Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:34

Sure_lee schreef:
Vanavond op NPO 1 wordt er gesproken over en met mensen die al weken/ maanden klachten hebben. Niet zo heftig dat ze naar het ziekenhuis moeten maar wel zo erg dat ze niks kunnen.
Mijn moeder is waarschijnlijk al voor 17 maart besmet en ze kan op dit moment op sommige dagen helemaal niks. Haar input wordt ook meegenomen in het programma.
Er is ook een Facebook groep voor mensen met langdurige klachten. Daar heeft mijn moeder gelukkig veel steun aan. Zeker omdat ze dus absoluut niet de enige is die zo lang last heeft. Er zitten ook hele jonge mensen tussen.

Wat naar voor je moeder. Waar heeft ze het meeste last van?
In welk programma gaat het hierover?
Heb je het nos.nl bericht gelezen over pathologische bevindingen tnt bij COVID?

Edit:
Deze bedoel ik: https://nos.nl/artikel/2333750-patholog ... enten.html

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:39

Sizzle schreef:
Als inderdaad enkel part-time werkende studenten eronder vallen dan lijkt me 600 niet raar.
Hoe zit dat dan met mensen met 0-uur oproep contracten die nu niet opgeroepen worden maar ook niet ontslagen zijn? Krijgen die dan ook geld?

Deze regeling is juist bedoeld voor mensen die niet in aanmerking komen voor een uitkering of bijstand. Dat betekent dat het om mensen gaat die, al dan niet via de partner, nog een andere bron van inkomsten moeten hebben.

Sure_lee

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:45

@ astorga, mijn moeder heeft het meeste last van benauwd zijn en hoofdpijn.

Volgens mijn moeder heet het programma op 1.
Kreeg de info via de app. Want van praten krijgt ze het ook benauwd. Heel vervelend voor haar als enorme kwebbelkont.

Dat linkje kende ik nog niet dank je!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:50

Karl66 schreef:
Sizzle schreef:
Als inderdaad enkel part-time werkende studenten eronder vallen dan lijkt me 600 niet raar.
Hoe zit dat dan met mensen met 0-uur oproep contracten die nu niet opgeroepen worden maar ook niet ontslagen zijn? Krijgen die dan ook geld?

Deze regeling is juist bedoeld voor mensen die niet in aanmerking komen voor een uitkering of bijstand. Dat betekent dat het om mensen gaat die, al dan niet via de partner, nog een andere bron van inkomsten moeten hebben.

Aha, thanks.
Ik hoop vooral dat er geen doelgroepen tussen wal en schip vallen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:17

Nu op ned 2 mw van Egmond immunologe umc in het programma met de kennis van nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:22

Bij Op1 een tweetal jongeren en een huisarts die het probleem aankaarten van zeer veel jongeren die niet ziek genoeg zijn geweest voor het ziekenhuis maar wel zo ziek dat ze nu ernstige restverschijnselen hebben. Een Facebook groep telt al 4000 leden met dezelfde ervaringen. Kerngezonde 20 en 30 ers die nu echt moeten revalideren/herstellen en compleet op zijn.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:28

bigone schreef:
Bij Op1 een tweetal jongeren en een huisarts die het probleem aankaarten van zeer veel jongeren die niet ziek genoeg zijn geweest voor het ziekenhuis maar wel zo ziek dat ze nu ernstige restverschijnselen hebben. Een Facebook groep telt al 4000 leden met dezelfde ervaringen. Kerngezonde 20 en 30 ers die nu echt moeten revalideren/herstellen en compleet op zijn.

Pff wat een naar virus. Wat voor restverschijnselen hebben ze? Kan nog steeds beter worden denk ik?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:31

bigone schreef:

Die zouden ze een groter podium moeten geven in de media zodat jonge mensen zich niet onschendbaar wanen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:55

bigone schreef:

Wordt op1 nog herhaald? Ik moest kiezen tussen de npo 1 en npo 2.
Ik ben zelf wel heel erg benieuwd naar die vage klachten.
Ik voel me zeker niet ziek, maar voel wel eea, sinds eind maart, begin april. Heb zelfs lijstje in dit topic geplaatst over 2 april.

Bij mijn moeder begonnen de eerste klachten 6 april, 10 april de eerste duidelijke klachten bij mijn vader.
Maar ik wijt de meeste klachten aan het overlijden van mijn vader.
Met name hoofdpijn en branderige ogen.
Dat zijn wel dingen die ik nagenoeg continu heb. En ontzettend moe. Maar ja wat verwacht je in deze rollarcoaster?!
Maar geen koorts, goede saturatie.
Mijn ogen zijn niet zoals normaal, maar dat wijt ik ook aan de situatie.

