Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:59

Ik zou mijn excuses maken en dan het geld overmaken, dan maar even door het stof, maar je hebt die deken dan wel!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:51

Wat ik niet snap is. Dat men een laag bod doet. Ik het bod verwijder en ze vervolgens hetzelfde bod 20 min later opnieuw plaatsen :')

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:52

Tyrcanol schreef:
Wat ik niet snap is. Dat men een laag bod doet. Ik het bod verwijder en ze vervolgens hetzelfde bod 20 min later opnieuw plaatsen :')

In de hoop dat je er dan wel mee akkoord gaat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:00

Marjoow schreef:
Heb je uberhaupt de persoon in kwestie al aangesproken?

Uiteraard, ik heb haar twee berichten gestuurd met de vraag of ze hem toevallig al verzonden heeft. Heb haar dus niet beschuldigd of wat dan ook.. Ik hoop gewoon dat ik fout zit en dat ik hem toch nog krijg.
Hopelijk is de post vertraagd door Hemelvaart of bedoelde ze inderdaad gisteren met verzenden.... Ik wacht het nog één week af.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:07

Mag ik met jullie meedoen :o ?
Lees alle geruime tijd mee, leer van jullie :j en had tot op heden nooit iets raars mee gemaakt via mp :n !
Maar helaas heb ik er nu wat opstaan waar ik vragen overkrijg?!
Div. Rijlaarzen, thermo rijlaarzen en thermoschoenen :j
Duidelijk in titel vermeld wat wat is ...krijg ik de vraag: zijn het thermolaarzen tot knie hoogte of niet?
Huh? Staat toch in adv vermeld en heb er 6 verschillende opstaan dus misschien is het handig om te lezen _/-\o_
Toen had ze geen interrsse meer...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:09

Tyrcanol schreef:

Ik denk dat ik zou denken dat het bod per ongeluk niet door was gekomen ofzo :j
Neemt niet weg dat onzinboden vervelend zijn natuurlijk, maar het zal vast niet helemaal de domheid zijn ofzo ;)

Jadeleigh, ik snap het wel hoor. Beetje raar om er ineens 10 euro bij te doen. Ik zou er ook echt niet mee akkoord gaan, dan denkt zo'n persoon dat ie alles maar kan maken :oo

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:00

Helaas mag ik me ook weer melden..
Had van iemand via bokt een cameraboek overgenomen, meteen geld overgemaakt en adres doorgestuurd. Dit is ondertussen ruim 2 weken geleden. Toen zou ze het meteen opgestuurd hebben maar tot nu toe niks ontvangen.. 1,5 week geleden zou ze het geld terug overgemaakt hebben.. Helaas heb ik ook dit niet ontvangen, wel een printscreen maar die kan je dan natuurlijk ook namaken.. Erg jammer vind ik het want wou het boek heel graag...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:41

Evelienepien schreef:
Mag ik met jullie meedoen :o ?
Lees alle geruime tijd mee, leer van jullie :j en had tot op heden nooit iets raars mee gemaakt via mp :n !
Maar helaas heb ik er nu wat opstaan waar ik vragen overkrijg?!
Div. Rijlaarzen, thermo rijlaarzen en thermoschoenen :j
Duidelijk in titel vermeld wat wat is ...krijg ik de vraag: zijn het thermolaarzen tot knie hoogte of niet?
Huh? Staat toch in adv vermeld en heb er 6 verschillende opstaan dus misschien is het handig om te lezen _/-\o_
Toen had ze geen interrsse meer...

Ik zou persoonlijk netjes antwoord geven.
Doe ik ook altijd al staat alles in de advertentie.
Alleen als ik geen PC bij de hand heb, en mensen gaan vragen wat de VP is, dan verwijs ik ze wel naar de advertentie.
Vaak vragen mensen dingen om er zeker van te zijn, een extra bevestiging.
Zo krijg ik vaak de vraag van spullen in welke staat ze zijn, terwijl er altijd bij staat dat het nieuw is.
Maar dan hebben mensen mocht het niet goed zijn bewijs dat je dat als antwoord gegeven hebt.
Dus iets om op terug te vallen mochten het niet zo zijn als jij omschrijft.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:51

Nou, heb wel vriendelijk antwoord gegeven maar wel duidelijk :D
Heb er nu veel adv op staan en als iedereen zo slecht leest en niet na de foto's kijkt dan word ik 8)7 !
Dus daar ga ik geen extra energie in steken :n . Wel als het serieuze vragen zijn natuurlijk :')

Michelle: bah, nare situatie zoiets ...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:52

Evelienepien schreef:
Nou, heb wel vriendelijk antwoord gegeven maar wel duidelijk :D
Heb er nu veel adv op staan en als iedereen zo slecht leest en niet na de foto's kijkt dan word ik 8)7 !
Dus daar ga ik geen extra energie in steken :n . Wel als het serieuze vragen zijn natuurlijk :')

Michelle: bah, nare situatie zoiets ...

Haha, bereid je maar vast voor dat je gek gaat worden :D :(:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:56

Ik heb een oud (oud in de zin van 'antiek) kledingstuk te koop. Maat is ongeveer voor een driejarige peuter. Nu wil een vrouw het hebben voor haar zesjarige zoontje. Ik al voorzichtig gezegd dat het waarschijnlijk niet zou passen. Ze vraagt om het op te meten, dus ik geef alle maten door waarbij ik zeg dat het dus nog kleiner is als ik ingeschat had. Toch wil ze het kledingstuk nog altijd overnemen.

