Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:08

little_birdy schreef:
eva92 schreef:
[quote="Marcella
Zou een gat erin zitten.

Maar gelukkig ook nog positieve ervaringen. En zelfs van de persoon die de 3 zweetdeken + rhino uitrijdeken gekocht heeft compliment gekregen. Vandaag iemand die hoofdstel kwam ophalen en gelijk laatste restje spullen overgenomen heeft. Moet de uitnodiging dat als ik een keer zin heb dan mocht ik wel langs komen (zo balen van mijn gezondheid). <3

Als de deken echt zo kapot geweest was had ik die nog niet eens verkocht, maar of beneden in de container gegooid of aan paarden vriendin met sloopgrage paarden gegeven. :')

Je bent niet helemaal eerlijk mevrouw.. ik was erbij toen het pakket werd geopend.. zo stuur je geen deken op toch? Zonder het even te vermelden
[ [url=m/fN0fz6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c5Nhgp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt wel verbrand of door een muis kapot gevreten >;)[/quote]

Ja zoiets inderdaad.. maar ze probeert nu de rollen om te draaien dat mijn vriendin het zo heeft laten maken.. maar dat is niet zo. Ik heb ook bewijs dat de deken zo is aangekomen dmv marktplaats screenshots. Vriendin wil de deken wegbrengen om hem te laten repareren. Dit kost 20 euro.. wil verkoper niet vergoeden. Toen wilde ze de deken terug sturen.. moest ze zelf de verzendkosten lappen. Als ik iets kapot geleverd krijg hoort dat volledig vergoed te worden

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:09

Cardy schreef:
@Eva; volgens mij ziet de deken er zo uit doordat de koper de deken heeft laten "maken"? Of is het verhaal toch anders?

Als koper zonder overleg met Marcella het (op deze manier) heeft laten maken dan zou ik ook als verkoper mijn handen er vanaf halen. Als de deken in dezelfde staat was als tijdens verkoop dan was er nog wat over te zeggen, maar nu...

Koper heeft nog niks laten maken!!! Zo is die aangekomen

upendo

Eh nee. Als je bij een ruitersport iets terugstuurt betaal je ook zelf de retourkosten.

eva92

upendo schreef:
Eh nee. Als je bij een ruitersport iets terugstuurt betaal je ook zelf de retourkosten.

Niet als iets kapot is!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:10

Plus dat ik het echt bijzonder vind dat je zo'n plek mist op foto's op marktplaats.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:10

eva92 schreef:
Niet als iets kapot is!

Ook dan.

Het is mij nooit gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:12

Zoiets is natuurlijk een welles nietes verhaal... Maar je doet een particuliere 2e hands koop. Dan heb je natuurlijk geen recht op teruggaaf of volledige vergoeding. Je koopt niet in een winkel he... Ik merk ook dat mensen dat steeds vaker denken.. Dat als je iets 2e hands koopt en het staat je niet aan je alles wel even retouneren kan.

Bovendien moet je in de meeste winkels ook gewoon zélf je retourkosten betalen ook wanneer iets stuk is.

Wanneer je zekerheid wil hebben moet je spullen gewoon ophalen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:12

upendo schreef:
eva92 schreef:
Niet als iets kapot is!

Ook dan.

Het is mij nooit gelukt.

Dan alsnog zon beschadiging behoor je te vermelden.. als je een foto van de andere kant neemt ziet niemand dit. Deken ligt nog ingemaakt bij koper en is 100% zo aangekomen ik hoef daar niet over te liegen. Het is jammer dat marcella het gehele verhaal omdraaide terwijl ze het eerst gewoon toe gaf

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:15

Joh. Voorstel was terugsturen en bedrag terug exclusief retourkosten. Dat is wat je in de winkel ook zou krijgen.

Koper kiest er zelf voor om het te laten repareren. Ik zou als verkoper gekke henk zijn als ik daar aan mee zou betalen terwijl de geboden oplossing is zoals wanneer je hem nieuw zou kopen!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:17

upendo schreef:
Joh. Voorstel was terugsturen en bedrag terug exclusief retourkosten. Dat is wat je in de winkel ook zou krijgen.

Koper kiest er zelf voor om het te laten repareren. Ik zou als verkoper gekke henk zijn als ik daar aan mee zou betalen terwijl de geboden oplossing is zoals wanneer je hem nieuw zou kopen!

Ze kreeg alleen de aankoop kosten terug. Marcella wilde haar verzendkosten ook behouden en dan nog 1x verzendkosten terug. Ben je dus 13.50 aan verzendkosten kwijt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:19

Ik zou je vriendin aanraden om voortaan alles nieuw in de winkel te kopen dan. :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:19

En op de foto's lijkt ie al gemaakt te zijn. Misschien met een andere kleur dan de deken zelf, maar lijkt wel gemaakt te zijn. Wat zou er dan nog meer aan gemaakt moeten worden als het verhaal van de koper klopt?

Ben stiekem wel benieuwd wat er voor de deken betaald is (puur om het een beetje in context te kunnen zetten).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:20

Is de deken nou al gemaakt of niet?

