[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:59

Urbanus schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nee jij bent niet meer te redden sorry

En ik en ik?

Ik begrijp sowieso dat hele afzonderen op je telefoon niet.

Na je bovenstaande post met de briljante term pet sperm, bestempel ik jou hierbij als voorgoed niet meer te redden *\o/*

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:29

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:28

Vraagje, hoe staan jullie hier in?

Schoonmoeder is bijna jarig.
Uit eten vind ze gezellig. Dus dat als cadeau doen.

Schoonzus/broer hebben 1 volwassen kind, thuiswonend, maar met aanhang. Dus 2 "kinderen"
Zwager/schoonzus hebben 2 volwassen kinderen. Thuiswonend.
Wij uiteraard geen kinderen.

Leuke groep mensen dus uit eten zal zeker gezellig zijn.
Maar....

Nu willen ze de rekening door 3 delen.
Ik zeg rekening voor schoonmoeder door 3 prima, maar voor de rest betaald ieder zijn eigen eten.
Ik heb geen zin om de 4 kinderen mee te onderhouden in het uit eten.

Nu ben ik een knieperd.
terecht of niet?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:32

DuoPenotti schreef:

Schoonzus/broer hebben 1 volwassen kind, thuiswonend, maar met aanhang. Dus 2 "kinderen"

Maar....

Ik zeg rekening voor schoonmoeder door 3 prima, maar voor de rest betaald ieder zijn eigen eten.

Nu ben ik een knieperd.
terecht of niet?

Ja, je bent een knieperd. En ja, je hebt gelijk. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:38

DuoPenotti schreef:

Maar....

Nu ben ik een knieperd.
terecht of niet?

Ieder z'n eigen en schoonmams door drie klinkt redelijk. Lekker karig, een ander voor jouw kroost en aanhang laten betalen. Als het nu om 1 persoon ging, a la, maar 4 vind ik ook meh.

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:44

Idd, de rekening van schoonmoeder door 3 en laat je schoonzus/-broer lekker voor zichzelf en de kinderen betalen. Natuurlijk ga je niet de hele rekening met 4 volwassenen extra door 3 delen, gekke henkie :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:46

Thanks.... dacht al ben ik nu gek worden.
Ja vast ook wel maar das weer wat anders 8)7 }>

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:48

Jullie gaan zo hard verdorie. Zat nog helemaal geconcentreerd te lezen tot ik er achter kwam dat jullie al veel verder zijn _O-

Nee DP, snap dat wel. Als het nu een drankje enkel was nou ja prima. Pick your battles maar een heel diner zou ik ook niet aftikken. Wel respect dat je uiteten gaat met andermans kinderen erbij. Lijkt me zo vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:49

Danique_G schreef:
Jullie gaan zo hard verdorie. Zat nog helemaal geconcentreerd te lezen tot ik er achter kwam dat jullie al veel verder zijn _O-

Nee DP, snap dat wel. Als het nu een drankje enkel was nou ja prima. Pick your battles maar een heel diner zou ik ook niet aftikken. Wel respect dat je uiteten gaat met andermans kinderen erbij. Lijkt me zo vervelend.

Ze zijn volwassen he, dat scheelt al een boel :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:51

Ja nu ze ouder zijn zijn ze echt gezellig.
De jongste was als kind echt een vervelende kwal, maar die is ook goed bijgetrokken :+

We zijn ook eens met die groep gaan uiteten toen schoonma betaalde en de jongste jaar of 8 was.
De tafel naast ons verplaatste zich toen dat kon..... zegt genoeg denk ik.....

