Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:59

Achterom schreef:
Hoezo zitten de kinderen in quarantaine en hijzelf niet?

Dat hoeft pas als de kinderen daadwerkelijk corona blijken te hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:06

Sheran schreef:
Achterom schreef:

Ah, op die fiets.
Al met al kan ik me voorstellen dat je dat even niet prettig vond.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:06

Oei Sheran ik ken het gevoel hoor ik ben ook echt een paniekzaaier met ziektes en Corona is ook al zo'n ding.

Maar om je gerust te stellen ik heb bij iemand 3 uur in een lokaal gezeten die toen ook al besmettelijk was. Nu ben ik wel gevaccineerd dus dat kan wel verschil maken , maar er is niemand anders ziek geworden gelukkig! Terwijl ik denk als je 3 uur in een ruimte zit maakt die 1,5 meter ook al niet meer uit.

Vriendin van mij had laatst hetzelfde alleen dan thuis , is ook niet ziek geworden.

996981

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:09

Hier ook niet ziek geworden in quarantaine met mijn zieke vriend. Wij waren 24/7 samen (ik was met zwangerschapsverlof) in een appartement van 60m2. Ik zou me niet teveel zorgen maken Sheran :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:15

Sheran schreef:
Achterom schreef:

Weer zo´n heerlijk voorbeeld van het tegenstrijdige belang van verspreiding voorkomen en economie.

Bedenk bij ALLE informatie en maatregelen dat de Staat een groter belang heeft dan jij/jouw familie hebt/hebben.

Het is continue de situatie van de veehouder en diens afzetmarkt versus het individuele dier.
Vertaalt naar een concreet voorbeeld is het totale positieve effect van vaccinatie groter dan de nadelen voor een individu wat pech heeft.
Jij als individu echter moet zélf de afweging maken. Zie de heldere tabel van Monique. Die tabel is trouwens nu op basis van wat nú boven water is de data van de trombose werd in het begin weggewuifd :)*
Je weet niet wat je niet weet doch wel dat er duidelijk verborgen agendas zijn bij wat de overheden bekendmaken. Hou derhalve een slag om de arm bij de risico-overweging voor JOUW situatie.
Ah en bedenk er ook bij dat de Covid-cijfers tegen de achtergrond van vrijwel nul griepdoden staan. Ga liever van de óversterfte uit dan van ´met Covid19´.
Zoals opgemerkt werd stierven er in de riscio-groepen anders mensen dood aan griep, verhoudheid en dergelijke.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:17

Vervelend Sheran, hopelijk was er niets aan de hand.
Pas je wel op dat je niet steeds over je grenzen gaat? Als je het idee hebt dat je er mentaal steeds slechter onder gaat zou ik aanraden om met een bedrijfsarts of vertrouwenspersoon te gaan praten. Wellicht kun je tijdelijk ander werk doen of zo, of betere beschermingsmiddelen krijgen. Niemand heeft er wat aan als je hierdoor een burnout krijgt of stressstoornis ontwikkeld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:20

Huertecilla schreef:
Sheran schreef:

Weer zo´n heerlijk voorbeeld van het tegenstrijdige belang van verspreiding voorkomen en economie.

Bedenk bij ALLE informatie en maatregelen dat de Staat een groter belang heeft dan jij/jouw familie hebt/hebben.

Het is continue de situatie van de veehouder en diens afzetmarkt versus het individuele dier.
Vertaalt naar een concreet voorbeeld is het totale positieve effect van vaccinatie groter dan de nadelen voor een individu wat pech heeft.
Jij als individu echter moet zélf de afweging maken. Zie de heldere tabel van Monique. Die tabel is trouwens nu op basis van wat nú boven water is de data van de trombose werd in het begin weggewuifd :)*
Je weet niet wat je niet weet doch wel dat er duidelijk verborgen agendas zijn bij wat de overheden bekendmaken. Hou derhalve een slag om de arm bij de risico-overweging voor JOUW situatie.
Ah en bedenk er ook bij dat de Covid-cijfers tegen de achtergrond van vrijwel nul griepdoden staan. Ga liever van de óversterfte uit dan van ´met Covid19´.
Zoals opgemerkt werd stierven er in de riscio-groepen anders mensen dood aan griep, verhoudheid en dergelijke.