We hebben het overlijden en de gang van zaken rond zoekwoorden en overlijden Etc van mijn vader een plek kunnen geven, hebben we vrede mee, voelt goed.
Maar dat het zo rap is gegaan, dat is nauwelijks te bevatten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 01:06

Ik weet bijna 99% zeker dat ik Corona heb gehad na carnaval (ouders die het hebben gehad na mij en daarvan niet ziek geworden, en zelf 2 weken ziek geweest met de klachten) en ik heb nu af en toe nog steeds wel last van druk op mijn borst met sporten of zo, en dat is toch al 2 maanden geleden. Het heeft wel een lange nasleep.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:40

Het blijft lastig als ze niet willen testen. Mijn dierenarts heeft 6 weken enorm gehoest, 2x getest en niet Corona. Bij de 2e test hebben ze ook voor influenza getest (dat kun je namelijk op hetzelfde formulier aankruisen) en inderdaad Influenza A.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:47

tienus63 schreef:
bigone schreef:

Wordt op1 nog herhaald? Ik moest kiezen tussen de npo 1 en npo 2.
Ik ben zelf wel heel erg benieuwd naar die vage klachten.
Ik voel me zeker niet ziek, maar voel wel eea, sinds eind maart, begin april. Heb zelfs lijstje in dit topic geplaatst over 2 april.

Bij mijn moeder begonnen de eerste klachten 6 april, 10 april de eerste duidelijke klachten bij mijn vader.
Maar ik wijt de meeste klachten aan het overlijden van mijn vader.
Met name hoofdpijn en branderige ogen.
Dat zijn wel dingen die ik nagenoeg continu heb. En ontzettend moe. Maar ja wat verwacht je in deze rollarcoaster?!
Maar geen koorts, goede saturatie.
Mijn ogen zijn niet zoals normaal, maar dat wijt ik ook aan de situatie.

We hebben het overlijden en de gang van zaken rond zoekwoorden en overlijden Etc van mijn vader een plek kunnen geven, hebben we vrede mee, voelt goed.
Maar dat het zo rap is gegaan, dat is nauwelijks te bevatten.

Mijn moeder heeft ook last van haar ogen (gehad). Hoorde ook bij corona volgens de arts.
Mijn moeder heeft maar kort koorts gehad. Maar verder dus benauwd en hele heftige hoofdpijn. Ook de rest wat de dames op tv beschreven heeft zij last van. Dus pijn tussen de schouderbladen, spierpijn en dat soort dingen. Haar eerste klachten begonnen met keelpijn en hoofdpijn dat was op 17 maart.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:58

Pin tussen de schouderbladen heb ik begin februari gehad tijdens mijn longontsteking.
Rond 6 april plots nare pijn achter linkerschouderblad.
Plek was cm of 3 in doorsnee, kon er niet van slapen en draaien in bed deed afschuwelijk zeer.
Gaan liggen in bed was ook heel pijnlijk.
Tot ik maar gewoon op mijn rug lag.
Klachten duurden 2-3 dagen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:01

mensen die ziek zijn geweest maar niet getest en misschien geeneens zo heel ziek maar veel klachten blijven houden hebben wellicht bijna zeker beschadigde longen als dit Corona is geweest

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:16

Popstra schreef:
mensen die ziek zijn geweest maar niet getest en misschien geeneens zo heel ziek maar veel klachten blijven houden hebben wellicht bijna zeker beschadigde longen als dit Corona is geweest

Je zou het wel verwachten. Okt ‘19 vond mijn internist mijn longen niet goed klinken. Dus foto’s laten maken.
Ik voelde me op dat moment prima. Arts was er niet gerust op.
Foto’s waren prima.
Eind januari longontsteking, reageerde slecht op ab. Na dikke week omdat ik kortademig bleef en mezelf hoorde piepen, opnieuw foto’s gemaakt.
Saturatie was bij eerste huisartsen bezoek prima, daarna alleen maar telefonisch contact gehad en telefonisch doorverwezen voor thorax.

Juni staat weer halfjaarlijkse apk UMCG gepland. Kijken wat hij ervan vindt.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:21

Mijn zusje herstelt vooralsnog gelukkig goed. De meeste symptomen zijn inmiddels weg. Wat blijft is een extreme vermoeidheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:26

Tienus , ik denk dat je op internet de aflevering terug kunt kijken. Maar als ik zo lees heb jij ook een aantal verschijnselen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:29

Fijn MarliesR dat je zus goed herstelt!