Aan de ene kant, tja, ik heb je gewaarschuwd, dus ik verkoop het gewoon, maar aan de andere kant heb ik geen zin in het gehommel dat er zeker van gaat komen als blijkt dat het ding niet past.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:28

Ik heb gewoon boven de advertentie gezet eerst goed te lezen :))

Dat hielp ook niet echt, aangezien iemand gelijk al kwam met een bod terwijl er duidelijk in staat vaste prijs :D

Ja Gini, je hebt maten opgegeven en er al bij gemeld dat jij denkt dat het niet past. Wat mij betreft heb je dan genoeg gewaarschuwd.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:02

HTm: thanks!

Sammie: snap de bedoeling helemaal := !
Daarom heb ik bij de dingen die ik kan meten ook nog extra de cm's ed staan.
Duidelijkheid +:)+
" fijn" dat er bij jou dan niet na gekeken wordt ( al mot ik wel bekennen dat ik ook wel eens onder de prijs bied :oo ! Soms lukt het, soms niet !!!)

Gini: tja, meer kun je niet doen dan alleen je mails bewaren; je hebt haar erop geattendeerd dus is het haar bewuste keuze als ze dat risico wil nemen :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:09

Dott, ik weet niet of je vriend dit interessant vindt om te lezen:

https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/

Jullie staan volledig (!) in jullie recht als jullie weigeren het ding terug te nemen, hij heeft niet voldaan aan zijn onderzoeksplicht. Desnoods zet je dit zwart op wit in de mail, met een korte samenvatting van de gang van het telefoongesprek, mocht hij nog bellen, niet beantwoorden, laat hem maar terugmailen. Dreigt hij dan heb je bewijs zwart op wit en dan stap je gewoon naar de politie!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:02

Michelle_96 schreef:
Had van iemand via bokt een cameraboek overgenomen, meteen geld overgemaakt en adres doorgestuurd. Dit is ondertussen ruim 2 weken geleden. Toen zou ze het meteen opgestuurd hebben maar tot nu toe niks ontvangen.. 1,5 week geleden zou ze het geld terug overgemaakt hebben.. Helaas heb ik ook dit niet ontvangen, wel een printscreen maar die kan je dan natuurlijk ook namaken.. Erg jammer vind ik het want wou het boek heel graag...

Wat voor boek ging 't om?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 06:51

Courses schreef:
Michelle_96 schreef:

Wat voor boek ging 't om?

Fotograferen met de Nikon d3100

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:16

upendo schreef:
Dott, ik weet niet of je vriend dit interessant vindt om te lezen:

https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/

Jullie staan volledig (!) in jullie recht als jullie weigeren het ding terug te nemen, hij heeft niet voldaan aan zijn onderzoeksplicht. Desnoods zet je dit zwart op wit in de mail, met een korte samenvatting van de gang van het telefoongesprek, mocht hij nog bellen, niet beantwoorden, laat hem maar terugmailen. Dreigt hij dan heb je bewijs zwart op wit en dan stap je gewoon naar de politie!

dank je wel :) ik zal het aan hem laten lezen, hoewel ik niet weet of het wat veranderd want hij weet wel dat we in ons recht staan.

kerel had hem gister of eergister zullen brengen maar niks gehoord.. dus heb de stille hoop dat dat zo blijft.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:18

Even tussendoor; het is goed gekomen met het dekje! Mevrouw kon niet bij haar PB's door de storing bij bokt en kon dus m'n adres niet meer nazoeken. Ze stuurt het vandaag op *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:25

Gelukkig :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:13

Joepie Renee! Zo zie je maar dat het soms gewoon goed komt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:49

Ja gelukkig maar! Ik had er al helemaal de balen van, was de eerste keer dat ik iets via de bokt markt kocht.. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:56

Ah fijn Renee. +:)+

Ik heb gisteren eindelijk mijn music center verzonden. Had hem stevig ingepakt in een doos met allemaal krantenproppen eromheen. Vooraf had ik al een filmpje gemaakt voor de koper om te laten zien dat alles werkt en helemaal heel is. Mocht hij dan beschadigd aan komen dan kan ik in ieder geval aantonen dat dit niet zo was toen ik hem nog had. Ook laat ik expres nog even de advertentie staan waarin staat dat verzenden op risico van de koper is. Ik ben benieuwd.

Zelf kan ik ieder moment twee houten knuppels verwachten voor een bruiloft komende dinsdag. Met de groep vrienden geven we een piñata met daarin snoep en kleine envelopjes met geld. De knuppels zijn gewoon van blank hout en onbewerkt dus die ga ik zelf een kleurtje geven waar we vervolgens allemaal wat opschrijven met watervaste stift. Moet volgens mij wel leuk worden. Nu hopen dat de knuppels inderdaad straks worden bezorgd. Ik vond ze op marktplaats voor €3,50 per stuk.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:24

Ik laat idd ook altijd de advertentie staan. Zodat als ze klagen ik ze het kan laten lezen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:32

Hebben jullie nav een verkoop wel eens vriendenuitnodigingen gehad op FB? := (en wat doen jullie ermee :) )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:32

Weigeren...