Ik moet hier eigenlijk niet meer op reageren , want zodra ik geheim agenda lees moet ik toch een beetje lachen. Kom op zeg , dan waren er nu echt al weer meer stappen ondernomen. Volgens mij ging agenda 21 toch in dit jaar? We zijn al in april en guess what nog niks gebeurd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:20

Snap je gevoel hierin Sheran. Hopelijk loopt het verder nergens op uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:22

Bedankt voor hun en beetje geruststelling Zebrastreep en anderen. Ik vind het echt vreselijk Vooral omdat het ook echt niezen was. Wel niet in mijn richting enzo, en wel bedekt geloof ik, maar toch...

@Sizzle: heb al met een bijdrifsarts gesproken, de 19e is er eindelijk plaats bij de huisarts. Maar dit soort momenten zijn wel echt heel erg voor mij, ik zit nu al in tranen en minstens 5 dagen hierna ook nog.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:22

@Huertecilla; die quaraintaine maatregelen zijn zo, omdat anders alle scholen wel dicht kunnen blijven. Hier ook regelmatig een kind in quarantaine of een groep, als dan ook alle broertjes/zusje en ouders in quarantaine moeten, kunnen we wel sluiten en online onderwijs gaan geven. Het gezin hoeft pas in quarantaine op het moment dat er iemand binnen het gezin positief wordt getest.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:26

Sheran schreef:
Moet dit even van me afschrijven joor, ik weet dat ik bekend sta als een zenuwpees maar heb ook geen partner oid waar ik het even aan kwijt kan.

Ik stond achter een stoel van een collega die nieste. Was in een smalle gang, dus binnen 1,5m, wel van achteren. En daae had ik al stress van de hele tijd, maar nu vertelt hij net dat hij ook nog eens twee kinderen thuis heeft zitten in quarantaine. Nog niet met corona, zij moeten zich donderdag laten testen. En nu weer halve paniekaanval op school.

Ik vind dat niet raar hoor. Ik krijg al de kriebels als ik iemand verderop in een gangpad in de Super hoor hoesten/niezen

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:27

suffie schreef:
@Huertecilla; die quaraintaine maatregelen zijn zo, omdat anders alle scholen wel dicht kunnen blijven. Hier ook regelmatig een kind in quarantaine of een groep, als dan ook alle broertjes/zusje en ouders in quarantaine moeten, kunnen we wel sluiten en online onderwijs gaan geven. Het gezin hoeft pas in quarantaine op het moment dat er iemand binnen het gezin positief wordt getest.

Dat is toch een hele kromme maatregel? Terwijl mensen wachten op de uitslag van dat familielid hebben ze in het slechtste geval al andere mensen besmet. Als die dan dezelfde logica volgen loopt de besmetting verder en verder. Zo is het wel te begrijpen dat alles maar blijft aanslepen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:29

Sclimpre schreef:
suffie schreef:

Dat is toch een hele kromme maatregel? Terwijl mensen wachten op de uitslag van dat familielid hebben ze in het slechtste geval al andere mensen besmet. Als die dan dezelfde logica volgen loopt de besmetting verder en verder. Zo is het wel te begrijpen dat alles maar blijft aanslepen.

Dit zijn kinderen zonder klachten. Die thuis zijn vanwege een besmetting op school.
De kans dat zij besmet zijn is nu ook weer niet zo groot.

Daarbij moet ik ook gewoon aan het werk als m’n vriend getest moet worden als hij aan het snotteren is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:31

Sheran schreef:
Bedankt voor hun en beetje geruststelling Zebrastreep en anderen. Ik vind het echt vreselijk Vooral omdat het ook echt niezen was. Wel niet in mijn richting enzo, en wel bedekt geloof ik, maar toch...

@Sizzle: heb al met een bijdrifsarts gesproken, de 19e is er eindelijk plaats bij de huisarts. Maar dit soort momenten zijn wel echt heel erg voor mij, ik zit nu al in tranen en minstens 5 dagen hierna ook nog.

:(:)

De kans dat je het krijgt is niet heel groot. Mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen: Doe dan over 5 a 6 dagen een test. Dan weet je zeker hoe en wat.

verder hoop ik dat je snel bij de HA terecht kan om eens te praten over hoe jouw angsten aan te pakken.

Het is trouwens helemaal niet gek om van niezen + bericht quarantaine te schrikken.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:34

lenaa_tje schreef:
Sclimpre schreef:

Dit zijn kinderen zonder klachten. Die thuis zijn vanwege een besmetting op school.
De kans dat zij besmet zijn is nu ook weer niet zo groot.

Daarbij moet ik ook gewoon aan het werk als m’n vriend getest moet worden als hij aan het snotteren is.

