Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:05

Arme Freya :(

Ik erger me weer eens aan de buren.

Weer Hollandse hits hard aan op hun terras. En pingpongen op de tuintafel de godganse dag en avond. Alleen ligt ons terras op 2 meter afstand met alleen een tuinmuur ertussen. Rijtjeshuizen dus. Geschreeuw, meezingen. You name it, they do it. Naar binnen gaan helpt niet. Ramen en deuren dicht en die muziek komt toch binnen. Die jongens zijn 16. Moeders is al minstens een dag van huis. Maar die zou die pubers toch niet corrigeren. Die vindt dat alles moet kunnen.

Hiervoor bel je niet de politie. Maar zulke mensen als buren zijn wel degelijk een domper op je leefplezier.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:12

Beide honden die denken dat ze ook met deze temperaturen aanhankelijk bovenop je moeten liggen....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:15

hagelslag schreef:
Beide honden die denken dat ze ook met deze temperaturen aanhankelijk bovenop je moeten liggen....

Ieh ik zou zelf weg gaan geloof ik :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:16

Gini schreef:
Dammie schreef:
Ik erger mij aan elke nieuwsite, etc die tips geeft om om te gaan met de hitte...: Luchtige kleding aan, veel drinken en in de schaduw blijven.
Alsof zonder hun advies Nederlanders allemaal in winterjas in de zon gaan hardlopen of zo.

Mensen laten hun hond nog steeds in snikhete auto's achter, lopen nog steeds met kinderwagens in de vlakke middagzon rond en gaan nog steeds op wedstrijd met hun paard om 15u in de namiddag.
Soms denk je dat iets vanzelfsprekend is, maar blijkt dat toch niet zo te zijn. :)

Twee weken geleden nog de politie gebeld voor twee honden in een geparkeerde auto bij 25 graden. Raam stond op een kier. En dan nog grote bek krijgen van de eigenaar. Mensen zijn kansloos.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:20

Dat ik legnest na de zoveelste keer opzij zetten eindelijk opgehangen heb. Nu was het een paar gaatjes boren en schroeven erin. Gelijk dat hok ook leeg geschept.

Wel tabakstengels in het legnest gedaan. Gok alleen dat er morgen gewoon een ei ernaast/eronder lig. Eigenwijze kippen.

En de roze druiven te lekker.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:22

Mijn baby heeft best wel erge waterpokken en koorts rond de 38/39 graden.
Dus vanmorgen de huisartsen post gebeld en ze wouden hem toch wel graag even zien…
Had een afspraak om 11 uur, 11.45 uur aan de beurt en dan zeggen dat ik het moet aankijken en uitzitten…
Tja moest ik daarvoor nu langs komen?
Dat had ik zelf ook wel al bedacht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:23

nicole_floor schreef:
Mo_86 schreef:
Dat er te veel domme mensen rondlopen op deze planeet. In Noorwegen is dankzij het feit dat mensen niet konden nadenken en zich niet konden gedragen walrus Freya afgemaakt…

Ooh nee hebben ze hem toch af moeten maken. -O-
Ze moesten niks, ze hebben die beslissing genomen omdat mensen het dier niet met rust konden laten en ze bang waren voor verwondingen of erger. Ik noem dat natuurlijke selectie, maar daar dacht de Noorse overheid blijkbaar anders over.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:30

Alja schreef:
hagelslag schreef:

Ieh ik zou zelf weg gaan geloof ik :+

Ik geloof dat ik dan een serie dodelijke blikken ga krijgen van ze

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:31

Alja schreef:
Mijn baby heeft best wel erge waterpokken en koorts rond de 38/39 graden.
Dus vanmorgen de huisartsen post gebeld en ze wouden hem toch wel graag even zien…
Had een afspraak om 11 uur, 11.45 uur aan de beurt en dan zeggen dat ik het moet aankijken en uitzitten…
Tja moest ik daarvoor nu langs komen?
Dat had ik zelf ook wel al bedacht :+

Nee, je moest denk ik langskomen voor een inspectie van de baby door een arts.
Of hebben ze je dat medegedeeld zonder je kindje te hebben gezien?

Met baby's zijn ze heel voorzichtig, die willen ze graag zien. Helemaal met dit weer, denk aan uitdroging. Maar als het ziektebeeld dan niet alarmerend blijkt, dan zal je kindje het helaas moeten uitzieken. Ik wens het veel beterschap. Vooral met de weer.

