Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:40

Ik heb inderdaad zelf geen kwalitatief materiaal (of ja, heb het in principe wel, maar kan er niet goed mee werken en als je alleen bent is een spiegelreflex ook niet alles), gewoon enkel functioneel (een GoPro).

Een fotograaf is leuk, maar ik heb ooit eens veel geld betaald voor een shoot waar helemaal geen mooie foto's uitgekomen zijn, is toen een heel gedoe geweest om dat geld terug te krijgen. Sindsdien ben ik daar wat terughoudend voor. Kijk wel eens wanneer mensen paarden zoeken voor portfolio's ed maar dat is vaak zo ver uit de buurt dat het niet interessant is ... Daarnaast is de omgeving hier in de buurt van de stal niet meteen wauw en is het helemaal niet praktisch om met een blind paard te gaan reizen (met een trailer die ik niet heb, en waarvoor ik weer mensen moet inschakelen) om op locatie te gaan shooten.

Dus leuk zou ik het zeker vinden, maar de praktische kant houdt mij tegen (en om eerlijk te zijn de financiële kant ook). Ook is dat natuurlijk altijd maar tijdelijk, dan heb je leuke foto's en een super herinnering, zeker waar .. maar daar kan je ook geen jaar meer verder zeg maar. (weet niet hoeveel foto's je meestal krijgt voor gebruik op social media, maar denk vaak een stuk of 10-15 op klein formaat?) Dan moet je al op regelmatige basis dat doen en dat is helemaal moeilijk.

Maar ik snap zeker wel wat je wil zeggen :j Zou dolgraag mijn privé-fotograaf hebben die mooie foto's maakt terwijl ik gewoon fijne dingen met de pony's doe, haha.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:03

Welke omgeving zit je [***]?

Bij mij is het soms ook moeilijk om aan goede foto's te komen. Mobiel foto's zat, maar die zijn toch niet altijd leuk of goed genoeg om te posten. Gelukkig sta ik nu op een grote stal, dus genoeg mensen die ik eventueel kan vragen wat foto's of filmpjes te maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:11

Belgisch Limburg, wel vrij dicht tegen de grens maar dan nog .. uithoek, haha.

Dat is wel fijn, als die mensen daar ook tijd en zin in hebben. Hier op zich geen kleine stal, maar ben er wel vaak alleen, en als er anderen zijn dan zijn die bezig met hun eigen paarden. Zou wel eens een keer iemand kunnen vragen, maar op regelmatige basis gaat dat niet lukken (en of ze fotografeer-skills hebben weet ik ook niet :P ).

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:20

Polls en vragen doen het bij mij nog niet zo. Maar waar ik op mijn post tussen de 100 en 200 likes krijg. Worden mijn verhaal fotos nog niet eens 100 keer bekeken.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:46

Inderdaad fotoshoot foto’s vind ik altijd leuk om te zien! Ik ben bij mijn paard eigenlijk helemaal niet met insta bezig haha. Ik plaats gewoon foto’s die ik van shoots heb omdat ik dat leuk vind en die shoots doe ik ook omdat ik zeg van foto’s hou :D

Ik heb nu ineens een foto met 725 likes. Hiervoor had de foto’s met de meeste likes er 336!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:53

Dit is mijn foto met de meeste likes, dat binnen 24 uur.
Best trots <3

Afbeelding

Duke met zijn vlechtjes, hij vind het vreselijk al dat gepruts.
Moet wel lachen dat de foto meteen boven aan bij de #braits populairste posts staat, blijkbaar hebben mensen verder weinig met vlechtjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:56

Shoots lijken me ook wel erg leuk om (regelmatig) te doen, gewoon om de foto's te hebben inderdaad :j Misschien eens een oproepje doen .. aanbieden als portfolio-modellen ofzo. Misschien dat er toch wel fotografen in de buurt zitten wie dat leuk lijkt. Zouden ze aantrekking hebben? Ze kunnen wel wat VD-trucjes en ben aan het werk voor meer. En ze zijn natuurlijk gewoon mooi 8-) Hahaha.

Je foto's gaan goed Jets! Maar je hebt ook een prachtige pony en je doet leuke dingen, vind je foto's altijd heel fijn om voorbij te zien komen.

