Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:@sclimpre want het uitvallen door Corona is onhandiger dan een docent afwezig ivm quarantaine van kinderen zonder klachten?
Beide is net zo onpraktisch want er kan geen lesgegeven worden op locatie. Tweede misschien nog wel meer als het grootste deel van jou personeel kinderen heeft op de basisschool
Maar goed misschien zijn de collega’s die wij hebben gehad met Corona bijzonder want die hebben allen gewoon vanuit huis lesgegeven
Sclimpre schreef:lenaa_tje schreef:@sclimpre want het uitvallen door Corona is onhandiger dan een docent afwezig ivm quarantaine van kinderen zonder klachten?
Beide is net zo onpraktisch want er kan geen lesgegeven worden op locatie. Tweede misschien nog wel meer als het grootste deel van jou personeel kinderen heeft op de basisschool
Maar goed misschien zijn de collega’s die wij hebben gehad met Corona bijzonder want die hebben allen gewoon vanuit huis lesgegeven
Kijk eens een stap verder: iedereen die besmet is kan het op zijn beurt weer aan iemand anders doorgeven. Dàt is het probleem, niet het feit dat iemand van thuis uit moet werken.
Als iemand uitvalt door een gebroken been is dat een alleenstaand feit wat, buiten voor de persoon zelf, geen verdere gevolgen heeft.
Een virus daarentegen hopt van de ene naar de andere en zolang transmissiewegen aangeboden worden gaat de toestand niet verbeteren.
Huertecilla schreef:Sclimpre schreef:Er is geen tegenstelling tussen verspreiding en economie. Verspreiding van virus is slecht voor de economie. Onzekerheid is slecht voor de economie. Bij de 1ste golf zaten door drastische maatregelen na 6 weken terug in een grotendeels normale situatie. Nu zitten we al 6 maand met een soort noodscenario wat vele malen erger is voor de economie. En waar staan we nu? Hoge besmettingsgraad, volle IC's en vele doden verder. Komt nog bij dat mensen het zo beu zijn dat ze dwars beginnen liggen ipv samen te werken.
In het geval van Sheran is het ook voor de school van belang dat zij niet besmet geraakt. Dus geen versus.
Wat zie jij als de reden, het belang bij het in stand houden van deze Europese noodtoestand met beperking van burgervrijheden?
lenaa_tje schreef:Sclimpre schreef:Kijk eens een stap verder: iedereen die besmet is kan het op zijn beurt weer aan iemand anders doorgeven. Dàt is het probleem, niet het feit dat iemand van thuis uit moet werken.
Als iemand uitvalt door een gebroken been is dat een alleenstaand feit wat, buiten voor de persoon zelf, geen verdere gevolgen heeft.
Een virus daarentegen hopt van de ene naar de andere en zolang transmissiewegen aangeboden worden gaat de toestand niet verbeteren.
En dan zit je dus met als optie alles volledig weer dicht gooien met alle gevolgen van dien.
Het is kiezen tussen twee kwaden bij deze
Sclimpre schreef:[
Geen enkel belang. Wel het onbreken van de moed om even de boel volledig dicht te doen. Dat wordt natuurlijk hoe langer hoe moeilijker omdat we al maanden met beperkingen leven. Het juiste moment voor drastische maatregelen is wanneer de besmettingen beginnen op te lopen. Dan ben je nog optijd om er iets aan te doen en heb je op korte tijd veel resultaat. Maar als dat lukt denkt iedereen dat het paniek voor niets was. Heel moeilijke opdracht voor de politiek.
lenaa_tje schreef:Dat weet ik niet, ik vind de psychische gevolgen en dan vooral onder jeugd echt enorm groot. Dat blijft een hele lastige discussie
lenaa_tje schreef:Dat weet ik niet, ik vind de psychische gevolgen en dan vooral onder jeugd echt enorm groot. Dat blijft een hele lastige discussie
Sclimpre schreef:Ik denk dat voor de psychische gevolgen een lange periode met halve maatregelen en met een pandemie die maar blijft aanslepen net het allerslechtste is. Net zoals voor de economie onzekerheid het kwalijkst is.
Sclimpre schreef:lenaa_tje schreef:Dat weet ik niet, ik vind de psychische gevolgen en dan vooral onder jeugd echt enorm groot. Dat blijft een hele lastige discussie
Ik denk dat voor de psychische gevolgen een lange periode met halve maatregelen en met een pandemie die maar blijft aanslepen net het allerslechtste is. Net zoals voor de economie onzekerheid het kwalijkst is.
