus wat nou discriminatie?
Omdat je er dan ff moeite voor mort doen?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:21

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:24

loriene schreef:
https://artsencollectief.nl/prof-dr-the ... z2RvJmA_5k

Hier ook nog een zeer interessant artikel over het vaccin en bijwerkingen.
Jammer dat zoiets wordt weggemoffeld.

Je zit echt diep in de algoritmes, wanneer je nu eens zelf een keer onderzoek doet naar die beste Scheffers dan zou je dit niet plaatsen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:35

bigone schreef:
LuckyLuna schreef:

Mocht je snel zwanger raken verdiep je dan ook even in wat de gevolgen van een covid besmetting bij zwangeren, vooral einde tweede en het derde trimester kan doen. Of zorgen dat je covid krijgt voor je zwanger raakt want je bent niet alleen, neem aan dat je ook een partner hebt die contact met de buitenwereld heeft.

Dat klopt er zijn veel risico's. Echter voorkomt het vaccin niet dat je corona krijgt. Je klachten zijn minderheftig. Het is nog niet bewezen dat de gevolgen van corona dan ook minder heftig zijn. Zo wel voor ons als voor het ongeboren kind

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:37

Spenk schreef:
Nouja uiteindelijk is vaccineren wel de weg om eruit te komen en als er een grote groep mensen weigert dan sta je klem.....

Het vaccin is uitgebreid onderzocht en alles kon sneller omdat veel al ontwikkeld was en onderzoeken naast elkaar liepen ipv achter elkaar.

Covid kan ook heel veel aanrichten en schade op lange termijn veroorzaken dus ja het is niet te voorspellen. De vaccins zijn gewoon veilig bevonden en na een aantal weken is het uit je lijf he! Dan heb je alleen de antistoffen.

Dat is dus niet waar. Een echt vaccin wel. Maar dit vaccin zorgt ook niet voor blijvende antistoffen in je lijf. Dat maakt het vreemd. Voor rode hond mazelen of polio hoef je je ook niet 2x te laten prikken
Laatst bijgewerkt door LuckyLuna op 26-09-21 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:40

LuckyLuna schreef:
Spenk schreef:

Dat is dus niet waar. Een echt vaccin wel. Maar dit vaccin zorgt ook niet voor blijvende antistoffen in je lijf. Dat maakt het vreemd

Misschien je verdiepen in de werking van een vaccin tegen een virus? Geen enkel vaccin maakt antistoffen die voor altijd blijven bij zoiets. Wat dacht je waarom je een griep vaccin elk jaar herhalen moet? Bovendien hebben we verschillende vaccins die allemaal heel anders werken dus ''dit vaccin'' gaat ook niet perse op. Je kunt ook Janssen nemen dat is zonder Mrna en gewoon op de oude manier net als griepvaccins.

Maar jij stelt je bang voor het vaccin bent wat er gebeurt als je zwanger bent. Maar als je je nu laat vaccineren is dat vaccin met een aantal weken allang je lijf uit dus dat kan niet eens meer iets aanrichten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-21 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:40

De regels zijn wel krom..

Man lief is zojuist naar de Mac geweest. Aan de deur werd gevraagd of hij bleef eten of dag hij het mee nam.

Hij nam het mee, hoefde geen qr code te laten zien.

Want als je binnen komt om te plassen dan kun je mensen besmetten.

Maar als je binnen staat te wachten te je je eten mee kunt nemen, dan kun je niemand besmetten..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:42

In de eerste maanden bied het vaccin behoorlijke bescherming tegen uberhaupt corona krijgen dan is de kans nog vrij klein. Hoe meer maanden je verder gaat hoe minder dit wordt. Ik zit nu in maand 7 en tegen de delta - variant zou ik dan nog ongeveer 56% beschermd zijn tegen de delta variant. Dit was een onderzoek van laatst , maar heb er verder niks weer over gehoord. Na 3 maanden ging er ongeveer iets van tussen de 20 en 25% vanaf.

Maar

Je bent nog wel beschermd tegen ernstig ziek worden. Corona met een alleen een snotneusje? Ik teken ervoor!