tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:45

Laat maar gaan Marlinde, die gaat het nooit snappen ook vrees ik. :+

Hier 16 jaar verschil, zij is 50 en ik 34. :)
Voordeel is dat de kinderen al volwassen zijn, weet niet of het goed was gekomen als die nog klein waren. :o

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:53

Ik vind een groot verschil toch echt wel pittig, met name met oog op de toekomst. Tussen 20 en 40 zit misschien niet zo'n groot verschil, maar tussen 50 en 70 wel en tussen 60 en 80 zeker. Op een gegeven moment is de kans erg groot dat je mantelzorger wordt in plaats van partner.

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:15

Ik denk dat mijn partner mij overleeft, gezien het feit dat ik minimaal 90% kans heb op weer kanker te krijgen en dan zeer wsl geen chemokuren etc ga doen. ;)
Maar mantelzorg gaat zowiezo niet gebeuren, iig niet op dusdanig intensieve wijze aangezien we LATten en dat wel helemaal prima vinden. :)

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:02

Sheran schreef:
Ik vind een groot verschil toch echt wel pittig, met name met oog op de toekomst. Tussen 20 en 40 zit misschien niet zo'n groot verschil, maar tussen 50 en 70 wel en tussen 60 en 80 zeker. Op een gegeven moment is de kans erg groot dat je mantelzorger wordt in plaats van partner.

Maar je leeft nu, je gooit toch geen 20,30 gelukkige jaren weg omdat je partner misschien niet meer kan voetballen op zijn 70ste, er is tegenwoordig trouwens ook walking voetbal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:13

Wanneer je in dezelfde levensfase zit vind ik 15 jaar geen probleem. Jullie zijn allebei volwassen.
Maar soms merk je dat iemand die zoveel ouder is toch in een andere fase in zijn leven zit. Daar zou ik wel goed op letten anders kan het gaan botsen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:17

bigone schreef:
Sheran schreef:
Ik vind een groot verschil toch echt wel pittig, met name met oog op de toekomst. Tussen 20 en 40 zit misschien niet zo'n groot verschil, maar tussen 50 en 70 wel en tussen 60 en 80 zeker. Op een gegeven moment is de kans erg groot dat je mantelzorger wordt in plaats van partner.

Maar je leeft nu, je gooit toch geen 20,30 gelukkige jaren weg omdat je partner misschien niet meer kan voetballen op zijn 70ste, er is tegenwoordig trouwens ook walking voetbal.


Uiteraard, maar hier weet je het vrij zeker. Ik zou het denk ik niet doen, maar ik ben ook wel iets te vaak gekwetst denk ik. Mijn ervaring nu met oudere mannen die op jongere dames vallen is dat ze je na een tijdje toch weer inruilen voor een jonger exemplaar. Niet eens bij, maar ze vallen gewoon op die leeftijd. Mijn ex neemt steeds vriendinnen van 18 bijvoorbeeld.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:08

Jolien, gewoon doen wat goed voelt voor jou. Als het je stoort dan zou ik er niet mee verder gaan maar 1 date kan echt geen kwaad. Veel succes en plezier straks!

Nu juist terug thuis van ons "weekendje trouwfeest", het was me wat... Super rot omdat het nu examens zijn en ik dus niet echt mijn gedachten kan gaan verzetten met leuke dingen doen. Maar op zich viel het nog best mee. Dit was een kant van zijn familie die ik nog niet goed kende, dus wel weer lastig. Ook niemand iets verteld. Maar aan de andere kant hebben we wel nog goed kunnen lachen met elkaar. Ook elkaar een paar keer goed kunnen spreken. Hij beseft ook wel dat hij mij misschien te hard in dingen heeft gepushed die ik niet wou. Hij vind het wel nog altijd heel moeilijk dat ik 'het zo snel' opgeef. S'avonds in het hotel heb ik dan wel even enorm zitten huilen, beetje de emotie van de dag zeg maar. We hebben afgesproken om zeker nog wel contact te houden en echt proberen verder te gaan terug als vrienden. Maar nu tijdens mijn examens laten we elkaar voorlopig even met rust.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:44

Fijn dat je wel een beetje hebt kunnen praten, Calipsolover. Hopelijk lukt het jullie verder te gaan als vrienden.

Hier afgelopen week nog een van tevoren gepland uitje met mijn ex gehad. Het was erg leuk en gezellig. Maar het steekt zo erg dat de hele setting veranderd is, buiten mijn wil om. Voelt zo oneerlijk.
Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke situaties? Ervaringsverhalen lezen helpt...

