Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:17

Ik lust geen koffie en geen thee :+ heb het soms wel in huis, maar niet altijd.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:02

Ik lust ook geen koffie. Toen ik nog alleen woonde had ik aan het begin gewoon koffie. Alleen ging het altijd over datum :+ Kan weinig kwaad denk, maar zei het er er wel altijd bij en dan hoefde niemand het. Uiteindelijk had ik alleen nog koffie bij bepaalde gelegenheden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:29

Flying_Angel schreef:
Mijn tante zet uit gierigheid twee koffie uit 1 Senseopad. :oo

Wij hebben zo'n dolce gusto apparaat. Een tijdje geleden waren mn ouders hier en ik stond te kletsen en ondertussen koffie te zetten. Dus ik vergat dat cupje te verwisselen. Daarna kreeg ik gelijk commentaar van mn ouders dat ik wel heel gierig was :D
Sindsdien vraag ik altijd of ze het eerste bakje of het tweede bakje van het cupje willen _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:17

Ik lust ook geen koffie, en drink kruidenthee, toch heb ik altijd gewone koffie en 'gewone' thee in huis voor het bezoek. Gaat vanzelf wel een keer op :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:28

TinkerTreas schreef:
Flying_Angel schreef:
Mijn tante zet uit gierigheid twee koffie uit 1 Senseopad. :oo

Wij hebben zo'n dolce gusto apparaat. Een tijdje geleden waren mn ouders hier en ik stond te kletsen en ondertussen koffie te zetten. Dus ik vergat dat cupje te verwisselen. Daarna kreeg ik gelijk commentaar van mn ouders dat ik wel heel gierig was :D
Sindsdien vraag ik altijd of ze het eerste bakje of het tweede bakje van het cupje willen _O-

_O- Die blijft goed hangen dus!

Wij hebben enkel een senseo voor gasten, wij drinken zelf geen koffie.
Dus wij hebben gewoon simpele jumbo koffie pads en de goedkoopste creamer voor bij de koffie.
Zonde geld voor ons om daar duur spul voor te kopen als wij het toch niet gebruiken en nu hebben we in ieder geval iets staan.
Mijn schoonouders passen wekelijks op en die MOETEN koffie hebben, ja moeten, want anders komen ze gewoon niet := En ze drinken die vieze meuk gewoon weg, dus het zal wel goed zijn :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:33

Als er wekelijks mensen zouden zijn die steevast koffie drinken zou ik het ook wel in huis hebben ja. Dan gaat het niet over de houdbaarheidsdatum heen :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:35

laughterline schreef:
Ik lust ook geen koffie, en drink kruidenthee, toch heb ik altijd gewone koffie en 'gewone' thee in huis voor het bezoek. Gaat vanzelf wel een keer op :j

Ik lust wel koffie maar drink het nooit thuis en ik lust geen thee. Maar ik heb altijd (gewone) koffie en thee in huis voor bezoek.
Ik heb maar een paar keer per jaar bezoek dat daadwerkelijk koffie drinkt, maar dat maakt niet uit. Wil het gewoon altijd kunnen aanbieden.
Ik heb overigens een hekel aan koffiezetapparaten. Ze nemen alleen maar ruimte in op je aanrecht en je moet ze schoonmaken. Dus die enkele keer dat ik koffie zet doe ik dat nog op de ouderwetse manier.

Koffie over de houdbaarheidsdatum.. hoe lang staat het dan in huis? Twee jaar ofzo?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:38

Als het open is, kan je het 2 weken gebruiken.. das niet zo lang toch?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:42

Marocje schreef:
Als het open is, kan je het 2 weken gebruiken.. das niet zo lang toch?

Aangezien ik mijn losse koffie steeds uit het pakje haal en overgiet in een blikken doos die makkelijker stapelt in de kast, staat daar bij mij geen datum op…
Idem bij Senseo-pads hoor. Die gaan in goed afsluitbare doosjes ipv in het pakje te blijven zitten.
Ik drink momenteel weinig koffie, maar heb ook nog geen klachten gehad van bezoek.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:43

Twee weken maar? Nou dan was de koffie bij mijn ouders vroeger ook altijd over de datum. Zo'n pondspak dronken zij ook niet in twee weken op ook al dronken ze elke dag koffie.
Ik check nooit de houdbaarheidsdatum en krijg nooit klachten :D
Na het openen gaat de koffie in zo'n speciale koffie bus en het blijft altijd prima in orde. Doe er dus denk ik soms wel een jaar mee :)

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/th ... e-pak.aspx

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:52

Hier altijd met de koffiemelk, wij gebruiken dat niet. Dus dan kochten we koffiemelk en mocht degene die het gebruikte de rest meenemen :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:56

Houdbaarheidsdatum geldt voor het dichte pak, open is het dus echt veel korter. Tuurlijk kan je het na die twee weken wel gebruiken, maar lekker is anders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:58

Die ervaring heb ik dus echt helemaal niet. Proef geen verschil. Bewaar het wel altijd afgesloten in een koffie bus.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:03

Zal niet zo snel over de datum zijn, is meer dat als het pak open is en er zuurstof bij komt de smaak achteruit gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:06

nuscaniels schreef:
Zal niet zo snel over de datum zijn, is meer dat als het pak open is en er zuurstof bij komt de smaak achteruit gaat.