Winged schreef:Sclimpre schreef:Ik denk dat voor de psychische gevolgen een lange periode met halve maatregelen en met een pandemie die maar blijft aanslepen net het allerslechtste is. Net zoals voor de economie onzekerheid het kwalijkst is.
Dit.
Het is gewoon dweilen met de kraan open momenteel. en er is ook geen zicht op een puntje aan de horizon. Of totdat de loodgieter die verdomde kraan eens komt repareren. Ik hoorde gisteren vooral reacties als 'wat had je dan gedacht met de maatregelen'. En eerlijk? Zo stond ik er zelf ook in, ik verwacht eigenlijk eerder een verzwaring dan verlichting...
HC: Joh, als je in Mexico reist boek je elk ticket - Mexicanen ook - met je legitimatiebewijs. De privacy is al lang dood.
Oh, en wat dacht je van een reisje naar Rusland vanaf Finland? Daar heb je eerst de Fins-Russische grens. Controle. Dan een controlepost na 3 kilometer. En vervolgens 3 kilometer later de Russisch-Finse grens waarbij je alles open kan maken.
Of even met de bus van Bulgarije naar Turkije. Ga je ook met backpack en al de bus uit uit, helemaal leeg, herinpakken in 2 minuten en de bus weer in.
bigone schreef:HC, ga afval ruimen en een ritje maken en tel eens tot 10. Adem in, adem uit en haal er niet van alles en nog wat bij.
Het enigste waar je op dit moment naar kijkt is wat er allemaal niet meer mag en dan vooral vergelijken met anderen die nog wel iets mogen. Man maak je niet zo druk, denk aan je hart.
Huertecilla schreef:Maar, geloof gerust de politici; als je niet te verbergen hebt en je braaf laat vaccineren zal alles goed komen.
Jildau schreef:bigone schreef:HC, ga afval ruimen en een ritje maken en tel eens tot 10. Adem in, adem uit en haal er niet van alles en nog wat bij.
Het enigste waar je op dit moment naar kijkt is wat er allemaal niet meer mag en dan vooral vergelijken met anderen die nog wel iets mogen. Man maak je niet zo druk, denk aan je hart.
Dat zeg je tegen HC in een topic waar mensen compleet over de zeik zijn omdat er iemand heeft geniest?
Cer schreef:Nou ja als je nu naar het persmoment van Kuipers kijkt, dan zie je dat zelfs de mensen die er verstand van hebben, het ook niet weten. Hij snapt het advies van de gezondheidsraad niet en wil dat er doorgeprikt wordt. Ook is hij het niet eens met Gommers dat er code zwart aan zou komen...
Nou ja, als zij het al niet eens zijn..?
Sheran schreef:Achterom schreef:Hoezo zitten de kinderen in quarantaine en hijzelf niet?
Dat hoeft pas als de kinderen daadwerkelijk corona blijken te hebben.
Huertecilla schreef:Sclimpre schreef:[
Geen enkel belang. Wel het onbreken van de moed om even de boel volledig dicht te doen. Dat wordt natuurlijk hoe langer hoe moeilijker omdat we al maanden met beperkingen leven. Het juiste moment voor drastische maatregelen is wanneer de besmettingen beginnen op te lopen. Dan ben je nog optijd om er iets aan te doen en heb je op korte tijd veel resultaat. Maar als dat lukt denkt iedereen dat het paniek voor niets was. Heel moeilijke opdracht voor de politiek.
Je weet dat Spanje wel de moed had?
We huisarrest hadden en alleen essenteel werk ddorging?
Dat afgebrand werd door Rutte?!
Dat het wel heel effectief was doch de pandemie niet gestópt heeft?!
We hier al ,meer dan een half jaar met en avondklok zitten en er geen enkel uitzicht is dat die opgeheven wordt?!
Dit doordat Spanje geen eiland is maar deel van de EU, deel van de wereldeconomie.
Ik ´zie´ verder dat de grote internationale industrie, in dit geval de pharmaceutische, meer macht heeft dan de politiek, zelfs de EU.
Ten tweede is er een ramp-politiek uitbuiten; zie het rapport van Amnesty.
Het gezamelijke effect is dat we in toemenden mate vee zijn.
Meer controle, minder vrijheid, meer verplichtingen.
Neem deze zomer: Het ziet er naar uit dat we alleen naar het buitenland mogen voor werk of voor geboekte vakantie; geld uitgeven.
Naast paspoort en visum ook entboekje en pcr test nodig.
Als je dat vergelijkt met de situatie voor W.O.2 word je misselijk van onze ´vooruitgang´.
Huertecilla schreef:Vanmorgen op de nationale zenders hier bericht over Israel; dat daar de ZuidAfrikaanse variant immuun voor het Pfizer vaccin zou zijn.