Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:13

Oefff pittig! Hier viel het gelukkig mee, maar schrok me wel de tandjes van de klap _O-

pien_2010

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:16

Wouw heftig steentjes met sterren in de ruit.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:39

Ik had het vorig jaar.. steentje op de ruit. Sterretje er in. Laten fixen bij carglass, nog geen week later enorme scheur in de ruit _O- zo ergerlijk. Gelukkig een leaseauto.

En bij mn "nieuwe" eigen auto paar maanden geleden binnen een maand gewoon nieuwe ruit moeten laten plaatsen. Zo'n pech geloof je toch niet meer _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:07

Nog steeds zijn er veel te veel mensen die denken dat je met een 45 km auto alleen op het fietspad mag rijden. Toeteren, schelden, gebaren enz is tegenwoordig heel normaal.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:23

marleen_usar schreef:
Nog steeds zijn er veel te veel mensen die denken dat je met een 45 km auto alleen op het fietspad mag rijden. Toeteren, schelden, gebaren enz is tegenwoordig heel normaal.

Zelf heb ik sinds 2017 het rijbewijs B (personenauto), maar dat is dus precies het gedeelte dat ik gemist heb tijdens mijn rij-opleiding en mijn examens: bijzondere verkeersdeelnemers. Denk hierbij aan 45km-auto's (ook wel brommobielen genoemd), invalidenvoertuigen, tractoren en paard(en), al dan niet met wagen/rijtuig erachter, een schaapskudde met herder enzovoorts. En daarin zou je ook kunnen opnemen hoe een blinde persoon zich door het verkeer begeeft. Want veel mensen weten niet dat als zo'n persoon op de stoep staat en zijn of haar stok recht voor zich uitsteekt, dat hij of zij wil oversteken. Met alle gevolgen van dien.

Dit is echt een gemiste kans voor de makers van de theoriematerialen en -examens volgens mij. Want hoe moet je weten hoe zulke, vaak langzamere verkeersdeelnemers zich op de weg gedragen als het je niet geleerd wordt en je ook niemand in je omgeving hebt, die daar gebruik van maakt? Het hoeft echt niet een compleet boekwerk of examen daarover te zijn, maar een extra hoofdstuk in de lesboeken met beknopte uitleg of een extra reeks vragen bij de theorielessen en -examens, dat is toch niet teveel gevraagd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:36

Klopt het zou goed zijn als je er meer over mee krijgt, maar de snelle auto's kunnen gewoon in halen dus waarom zo te keer gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 06:36

Nog nooit heb ik er problemen mee gehad en ook ik heb het nooit in de verkeerslessen gehad. Gewoon geduldig er achter blijven tot je kunt passeren. Is nu ook weer niet heel moeilijk want het rijdt zo langzaam dat "het erop en erover is". zoals wij dat lachend noemen. Dus gewoon snel passeren zodra het kan.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:36

Angstige autorijder voor mij.
En een bumperklever achter mij.
Ik kan zijn kenteken en merklogo niet eens zien...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 13:15

pien_2010 schreef:
Nog nooit heb ik er problemen mee gehad en ook ik heb het nooit in de verkeerslessen gehad. Gewoon geduldig er achter blijven tot je kunt passeren. Is nu ook weer niet heel moeilijk want het rijdt zo langzaam dat "het erop en erover is". zoals wij dat lachend noemen. Dus gewoon snel passeren zodra het kan.

Ja helaas hebben steeds minder mensen geduld en daarmee kunnen ze ook steeds minder logisch nadenken lijkt het wel.

Hagelslag dat is wel een lastige situatie. Zo langzaam als veilig kan maar rijden tot je voorbij de angstige rijder kan denk ik :=

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:34

We reden 90 waar je 100 mocht.
Voor mij geen probleem.
Ik hield mooi afstand.
Maar toen van links een vrachtauto de weg op wou draaien ging de auto voor mij echt vol in de ankers.
Nu had ik meer dan genoeg ruimte om te reageren naar voor .
Maar die achter mij kreeg het wel wat benauwd geloof ik.
Daarna werd er afstand gehouden _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:45

Was het helemaal vergeten, maar had laatst een gevaarlijke situatie op de weg:

Ik was onderweg met dochter, 2 uur snelweg. Het was overdag, maar reed op de linkerbaan zo’n 120 km/u. Reed gewoon met het verkeer mee, achter mij een flinke ruimte. Rechts een busje, de auto voor me haalde die vlot in. Ineens deed dat busje de richting naar links, dus ik was al verbaasd: ‘wat gaat die nu doen?’