Dat is ook krom.
De kans op besmetting is altijd klein, maar net door die vele kleine kansjes zijn we al maanden aan het sukkelen. Beter gedurende een korte periode grondige maatregelen nemen ipv het eindeloos rekken met halfbakken acties.
Het lijkt wel op een brand willen blussen maar enkel flesjes water van een halve liter gebruiken. Dat lukt ook niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:35

@sheran hoewel ik jou angst niet herken en dat weet je ook van mij. Vind ik het wel belachelijk hoe jou teamleider/werkgever je laat zwemmen. Als dit zoveel doet met jou moeten ze daar gewoon actie op ondernemen. Ik vind het heel verevenend dat ze daar toch (zoals ik het lees) laks mee omgaan.

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:36

@sclimpre Als de sfstandsregels in acht worden genomen is dat echt niet noodzakelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:36

Sclimpre schreef:
suffie schreef:

Nah, króm is het niet.
Het is simpel een afweging tussen verspreiding en economie; de mensen naar het werk laten gaan.
Het is niet goed en niet slecht.
Wel een voorbeeld van de verschillende agendas.
Ja en de overheden vertellen echt niet luid en duidelijk dat het van ondergeschikt belang is dat er een paar honderd individuele personen doodgaan door iets wel open te houden of vaccineren als dat in groter belang van de economie is.

Nogmaals; niet goed, niet slecht. Steek alleen je hoofd er niet over in het zand omdat JOÚW beslissing over een risicoafweging wél individueel is.
Jouw voorbeeld is treffend Sheran. Het belang de school open te houden versus dat van jou om niet Covid ondergeniesd te worden.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-04-21 13:40, in het totaal 3 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:37

Ik herken hoe je denkt Sheran. Als mij zo iets zou gebeuren zou ik er een aantal dagen last van houden.
In September kwam ik bij mijn Cliënt aan en was haar man verkouden. Ik ben niet eens 5 minuten binnen geweest en de 2 weken erna had ik vakantie. Ik heb die 2 weken lang elke ochtend mijn temperatuur opgenomen en pas na een gesprek met de praktijkondersteuner (die me geruststellend, met gezond verstand en een medische blik ) kon ik daar mee ophouden. Nogmaals sterkte.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:47

Zebrastreep schreef:
Huertecilla schreef:
Je weet niet wat je niet weet doch wel dat er duidelijk verborgen agendas zijn bij wat de overheden bekendmaken.

Ik moet hier eigenlijk niet meer op reageren , want zodra ik geheim agenda lees moet ik toch een beetje lachen.

Je lacht om jezelf +:)+

Verborgen agenda - (Eng. bidden agenda), heimelijke doelstelling. Vooral gebruikt in een politieke context; de term ontstond echter in het jargon van de business-managementtraining.

‘Het ambtelijk apparaat van de gemeente Arnhem,’ vervolgde het verslag, ‘opereert vanuit “schuttersputjes”, onderhoudt roddelcircuits, vertoont “wandelgangen-gedrag”, is afstandelijk en weinig klantvriendelijk, sommige afdelingen verdienen de naam “slangenkuil”, er wordt gewerkt met “verborgen agenda’s”, er heerst wantrouwen en een visie ontbreekt.’ HP/De Tijd, 27-03-92

De verborgen agenda van de minister is bezuiniging en overzichtelijkheid voor de overheid. Elsevier, 27-03-93

Hij wilde niets weten van de suggestie dat het CDA informatie voor hem achterhield en een ‘verborgen agenda’ had bij de latere besprekingen... de Volkskrant, 12-06-93

Van Aardenne gaf dat trouwens ook zonder blikken of blozen toe. In het parlement verklaarde hij als overtuigd voorstander van kernenergie in de BMD nooit een ander doel gezien te hebben dan depolarisatie van de discussie over dit ‘normale natuurkundige fenomeen’. Deze verborgen agenda was keurig gerealiseerd: de Anti-Kernenergiebeweging was als gevolg van deze bijna driejarige gedwongen wapenstilstand op sterven na dood. HP/De Tijd, 26-11-93

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:50

Even ter geruststelling, niezen is zelden een symptoom van een corona besmetting. Ik nies best vaak ( pollenallergie) toen ik corona had niet geniesd. Niezen is echt iets wat past bij verkooudheid, pollenallergie of irritatie door andere reden (stofdeeltjes in de lucht, sterk parfum).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:51

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik moet hier eigenlijk niet meer op reageren , want zodra ik geheim agenda lees moet ik toch een beetje lachen.

Je lacht om jezelf +:)+

Verborgen agenda - (Eng. bidden agenda), heimelijke doelstelling. Vooral gebruikt in een politieke context; de term ontstond echter in het jargon van de business-managementtraining.

