Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:36

-O- Dat van die auto vind ik helemaal walgelijk!!
Het zadel is uiteraard super balen, maar hoe kunnen ze er nu verkeerde maten bij zetten?!

Ik heb diverse edelstenen in huis. Een hele tijd terug zat ik toch weer te bladeren door MP en kwam een hele mooie tegen! Alles snel eens geworden en betaald. Snel in huis. Dacht ik eerst dat ie niet in de envelop zat................... Het was verdorie net iets kleiner dan een graankorrel.............. ;( Sommige mensen kunnen gewoon heel goed foto's maken..... (er stond wel een maat in de advertentie, maar ik met m'n stomme kop niet even op een lineaaltje kijken hoe 'groot' dat eigenlijk was }:0 )
Dat was wel een prijzig korreltje...
Maar het is wel een leer voor een volgende keer 8-)

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:41

Ja balen is dat! Hopelijk wel een heel mooi korreltje ;)

Ik probeer het meestal (ook bij de "kleinere" dingen) toch zelf op te halen.
Hier was het ook mijn onwetendheid. Ik wist ook niet waar ik de maten terug kon vinden op dat moment.
Maar omdat zij de verkopende partij was, ging ik ervan uit dat zij de maten wist.
Ik heb in ieder geval ook een hele dure les geleerd, zeker omdat het de "derde" keer is geweest.

Voor mij gaan de duurdere aankopen alleen nog maar via erkende zaken/handelaren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:33

Als je hem onder een vergrootglas legt, wel ja.... }:0

Hoorde op het nieuws dat er vandaag weer pakketjes bezorgd gaan worden door medewerkers van postnl en inleners :P (ze hebben nog geen akkoord)

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:15

Post.nl is echt een drama!
Pakket maandag verstuurd, stond eerst dat deze dinsdagmorgen geleverd zou worden, helaas niets gekregen. Toen werd het woensdag, je raad het al niets geleverd. Nu staat er leverdatum onbekend -O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:17

Hè jammer van het TV meubel!

Wat zuur van dat zadel en die auto, au fikse bedragen -O- :(:)

Zadel ga ik altijd (nou ja, die 2x dat ik een zadel van internet af gekocht heb :+ ) live halen. En de afspraak dat als hij niet past ik 'm binnen een x aantal dagen terug kom brengen en dan volle bedrag weer terug krijg. En dan hopen dat mensen zich ook aan hun afspraken houden...

Dag 2 van thuis blijven voor pakketje hier. Ze komen tussen 8 en half 2, als het meezit :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:19

Zouden jullie schoenen kopen via marktplaats? Tweedehands open zomerschoentjes? 2 of 3 keer gedragen, maar ik vind het drama schoenen. Zou er niet eens veel voor hoeven hebben, maar ja als niemand zulke schoenen zou kopen ga ik ze er niet op zetten. Het is geen duur of sjiek merk nl.

Zit een klein hakje onder en verder soort ‘spaghetti bandjes’ om je voet heen.

Probleem is alleen dat ze met verzenden wel weer gelijk heel duur worden :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:21

Ik zelf niet, maar er zijn er genoeg de dat wel doen.
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:23

kiki1976 schreef:
Pakket maandag verstuurd, stond eerst dat deze dinsdagmorgen geleverd zou worden, helaas niets gekregen. Toen werd het woensdag, je raad het al niets geleverd. Nu staat er leverdatum onbekend -O-

De stakingen worden vandaag over heel het land uitgebreid -O-
Het is dus deze week een drama met pakketpost.

sammie, je kunt het uiteraard proberen! voor hetzelfde geldt komt iemand uit de buurt en komt die het ophalen!
(weet niet of jij of iemand die je kent wel eens op een rommelmarkt staat?! Daar doen schoenen het erg goed :) )

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:45

Nou jippie ... zit al vanaf maandag op twee pakjes te wachten, zal nog wel even duren dan -O-

DHL werkt overigens wel gewoon volgens mij ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:48

Volgens mij ook!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:13

Kentaro schreef:
kiki1976 schreef:

De stakingen worden vandaag over heel het land uitgebreid -O-
Het is dus deze week een drama met pakketpost.

Ik las net dat er al 90.000 pakketten in de opslag staan die nog bezorgd moeten worden.......Voordat ze deze achterstand weg hebben zijn ze nog wel even verder vrees ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:45

Hier ook pakketdrama. Meid heeft pakket verstuurd, ik heb de code gehad en nu staat het pakket al sinds 21/6 aangeduid op de site als "afgeleverd op kialapunt". Ik had nog steeds geen mail gehad, dus even gewacht. Er stond niet bij op welk punt het pakket afgeleverd was, dus ik dacht, misschien is er wat mis met de mail en staat het gewoon hier al in de shop. Gaan kijken, niks. De dame zei dat ze sinds kort een nieuwe transportdienst heeft die de pakketten afleveren bij haar, en dat het best problematisch is. Haar vorige chauffeur kwam dagelijks van dinsdag tem zaterdag, van deze weet ze nooit wanneer ze hem kan/mag verwachten, er ontbreken pakketten... Normaal moet de verzender wat regelen als het misgaat. Omdat ze me echter kent gaf ze aan dat ze er zelf ook achteraan gaat om te kijken waar het blijft. Ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen.

