Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:47

Cer schreef:
Karl66 schreef:
Het gaat in Staphorst helemaal niet om het geloof. Als het daar wel om ging, zou je in andere kerken hetzelfde gedrag zien. Het gaat om de Staphorster cultuur. Zij zijn de baas en zij bepalen wat er gebeurt en hoe het gebeurt. Ik vroeger genoeg met klanten in Staphorst te maken gehad, om dat gedrag te herkennen. Wat daar gebeurt is, heeft echt helemaal niks met geloof te maken.

Geldt dat echt voor alle inwoners van Staphorst? Ik kan me niet voorstellen dat iedereen daar zo is, dus dat je die eigenschappen en “cultuur” zo even aan een heel dorp kan hangen?

Nee gemeentebelangen heeft heel duidelijk kritiek geuit. Het is wel heel star.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:50

Sellyxx schreef:
nogmaals, het waren geen 600 mensen bij elkaar. 600 mensen in 3 ruimtes is hoogstens 200 mensen per ruimte. Niet meer dan de eerst 400/450 mensen die eerst welkom waren in Carré (en n.a.v. laatse maatregelen 250) en Paradiso met 250 bezoekers. Kan je voor deze groepen ook geen respect opbrengen?

Als de verontwaardiging puur op het zingen gebaseerd is, oké, maar dan vind ik het nogal een rare beslissing om op basis daarvan alle kerken op te roepen terug naar 30 mensen te gaan. Dat lijkt mij eerder symboolpolitiek: het tonen van zogenaamde daadkracht om de samenleving een veiliger gevoel te geven. Waarom geen lokaal maatwerk?

Omdat maatwerk geprobeerd is, maar men blijkbaar dus niet in staat is om daar op een verantwoorde manier mee om te gaan. Die kans is geweest...

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:53

Beter een kerkdienst met 30 man dan een kerkdienst zonder.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:55

Achterom schreef:
Sellyxx schreef:
nogmaals, het waren geen 600 mensen bij elkaar. 600 mensen in 3 ruimtes is hoogstens 200 mensen per ruimte. Niet meer dan de eerst 400/450 mensen die eerst welkom waren in Carré (en n.a.v. laatse maatregelen 250) en Paradiso met 250 bezoekers. Kan je voor deze groepen ook geen respect opbrengen?

Als de verontwaardiging puur op het zingen gebaseerd is, oké, maar dan vind ik het nogal een rare beslissing om op basis daarvan alle kerken op te roepen terug naar 30 mensen te gaan. Dat lijkt mij eerder symboolpolitiek: het tonen van zogenaamde daadkracht om de samenleving een veiliger gevoel te geven. Waarom geen lokaal maatwerk?

Omdat maatwerk geprobeerd is, maar men blijkbaar dus niet in staat is om daar op een verantwoorde manier mee om te gaan. Die kans is geweest...

Precies! "We" hebben nu ook nog twee weken om het aantal besmettingen per dag wat omlaag te brengen anders komt er misschien wel een soort algehele lockdown :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:56

Ik zie het aantal besmettingen voorlopig nog niet naar beneden gaan

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:57

purny schreef:

Ik ook niet, ik vind de mensen veel losser dan tijdens de eerste golf.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:03

purny schreef:

In principe is er ook een vertraging van 2 weken voor je resultaten ziet. Dus de effecten van de verstrengde maatregelen zie je nog niet terug in de cijfers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:04

Ernst Kuipers zei dat er vandaag of morgen verbetering moest zijn anders kwamen er nieuwe maatregelen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:09

secricible schreef:
purny schreef:

In principe is er ook een vertraging van 2 weken voor je resultaten ziet. Dus de effecten van de verstrengde maatregelen zie je nog niet terug in de cijfers.

Je ziet het nu wel aan de ic opnames die gaan ook oplopen. Ze gaan echt niet lang afwachten meer.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:10

Achterom schreef:
Sellyxx schreef:

Nergens heb ik in de afgelopen tijd zoveel discipline gezien dan bij kerken. De 1,5 meter regels worden streng gehandhaafd, looproutes zijn uitgezet en er is een helder uitnodigingsbeleid. Het is de vraag of dit laatste nieuwe beleid voor álle kerken in dit geval op basis van één voorbeeld (Staphorst) terecht is.

