Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:35

DuoPenotti schreef:
Dat jij, en andere, nog serieus hier op in gaan. Vind het knap.
Het zijn toch net een paar stampende kleuters die moeten kiezen uit 4 soorten snoep.

Volgens mij vergeet je dat de Jonge keihard geroepen heeft dat we hier NOOIT!! zouden gaan werken met toegangscodes.
Nu sta jij hier misschien achter. Maar begrijp dat ze dit dus ook met andere beslissingen kunnen doen waar jij misschien toch niet zo heel blij mee bent. Benieuwd of jij dan ook als braaf kleutertje met je handjes op de knietjes rechtop blijft zitten ja knikken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:41

Hoe kun je achter dit beleid blijven staan, terwijl het kabinet keer op keer liegt en bedriegt?

Het uitgekozen OMT, geld als water verdient door dit beleid. (Waarvan er 2 dierenarts zijn en 1 daarvan diepe connecties heeft met Fauci die in Amerika ookal onder vuur ligt over het liegen en zijn connecties (niet alleen financieel) met het laboratorium in Wuhan.

Meer geld uitgeeft aan testen en "beveiliging", dan aan het opschalen van de zorg.

Mensen die een kritisch geluid geven, krijgen geen ruimte en in meerdere gevallen zelfs ontslagen worden.
(Zowel in de politiek als in de medische sector en ook wetenschappers met vergaande kennis)

Farmaceutische industrie die geheime contracten met de overheid hebben gesloten
Maar wat iig wel duidelijk is, dat zij niet aansprakelijk zijn voor eventuele bijwerkingen.

Dat farmaceutische bedrijven behoorlijke boetes hebben moeten betalen voor bijv het niet melden van ernstige bijwerkingen (pfizer)
Of asbest in babypoeder (J&J)

Hiervoor is de Mexicaanse griep geweest en toen is er al bewezen dat men niet eerlijk is geweest en het vaccin niet veilig was, terwijl men zei van wel.
Mensen van toen zitten er nog steeds...

Ik snap het vertrouwen en zeker het volgzame echt niet.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:50

sneeuwpop schreef:
Maar wat iig wel duidelijk is, dat zij niet aansprakelijk zijn voor eventuele bijwerkingen

Dit is het stukje wat ik zo eng vind. Als het allemaal veilig is dan staan ze daar toch voor in. En nemen ze die verantwoordelijkheid toch.
Laatst bijgewerkt door LuckyLuna op 26-09-21 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:51

LuckyLuna schreef:
Zelf ben ik niet gevaccineerd. Ik heb een grote kinderwens en durf het niet aan om me te laten vaccineren met het risico op consequenties voor mijn kind. (Zo als de d.e.s. Kinderen).

Hoe denken de mensen daar hier over.

Die heb ik ook. Maar heb me wel laten vaccineren. Ik ben niet bang om van deze vaccinatie onvruchtbaar te worden of dat mijn toekomstige kindje daar last van gaat krijgen. Mijn ene collega is net een IVF traject gestart en heeft zich ook laten vaccineren en mijn andere collega is op dit moment zwanger en die heeft zich ook laten vaccineren. Allebei op aanraden van de arts/gynaecoloog.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:53

nicole_floor schreef:
LuckyLuna schreef:
Zelf ben ik niet gevaccineerd. Ik heb een grote kinderwens en durf het niet aan om me te laten vaccineren met het risico op consequenties voor mijn kind. (Zo als de d.e.s. Kinderen).

Hoe denken de mensen daar hier over.

Die heb ik ook. Maar heb me wel laten vaccineren. Ik ben niet bang om van deze vaccinatie onvruchtbaar te worden of dat mijn toekomstige kindje daar last van gaat krijgen. Mijn ene collega is net een IVF traject gestart en heeft zich ook laten vaccineren en mijn andere collega is op dit moment zwanger en die heeft zich ook laten vaccineren. Allebei op aanraden van de arts/gynaecoloog.

Ik vind het vertrouwen dat jullie hebben knap. Dat lukt mij (nog?) niet. Ik zou het liefste 10 jaar verder zijn en bewezen hebben dat het veilig is.

nicole_floor

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:57

Ik werk dagelijks met stoffen die gevaarlijke zijn voor een zwangerschap/ongeboren kind, dan deze vaccinatie ooit zou zijn. Dusja. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:12

Needje schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat jij, en andere, nog serieus hier op in gaan. Vind het knap.
Het zijn toch net een paar stampende kleuters die moeten kiezen uit 4 soorten snoep.