Dit inderdaad. En dan is uit pak in een luchtdichte bus beter dan in pak laten zitten. In die bus kan je het redelijk lang bewaren zonder echt smaakverlies.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:11

Haha oeps. Dat pak koffie wat ik 2,5 jaar geleden open heb gemaakt zal ik straks maar eens weggooien dan _O- Ja hey weet ik veel ik drink dat nooit :+ ik drink wel koffie maar ik heb altijd ruzie met het filterkoffieapparaat, ik ben daar te dom voor om daar lekkere koffie uit te krijgen dus ik gebruik in plaats daarvan een dolce gusto apparaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:34

:') Ik heb een senseo staan. Drink het zelf niet en kreeg deze van ouders zodat ik mensen iets kan aanbieden. Ik ga geen ander apparaat kopen voor iets wat ik zelf nooit gebruik.
Heb het wel netjes in huis, alleen geen koffiemelk tenzij iemand aangeeft dat te drinken. Als senseo niet goed genoeg is, jammer dan geen koffie.

Maar dat geldt voor mij ook met frisdrank enzovoorts. Ik drink geen cola, Fanta en noem maar op. Als ik weet dat er iemand langskomt die dat drinkt haal ik wel een kleine fles, anders heb ik het niet.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:44

Voor koffiemelk haal ik altijd cupjes. Iets duurder en minder goed voor het milieu, maar wel langer houdbaar.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:06

Vind dat zoiets raars. Wanneer je zelf geen frisdrank in huis hebt voor visite omdat je t zelf niet drinkt is oke maar koffie MOET je perse in huis hebben :?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:08

Smallheal schreef:
Vind dat zoiets raars. Wanneer je zelf geen frisdrank in huis hebt voor visite omdat je t zelf niet drinkt is oke maar koffie MOET je perse in huis hebben :?

Dat komt omdat mensen verslaafd zijn aan koffie :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:14

Flying_Angel schreef:
Hier altijd met de koffiemelk, wij gebruiken dat niet. Dus dan kochten we koffiemelk en mocht degene die het gebruikte de rest meenemen :+

Die cupjes zijn dan ideaal. Vaak 8 samen ofzo.

als ze bijna over de datum zijn geef ik ze,dan mee of aan de kat. Is heel weinig 1 cupje.

Een pak kon ik standaard weg doen na 1 bezoek

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:15

Zo hebben wij zo goed als nooit bier in huis. Wij lusten het beide niet.
Wanneer mij schoonouders en schoonbroer langskomen, haal ik wel een paar blikjes. Maar bah, dat stink dan zo.. Ik spoel ze altijd even uit voor ik ze in de vuilbak gooi.

Zo heb ik hier nu al 2 maanden bier en sangria staan, van de laatste keer dat ze hier geweest zijn. Volgens mij mag die sangria ondertussen wel al weg, want de fles is dus wel al open...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:16

Smallheal schreef:

Het is altijd koffie of thee das van vroeger uit ofzoiets denk ik

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:17

O nog iets wat ik nooit in huis heb ( tenzij ik weet dat er iemand komt die het drinkt) is inderdaad bier of wijn.

Ik drink dat zelf niet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:19

Wij hebben wel koffie in huis, en van die sachets voor cappuchino ofzo. :')
Ik drink nooit thee, maar krijg nog weleens wat van [***] of pas bijvoorbeeld een high tea thuis bezorgd, dus ik heb echt een lade vol verschillende thee soorten.

Verder staat er altijd aanmaak of cola, maar vraag mensen wel altijd of ik iets specifieks voor ze moet halen. En als ik het weet haal ik gewoon even een 1 liter fles ofzo. Mijn schoonzus drinkt bijvoorbeeld graag spa rood, dus met een spelletjesavond haal ik altijd een fles. Kleine moeite.

Wijn hebben we ook nooit in huis, dat neemt mijn zus dan zelf mee want ik heb ook geen idee wat ik moet halen. Bier wel, en sterke drank hebben we ook altijd wel staan.