Verbeter me als het niet zo is, maar volgens mij laten de cijfers keihard zien dat er bijna geen besmettingen zijn tijdens religieuze samenkomsten; men houdt zich vrij strikt aan de regels. Blijkbaar gaat het maatwerk wat geprobeerd is zeker wel goed als het gaat om kerken.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 05-10-20 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:10

En ook de ziekenhuisopnames stijgen weer

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:13

Het is nog geen week geleden dat de maatregelen zijn ingegaan, mensen zijn zondag en maandag besmet geraakt.. Dat duurt een paar dagen voor ze ziek worden, en überhaupt getest kunnen worden. Al vraag ik mij af met dit weer en het gedrag van sommige mensen de getallen naar beneden gaan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:15

De mensen die drie weken geleden zeiden dat de ziekenhuizen wel vol zouden lopen werden voor gek uitgemaakt, nee hoor, alleen maar jonkies die het virus kregen, vooral de aanhangers van Engel schreeuwden het hardst. Nu hoor je ze niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:23

purny schreef:
Ernst Kuipers zei dat er vandaag of morgen verbetering moest zijn anders kwamen er nieuwe maatregelen

Je hebt gelijk, tussen besmetting en klachten (en dus testen) zit ongeveer 10 dagen.
Tussen besmetting en zkh-opname zit een goede 2 weken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:25

Ik merk hier (Amsterdam Buitenveldert) anders wel weer een duidelijke verbetering op straat en in de winkels... véél mondkapjes, meer afstand, legere straten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:27

secricible schreef:
purny schreef:

Je hebt gelijk, tussen besmetting en klachten (en dus testen) zit ongeveer 10 dagen.
Tussen besmetting en zkh-opname zit een goede 2 weken.

Gemiddeld 5 dagen dacht ik, besmetting klachten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:28

Ik hoop dat we dit beeld van stijgende besmettingen niet lang meer gaan zien. Dus dat we tegen het einde van deze week een dalende lijn zien.
Al ben ik bang met het omslaan van het weer het niet zal gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:39

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:42

Ik volg hem wel maar vind het niet goed dat hij, misschien onbewust, corona weer vergelijkt met de griep. Koren op de molen van viruswaanzin/viruswaarheid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:46

bigone schreef:
Ik volg hem wel maar vind het niet goed dat hij, misschien onbewust, corona weer vergelijkt met de griep. Koren op de molen van viruswaanzin/viruswaarheid..

Jammer dat je dat als enige eruit haalt.. Hij schrijft zoveel meer en ontkent tenminste niet dat het virus er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:48

Ik kreeg hier net een collecte aan de deur. Papa met kind aan de hand en andere hand de collecte bus.. Vond dat toch vreemd, geen enkele zichtbare maatregel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:49

bigone schreef:

Juist. Hij houdt er ook geen rekening mee dat nu eerst een heleboel jongeren besmet zijn die nu weer ouderen gaan besmetten. Die man kan creatief wauwelen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:50

Relaxed schreef:
Ik kreeg hier net een collecte aan de deur. Papa met kind aan de hand en andere hand de collecte bus.. Vond dat toch vreemd, geen enkele zichtbare maatregel.

Ik zie alleen maar dit soort dingen. Ik vind dit ook nog niet eens zo erg, buitenlucht scheelt al en je blijft op afstand

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:50

Wat ik vooral zorgwekkend vind is dat we dit aantal al aantikken door bevestigde tests. Er zijn natuurlijk op dit moment ontzettend veel mensen met verkoudheden die zich echt niet direct laten testen, waar je ook gewoon nog een hoop mensen tussen kunt hebben met corona. Ik denk dan ook dat we er ver boven zitten op het moment.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:51

Relaxed schreef:

Nou ik vind dit dus heel spannend ... normaal doe ik dit ieder jaar maar ik vind het zelf ook niet prettig om de deur open te moeten doen.