Raineri
Berichten: 6377
Geregistreerd: 21-02-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:58

Is dit de ex waar je mee bevriend was/bent en zijn huidige vriendin jaloers is?
Welke setting bedoel je precies? Dat de vriendschap verandert is of bedoel je dat het geen romantische setting meer is?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:01

Nee, een andere :) Deze is heel recent. Zonder het te zeggen naar een ander meisje gegaan in het buitenland om dingen uit te zoeken.
Vooral dat de setting niet meer romantisch is inderdaad. En uiteraard dat de vriendschap toch ook iets veranderd is, omdat ik niet wist dat hij me zo kon kwetsen.

Raineri
Berichten: 6377
Geregistreerd: 21-02-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:27

Ah oke sorry! Ik weet het weer :)
Maar denk je dat er een vriendschap is tussen jullie twee? Vriendschap vraagt vaak om wederzijds respect en zo te horen zit dat van zijn kant al niet zo goed. Denk jij dat een vriend zoals dat verdient? Ik ken de situatie natuurlijk niet dus ik wil er geen oordeel over vellen.
Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan er verder niet zoveel over zeggen. Misschien is het beter als de wonden wat helen als net zo recent is.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:34

Ik zou er gewoon van weg blijven.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:38

Sheran: Ik denk dat zulke dingen altijd 'raar' blijven. Zelf ook nog steeds bevriend met mijn ex waar ik 2,5 jaar mee samen ben geweest. De break-up heeft ontzettend veel tranen gekost en is heel moeilijk verlopen, dat doet er ook wel wat toe natuurlijk, de manier dat het eindigt. Er is altijd een soort (seksuele) spanning tussen ons die nooit over gaat. Dat maakt dat enkel vrienden zijn heel moeilijk is. Daarom spreek ik hem ook niet meer vaak, want we hebben al enkele keren voor gehad dat we dan terug staan waar we begonnen zijn. Ik hoop dat het nu met mijn meest recente ex wel lukt, ook omdat wij vanuit een vriendschap zijn begonnen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:07

Het is zeker moeilijk. Met mijn eerste ex was dat ook zo. Het vraagt heel veel om vrienden te blijven. Maar we willen het wel echt gaan proberen, daarom probeer ik ook, zeker tegenover hem, alles wat gebeurd is achter ons te laten. Hij heeft misschien kwetsende dingen gedaan, maar we hebben ook hele mooie tijden gehad en ik weet ook dat hij veel om me geeft/gaf.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 26-05-19 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:13

Ik denk dat die dingen sowieso het proberen waard zijn, maar dan moet je echt wel kunnen loslaten dat hij jou gekwetst heeft. Als er echt iets 'traumatisch' gebeurd is maakt dat de dingen veel moeilijker denk ik. Gewoon goed opletten dat het niet de verkeerde kant opgaat, vanaf je merkt dat het toch echt meer is zou ik er per direct mee kappen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33928
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:40

Ik zou ook graag vrienden blijven. Maar helaas lukt dat niet omdat hij nog steeds niet snapt hoe fout hij was. Hij vond het allemaal wel oke want zijn ouders zeggen dat je best contact mag hebben met collegas. En zijn ouders zijn heilig. En ik haat zijn ouders... dusja. :+

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:06

Denk ook niet dat dat verstandig is om in jou geval vrienden te blijven Marlinde. Hij heeft zich nogal als een eikel gedragen, en als hij zijn eigen fouten niet eens kan inzien dan gaat het nooit lukken. Denk ook niet dat jij in staat bent om alles zomaar los te laten uit het verleden en wat hij nu doet met die collega?

Ex heeft het vandaag ook aan zijn ouders vertelt, waar ik wel goed mee overeen kwam, ze zijn erg verschoten en hadden het niet verwacht. Zeker niet omdat wij altijd aan het lachen waren en nooit ruzie maakte (in tegenstelling tot zijn broer en zijn vriendin :+ ). Zijn vrienden wisten het gisteren ook, ben er een paar tegen gekomen op een feestje maar de meeste zaten bij hem thuis om hem te troosten. Ze zeggen allemaal dat ze het niet snappen omdat we zo goed bij elkaar paste. Mijn zus houdt er ook niet over op. Heel vermoeiend allemaal %) Wat wel fijn is is dat niemand een woord slecht zegt over hem en over mij. Zowel van beide kanten van vrienden en familie. Echt het verloopt allemaal zo respectvol naar elkaar toe, daar had ik niet van kunnen dromen... Laat mij ook enorm twijfelen of ik de juiste keuze gemaakt heb, maar ik besef ook dat ik nu even op mijn tanden moet bijten om te zien hoe het gaat zonder hem. Als ik hem binnen een X aantal weken niet uit mijn hoofd krijg dan weet ik ook dat ik niet de juiste keuze gemaakt heb, en hopelijk staat hij er dan nog voor open om het nog eens te proberen.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:57