Leukerd ook Daphara. Af en toe moeten ze het maar ondergaan zeker? :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:09

Daphara schreef:
Best trots <3

[ [url=m/qksxtl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet wel lachen dat de foto meteen boven aan bij de #braits populairste posts staat, blijkbaar hebben mensen verder weinig met vlechtjes.

Waarschijnlijk omdat het 'braids' is ipv 'braits' :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:09

Daphara schreef:
Best trots <3

Het is dan ook braids :')

Wel super schattige foto <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:27

Qimm schreef:
Daphara schreef:
Best trots <3

Het is dan ook braids :')

Wel super schattige foto <3

Ahhhhhhh :)*

Blond momentje... hahahaha
Maar de hashtag #braits bestond al wel. 8)7

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:28

Ik kom nooit boven de 200 qua likes. Terwijl Rogan zo knap is :')

Ach ik modder gewoon lekker door en ik weiger een win actie te starten om aan meer volgers te komen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:29

Er zijn met mensen met spellingsproblemen denk ik haha ik gebruik ook vaak de verkeerde spelling van silhouette omdat die ook veel posts heeft :')

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:31

Qimm schreef:
Er zijn met mensen met spellingsproblemen denk ik haha ik gebruik ook vaak de verkeerde spelling van silhouette omdat die ook veel posts heeft :')

:')

Ik heb de neiging om mensen die jou paard typen ipv jouw paard te ontvolgen :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:33

[***]: Ik heb wel kwalitatief goede foto's denk ik, maar bij mij gaat het ook niet denderend hoor. Ik post gewoon wat bij mijn dieren past en wat hen echt vertegenwoordigt. Ooit een filmpje geplaatst van mijn hond die half ligt te slapen terwijl ik hem aai en die kreeg bijna 1000 likes, terwijl foto's van blij rennen of een mooi portret net aan 150 likes haalt :') Er is gewoon vaak niet veel van te zeggen. Ik zie accounts met vrij saaie telefoonfoto's die ruim 1000 likes per foto krijgen, die hebben blijkbaar toch net iets heel interessants of leuks wat ik net niet snap maar heel veel anderen wel :))

Ik hoop altijd wel op iets meer bereik maar ik besef ook dat ik het account vooral voor mijn eigen lol heb en dat er ook veel zijn die wel graag foto's blijven zien, dus ik blijf lekker posten zoals ik doe. Ik vertel er wel verhaaltjes bij zodat men ze leert kennen. Dat valt bij mijn account wel in de smaak geloof ik want ik krijg dan wat meer reacties.

Ik lees van jou toch vrij vaak dat het je zo bezig houdt, meer likes, meer volgers. Nou en! Jij vindt het toch leuk? En kijk naar wie je nu al bereikt met toch vrij simpele foto's. Heel tof toch? Dat is voor jouw fantastische beestjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:46

In het begin was ik erg bezig met likes en volgers omdat ik graag veel van beiden wilde, zoals die 'echte' accounts. Maar dat is al een tijdje niet meer hoor, heb wel ontdekt waardoor je er meer krijgt (in mijn geval dan toch) maar het is niet dat ik er constant mee bezig ben.. de laatste tijd al helemaal niet, heb op een week tijd 1 foto gepost denk ik, en nog steeds niet zo'n zin erin. Terwijl mijn account in verhouding wel erg goed gaat, zowel qua volgers als likes.

Natuurlijk doe je het voor jezelf, maar geef toe .. als er niemand naar zou kijken of het zou liken dan kan je het net zo goed niet doen, toch? Dan kan je de foto's ook fijn op je computer organiseren en/of een foto-album van maken om naar te kijken. Als je iets van social media hebt doe je het toch voor de reacties van de anderen ... Maar dat is niet meer mijn hoofdbezigheid, want anders voelde ik mij wel verplicht om altijd te posten en er constant mee bezig te zijn ;)

Gek wel bij jou, want jouw verhouding volgers/likes ligt wel héél scheef....

