Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Nog steeds zijn er veel te veel mensen die denken dat je met een 45 km auto alleen op het fietspad mag rijden. Toeteren, schelden, gebaren enz is tegenwoordig heel normaal.
pien_2010 schreef:Nog nooit heb ik er problemen mee gehad en ook ik heb het nooit in de verkeerslessen gehad. Gewoon geduldig er achter blijven tot je kunt passeren. Is nu ook weer niet heel moeilijk want het rijdt zo langzaam dat "het erop en erover is". zoals wij dat lachend noemen. Dus gewoon snel passeren zodra het kan.
Marocje schreef:Was het helemaal vergeten, maar had laatst een gevaarlijke situatie op de weg:
Ik was onderweg met dochter, 2 uur snelweg. Het was overdag, maar reed op de linkerbaan zo’n 120 km/u. Reed gewoon met het verkeer mee, achter mij een flinke ruimte. Rechts een busje, de auto voor me haalde die vlot in. Ineens deed dat busje de richting naar links, dus ik was al verbaasd: ‘wat gaat die nu doen?’
Gooit ie de bus zo naar links.. ik week dus uit naar links, waar ik gélukkig net een inham had en hem dus vlot inhaalde en er weer voor ging. Busje seinde dus ff groot licht..
Ik had kunnen remmen, had nl niks vlak achter me maar dan had ik of flink moeten remmen of had ik tegen zijn achterkant gezeten. Snapte dus echt niet dat ie koos om zijn voorganger in te halen terwijl hij zelf net werd ingehaald.. Maar het hart zat me toen wel ff in de keel!
Siggislief schreef:Vanmorgen binnendoor naar een 70 weg gereden, denk dat ik nog nooit zo langzaam naar die weg heb gereden.
En de gene reed ook nog eens 40 op die weg, ben meteen hem ook voorbij gereden en 70 gaan rijden.
Volgens mij is het tegenwoordig voor fietsers ook moeilijk aan te geven dat ze afslaan,
en dan ook ineens de 65+ personen.