CalipsoLover, wat "fijn" dat de situatie niet slechter wordt dan ie al is. Volwassen manier van uit elkaar gaan zo. Geen slechte woorden achter elkaars rug om, gewoon accepteren dat jullie allebei geweldig zijn, maar niet voor elkaar gemaakt zijn. (zeer waarschijnlijk)

Marlinde, als ik jou was zou ik nooit meer een aardig woord tegen je ex kunnen zeggen. Wat een droplul :')

Sheran, ik denk dat het echt tijd nodig heeft om te ontdekken of je gewoon vrienden kunt blijven. Ik dacht ook dat ik dat met mijn ex wel kon, maar eigenlijk is het al vrij snel verwaterd en daardoor alleen maar makkelijker geworden.

En even lekker egopostje: gisteravond de date gehad met de jongen van het strand. Twijfelde extreem, mede door het leeftijdsverschil ( :D ) en voelde me beroerd, moe, slecht en verdrietig (een van m'n kittens na intensieve zorg alsnog overleden). Maar blij dat ik uiteindelijk toch gegaan ben! Het was zó gezellig. Hele fijne klik. Dus zie hem snel weer <3

BeFunny

Berichten: 11083
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:02

Sheran schreef:
Ik vind een groot verschil toch echt wel pittig, met name met oog op de toekomst. Tussen 20 en 40 zit misschien niet zo'n groot verschil, maar tussen 50 en 70 wel en tussen 60 en 80 zeker. Op een gegeven moment is de kans erg groot dat je mantelzorger wordt in plaats van partner.



Als je genoeg van iemand houd. Wat meestal wel zo is als je al jaren samen bent dan voelt dat niet zo.

Daarbij kan iemand ook ziek worden op jonge leeftijd. En verzorgd moeten worden.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:16

Hmm je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is meer dan 5 jaar verschil te veel.

Ik heb een relatie gehad met iemand die 23 jaar ouder was dan ik, en naarmate je ouder wordt gaat het steeds minder werken. Althans voor mij.

Mijn vriend nu is iets jonger dan ik, en dat werkt dus wel. Qua leeftijd dan maar ook andere dingen uiteraard.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33928
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:21

Ik ben 23 en heb datingapps tot ongeveer 30 staan. Het is maar net hoe volwassen iemand is. :P

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:26

Had zelf ook niet verwacht dat ik er open voor zou staan hoor. Als ik bewust op zoek was geweest, had ik max. 32 gezegd denk ik. Maar ach, je kunt niet altijd alles plannen :') Hij gedraagt zich jonger dan dat ie is, wat in mijn voordeel is :) We zien wel hoe het loopt, wie weet...

Raineri
Berichten: 6377
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:29

xJolien schreef:
Had zelf ook niet verwacht dat ik er open voor zou staan hoor. Als ik bewust op zoek was geweest, had ik max. 32 gezegd denk ik. Maar ach, je kunt niet altijd alles plannen :') Hij gedraagt zich jonger dan dat ie is, wat in mijn voordeel is :) We zien wel hoe het loopt, wie weet...


Leuk! Denk je dat zelf nog tegen een cultuurverschil aangaat lopen?
Waar in Spanje woon je? (ik woon zelf in Girona :) )

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:33

Danique_G schreef:
xJolien schreef:
Had zelf ook niet verwacht dat ik er open voor zou staan hoor. Als ik bewust op zoek was geweest, had ik max. 32 gezegd denk ik. Maar ach, je kunt niet altijd alles plannen :') Hij gedraagt zich jonger dan dat ie is, wat in mijn voordeel is :) We zien wel hoe het loopt, wie weet...


Leuk! Denk je dat zelf nog tegen een cultuurverschil aangaat lopen?
Waar in Spanje woon je? (ik woon zelf in Girona :) )


Nee, denk dat het wel meevalt eigenlijk. Hij is niet typisch Spaans (gelukkig, want daar knap ik al gauw op af :D ). Hij heeft veel gereisd en in andere landen gewoond, dus past zich ook makkelijk aan.

Ik woon net iets boven Málaga. Wat leuk Girona, daar wil ik nog een keer met een camper naartoe rijden :Y)

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:59

Hier was het grootste leeftijdsverschil 28 jaar. :')
Beetje te, achteraf gezien maar hij toonde op dat moment een jaar of 35 (was 50) en ik een jaar of 27 dus we werden er niet raar op aangekeken ofzo.
Voor nu zou ik zeggen jaar of 30 tot een jaar of 55 is acceptabel, daaronder wordt wat te jong en daarboven wat te oud vergeleken met mij. :)
En dan val ik niet over 1 à 2 jaar over de grens heen.