Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:37

pien_2010 schreef:
HC die nieuwe normaliteit van luisteren waarbij je liplezen nodig hebt,

Punt is dat dit nu niet kan Pien; dát is de nieuwe normaliteit wat dit betreft ;)

Wat positief Covid nieuws:
De andalusische regering is bezig met een voor buitenlandse toeristen gratis collectieve verzekering opdat deze voor eventuele Covid19 ziektekosten toch gedekt zijn bij vakantie in Andalucía.

Ninette

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:45

Zijn de cijfers laat vandaag? Weet iemand al hoeveel besmettingen er vandaag bij gekomen zijn? Dat ziekenhuis en ic opnames weer gestegen waren had ik al wel gevonden.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:47

Karl66 schreef:
Het probleem met Staphorst is, is dat God de kerkgangers niet beschermt. In Staphorst werkt dat anders, daar geven ze God de opdracht om hun kerkgangers te beschermen. Als er één dorp in Nederland is, waar ze zelf wel bepalen wat er gebeurt en hoe het gebeurt, dan is het Staphorst wel. En al die kerken waar ze wel de moeite namen om het op een verantwoorde manier te doen, mogen nou Staphorst bedanken omdat ze opeens veel sterker beperkt worden dan nodig is.

ik snap ergens wat je bedoelt m.b.t het religieuze karakter van zo'n plek als Staphorst, maar kijk maar eens op de site van de HHK Staphorst waar zo'n 3 pagina's wordt geweid aan de corona protocollen over het hoe veilig te gaan naar de kerk. Dus het : ze bepalen zelf wat er gebeurt en hoe het gebeurt, vind ik een beetje een random uitspraak (meer uit frustratie?) dan op een feiten gebaseerde uitspraak.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:49

Ninette schreef:
Zijn de cijfers laat vandaag? Weet iemand al hoeveel besmettingen er vandaag bij gekomen zijn? Dat ziekenhuis en ic opnames weer gestegen waren had ik al wel gevonden.

Er is storing bij de RIVM las ik op NOS live blog

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:58

Gats wat een respect hier weer voor de gelovigen :r Ik walg hiervan hoe sommige hier praten. En vooral degene die zo te lezen er weinig van weten hoe gelovigen over God denken in deze coronatijd.

:wave:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:00

Amado7 schreef:
Gats wat een respect hier weer voor de gelovigen :r Ik walg hiervan hoe sommige hier praten. En vooral degene die zo te lezen er weinig van weten hoe gelovigen over God denken in deze coronatijd.

Ik heb evenveel respect voor gelovigen als voor voetbalsupporters. Wat je aanhangt maakt me niet uit, maar nu heb je je te gedragen in het belang van de volksgezondheid.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:04

Amado7 schreef:

Sommige mensen hebben weinig empathie.
Ben niet erg gelovig maar mis wel de saamhorigheid en het bij elkaar zijn in sjoel..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:14

4581 nieuwe besmettingen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:14

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
HC die nieuwe normaliteit van luisteren waarbij je liplezen nodig hebt,

Punt is dat dit nu niet kan Pien; dát is de nieuwe normaliteit wat dit betreft ;)

Ik lees je bericht opnieuw en nog eens, en inderdaad zo kan en moet ik het blijkbaar lezen. Ik had het anders gelezen en dacht dat je nu als nieuwigheid moest gaan liplezen. En dat is zoo geleerd, maar dat deed je al.
Sorry fout gelezen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:18

Amado7 schreef:

Respect werkt twee kanten op he... Met 600 man in een kerk gaan zitten en zingen vind ik behoorlijk respectloos ten opzichte van de rest van de samenleving.
Wat dat betreft had beter een voorbeeld genomen kunnen worden aan de moslims die gewoon de moskeeën hebben dichtgedaan. Ook gelovigen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:18

Amado7 schreef:

Ik heb vooral weinig respect voor creatief omgaan met regels in deze situatie. Dat geldt ook voor de wok die jij noemde (überhaupt mogen ze van mij alle buffetrestaurants per direct sluiten), of dat restaurant in Den Haag.
Alleen zijn die restaurants gewoon tegen de regels bezig (er zijn duidelijke regels wat onder een zaal wordt verstaan) en was de kerk in Staphorst een uitzonderingspositie aan het oprekken. En kwamen ze daarmee op het nieuws waardoor mensen er weinig sympathie voor kunnen opbrengen. Komop, je hebt een bijzondere positie, laat dan ook het goede voorbeeld zien.

Dat was niet amders geweest als de media bericht had over een wokrestaurant waar 600 mensen zaten die ook nog eens luidkeels zingen.

Ik vind dat gewoon disrespectvol omgaan met regels en dan maakt het me weinig uit of je een kerk bent of een voetbalstadion.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:20

Amado7 schreef:

Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die met 600 bij elkaar gaan zitten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:21

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties, die zijn ook mooi onderbouwd. Reacties als "god zal hen wel redden" en dergelijke, is weer minder netjes natuurlijk en ik kan wel inzien dat dat redelijk beledigend kan overkomen op andere christenen hier die zich wel aan de regels houden en zo geen waanideeën hebben. Daarnaast weten we ook niet of de mensen in Staphorst zo denken, want meer dan genoeg atheïsten die zich ook niet aan de regels willen houden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:28

Wat een boel besmettingen erbij. Ben benieuwd wanneer we de 5000 per dag gaan aantikken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:30

imaudy schreef:
Wat een boel besmettingen erbij. Ben benieuwd wanneer we de 5000 per dag gaan aantikken.