Volgens mij vergeet je dat de Jonge keihard geroepen heeft dat we hier NOOIT!! zouden gaan werken met toegangscodes.
Nu sta jij hier misschien achter. Maar begrijp dat ze dit dus ook met andere beslissingen kunnen doen waar jij misschien toch niet zo heel blij mee bent. Benieuwd of jij dan ook als braaf kleutertje met je handjes op de knietjes rechtop blijft zitten ja knikken.

We zitten in een pandemie. Alles wat we er aan kunnen doen om dit terug te dringen naar een relatief gewone griep moeten we aanpakken.

En voor de rest: er zijn zoveel beslissingen waar ik het niet mee eens ben, maar die ik toch moet slikken.
Dat is nu eenmaal leven in een democratie. De meerderheid beslist en je kunt het nu eenmaal niet altijd eens zijn met de meerderheid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:17

Needje schreef:
Om te bewijzen je gezond bent ja en ergens mee binnen te kunnen zonder een gevaar te zijn voor je medemens! :)*

Wat je met een vaccin dus ook nog steeds kan zijn. (Er wordt niet voor niets nu al over een derde prik gepraat)
Maar stop je kop lekker in het zand en blijf lekker wijzen naar die verrekte ongevaccineerden.[/quote]

Edit, quote verkloot

Treffend weer dat mensen zoals jij zo vriendelijk reageren ook! Voor de duidelijkheid, ik wijs naar helemaal niemand hier!! Wellicht jij je aangesproken voelt omdat je ergens weet het gewoon zo is en niet anders maar je je daar (nog) niet aan wil toe geven!?
Vraag me af hoe lang jullie dat dwarse gedoe blijven vol houden. Lijkt mij dood vermoeiend zo er in te staan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:41

Needje geeft aan gewoon gevaccineerd te zijn, dus ik ben benieuwd wie "jullie" zijn in deze context.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:44

Needje
Ze doen dat toch al met veel dingen.
Hoeveel heeft pinokkio niet aangegeven te doen of juist niet te doen. Maar uiteindelijk het tegenovergestelde.
Dus dat je dit dan nog verbaasd.
En met al die andere dingen zijn dan voor ons burgers niet eens andere keuzes maar word gewoon gedaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:12

Douce schreef:
verootjoo schreef:
Veel minder besmettelijk is juist niet subjectief. Het is significant minder, dat is zo objectief als wat. Statistiek is in geen geval subjectief.
Zo bizar dat mensen statistiek hier constant afdoen als iets subjectiefs :?

Die kans is aanwezig, en dat wordt door iedereen erkend.
Maar je verkleint de kans statistisch significant door ALLE mensen te vaccineren.
Je brengt het R getal daarmee naar beneden, waardoor dus IEDEREEN een significant kleinere kans heeft om iemand tegen te komen die besmettelijk is en besmet te worden.

Oprechte vraag:
Heb je de linkjes gelezen?

En de term "veel" is overigens zo subjectief als maar zijn kan.

Ja. Daar staat precies hetzelfde wat ik zeg. Alleen wat minder genuanceerd (zoals journalisten dat doen, die vette koppen erboven verkopen nu eenmaal beter dan de nuance)
Wat er uit de onderzoeken komt is: gevaccineerden zijn significant minder besmettelijk dan niet-gevaccineerden. En nee, de kans is niet 0 dat een gevaccineerde iemand anders besmet.

‘Veel’ is idd subjectief. Significant is niet subjectief, daarom spreken ze in de wetenschappelijke literatuur van significant minder of meer. En dat betekent dat het een verschil van waarde is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:19

DuoPenotti. Maar omdat ze dat constant doen hoef ik daar toch niet níet boos om te worden?
Juist omdat het blijkbaar normaal aan het worden is vind ik dat we ons hier tegen moeten verzetten. Het gaat van kwaad tot erger anders.

Ik vind het gewoon bizar hoe dit alles een tweedeling creëert.
Net zelfs thuis. Waar ik me tegenover m’n vader moest gaan verantwoorden over de keuzes van anderen omdat ik aangeef begrip te hebben voor mensen die anderen keuzes maken.
Hou op met me!
Ik ben dus ook weggegaan.
Ik vind dit echt heel verdrietig!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:19

verootjoo schreef:
Douce schreef:
Oprechte vraag:
Heb je de linkjes gelezen?

En de term "veel" is overigens zo subjectief als maar zijn kan.

Ja. Daar staat precies hetzelfde wat ik zeg. Alleen wat minder genuanceerd (zoals journalisten dat doen, die vette koppen erboven verkopen nu eenmaal beter dan de nuance)
Wat er uit de onderzoeken komt is: gevaccineerden zijn significant minder besmettelijk dan niet-gevaccineerden. En nee, de kans is niet 0 dat een gevaccineerde iemand anders besmet.

