Achterom schreef:Hoezo zitten de kinderen in quarantaine en hijzelf niet?
Dat hoeft pas als de kinderen daadwerkelijk corona blijken te hebben.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Achterom schreef:Hoezo zitten de kinderen in quarantaine en hijzelf niet?
Huertecilla schreef:Sheran schreef:
Weer zo´n heerlijk voorbeeld van het tegenstrijdige belang van verspreiding voorkomen en economie.
Bedenk bij ALLE informatie en maatregelen dat de Staat een groter belang heeft dan jij/jouw familie hebt/hebben.
Het is continue de situatie van de veehouder en diens afzetmarkt versus het individuele dier.
Vertaalt naar een concreet voorbeeld is het totale positieve effect van vaccinatie groter dan de nadelen voor een individu wat pech heeft.
Jij als individu echter moet zélf de afweging maken. Zie de heldere tabel van Monique. Die tabel is trouwens nu op basis van wat nú boven water is de data van de trombose werd in het begin weggewuifd![]()
Je weet niet wat je niet weet doch wel dat er duidelijk verborgen agendas zijn bij wat de overheden bekendmaken. Hou derhalve een slag om de arm bij de risico-overweging voor JOUW situatie.
Ah en bedenk er ook bij dat de Covid-cijfers tegen de achtergrond van vrijwel nul griepdoden staan. Ga liever van de óversterfte uit dan van ´met Covid19´.
Zoals opgemerkt werd stierven er in de riscio-groepen anders mensen dood aan griep, verhoudheid en dergelijke.
Sheran schreef:Moet dit even van me afschrijven joor, ik weet dat ik bekend sta als een zenuwpees maar heb ook geen partner oid waar ik het even aan kwijt kan.
Ik stond achter een stoel van een collega die nieste. Was in een smalle gang, dus binnen 1,5m, wel van achteren. En daae had ik al stress van de hele tijd, maar nu vertelt hij net dat hij ook nog eens twee kinderen thuis heeft zitten in quarantaine. Nog niet met corona, zij moeten zich donderdag laten testen. En nu weer halve paniekaanval op school.
suffie schreef:@Huertecilla; die quaraintaine maatregelen zijn zo, omdat anders alle scholen wel dicht kunnen blijven. Hier ook regelmatig een kind in quarantaine of een groep, als dan ook alle broertjes/zusje en ouders in quarantaine moeten, kunnen we wel sluiten en online onderwijs gaan geven. Het gezin hoeft pas in quarantaine op het moment dat er iemand binnen het gezin positief wordt getest.
Sclimpre schreef:suffie schreef:@Huertecilla; die quaraintaine maatregelen zijn zo, omdat anders alle scholen wel dicht kunnen blijven. Hier ook regelmatig een kind in quarantaine of een groep, als dan ook alle broertjes/zusje en ouders in quarantaine moeten, kunnen we wel sluiten en online onderwijs gaan geven. Het gezin hoeft pas in quarantaine op het moment dat er iemand binnen het gezin positief wordt getest.
Dat is toch een hele kromme maatregel? Terwijl mensen wachten op de uitslag van dat familielid hebben ze in het slechtste geval al andere mensen besmet. Als die dan dezelfde logica volgen loopt de besmetting verder en verder. Zo is het wel te begrijpen dat alles maar blijft aanslepen.
Sheran schreef:Bedankt voor hun en beetje geruststelling Zebrastreep en anderen. Ik vind het echt vreselijk Vooral omdat het ook echt niezen was. Wel niet in mijn richting enzo, en wel bedekt geloof ik, maar toch...
@Sizzle: heb al met een bijdrifsarts gesproken, de 19e is er eindelijk plaats bij de huisarts. Maar dit soort momenten zijn wel echt heel erg voor mij, ik zit nu al in tranen en minstens 5 dagen hierna ook nog.
lenaa_tje schreef:Sclimpre schreef:Dat is toch een hele kromme maatregel? Terwijl mensen wachten op de uitslag van dat familielid hebben ze in het slechtste geval al andere mensen besmet. Als die dan dezelfde logica volgen loopt de besmetting verder en verder. Zo is het wel te begrijpen dat alles maar blijft aanslepen.
Dit zijn kinderen zonder klachten. Die thuis zijn vanwege een besmetting op school.
De kans dat zij besmet zijn is nu ook weer niet zo groot.
Daarbij moet ik ook gewoon aan het werk als m’n vriend getest moet worden als hij aan het snotteren is.