Zodra men de kerkgangers test en hun directe leefomgeving volgt....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:32

Het gaat in Staphorst helemaal niet om het geloof. Als het daar wel om ging, zou je in andere kerken hetzelfde gedrag zien. Het gaat om de Staphorster cultuur. Zij zijn de baas en zij bepalen wat er gebeurt en hoe het gebeurt. Ik vroeger genoeg met klanten in Staphorst te maken gehad, om dat gedrag te herkennen. Wat daar gebeurt is, heeft echt helemaal niks met geloof te maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:33

Amado7 schreef:

Als gelovigen herken ik jouw walging totaal niet en ik vind dat het geloof an sich totaal niet afgeschoten wordt! Men baalt, net als ik, over hoe idioot de mensen in staphorst om zijn gegaan met de veiligheidsregels rondom covid. Ik vind dat totaal niet OK en ontzettend raar dat dit kan en de mensen hier toestemming voor hebben gehad.
"hoe gelovigen denken in deze corona tijd", kun je natuurlijk totaal niet zeggen. Want "de gelovige" bestaat nl helemaal niet. "DE" gelovige zijn nl net zo verschillend als "DE" mensen. Dus niemand ook jij niet, kunt weten hoe de gelovigen over God denken in deze corona tijd.
Ik ben het totaal eens met Karl66.

Mjelleke

Huertecilla schreef:

Zouden zij zich laten testen als ze klachten krijgen? Oprechte vraag, ik kan het niet inschatten, dit is ook de groep met een lage vaccinatiegraad.

rien10

SinneJ schreef:
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties, die zijn ook mooi onderbouwd. Reacties als "god zal hen wel redden" en dergelijke, is weer minder netjes natuurlijk en ik kan wel inzien dat dat redelijk beledigend kan overkomen op andere christenen hier die zich wel aan de regels houden en zo geen waanideeën hebben. Daarnaast weten we ook niet of de mensen in Staphorst zo denken, want meer dan genoeg atheïsten die zich ook niet aan de regels willen houden.

Ik vind met 600 man op een klutje zitten behoorlijk beledigend voor mijzelf, mijn omgeving, mijn medemensen die helemaal geen risico op Corona willen.
Staphorstenaren, Amsterdamse stappers, Groningse studenten........ voor mij een pot nat. Respectlozen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:37

rien10 schreef:
SinneJ schreef:

Ik vind met 600 man op een klutje zitten behoorlijk beledigend voor mijzelf, mijn omgeving, mijn medemensen die helemaal geen risico op Corona willen.
Staphorstenaren, Amsterdamse stappers, Groningse studenten........ voor mij een pot nat. Respectlozen.

Kan ik me helemaal in vinden, rien10! Voel me hetzelfde!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:39

En respectloos naar mijn vriendin, IC verpleegkundige. Ik sprak haar vanmorgen op stal even. "Ik duik weer onder, er staat mij een werkweek van 48 uur te wachten. Alle dagen Corona dienst." Ze ziet er tegenop.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:41

rien10 schreef:
Amado7 schreef:

Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die met 600 bij elkaar gaan zitten.

nogmaals, het waren geen 600 mensen bij elkaar. 600 mensen in 3 ruimtes is hoogstens 200 mensen per ruimte. Niet meer dan de eerst 400/450 mensen die eerst welkom waren in Carré (en n.a.v. laatse maatregelen 250) en Paradiso met 250 bezoekers. Kan je voor deze groepen ook geen respect opbrengen?

Als de verontwaardiging puur op het zingen gebaseerd is, oké, maar dan vind ik het nogal een rare beslissing om op basis daarvan alle kerken op te roepen terug naar 30 mensen te gaan. Dat lijkt mij eerder symboolpolitiek: het tonen van zogenaamde daadkracht om de samenleving een veiliger gevoel te geven. Waarom geen lokaal maatwerk?
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 05-10-20 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:43

Karl66 schreef:
Het gaat in Staphorst helemaal niet om het geloof. Als het daar wel om ging, zou je in andere kerken hetzelfde gedrag zien. Het gaat om de Staphorster cultuur. Zij zijn de baas en zij bepalen wat er gebeurt en hoe het gebeurt. Ik vroeger genoeg met klanten in Staphorst te maken gehad, om dat gedrag te herkennen. Wat daar gebeurt is, heeft echt helemaal niks met geloof te maken.

Geldt dat echt voor alle inwoners van Staphorst? Ik kan me niet voorstellen dat iedereen daar zo is, dus dat je die eigenschappen en “cultuur” zo even aan een heel dorp kan hangen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:43

Huertecilla schreef:
imaudy schreef:

Het lijken mij geen mensen die erg aan elkaar klitten. Zijn geen italianen zullen we maar zeggen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:46

Cer schreef:
Geldt dat echt voor alle inwoners van Staphorst? Ik kan me niet voorstellen dat iedereen daar zo is, dus dat je die eigenschappen en “cultuur” zo even aan een heel dorp kan hangen?
Er zullen vast mensen zijn die anders met zaken om gaan of willen gaan. Dat neemt niet weg dat Staphorst wel een eigen cultuur heeft. De pin automaten zijn zondags bv dicht, best wel raar dat de gelovige gemeenschap dat uitmaakt.
Op zondag gaan de kerkgangers op de fiets naar de kerk, veelal in klederdracht. Er zijn duidelijk gewoonte en gebruiken onder de gelovigen, die anders zijn als in andere geloof gemeenschappen of gelovigen. Maar er zullen beslist in Staphorst mensen wonen die er weinig mee hebben. Alleen weet ik niet of je er dan wel zo gezellig woont. Vroeger toen ik jong was, was dit in ieder geval niet zo. HOe dit nu is weet ik niet meer. Het zal wel ietwat veranderend zijn.