mvdende schreef:Dat komt denk ik ook omdat ik er heel eerlijk en open over ben..
Ik kan wel "mooi weer" spelen, maar ik ben liever eerlijk over mijn situatie en inkomsten enzo.
En wat betreft inkomsten staat alles ook open en bloot op internet als he een beetje googeld.
En ik kan er slecht tegen als er onwaarheden wat betreft wajong enz de wereld in geslingerd worden
Ik heb verschrikkelijk mazzel dat ik wajong heb! En toch maakt diezelfde wajong het lastiger om te werken omdat altijd alles via een begeleider moet en er dan ook gekeken moet worden naar of dat werk ook bij mij past.
Dus ff een bijbaantje zoeken voor een paar uurtjes per week gaat gewoon niet.
Vanaf oktober vorig jaar zijn we al bezig met werk vinden. Ik heb in januari 6 weken in de schoonmaak gewerkt, maar mijn werktempo is echt heel erg laag. Kan ik niets aan doen, sneller werken levert fouten op...En kan ik niet volhouden. Daarom kon ik ook niet bij dat schoonmaak bedrijf blijven werken. De kwaliteit van mijn schoonmaken was echt goed, alleen deed ik te weinig kamers in de tijd die ik had.
Zelfs op stage op de manege terwijl ik al 11 jaar ervaring had met opzadelen ging het niet snel. Waar de stalhulp in 2 uur alle 10 paarden gepoetst kreeg, deed ik er maar 5 ofzo. En dan werkte ik voor mijn doen kneiter hard en ging ik vliegensvlug...
Daarnaast heb ik een vast ritme nodig op het werk. Geen steeds veranderende werkzaamheden.
9-5 is ook 9-5 en niet 9-6, daar kan ik bijvoorbeeld heel slecht tegen.
De samenleving gaat steeds flexibeler worden en er komt steeds meer de mentaliteit 24/7 bereikbaar en beschikbaar zijn voor je baas en daar kan ik precies net niet tegen in een werksituatie
Je hebt wel gelijk. Anderen kunnen niet van een afstand inschatten wat jij wel kunt en wat niet. "Gewoon werken voor je geld" is helemaal niet zo vanzelfsprekend voor iedereen. Voor sommigen is dat verdomd moeilijk.
Maar aan je mentaliteit kan je wel wat doen. Al is het maar door heel hard te blijven proberen te werken voor je geld in plaats van je hand op te houden. Al is het vrijwilligerswerk. Niet alleen voor de samenleving, maar ook voor jezelf. Het is goed voor je om je nuttig te maken.