‘Veel’ is idd subjectief. Significant is niet subjectief, daarom spreken ze in de wetenschappelijke literatuur van significant minder of meer. En dat betekent dat het een verschil van waarde is.

Dat hebben ze me op de universiteit ook geleerd ja.

Van de Delta variant zijn gewoon nog geen officiële onderzoeken, maar je kunt er nat op gaan dat die minder rooskleurig zijn.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:23

Over zwanger worden, het is toch ook nog niet bekend wat het doormaken van Covid op langere termijn doet met je ongeboren kind. Met jezelf idem. En misschien blijkt een volgende mutatie wel heel gevaarlijk voor ongeboren kinderen en is het dan te laat om de vaccinatie af te wachten. Het os allemaal als als als.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:25

Vanmiddag een poging gedaan om voor mijn ouders een QR code aan te vragen. Ze hebben geen smartphone. Alleen DigiD voor de belasting zonder sms controle etc.
Tsja dat is echt een pittige. DigiD moet aangepast worden. Duurt 3 werkdagen voordat ze dat formulier krijgen. Site loopt vast etc etc etc
Dus dacht ik bel https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ronabewijs Want dan kregen ze vijf werkdagen later het bewijs met de post ideaal toch!
Na een uur in de wachtrij eindelijk een medewerker aan de telefoon. Die me vertelde dat QR codes aanvragen alleen op werkdagen kon.. Echt het stooooommm kwam me inmiddels uit de oren. Dus adem in adem uit inmiddels.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:27

Douce schreef:
verootjoo schreef:

Dat hebben ze me op de universiteit ook geleerd ja.

Van de Delta variant zijn gewoon nog geen officiële onderzoeken, maar je kunt er nat op gaan dat die minder rooskleurig zijn.

Die zijn er al wel en idd, de delta variant verspreid zich makkelijker dan alfa, beta en gamma. Maar wel significant minder door gevaccineerden. En dus heeft vaccineren zin, alleen is de noodzakelijke vaccinatiegraad een stuk hoger.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:27

Needje schreef:
DuoPenotti. Maar omdat ze dat constant doen hoef ik daar toch niet níet boos om te worden?
Juist omdat het blijkbaar normaal aan het worden is vind ik dat we ons hier tegen moeten verzetten. Het gaat van kwaad tot erger anders.

Ik vind het gewoon bizar hoe dit alles een tweedeling creëert.
Net zelfs thuis. Waar ik me tegenover m’n vader moest gaan verantwoorden over de keuzes van anderen omdat ik aangeef begrip te hebben voor mensen die anderen keuzes maken.
Hou op met me!
Ik ben dus ook weggegaan.
Ik vind dit echt heel verdrietig!

Toch vind ik het bijzonder dat je de nuance niet ziet.
Ik heb ook begrip voor mensen die andere keuzes maken. Ik heb geen begrip voor mensen die alleen hun gelijk willen halen door bewust niet te willen testen of vaccineren. En zich dus bewust maar niet aan maatregelen houden waardoor anderen weer langer op hun handen moeten zitten.
Je hebt nu 3 keuzes of testen of vaccineren of slikken dat je dus nu niet uit eten kunt of naar de bioscoop.
Maar nee je eigenlijk gelijk is hierin belangrijker. Ook dat is tweedeling creëren.
Ik had het echt anders gevonden als testen geen alternatief was of dat het kostbaar was.

De tweedeling die er wat mij betreft helaas al wel was maakt mij verder ook verdrietig. Dat vind ik alleen niet Corona gerelateerd

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:55

Coby schreef:
Vanmiddag een poging gedaan om voor mijn ouders een QR code aan te vragen. Ze hebben geen smartphone. Alleen DigiD voor de belasting zonder sms controle etc.
Tsja dat is echt een pittige. DigiD moet aangepast worden. Duurt 3 werkdagen voordat ze dat formulier krijgen. Site loopt vast etc etc etc
Dus dacht ik bel https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ronabewijs Want dan kregen ze vijf werkdagen later het bewijs met de post ideaal toch!
Na een uur in de wachtrij eindelijk een medewerker aan de telefoon. Die me vertelde dat QR codes aanvragen alleen op werkdagen kon.. Echt het stooooommm kwam me inmiddels uit de oren. Dus adem in adem uit inmiddels.

Laat je weten of het morgen wel lukt. Dat het dan zoveel moeite moet kosten. Veel oudere hebben geen smartphone maar komen wel op plekken waar je nu dus een QR code moet laten zien.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:59

Coby schreef:

Mijn moeder heeft dit helaas ook meegemaakt voor mijn opa's en oma's. Voor mijn ene opa en oma is het inmiddels wel gelukt. Voor mijn andere nog niet omdat zij geen digi D hadden.

