Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:23

Ik ben met marktplaats zo wantrouwig geworden dat ik alleen nog maar ophaal. Bij verkopen liever ook ophalen. Ook vraag ik, als de deal bijna rond is, om het telefoonnummer van de betreffende persoon (dus van zowel kopers als verkopers). Dan zit je niet met de berichten/ reactietijd mocht er toch onverhoopt iets tussen komen ook.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:56

Gejat, maar ik vond hem zo geniaal dat ik hen toch plaats :P

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:01

Word zonder t neem ik aan. :')

Haha wel komische reactie. Ik zou een bot antwoord geven als: Als je hem voor 70 euro kan kopen dan moet je dat snel doen. :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:02

Iemand op UW die reageert op mijn schoenen: 'Ma als je ze aan hebt zijn ze raar' Uh.... Dan koop je ze toch niet? :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:48

Nooooo, ik had twee racefietsen op MP gezet. Die zijn van de buurman en mocht ik hebben. Ik heb er geen verstand van. Weet ik veel wat ze waard zijn. Ik heb wel op internet gezocht, maar ik snap er weinig van. De prijzen lopen van 50 tot veel hoger, afhangende van merk, frame, staal/metaalsoort etc, en ik heb geen idee wat voor fietsen dit zijn.

Met iemand 140 vandaag overeengekomen, dikke prima. Dat is veel meer dan ik had verwacht. Dus hij is nu onderweg om ze op te halen. Ik heb ondertussen een bod van 160, 180 en nu al 200.. Maar goed, overeenkomst is overeenkomst. Meneer is al onderweg. Dus dat is dikke pech. Mijn geweten laat het niet toe om hem nu af te zeggen, hoewel ik - eerlijk gezegd - hartstikke verleid ben om dat wel te doen :') . Maar dat kan je gewoon niet maken.

In ieder geval lesje geleerd om minder snel op een bod in te gaan haha. Maar ik verkoop normaal dingen die totaal niet lopen, dus als je dan al 1 bod krijgt ben je superblij en ga je er vaak mee akkoord als het niet overdreven slecht is..

Ondertussen 220 geboden -O- :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:55

Is hij ze op komen halen of heb je geluk?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:57

Ze zijn net weg :P

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:11

Ahhh! Nou mooi meegenomen toch!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:19

Inderdaad, het is gratis geld, want ik heb de fietsen gekregen, dus ik kan niet klagen eigenlijk. Stalgeld van volgende maand er weer uit :P

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:14

Mijn racefietsen waren 'refurbished' (tweeedehands van de dietsen maker waar je ze dus ook kan inruilen voor geld als je te groot voor de fiets wordt etc) voor 400 of meer :') heb gewoon hele dure smaak als het om racefietsen gaat

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:30

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:03

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:38

Buggy te koop staan, duidelijk vermelding, collection only E17/Walthamstow Area
Krijg ik een berichtje:
YO, I live in Oxford, but I want it
Dus ik terug dat het alleen ophalen is bij mij thuis met mijn postcode erbij
Krijg ik een berichtje terug:
That's far, u can post?
ik: Nee, sorry, alleen ophalen, ik ga geen buggy verzenden
zij weer: But I live in Oxford, u can deliver?
Ik: Locatie is duidelijk zichtbaar in de advertentie (er staat notabene een kaart bij) en nee ik kan geen buggy 2,5 uur enkele reis met de trein wegbrengen met een hele bups kinderen. Bovendien kost t treinkaartje me meer dan de buggy kost.
zij: Yes but I want it and I live in Oxford.