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:51

Lisitano schreef:
[***]: Ik heb wel kwalitatief goede foto's denk ik, maar bij mij gaat het ook niet denderend hoor. Ik post gewoon wat bij mijn dieren past en wat hen echt vertegenwoordigt. Ooit een filmpje geplaatst van mijn hond die half ligt te slapen terwijl ik hem aai en die kreeg bijna 1000 likes, terwijl foto's van blij rennen of een mooi portret net aan 150 likes haalt :') Er is gewoon vaak niet veel van te zeggen. Ik zie accounts met vrij saaie telefoonfoto's die ruim 1000 likes per foto krijgen, die hebben blijkbaar toch net iets heel interessants of leuks wat ik net niet snap maar heel veel anderen wel :))

Ik hoop altijd wel op iets meer bereik maar ik besef ook dat ik het account vooral voor mijn eigen lol heb en dat er ook veel zijn die wel graag foto's blijven zien, dus ik blijf lekker posten zoals ik doe. Ik vertel er wel verhaaltjes bij zodat men ze leert kennen. Dat valt bij mijn account wel in de smaak geloof ik want ik krijg dan wat meer reacties.

Ik lees van jou toch vrij vaak dat het je zo bezig houdt, meer likes, meer volgers. Nou en! Jij vindt het toch leuk? En kijk naar wie je nu al bereikt met toch vrij simpele foto's. Heel tof toch? Dat is voor jouw fantastische beestjes <3

Nou ik kijk graag naar Manu en Uma! <3
Ik het juist zo mooi dat je foto's plaatst van hoe ze echt zijn, komt niet zo gemaakt over ofzo

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:03

Ahh wat leuk te lezen _classic! Daar doe ik het voor :*
Als ik nou nog eens in de buurt kom van jouw edit skills! Ik vind dat moody zo gaaf! Maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar :))

[***] schreef:
In het begin was ik erg bezig met likes en volgers omdat ik graag veel van beiden wilde, zoals die 'echte' accounts. Maar dat is al een tijdje niet meer hoor, heb wel ontdekt waardoor je er meer krijgt (in mijn geval dan toch) maar het is niet dat ik er constant mee bezig ben.. de laatste tijd al helemaal niet, heb op een week tijd 1 foto gepost denk ik, en nog steeds niet zo'n zin erin. Terwijl mijn account in verhouding wel erg goed gaat, zowel qua volgers als likes.

Natuurlijk doe je het voor jezelf, maar geef toe .. als er niemand naar zou kijken of het zou liken dan kan je het net zo goed niet doen, toch? Dan kan je de foto's ook fijn op je computer organiseren en/of een foto-album van maken om naar te kijken. Als je iets van social media hebt doe je het toch voor de reacties van de anderen ... Maar dat is niet meer mijn hoofdbezigheid, want anders voelde ik mij wel verplicht om altijd te posten en er constant mee bezig te zijn ;)

Gek wel bij jou, want jouw verhouding volgers/likes ligt wel héél scheef....

Ja bedankt :') I know! Ik heb dit account wel al ruim vijf jaar, dus er zit ook een hoop aan ghost followers tussen denk ik. Een jaar lang groeide het enorm maar sinds het nieuwe algoritme is dit het. En mijn foto's zijn juist vooruit gegaan in kwaliteit.

Oké, dan heb ik je verkeerd begrepen. Op mij komt het wel over of je er erg mee bezig bent. Natuurlijk doe je het voor het delen, maar dat lukt toch ook? Je zegt zelf al dat je best goed gaat qua likes en volgers :D
Jammer dat je zo ver weg zit, anders had ik je graag eens geholpen met je foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:07

Ja, bedoelde het niet slecht, haha, maar verbaasde mij erover, want met zoveel volgers zou je wel wat meer likes verwachten ;) Maar dat is dan inderdaad misschien de oorzaak, veel mensen die niet meer actief zijn ed ...