De mensen van de huisartsenposten werken zich een slag in de rondte voor ons allemaal. Hier in de buurt worden ze soms tijdelijk gesloten vanwege een gebrek aan personeel. Maar ook mensen die bellen met klachten die best kunnen wachten, zijn een groot probleem met overbelasting en oplopende wachttijden tot gevolg. En soms moeten spoedgevallen gewoon voor.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:36

Mkango schreef:
nicole_floor schreef:
Ooh nee hebben ze hem toch af moeten maken. -O-
Ze moesten niks, ze hebben die beslissing genomen omdat mensen het dier niet met rust konden laten en ze bang waren voor verwondingen of erger. Ik noem dat natuurlijke selectie, maar daar dacht de Noorse overheid blijkbaar anders over.

Ik snap je hoor. Het is gewoon triest dat mensen zo egoïstisch zijn...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:36

Mkango schreef:

Voor de mensen bedoel je dan toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:38

Ze wouden hem idd graag zien voor inspectie maar de dokter heeft hem niet bekeken of laat ik zo zeggen; Miss van een afstandje terwijl ik hem op de arm had en hij z’n kleren gewoon aanhad.

En ik snap ook zeker dat het op Ernst van de klachten gaat maar ik vind 3 kwartier wachten met een baby van 10 mnd ook niet echt heel chill aangezien hij ook 38,5 graden koorts heeft.

Maar goed, bij 41 graden koorts weer aan de bel trekken, hoop alleen dat het niet zover komt…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:20

Terug van vakantie, zo leuk, al dat wassen :7.

En het is te warm om ook maar iets te doen :').

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:31

_San87_ schreef:

Dat had ik vrijdag ja. Enige voordeel: was droogt wel lekker snel aan het droogrek. 8-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:34

marleen_88 schreef:
_San87_ schreef:

Dat had ik vrijdag ja. Enige voordeel: was droogt wel lekker snel aan het droogrek. 8-)

Dat is waarheid. Ik heb een droogmolen en ik heb inmiddels vijf wasjes gedraaid en gedroogd :D.

Maar het is wel te warm om iets te doen :=.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:34

Ja, het is sowieso te heet om iets te doen. Dat is een feit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:42

Ik dacht al wat gaat de tijd traag. Ik gebruik een oude laptop, met een speciale kaartreader een sd kaart voor mijn camera kan lezen. maar die laptop loopt dus een uur achter :+

Best een beetje een teleurstelling :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:54

Reizen en asociale Duitsers -O- -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:01

iirrssjjee schreef:
Mkango schreef:

Jup. Word aangevallen door een walrus omdat je te dichtbij komt, dan is dat je eigen schuld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:04

Mkango schreef:
iirrssjjee schreef:

Jup. Word aangevallen door een walrus omdat je te dichtbij komt, dan is dat je eigen schuld.

De Noorse authoriteiten waren minder nuchter, die maakten gewoon een onschuldig dier dood :\.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:34

Voor mijn gevoel hebben ze ook helemaal niet de tijd genomen om te bekijken of mensen naar de waarschuwing zouden luisteren. Ik las gisteren dat er werd gewaarschuwd dat als men geen afstand ging nemen het dier zou worden afgemaakt, vandaag was ze al dood… Ik dacht dat de Noorse regering wel iets meer respect had voor de natuur. Valt me enorm tegen. Dat door menselijke oorzaak weer een onschuldig dier moest worden afgemaakt verbaast me dan weer helemaal niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:45

Mijn bovenburen aan de deur. Mijn muziek staat te hard.

1. Ik heb buiten een tv, laptop en een telefoon niks om muziek op af te spelen en die gaan niet zo hard.
2. Ik luister zelden muziek want dan kan ik me niet concentreren.
3. Ik lag te slapen en werd wakker van de bel.

Maar ze vonden dat ik de muziek snel uit heb gezet toen de bel ging :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:30

Mo_86 schreef:
Dat er te veel domme mensen rondlopen op deze planeet. In Noorwegen is dankzij het feit dat mensen niet konden nadenken en zich niet konden gedragen walrus Freya afgemaakt…

|( Köt mensen.... weer de dieren de dupe... -:(-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:33

Vanmorgen vroeg (nog voor half 9) stond er een buurman van die Piraten geluid ("muziek") af te draaien, waar ik echt ontzettend slecht op ga. Nu staat er aan de andere kant een buurman in onvervalst Drents een poging te doen om met een karaoke-set een Amsterdams nummer mee te jengelen. Echt, het klinkt totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet. Maar dat laatste is wel om te lachen, ookal heb ik echt een hekel aan het Amsterdamse dialect en eigenlijk sowieso Nederlandstalige nummers.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:52

Dat ik al 5 dagen 40 graden koorts heb en niet normaal beroerd ben ;(