Uiteindelijk maar gewoon genegeerd, dat gaat toch niets worden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:27

Klinkt als oplichterij

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:16

xSCWx schreef:
Klinkt als oplichterij

Oh nee, dat is hier heel normaal, heel veel mensen vinden dat ze dingen maar bezorgd moeten krijgen, en er vooral geen moeite voor willen doen. Ik kan ze niet op 2 handen meer tellen die dit willen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:52

_Nadia_ schreef:
xSCWx schreef:
Klinkt als oplichterij

Oh nee, dat is hier heel normaal, heel veel mensen vinden dat ze dingen maar bezorgd moeten krijgen, en er vooral geen moeite voor willen doen. Ik kan ze niet op 2 handen meer tellen die dit willen.

Ik moest even omschakelen dat jij in Engeland woont dacht nou ja wat is dat nou voor voorstel _O-
Maar zijn ze dan ook niet bereid om kosten die jij maakt om het te komen brengen ge betalen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:11

Oh ik had ook even niet door dat je in engeland woonde, excuus :D
Ik had namelijk eens een auto gezien op marktplaats waar ik interesse in had. Maar die auto stond ineens in Engeland en moest naar Nederland worden gevaren. Of ik dan alvast wat over wilde maken voor de verscheep kosten. Ja doei :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:27

F_inley schreef:
Ik moest even omschakelen dat jij in Engeland woont dacht nou ja wat is dat nou voor voorstel _O-
Maar zijn ze dan ook niet bereid om kosten die jij maakt om het te komen brengen ge betalen?

Lol nee, dat komt niet eens in ze op over het algemeen. Plus, metro, treinkaartjes en 5 uur reizen voor mij en al mijn kinderen komt ongeveer op 60£ terwijl de buggy 25£ kost :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:38

Leuk uitje toch, Nadia... heb je ook eens wat te doen en maak je ook nog een mensen blij :+

(Echt serieus, denken mensen nou écht dat je dat zou doen :? )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:42

Mijn vriend heeft wel eens zijn motor verkocht aan de andere kant van het land met ook de vraag of hij hem wilde brengen. Vergoedde hun het treinkaartje terug. En ze boden wel een erg!! nette prijs voor de motor.
Hij heeft dat toen wel gedaan.
Is natuurlijk wat anders dan voor 25 pond voor een buggy.
Maar toch dat mensen dat vragen. Zou gewoon niet in me opkomen met die afstand.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:44

Maar ik zou het dus ook nooit brengen. Ookal krijg je daar een vergoeding voor. Wie weet kom je daar en zeggen ze dat ze er toch vanaf zien of verschijnen ze niet/doen ze de deur niet open. Dan sta je daar... zonder geld, mét veel benzinekosten en een (paar) uur verder.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:46

Maar dat vond hij dan niet erg. Hij ging zo vaak een dagje toeren met de motor.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:14

Ik heb mijn zadel destijds weggebracht en de koper vooraf de benzine laten betalen zodat als ze het niet namen ik dat wel al had

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:44

Hoi, ik lees dit topic al lang mee maar heb nu even een vraagje. Wanneer je via ideal een betaalverzoek aanmaakt op marktplaats moet je dan het overeengekomen bedrag inclusief verzendkosten invoeren? Of worden de verzendkosten automatisch erbij gerekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:55

Verzendkosten moet je er zelf nog bij op rekenen.

Ik ben zelf een beetje een rare verkoper. Had 4 blond amsterdam borden te koop gezet, had een overeenkomst met iemand die ze zou halen, maar helaas heb ik er 2 laten vallen toen ik ze van zolder haalde. Voelde me nogal l*llig toen ik moest melden dat ik er nog maar 2 had.... ^)

Daarnaast ook een super irritant figuur, had wat te koop staan dat ik alleen samen weg wilde doen. Zij wilde echter 2 dingen ervan hebben, dus ik gaf aan dat ik het alleen samen verkocht. Stuurt ze 2 weken later weer een berichtje, dus ik geef aan van nee ik verkoop het nog steeds niet apart. Geen reactie, maar een dag later wéér dezelfde vraag. Ik heb haar uiteindelijk maar geblokkeerd, zonde van mijn tijd :=