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:05

Ohh lees weer eens niet goed! Maar dan vind ik het nog vreemder. Hebben ze zelf geen geld? Vooralsnog verantwoordelijkheid van de ouders

Zou mij persoonlijk als “kind van het gezin” erg opgelaten voelen als alle “oudere volwassenen” voor mij zouden betalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:09

De kinderen werken nog niet, ja bijbaantje, maar studeren nog.
Dus om het daar van te verwachten ook niet

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:26

Volwassen kinderen zou ik helemaal niet voor betalen joh.
jullie zijn dus met 11 man, waar er 1 gratis eet, dan zou ik zeggen, rekening delen door 10 en vermenigvuldigen met het personen per gezin, dus jullie voor twee, ander koppel 4 en de andere 4 ... Moeten ze maar geen kinderen maken. :+
Bij kinderen die kindermenu eten doen we bij ons die menutjes eruit en de rest delen door aantal volwassenen.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 13-10-22 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:31

Ik vind dat idd ook rekening ouders. Ging het nou om één kind in het hele gezelschap, had ik het nog niet zo'n ramp gevonden, maar voor vier kinderen? Dat mogen ze lekker zelf betalen. := Het zou bij mij als ouder ook niet in me opkomen om m'n familie zonder kroost ervoor te laten opdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:34

Koekoek.. gewoon de rekening door het aantal personen die meegaat. En het deel van schoonmoeders over jullie 3 verdelen. Het zijn geen peuters die een frietje van het bord van de ouders eten en verder niks..

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:44

Dit komt echt vaak voor hè :')
Mensen zonder kinderen voor jouw kruisgespuis laten betalen lijkt eerder regel dan uitzondering.

Heb het nu met één persoon al twee keer meegemaakt.

Een keer gingen we uit eten voor de verjaardag van een vriend.
Ter plekke hoorde ik dat we die persoon vrij gingen houden (en hij is van de luxe drank, en ook veel).
Dat had ik graag van tevoren geweten.

Vorige week ook gevraagd om mee te gaan op vakantie. Twee stellen waarvan één met kind.
Kind betaalt wel een kinderprijs, maar die komt neer op 80% van een volwassene.
Het kind kon zelf niet betalen, dus de rekening zou door alle volwassenen gedeeld worden.
Toen heb ik ook aangegeven dat ik het niet fijn vind dat anderen bepalen waar ik mijn geld aan uit geef.
"Maar het is toch leuk voor die kleuter", "hij kan er niks aan doen", "stel je niet zo aan", "jij verdient toch genoeg", "kind gaat er enorm van genieten" etc.
Ik ga al liever niet mét een klein kind op vakantie. Je moet daar toch rekening mee houden in de ochtend (vroeg opstaan), middag (even terug naar het huisje, of anders later oververmoeid blèren) en avond (op tijd naar bed). Plus dat het tempo vele malen lager ligt. Ik ga zeker niet voor andermans kind betalen. Daar komt nog bij dat persoon in kwestie co-ouderschap heeft en altijd klaagt dat ie zijn kind te weinig ziet. Maar als dat kind er is klaagt hij altijd over hoe vermoeiend het is en zit hij liever op zijn telefoon en laat opa en oma achter de kleuter aanhobbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:55

Ook als single is het echt een ding met de rekening.. Zo vaak dat er door het aantal stellen wordt gedeeld, of ik ff net zoveel in mijn eentje betaal als een stel :') Nope :n

Zo kwam ik er met een gezamenlijk verjaardagscadeau eens achter dat ik net zoveel betaalde als een gezin met 2 kinderen die ook meedeed aan het cadeau :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:58

Oh ja als single zal dat ook een ding zijn ja als je met stellen mee doet.

En dat laatste is natuurlijk helemaal maf.
En dat ze dat nog normaal vinden ook dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:01

Ik geloof oprecht dat ze daar niet bij stil staan, vraag me niet hoe, maar ik denk dat echt.. Ik hoop tenminste maar dat het meestal geen onwil is :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:13

Ik doe er tegenwoordig niet meer zo "moeilijk" over, al komt het bij ons weinig voor, zulke gedeelde dingen. Maar ik vind het wel heftig dat er dan tegen je gezegd wordt dat je je niet aan moet stellen en "je verdient toch genoeg" en dat soort dingen. Waar bemoeien ze zich mee.