Jeetje:
WTFjusthappenedtoday schreef:
Trump and the coronavirus task force is pushing the CDC to change its methodology for how they count coronavirus deaths, which could lead to far fewer deaths being counted than originally reported. The Trump administration specifically wants the agency to change how it works with states to count coronavirus-related deaths. Dr. Deborah Birx has reportedly urged CDC officials to exclude from coronavirus death-count reporting for individuals who either did not have confirmed lab results and are presumed positive or who had the virus and may not have died as a direct result of COVID-19. Trump has suggested that coronavirus deaths could have been incorrectly tallied or inflated by current methodology. Dr. Anthony Fauci, however, said the U.S. death toll count is likely higher than is reflected in government data. Meanwhile, researchers have developed a new method to compare and merge coronavirus models into a single “ensemble” projection. The result? 110,000 dead Americans by June 6. Total U.S. deaths currently stand at ~84,000. (Daily Beast / NPR / Washington Post)

The top U.S. vaccine doctor who was ousted in April testified that the U.S. could face the “darkest winter in modern history” because the Trump administration was unprepared for the coronavirus. According to Dr. Rick Bright’s prepared testimony, “Our window of opportunity is closing. If we fail to develop a national coordinated response, based in science, I fear the pandemic will get far worse and be prolonged, causing unprecedented illness and fatalities.” Dr. Bright testified that the Department of Health and Human Services “missed early warning signals” in January, February, and March about a potential shortage of medical supplies and “forgot important pages from our pandemic playbook” early on. Dr. Bright filed a whistleblower complaint last week, alleging that he was ousted over his attempts to limit the use of hydroxychloroquine — the unproven drug touted by Trump — to treat the coronavirus. (CNN / Axios / Politico)

Als je geen maatregelen wil nemen om het aantal daadwerkelijk te laten dalen dan verander je het aantal toch? :'). Dan ben ik toch heel blij dat we in Nederland iemand als Rutte aan het roer hebben die het zo goed mogelijk probeert te doen luisterend naar oppositiepartijen, RIVM en adviescommissies etc, en niet zijn eigen ego vooropstelt...

Blijkbaar heeft een 'Quick test' die ze op het witte huis hebben gebruikt ook heel veel cases gemist (30-48%). Zo zie je maar dat niet alle tests goed zijn :n
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-05-20 09:36, in het totaal 3 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:34

MarliesR schreef:
Mijn zusje herstelt vooralsnog gelukkig goed. De meeste symptomen zijn inmiddels weg. Wat blijft is een extreme vermoeidheid.

Gelukkig! Volgens mij moet ze de restverschijnselen zoals vermoeidheid niet onderschatten.
En echt moe is ho! Niet te snel te veel willen doen. Zodat rest verschijnselen hopelijk weg trekken en niet chronisch wordt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:37

bigone schreef:
Tienus , ik denk dat je op internet de aflevering terug kunt kijken. Maar als ik zo lees heb jij ook een aantal verschijnselen.

Ik weet het ook niet.
Was het dan al eind januari/begin februari of juist begin april.

Zodra ik groen licht krijg om serologisch getest te worden, doe ik dat ik waarschijnlijk. Dus via Sanquin of UMCG.
Ik waag me niet aan de corendontesten, om het zo maar te noemen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:47

Wat ik dan wel weer echt frappant vind is dat het nu net dit jaar (wanneer alles wordt afgelast) het super mooi weer is met oa bevrijdingsdag, koningsdag, hemelvaartsdag, pasen... :+ Net bijna alsof het expres zo is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:54

IMANDRA schreef:
Als je geen maatregelen wil nemen om het aantal daadwerkelijk te laten dalen dan verander je het aantal toch? :'). Dan ben ik toch heel blij dat we in Nederland iemand als Rutte aan het roer hebben die het zo goed mogelijk probeert te doen luisterend naar oppositiepartijen, RIVM en adviescommissies etc, en niet
zijn eigen ego vooropstelt...

Hmm, maar die veranderingen in tellingen die nu in Amerika wordt voorgesteld hebben wij toch ook? Waardoor het aantal corona-besmettingen en -doden ver ondergerapporteerd wordt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:56

sureido schreef:
Wat ik dan wel weer echt frappant vind is dat het nu net dit jaar (wanneer alles wordt afgelast) het super mooi weer is met oa bevrijdingsdag, koningsdag, hemelvaartsdag, pasen... :+ Net bijna alsof het expres zo is.

Ja, voor mijn gevoel voor het eerst op 27 april Koningsdag veel beter weer dan 30 april Koninginnedag -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:04

tienus63 schreef:
Pin tussen de schouderbladen heb ik begin februari gehad tijdens mijn longontsteking.
Rond 6 april plots nare pijn achter linkerschouderblad.
Plek was cm of 3 in doorsnee, kon er niet van slapen en draaien in bed deed afschuwelijk zeer.
Gaan liggen in bed was ook heel pijnlijk.
Tot ik maar gewoon op mijn rug lag.
Klachten duurden 2-3 dagen.

Kunnen jouw ouders het van jou hebben gekregen, of was je in die tijd niet bij hen in de buurt geweest?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:05

sureido schreef:

De natuur is niet afgelast, je kunt altijd optimaal gebruik van je tuin en natuurgebieden maken in deze tijd. Fijn dat die lawaaierige vervuilende dingen allemaal niet door zijn gegaan.