‘Het ambtelijk apparaat van de gemeente Arnhem,’ vervolgde het verslag, ‘opereert vanuit “schuttersputjes”, onderhoudt roddelcircuits, vertoont “wandelgangen-gedrag”, is afstandelijk en weinig klantvriendelijk, sommige afdelingen verdienen de naam “slangenkuil”, er wordt gewerkt met “verborgen agenda’s”, er heerst wantrouwen en een visie ontbreekt.’ HP/De Tijd, 27-03-92

De verborgen agenda van de minister is bezuiniging en overzichtelijkheid voor de overheid. Elsevier, 27-03-93

Hij wilde niets weten van de suggestie dat het CDA informatie voor hem achterhield en een ‘verborgen agenda’ had bij de latere besprekingen... de Volkskrant, 12-06-93

Van Aardenne gaf dat trouwens ook zonder blikken of blozen toe. In het parlement verklaarde hij als overtuigd voorstander van kernenergie in de BMD nooit een ander doel gezien te hebben dan depolarisatie van de discussie over dit ‘normale natuurkundige fenomeen’. Deze verborgen agenda was keurig gerealiseerd: de Anti-Kernenergiebeweging was als gevolg van deze bijna driejarige gedwongen wapenstilstand op sterven na dood. HP/De Tijd, 26-11-93

Je kan er best wat plaatsen, maar ik geloof niet in dat soort dingen dan komt de nuchtere Groninger in mij naar boven. Eerst zien en dan geloven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:58

Zebrastreep schreef:
Je kan er best wat plaatsen, maar ik geloof niet in dat soort dingen dan komt de nuchtere Groninger in mij naar boven. Eerst zien en dan geloven.

De nuchtere Groningen geeft politici het voordeel van de twijfel.
Ok, dat kan.

Ík hou er rekening mee dat die meer belangen heeft dan in het verkoopverhaal naar voren komen.
In tegenstelling tot bij een verkoper van gebruikte autos geeft een politicus geen garantie waar ik wat aan heb.
Beter nóg voorzichtiger zijn :)*

In het geval van Covid19 is er een glashelder tegenstrijdig belang tussen volksgezondheid en economie.
Let wel, dat is dan nog geeneens het individuele belang van joú. Niet jouw gezondheid, niet jouw economie.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:05

Huertecilla schreef:
Sclimpre schreef:

Nah, króm is het niet.
Het is simpel een afweging tussen verspreiding en economie; de mensen naar het werk laten gaan.
Het is niet goed en niet slecht.
Wel een voorbeeld van de verschillende agendas.
Ja en de overheden vertellen echt niet luid en duidelijk dat het van ondergeschikt belang is dat er een paar honderd individuele personen doodgaan door iets wel open te houden of vaccineren als dat in groter belang van de economie is.

Nogmaals; niet goed, niet slecht. Steek alleen je hoofd er niet over in het zand omdat JOÚW beslissing over een risicoafweging wél individueel is.
Jouw voorbeeld is treffend Sheran. Het belang de school open te houden versus dat van jou om niet Covid ondergeniesd te worden.

Er is geen tegenstelling tussen verspreiding en economie. Verspreiding van virus is slecht voor de economie. Onzekerheid is slecht voor de economie. Bij de 1ste golf zaten door drastische maatregelen na 6 weken terug in een grotendeels normale situatie. Nu zitten we al 6 maand met een soort noodscenario wat vele malen erger is voor de economie. En waar staan we nu? Hoge besmettingsgraad, volle IC's en vele doden verder. Komt nog bij dat mensen het zo beu zijn dat ze dwars beginnen liggen ipv samen te werken.
In het geval van Sheran is het ook voor de school van belang dat zij niet besmet geraakt. Dus geen versus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:17

Sclimpre schreef:
Er is geen tegenstelling tussen verspreiding en economie. Verspreiding van virus is slecht voor de economie. Onzekerheid is slecht voor de economie. Bij de 1ste golf zaten door drastische maatregelen na 6 weken terug in een grotendeels normale situatie. Nu zitten we al 6 maand met een soort noodscenario wat vele malen erger is voor de economie. En waar staan we nu? Hoge besmettingsgraad, volle IC's en vele doden verder. Komt nog bij dat mensen het zo beu zijn dat ze dwars beginnen liggen ipv samen te werken.
In het geval van Sheran is het ook voor de school van belang dat zij niet besmet geraakt. Dus geen versus.

Wat zie jij als de reden, het belang bij het in stand houden van deze Europese noodtoestand met beperking van burgervrijheden?