Neen hoor, dat lijkt waarschijnlijk zo omdat ik altijd heel uitgebreid reageer, en mij wel afvraag hoe dingen beter kunnen of wat mensen leuk(er) zouden vinden, met de beperkte mogelijkheden die ik heb. Zie hier regelmatig mensen posten dat ze maar zoveel volgers hebben, of dat foto's weinig likes krijgen ofzo, maar die krijgen ook niet allemaal de opmerking dat ze er teveel mee bezig zijn :P

Ik ben heel tevreden met mijn account, maar niet met de foto's die ik produceer op dit moment, het motiveert niet om ermee bezig te zijn terwijl ik het wel leuk vind om een mooi account te hebben. Vandaar dat ik weer even zoekende ben hoe ik dat op kan lossen :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:13

Haha ja sorry :D Misschien omdat jij het juist zo analyseert. Ik reageer ook omdat ik het herken, hoor. Een tijd geleden had ik er zelfs helemaal geen zin meer in.
Je hebt via Bokt zoveel paardenfotografen en meetings, moet vast wel gaan lukken!

In je eentje honden fotograferen vind ik ook wel een stuk gemakkelijker dan paarden. Die moet je dan toch los kunnen gooien, en de meeste stallen staan vol met lelijke troep dus dan is een leuke foto op stal ook al lastig.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:19

Over foto's gesproken!
Omgeving Utrecht! Hier ook welkom :o Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bijna 5100 volgers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:25

Ik analyseer inderdaad alles (heel uitgebreid). Is een dingetje van mij, op alle gebieden .. levert af en toe wel wat op gelukkig. Tegelijk zou ik het ook wel wat minder mogen doen ;)

Meetings zijn vaak totaal niet in de buurt, en met mijn gevallen naar een meeting gaan (met een trailer waar ik dus mensen voor moet inschakelen) is ook niet iets van 'doen we wel eventjes'. En de omgeving inderdaad, een binnenbak is al niks, de poetsplaatsen is ook maar saai net zoals hun paddock, de longeercirkel is in dit jaargetijde niet geweldig en de weide staan ze alleen maar met hun hoofd naar beneden want ze mogen geen gras :+ Daarnaast kennen ze het woord 'actie' niet dus die foto's worden ook al moeilijk, haha. Het zijn ook oudjes, ze moeten van mij niet meer teveel.

@ TessJazz : jij hebt genoeg mooie foto's :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:57

Maar jij hebt altijd fotos met mooie uitzichten en natuur, daar kunnen fotografen echt wel wat van maken hoor. De meeste doen het in beroerdere omstandigheden. Dat je je blinde liever niet mee neemt naar meetings en met de trailer enzo kan ik inderdaad heel goed begrijpen, zou dat zelf ook niet doen hoor! :*

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:58

[***] schreef:
Ik analyseer inderdaad alles (heel uitgebreid). Is een dingetje van mij, op alle gebieden .. levert af en toe wel wat op gelukkig. Tegelijk zou ik het ook wel wat minder mogen doen ;)

Meetings zijn vaak totaal niet in de buurt, en met mijn gevallen naar een meeting gaan (met een trailer waar ik dus mensen voor moet inschakelen) is ook niet iets van 'doen we wel eventjes'. En de omgeving inderdaad, een binnenbak is al niks, de poetsplaatsen is ook maar saai net zoals hun paddock, de longeercirkel is in dit jaargetijde niet geweldig en de weide staan ze alleen maar met hun hoofd naar beneden want ze mogen geen gras :+ Daarnaast kennen ze het woord 'actie' niet dus die foto's worden ook al moeilijk, haha. Het zijn ook oudjes, ze moeten van mij niet meer teveel.

@ TessJazz : jij hebt genoeg mooie foto's :P

Hihih klopt! Maar ook elke dag post ik goede kwaliteit foto's haha :D
Zo helpen we elkaar een handje gheghe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:49

@ Joscaa : dat is wel waar, op zich natuur genoeg in de buurt maar allemaal veld .. dus ook vrij eentonig. Maar we gaan het zien, ga in ieder geval eens een oproepje doen, wie weet :) En inderdaad, de blinde niet om duidelijke redenen maar de andere is ook best een geval apart dus of dat goed zou gaan. Maar daarbij is het vooral dat ik niemand wil lastigvallen om met een trailer te moeten rijden ..

@ TessJazz : je doet ook een stuk meer met je paarden, haha.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:56

Dayanara schreef:
Qimm schreef:

:') n

Ik heb de neiging om mensen die jou paard typen ipv jouw paard te ontvolgen :')

Uhm oeps.. spelling is niet mijn beste kant :Y)