Gooit ie de bus zo naar links.. ik week dus uit naar links, waar ik gélukkig net een inham had en hem dus vlot inhaalde en er weer voor ging. Busje seinde dus ff groot licht..

Ik had kunnen remmen, had nl niks vlak achter me maar dan had ik of flink moeten remmen of had ik tegen zijn achterkant gezeten. Snapte dus echt niet dat ie koos om zijn voorganger in te halen terwijl hij zelf net werd ingehaald.. Maar het hart zat me toen wel ff in de keel!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:02

Marocje schreef:
Was het helemaal vergeten, maar had laatst een gevaarlijke situatie op de weg:

Ik was onderweg met dochter, 2 uur snelweg. Het was overdag, maar reed op de linkerbaan zo’n 120 km/u. Reed gewoon met het verkeer mee, achter mij een flinke ruimte. Rechts een busje, de auto voor me haalde die vlot in. Ineens deed dat busje de richting naar links, dus ik was al verbaasd: ‘wat gaat die nu doen?’

Gooit ie de bus zo naar links.. ik week dus uit naar links, waar ik gélukkig net een inham had en hem dus vlot inhaalde en er weer voor ging. Busje seinde dus ff groot licht..

Ik had kunnen remmen, had nl niks vlak achter me maar dan had ik of flink moeten remmen of had ik tegen zijn achterkant gezeten. Snapte dus echt niet dat ie koos om zijn voorganger in te halen terwijl hij zelf net werd ingehaald.. Maar het hart zat me toen wel ff in de keel!

Ohh het is bijna alsof ik mijn situatie van laatst lees! Alleen gaf bij mij het busje geen signaal en was er voor mij geen uitwijkmogelijkheid...hij zette zijn zijkant dus vol in mijn zijkant -:(- hij had duidelijk gewoon niet gekeken bij het inhalen. Mijn hele rechterkant in de poeier, maar gelukkig omdat ik een zware diesel heb die je niet zomaar wegdrukt en beide handen aan het stuur nog net mijn auto uit de vangrail kunnen houden. Iets met kantjeboord %) helaas is hij hem ook gepeerd voordat ik gegevens kon krijgen (ik had het te druk met ademhalen om überhaupt na te denken daarna :roll: ) dus hij is er nog mee weg gekomen ook nog. Hopelijk heeft hij wel fors schade (net als ik helaas),ik heb aangifte gedaan voor zover dat kon maar verwacht daar ook niks meer van ivm gebrek aan getuigen. Ik was zo boos,de idioot!

Maar je bent dan echt wel flink ondersteboven, lijkt me nog veel erger als je kind ook nog bij je in de auto zit, pfff :n

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:11

Wow, das hélemaal heftig Vientje! Balen vd schade, maar gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen..

Vanwege dit soort dingen overweg ik bijna een dashcam..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:23

Dat was ook het eerste wat de verzekering en het waarborgfonds zeiden inderdaad, of ik een dashcam had...geen gek idee hoor.

Ik was vooral blij dat ik niet in 2 mm breedte versie over het asfalt of de vangrail uitgesmeerd was inderdaad := :+ vreselijk.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:13

Dat is erg balen Vientje.

Ik reed pas met mijn speed pedelec (volgens de wet is het een bromfiets) in een 30 km zone met een verplicht fietspad /strook op de rijbaan, want geen brommers, alleen fietspad.

Kom ik bij een verkeerssluis waar het bord aangeeft dat ik voorrang heb.

Komt er een wagen aan die naar het fietspad wijst. Ik stop maar, net voor de sluis.
Maar goed ook, ik kreeg geen voorrang.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:35

Jeetje vientje wat heftig! Ga je de schade bij het waarborgfonds proberen te verhalen?