Mijn moeder doet ook vrijwilligerswerk bij ons het cultuurhuus. Waar altijd alle oudjes van de plaatselijke verzorgingstehuis komen koffie drinken. Zij hebben dus ook (nog) geen QR code en officieel moeten ze nu dus geweigerd worden om bij hun te komen koffie drinken, terwijl ze wel allemaal gevaccineerd zijn. Ik dit dus heel erg, er is dus totaal niet na gedacht voor deze mensen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:41

Ik ga het proberen met de digid aanvulling met sms controle die dan weer opnieuw met activatiecode komt. Bellen onder kantooruren zijn ook mijn werkuren. Heel lastig.
Gelukkig zijn ze gister bij de Hema wel binnen gelaten met vaccinatiebewijs en gele boekje. Dit is niet de zeurende groep en zitten niet op social media. En hoor je niet. Maar kunnen nu niet gerust voor bakje koffie bij de Hema bijvoorbeeld. Dat is wel dieptriest

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:46

Coby schreef:
Ik ga het proberen met de digid aanvulling met sms controle die dan weer opnieuw met activatiecode komt. Bellen onder kantooruren zijn ook mijn werkuren. Heel lastig.
Gelukkig zijn ze gister bij de Hema wel binnen gelaten met vaccinatiebewijs en gele boekje. Dit is niet de zeurende groep en zitten niet op social media. En hoor je niet. Maar kunnen nu niet gerust voor bakje koffie bij de Hema bijvoorbeeld. Dat is wel dieptriest

Mijn moeder heeft de hele week geprobeerd te bellen, maar kwam er echt niet door. Nee precies voor mijn opa's en oma's hetzelfde. Ik vind dit ook echt dieptriest.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:47

1 van mijn cliënten is vorige week nog spontaan een kopje koffie gaan drinken in een restaurant. Zolang het mooi weer is kan dat buiten op het terras nog zonder groen vinkje maar dat is niet de rest van het jaar en ze heeft geen smartphone. Ik heb nu vakantie maar ben over 2 weken wel benieuwd of haar kinderen dat papieren bewijs hebben aangevraagd.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:06

Needje schreef:
Maar dan nog blijft het onzinnig om je te moeten laten testen als je nergens last van hebt!!
Bij de ggd mocht je ook niet komen laten testen als je geen klachten had.
Waarom dan nu ineens wel voor toegang?
Slaat nergens op.

Ben het helemaal met je eens maar zulks willen ze hier niet horen.
Iedereen moet maar gewoon die prik halen en dan gaan we weer naar het leven voor carona.
Droom lekker verder want dat gaat niet gebeuren.
Zoals onze koning zei: niet normaal maken wat niet normaal is.
Is toch van de zotte om wanneer je gewoon uit eten wil dat je wordt tegengehouden omdat je de prik niet hebt gehaald of een bewijs dat je gezond bent!
Ben benieuwd hoe dit alles verder loopt wanneer de herfst en wintermaanden komen.
Kunnen ze in ieder geval de ongeprikten niet meer de schuld geven wanneer besmettingen oplopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:18

LuckyLuna schreef:
sneeuwpop schreef:
Maar wat iig wel duidelijk is, dat zij niet aansprakelijk zijn voor eventuele bijwerkingen

Dit is het stukje wat ik zo eng vind. Als het allemaal veilig is dan staan ze daar toch voor in. En nemen ze die verantwoordelijkheid toch.

Er is altijd een minimaal risico, zeker als iets in 1x op zo'n grote schaal wordt ingezet.
Als ik jurist bij een farmaceut was, zou ik ook zo'n bepaling in het contract willen. Je wilt het contract voor jouw partij zo gunstig mogelijk maken (en dat is niet alleen bij dit vaccin zo, maar in het algemeen). Dan is de vraag natuurlijk of de afnemer daarmee akkoord gaat. Maar in dit geval hadden de farmaceuten natuurlijk een hele sterkte onderhandelingspositie. Ik vind dit dus echt niet zorgwekkend.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:19

loriene schreef:
Ben benieuwd hoe dit alles verder loopt wanneer de herfst en wintermaanden komen.
Kunnen ze in ieder geval de ongeprikten niet meer de schuld geven wanneer besmettingen oplopen.

Waarom kan dat niet?
Hebben we dan al overal een vaccinatiegraad bereikt die nodig is om ook wanneer iedereen weer samen dicht bij elkaar binnen zit, de R stabiel op of onder de 1 te houden? Nee toch?