Vind dat dit niet onder oplichting valt, het betreft een tweedehands product en daar heb je geen rechten zoals je bij een winkel hebt. Wat jullie doen is laster en zomaar iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:21

Cardy schreef:
En op de foto's lijkt ie al gemaakt te zijn. Misschien met een andere kleur dan de deken zelf, maar lijkt wel gemaakt te zijn. Wat zou er dan nog meer aan gemaakt moeten worden als het verhaal van de koper klopt?

Ben stiekem wel benieuwd wat er voor de deken betaald is (puur om het een beetje in context te kunnen zetten).

Er is overheen gestreken of iets.. deken is dus niet waterdicht. Hier moet dus een extra stof weer overheen gezet worden

Er is 50 euro voor de deken betaald

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:21

Zit er nou ductape op die deken? Of lijkt dat zo

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:22

Rennie89 schreef:

Vind dat dit niet onder oplichting valt, het betreft een tweedehands product en daar heb je geen rechten zoals je bij een winkel hebt. Wat jullie doen is laster en zomaar iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

Nee niet gemaakt. Er is nergens een naam of iets genoemd op facebook. Dat heeft marcella hier zelf in het topic gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:23

Dat zet het al helemaal in ander daglicht.

€50 voor een Bucas Smartex van €200... Dat is 1/4 van de nieuwprijs he.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:24

Oké duidelijk. Nogmaals, tweedehands aankopen burgers onderling heb je niet de rechten die je hebt als aanschaf uit een winkel. Dit moeten jullie onderling uitzoeken, want product is geleverd. Er is dan geen sprake van oplichting, hoogstens verwijten naar niet volledige foto’s van deken en eerlijkheid over de stand van de deken. Hoe duur is deze deken nieuw? Het blijft een tweedehands product wat gebruikt is, dus gebruikerssporen zijn meer dan normaal.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 22-12-20 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

eva92

Spenk schreef:

Maakt niet uit ik koop ze voor minder wel helemaal heel

upendo

eva92 schreef:
Rennie89 schreef:

Nee niet gemaakt. Er is nergens een naam of iets genoemd op facebook. Dat heeft marcella hier zelf in het topic gedaan

Zeker wel, ze is getagd in het opgelicht in de paardenwereld facebook clubje.

upendo

eva92 schreef:
Spenk schreef:

Maakt niet uit ik koop ze voor minder wel helemaal heel

Dat geeft geen rechten voor dit geval.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:25

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het prive communicatie bevatte
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 22-12-20 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:27

eva92 schreef:
upendo schreef:

Niet als iets kapot is!

Echt wel ooit gehad met een gloei nieuwe deken waar binnen een maand de buiksingel vanaf lagen (Rambo Duo). En ja zelf gehad namelijk en bleek productie fout te zijn geweest. :')

Dat zwarte is ductape om te voorkomen dat er paarden aan de lijm zouden blijven zitten, want is gerepareerd met speciale lijm die daarvoor is (en ik heb nog een 2 weken met lijmresten op mijn handen gelopen wegens geen handschoenen aan. Deken is verkocht als waterdicht en dat was die ook bij de verkoop.

Reperatie is zonder overleg gebeurt en ja daar ging ik niet mee akkoord. Ze mocht de deken terug sturen en zou haar 40 euro terug krijgen. Totaal was het 45 euro incl. verzenden via post.nl.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:29

Als ik het zo zie (de screenshots) vind ik het ook niet zo netjes... als je de deken opvouwt voordat je hem inpakt in de doos, dan zie je echt wel de reparatie wel..
en ook met foto’s maken... kan je niet zeggen dat je hem anderhalf jaar niet in handen hebt gehad , want je hebt er foto’s van gemaakt van de advertentie.
Nee eerlijker had wel geweest om het ook te vermelden in de advertentie...
Zou zelf ook niet blij ermee zijn als ik het opeens zo ontvang zonder er vanaf te weten..

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:30

Marcella schreef:
eva92 schreef:
[quote="upendo"
[/quote

Niet als iets kapot is!

Echt wel ooit gehad met een gloei nieuwe deken waar binnen een maand de buiksingel vanaf lagen (Rambo Duo). En ja zelf gehad namelijk en bleek productie fout te zijn geweest. :')

Dat zwarte is ductape om te voorkomen dat er paarden aan de lijm zouden blijven zitten, want is gerepareerd met speciale lijm die daarvoor is (en ik heb nog een 2 weken met lijmresten op mijn handen gelopen wegens geen handschoenen aan. Deken is verkocht als waterdicht en dat was die ook bij de verkoop.

Reperatie is zonder overleg gebeurt en ja daar ging ik niet mee akkoord. Ze mocht de deken terug sturen en zou haar 40 euro terug krijgen. Totaal was het 45 euro incl. verzenden via post.nl.

Maar dan klopt je verhaal toch niet? Je wist dus dat ie er zo uitzag bij verkoop terwijl je blijft zeggen van niet.. je verhaal klopt niet!