Ik heb net de nieuwe route N434 van a4 naar a44 getest, wauw… dit scheelt gewoon 15-20 minuten voor mij als ik naar m’n ouders ga *\o/* ben gewoon in een half uurtje thuis *\%/* echt top! Normaal reed ik altijd om via a4 tot nieuw Vennep en pakte dan de a44 richting Leiden want ik wil niet binnendoor, dit is gewoon perfect _/-\o_

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:56

@vientje en Marocje, die situaties ben ik ook altijd huiverig voor. Zo vaak inderdaad dat ze hem er zo voor gooien, ik snap helemaal dat je dan eerst je hart bij elkaar raapt.

@Rennie89, moet je dat een hele lange tunnel ook door? Ik herken hem vaag, vandaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 00:36

Ja een lange tunnel inderdaad, gaat zo langs Leiden richting Katwijk. Is sinds juli open , had deze route nog niet gereden dus ben echt verbaasd _/-\o_

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 07:15

Heel eng Marocje en Vientje wat een nare ervaring. Brrrrrr

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 07:18

Rennie89 schreef:
Ja een lange tunnel inderdaad, gaat zo langs Leiden richting Katwijk. Is sinds juli open , had deze route nog niet gereden dus ben echt verbaasd _/-\o_

Dan ben ik daar ook door heen gereden, maar vanaf warmond toen, maar scheelt echt inderdaad enorm.^^

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:21

Bijna thuis. Op de andere weghelft moet vrachtwagen de bocht om. Vrachtwagentje wat erachter zit wacht niet netjes, nee, die knalt er om heen, bijna op mijn motorkap. Gelukkig lette ik op maar ik kon gierend in de remmen. Idioot.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:18

Wij zijn weer terug in Frankrijk en mensen waren over het algemeen zeer beleefd en correct. Fijn!
Een hele grote ergenis gehad (ik kom uit de zorg dus weet dat 1 sec het verschil kan zijn tussen dood en leven of kwaliteit en geen kwaliteit van leven).
Ik moest rechtdoor. Een ambulance met sirene aan kwam tegemoet en moest links af de autobaan op. De politie die de oprit had afgesloten opende de slagboom alvast. Aan mijn kant voor rechtdoor verkeer was het licht op groen. Dus ik stop netjes zodat hij gelijk door kon.
Het was dubbelbaans en toch rijden mensen nog snel door waardoor de ambulance vol in de anker moest en wachten en echt wel meer als paar seconden.
Ik vertelde dit in familieverband (hoe asociaal kun je zijn) zegt mijn schoonzus dat toen zij met B met loeiende sirene naar het ziekenhuis moest (het was zo ernstig dat ze in de ambulance mee moest), dit zo vaak gebeurde en het personeel vertelde dat het erger en erger is geworden en het echt voorkomt dat ze daardoor te laat komen want al die paar seconde groeien uit tot minuten. Zo verdrietig vind ik dat.
En ik begrijp het ook niet, want altijd zegt ik:"gelukkig moeten wij wachten om de ambulance voor te laten en is het niemand van ons die moet wachten op de ambulance voor hulp).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:14

Vanmorgen binnendoor naar een 70 weg gereden, denk dat ik nog nooit zo langzaam naar die weg heb gereden.
En de gene reed ook nog eens 40 op die weg, ben meteen hem ook voorbij gereden en 70 gaan rijden.

Volgens mij is het tegenwoordig voor fietsers ook moeilijk aan te geven dat ze afslaan,
en dan ook ineens de 65+ personen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:33

Siggislief schreef:
Vanmorgen binnendoor naar een 70 weg gereden, denk dat ik nog nooit zo langzaam naar die weg heb gereden.
En de gene reed ook nog eens 40 op die weg, ben meteen hem ook voorbij gereden en 70 gaan rijden.

Volgens mij is het tegenwoordig voor fietsers ook moeilijk aan te geven dat ze afslaan,
en dan ook ineens de 65+ personen.

Lol! Het lijkt alsof ik tegenwoordig vaker 65+ers op een fiets tegen kom die dan heel dapper richting aangeven terwijl ik in mijn auto zit te roepen:”Hou nou uw handen aan het stuur voordat u onderuit gaat en ik u moet oprapen!”

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:40

Ik had vanmorgen bijna een 65+er onder mn auto omdat ze dacht zonder te kijken en aan te geven even over te kunnen steken. %)