Sclimpre schreef:suffie schreef:@Huertecilla; die quaraintaine maatregelen zijn zo, omdat anders alle scholen wel dicht kunnen blijven. Hier ook regelmatig een kind in quarantaine of een groep, als dan ook alle broertjes/zusje en ouders in quarantaine moeten, kunnen we wel sluiten en online onderwijs gaan geven. Het gezin hoeft pas in quarantaine op het moment dat er iemand binnen het gezin positief wordt getest.
Dat is toch een hele kromme maatregel? Terwijl mensen wachten op de uitslag van dat familielid hebben ze in het slechtste geval al andere mensen besmet. Als die dan dezelfde logica volgen loopt de besmetting verder en verder. Zo is het wel te begrijpen dat alles maar blijft aanslepen.
Zebrastreep schreef:Huertecilla schreef:Je weet niet wat je niet weet doch wel dat er duidelijk verborgen agendas zijn bij wat de overheden bekendmaken.
Ik moet hier eigenlijk niet meer op reageren , want zodra ik geheim agenda lees moet ik toch een beetje lachen.
Huertecilla schreef:Zebrastreep schreef:
Ik moet hier eigenlijk niet meer op reageren , want zodra ik geheim agenda lees moet ik toch een beetje lachen.
Je lacht om jezelf![]()
Verborgen agenda - (Eng. bidden agenda), heimelijke doelstelling. Vooral gebruikt in een politieke context; de term ontstond echter in het jargon van de business-managementtraining.
‘Het ambtelijk apparaat van de gemeente Arnhem,’ vervolgde het verslag, ‘opereert vanuit “schuttersputjes”, onderhoudt roddelcircuits, vertoont “wandelgangen-gedrag”, is afstandelijk en weinig klantvriendelijk, sommige afdelingen verdienen de naam “slangenkuil”, er wordt gewerkt met “verborgen agenda’s”, er heerst wantrouwen en een visie ontbreekt.’ HP/De Tijd, 27-03-92
De verborgen agenda van de minister is bezuiniging en overzichtelijkheid voor de overheid. Elsevier, 27-03-93
Hij wilde niets weten van de suggestie dat het CDA informatie voor hem achterhield en een ‘verborgen agenda’ had bij de latere besprekingen... de Volkskrant, 12-06-93
Van Aardenne gaf dat trouwens ook zonder blikken of blozen toe. In het parlement verklaarde hij als overtuigd voorstander van kernenergie in de BMD nooit een ander doel gezien te hebben dan depolarisatie van de discussie over dit ‘normale natuurkundige fenomeen’. Deze verborgen agenda was keurig gerealiseerd: de Anti-Kernenergiebeweging was als gevolg van deze bijna driejarige gedwongen wapenstilstand op sterven na dood. HP/De Tijd, 26-11-93
Zebrastreep schreef:Je kan er best wat plaatsen, maar ik geloof niet in dat soort dingen dan komt de nuchtere Groninger in mij naar boven. Eerst zien en dan geloven.
Huertecilla schreef:Sclimpre schreef:Dat is toch een hele kromme maatregel? Terwijl mensen wachten op de uitslag van dat familielid hebben ze in het slechtste geval al andere mensen besmet. Als die dan dezelfde logica volgen loopt de besmetting verder en verder. Zo is het wel te begrijpen dat alles maar blijft aanslepen.
Nah, króm is het niet.
Het is simpel een afweging tussen verspreiding en economie; de mensen naar het werk laten gaan.
Het is niet goed en niet slecht.
Wel een voorbeeld van de verschillende agendas.
Ja en de overheden vertellen echt niet luid en duidelijk dat het van ondergeschikt belang is dat er een paar honderd individuele personen doodgaan door iets wel open te houden of vaccineren als dat in groter belang van de economie is.
Nogmaals; niet goed, niet slecht. Steek alleen je hoofd er niet over in het zand omdat JOÚW beslissing over een risicoafweging wél individueel is.
Jouw voorbeeld is treffend Sheran. Het belang de school open te houden versus dat van jou om niet Covid ondergeniesd te worden.
Sclimpre schreef:Er is geen tegenstelling tussen verspreiding en economie. Verspreiding van virus is slecht voor de economie. Onzekerheid is slecht voor de economie. Bij de 1ste golf zaten door drastische maatregelen na 6 weken terug in een grotendeels normale situatie. Nu zitten we al 6 maand met een soort noodscenario wat vele malen erger is voor de economie. En waar staan we nu? Hoge besmettingsgraad, volle IC's en vele doden verder. Komt nog bij dat mensen het zo beu zijn dat ze dwars beginnen liggen ipv samen te werken.
In het geval van Sheran is het ook voor de school van belang dat zij niet besmet geraakt. Dus geen versus.