Ivm een zadel: je hebt altijd recht om binnen de x werkdagen van een koop af te zien als deze niet voldoet. Stond het in de advertentie of mailing van verkocht = verkocht?
Als jij de maten fout inschat is dat inderdaad je eigen fout, kan de verkoper niks aan doen. Hier is het echter de verkoper die foute info heeft doorgegeven. Gezien de prijs van een zadel zou ik toch even doorbijten en aandringen op terugname of minstens terugstorten van een deel van het aankoopbedrag en zoniet de rechtsbijstand inschakelen. Het gaan niet om een fout van jouw kant maar om (bewust) foutieve informatie van de verkoper uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:59

Als de verkoper een particulier is, is terugbrengen echt niet zomaar een optie hoor :) Bovendien ook gewoon heel lastig als de verkoper het niet eens wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:05

Ook niet als de maten afwijkend zijn met wat er in de advertentie stond? Pfoe. Wordt inderdaad moeilijk dan.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:24

Nee het is echt lastig.. Ik denk dat ik mijn verlies moet slikken en hopen dat ik iemand vind voor wie dit zadel wel geschikt is.

Ik heb de verkoopster binnen 24 uur laten weten dat ik tien minuten gereden heb, maar dat het zadel voor zowel paard als voor mij niet geschikt was. Ze gaf aan dat ik hem dan zelf maar weer moest verkopen, of aan moest laten passen door een zadelmaker. Helaas ken ik geen zadelmaker die een kieffer maat 1 om kan toveren in een 18 inch. De boom en kussens hadden allicht nog wel passen gemaakt kunnen worden.

Ik ben al heel lang op zoek naar een zadel en normaal is mijn eerste vraag bij het eerste mail contact: Is er een mogelijkheid om het zadel te passen. Nu was ik echter verblind door de goede staat van het zadel, en de maten die in de advertentie stonden. Hierdoor kon ik mijn geluk niet op en ben ik vergeten duidelijke afspraken op papier te zetten. (er spelen nog wel meer dingen waardoor ik mijn koppie er niet echt bij heb, maar goed, het blijft een domme actie van mijzelf)

Voortaan neem ik bij grote aankopen in ieder geval iemand mee die objectief kan beoordelen en onderhandelen.

Over de pakketservice.. Hier (in het oosten des lands) loopt alles nog op schema gelukkig.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:43

Ik heb gister uiteindelijk toch nog mijn pakketje gekregen. hij is niet thuis bezorgt. (ze zijn gewoon niet geweest) maar gelukkig gaf de T&T op tijd aan dat ie bij potkantoor was afgeleverd.

Tevens begint het nu te lopen met reacties wb het verzorgpaard wat ik aan bied. Eindelijk.
Vanavond en morgen komen er mensen kijken.
Hopen dat ik iemand vind die geschikt is

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:03

Ze zijn er uit!!! (werd alleen niet bijgezegd of ze vandaag ook alweer begonnen met bezorgen :P )

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:10

Hoorde het op de radio :D

Mijn pakketje zit wederom nog in het sorteercentrum :+ Zou voor half 2 bezorgd moeten worden, zal mij benieuwen of ze het vandaag wél gaan redden :P

Ik zag een héél aantrekkelijk veelzijdigheidszadel op MP, echt precies wat ik zoek qua maten/type/staat maar ver weg én heb eigenlijk geen geld....maar ben wel al lang aan het zoeken :\ Echt aan het twijfelen of ik zal bieden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:17

Kijk wel uit met vermelde maten he :+

De tijd begint al weer aardig te dringen dan, als het voor half 2 zou zijn....

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:23

Ja, ze mogen wel opschieten :D

Idd, na alle ervaringen hier zeker :P Ik haal ook echt alleen maar op, kan ik de maten in het zadel zien en zelf schatten. Dan pas gaat het mee om te passen. Maar ik zit voorlopig nog in dubio of ik überhaupt ga bieden :+ Seems too good to be true voor die prijs, dat kán bijna niet kloppen :P En geen geld, moewahahaha!

*edit: zit nog steeds in het sorteercentrum....zucht. Heb nog meer te doen vandaag :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:35

MP waarschuwd wel voor als iets te mooi is om waar te zijn ...
Ze hebben nog een klein uurtje.... En als je nu zeker wist dat ze zouden komen :P

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:37

Ik had mail contact met iemand over een puppytuigje en halsbandje. Dus ik uiteindelijk gevraagd om de gegevens zodat ik het kon overmaken... Hoor ik niks meer. Dus nu baal ik sterk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:39

Heb je een tweede keer gemaild?? Zeg natuurlijk niet dat dat het is, maar ik heb ook regelmatig problemen met berichtjes die niet aankomen :P

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:39

Ja da's inderdaad ook nog maar de vraag :+

Beetje naar, moet dringend boodschappen doen vandaag en heb echt niks te eten in huis, begin langzaamaan te vergaan van de honger :') Zit je hier een beetje aan huis vast door zo'n pakketje...

Volgens mij komen er weer vaak geen mailtjes aan, beter nog een keer mailen!