In de tijd dat wij (nou ja vooral ik) nog dik in de schulden zaten, gingen we ook een keer mee met een etentje voor onze instructrice die weg zou gaan ofzo en zij en haar partner zouden dan gratis eten, en de rest dus delen.
Alleen maar stellen, inclusief in en mijn vriend. Maar behalve mijn vriend gingen alle mannen massaal ook nog Irish Coffee bingen (zo'n 4 per persoon).
We wisten wel dat het restaurant niet 1 van de allergoedkoopsten was, maar toen we per persoon 80 euro af moesten rekenen, moesten we toch een beetje huilen in de auto :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:14

Relaxed schreef:
Ik geloof oprecht dat ze daar niet bij stil staan, vraag me niet hoe, maar ik denk dat echt.. Ik hoop tenminste maar dat het meestal geen onwil is :')

Ik zou daar denk ik in eerste instantie ook niet direct bij stil staan. Ook met bijvoorbeeld kinderen niet meteen, maar wel als het er vrij veel zijn.
Deze situatie gelukkig nog niet aan de hand gehad.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:22

De keer dat we met een familiereünie uit eten gingen deelden we het gewoon per gezin waarbij de oudere generatie zelf bepaalde of zij voor hun volwassen kinderen betaalden of niet.
Eerste plan was ook om de rekening te splitsen zodat iedereen een gelijk deel zou betalen en een paar niets want ze hadden geen geld waarop een ander aangaf dat dat niet eerlijk was voor mij omdat ik a) alleen ben en b) al had aangegeven niet zo ruim te zitten financieel en moest sparen om überhaupt die kant op te reizen en mee uit eten te gaan.
Ik gaf daarop aan dat ik het vertikte om een pannenkoek of pizza te eten omdat ik moest meebetalen aan de rekening voor 2 volwassenen die samen voor pak hem beet €80,- (minimaal) meegerekend konden worden (eten, al dan niet alcoholisch drinken, evt dessert).
Uiteindelijk werd afgesproken dat ieder voor zich/hun gezin betaalde en de ouders vd betreffende personen betaalden voor hen.
Gedeelde gerechten werden wel gewoon recht toe recht aan gesplitst door het aantal personen, geen gezeur van 'maar x heeft een stukje vlees meer gegeten dan y' terwijl y mss een grotere portie vh gedeelde dessert had ofzo. :+

Was bij een ideaal restaurant voor met kinderen ook, zat een speelzolder op met consoles, divers speelgoed en spelletjes etc en personeel dat toezicht hield.
De kinderen zag je daardoor hooguit wanneer ze kwamen eten en als ze tussendoor een slok drinken kwamen halen of wat vragen ofzo.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:06

Ik heb dan weer niet een familie die er moeilijk over doet, tegenwoordig betalen mijn ouders meestal. Vroeger waren dat vaak mijn opa en oma.
Ik betaal ook wel eens, eigenlijk is degene die de mensen meevraagt degene die betaald.

Met vrienden doen we wel de rekening delen door het aantal aanwezigen als we met meer zijn. Met twee of drie is het meestal afwisselend wie de rekening oppakt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:18

Mag ik mee kletsen!?!
Ik heb zelf wel een dochter ( ooit zat ik
Hier en wist ik zeker geen kinderen te willen maar ergens is bij manlief en mij de knop toch om gegaan en ons kindje wordt 1 jaar volgende week! We zijn erg blij met haar maar toch wil ik toch wel een verhaa delen met jullie?!

De buurvrouw wilde een “playdate” haar kindjes anderhalf en 3 jaar… nou goed, kom
Maar naar ons huis en dus vorige week 1 uurtje gedaan…
echt serieus ons hele huis was in dat uurtje op zijn kop! Kinderen van haar zaten in gordijnen, op dochter haar splinter nieuwe speelgoed kist te rammen, slpeelgoed kapot maken, koelkasten en vriezers vlogen open!! Echt man!!! Jezus!! Dat noemen ze ze vrije opvoeding’… nou wij zijn straks echt loeders geloof ik want onze dochter krijgt echt een strakke opvoeding als ik dat zo bekijk.!

Mijn God na een uur zei mijn man, volgens mij moeten de honden nog uit en zijn we naar buiten gegaan.!

Jezus we hebben ons dood geërgerd aan die kids Maarja goed uit goed fatsoen houd je het gezellig ( al waren wij die kinderen steeds aan her corrigeren ) maar we zijn echt we even genezen daarvan :')