Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:36

Joh, ik werk in een hotel. Kijk nergens meer van op. Bij ons gewoon vrijdag en zaterdag helemaal vol met 200 man. En nog steeds worden we gebeld. Ik vind het zelf belachelijk dat mensen naar de hotels komen..

We hebben het overigens netjes voor elkaar hoor. Maar toch houdt niet iedereen zich aan de regels. Na de herfstvakantie al meerdere telefoontjes gehad van mensen die positief getest waren na een bezoek, je kan het nooit zeker weten natuurlijk. Maar als ik zag hoe druk 't was afgelopen 2 weken verbaasd het mij niks.

x_Jeanine_x

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:54

Ik zit in etten leur in een fletcher. Zelf zit ik hier voor mijn rust. Terwijl ik een beroepschauffeur ben en weet wat rijden is. Maaar vond het niet verstandig met 2 pittige cursus dagen bijna tussen de 3 en 4 uur reistijd te hebben op 1 dag.
Vanochtend 1 uur en 50 minuten d'r over gedaan.

Hoor net gewoon kinderen over de gang rennen....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:01

Iedereen zal z'n eigen reden hebben om in een hotel te zitten, ga er maar vanuit dat die reden voor iedereen belangrijk genoeg is om het te doen. Werk - partner in ziekenhuis verplaatst uit eigen regio naar minder drukke regio - al geboekt en niet annuleerbaar, want een hotel mag.
Ik vind het jammer dat steeds meer mensen kijken naar de ander en veroordelen, het is een lastige tijd, voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:02

Het is nog altijd wat anders dan een hotel boeken "want dan kan je lekker gezellig uit eten". Voor grondige reden, allemaal prima. Maar niet voor zulke lolletjes.

Ik heb vakantie vanaf vandaag *\o/* en het ziet ernaar uit dat België weleens heel strikt kan gaan worden -O- Avondklok strenger, sporten mag niet meer. Paardrijden mag enkel nog als vrij rijden/buitenrijden, geen lessen meer, ook niet privé. In binnenbak enkel als het noodzakelijk is voor dierenwelzijn en het weer buiten rijden absoluut niet toelaat en minimaal 200m2 per ruiter te tellen.
Er worden waarschijnlijk perimeters ingesteld hoever je van de woning mag en anders alleen noodzakelijke verplaatsingen. Paarden staan volpension, dus is erheen gaan dan noodzakelijk?

Ik hoop van harte dat alle vakantiegangers die deze zomer de bloemetjes bewust onbeschermd hebben buiten gezet, dat ze allemaal de pl*Ris mogen krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:22

Het is allemaal verdomt lastig als je aan de ene kant de hotels toestaat om gewoon te draaien maar stiekum eigenlijk niet wilt dat er mensen heen gaan.
Zo‘n hotel moet dus wel volledig open gooien met voldoende personeel maar kunnen nauwelijks inschatten of ze 100% uitgeboekt raken door mensen die toch maar gaan of 25% omdat men toch voorzichtig wordt.
Het een na het andere hotel gaat over de kop.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:33

Varekaj schreef:
Het is nog altijd wat anders dan een hotel boeken "want dan kan je lekker gezellig uit eten". Voor grondige reden, allemaal prima. Maar niet voor zulke lolletjes.

Ik heb vakantie vanaf vandaag *\o/* en het ziet ernaar uit dat België weleens heel strikt kan gaan worden -O- Avondklok strenger, sporten mag niet meer. Paardrijden mag enkel nog als vrij rijden/buitenrijden, geen lessen meer, ook niet privé. In binnenbak enkel als het noodzakelijk is voor dierenwelzijn en het weer buiten rijden absoluut niet toelaat en minimaal 200m2 per ruiter te tellen.
Er worden waarschijnlijk perimeters ingesteld hoever je van de woning mag en anders alleen noodzakelijke verplaatsingen. Paarden staan volpension, dus is erheen gaan dan noodzakelijk?

Ik hoop van harte dat alle vakantiegangers die deze zomer de bloemetjes bewust onbeschermd hebben buiten gezet, dat ze allemaal de pl*Ris mogen krijgen.

Nogmaals, je bent niet de enige en jij mag van geluk spreken dat het één vakantie in lockdown is en géén 2!! En trouwens al vakantie 3 in 1 jaar tijd die niet loopt zoals gepland ivm faillissement van Thomas Cook.....

Ik vind het vervelend voor je, maar je kan toch ook leuke dingen in en rondom huis doen? Knutselen, dingen doen die al tijden zijn blijven liggen...

Wordt goed weer volgende werk, misschien lekker stuk wandelen iedere dag. Eten bestellen en er een lekker thuis etentje van maken.

Allemaal dingen die mijn ouders ook gedaan hebben, ondanks dat ze véél liever gewoon op vliegvakantie zouden zijn gegaan.

En bedankt hè.....ondanks onbeschermd vakantie gehad te hebben in augustus, ben ik NIET besmet geraakt! Dus lang niet elke vakantie ganger heeft bijgedragen aan de besmettingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:43

Eerst maar eens bekijken wat ze hier vanavond beslissen. Frankrijk zit alweer potdicht. België gaat de slechte kant op, richting diezelfde maatregelen.

Daarbij roepen ze hier nu dat voor effect van de maatregelen, dat die minimaal 8 weken moeten opgevolgd worden. De horeca kan er dus al vanuit gaan dat ze dit jaar niet meer zullen kunnen herstarten, tenzij met afhaal.
ALS wij ook weer naar Lockdown gaan, dan zullen overnachtingen in hotels sowieso niet meer kunnen tenzij werkgerelateerd of voor uitsluitend essentiële zaken.

Gekloot zijn we sowieso, hoe je het ook draait of keert.

@mvende: mijn vriend gaat dan dit jaar 7 maanden in quarantaine gezeten hebben :+ ik sta in de zorg en moet toezien hoe mijn bewoners daar de dupe van zijn. De ziekenhuizen (nuja de spoed) is aan het ontploffen van opnames.

Er is sprake van perimeters rondom woonplaats. Ik heb geen tuin. Ik woon in een dorpskern. Het enige groen binnen een straal van 5km is de berm naast de spoorlijn, de 10 bomen op het speelpleintje aan het station en de berm van de autostrade :Y)
Ohja, en het stadspark. Waar dan iedereen naartoe zal gaan natuurlijk, want het is schoolvakantie en die hebben nog verlengd ook.

Het gaat niet meer zoveel vrijheid blijheid zijn als in de eerste lockdown hoor. die les hebben ze wel geleerd intussen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:50

Varekaj schreef:
Eerst maar eens bekijken wat ze hier vanavond beslissen. Frankrijk zit alweer potdicht. België gaat de slechte kant op, richting diezelfde maatregelen.

Daarbij roepen ze hier nu dat voor effect van de maatregelen, dat die minimaal 8 weken moeten opgevolgd worden. De horeca kan er dus al vanuit gaan dat ze dit jaar niet meer zullen kunnen herstarten, tenzij met afhaal.
ALS wij ook weer naar Lockdown gaan, dan zullen overnachtingen in hotels sowieso niet meer kunnen tenzij werkgerelateerd of voor uitsluitend essentiële zaken.

Gekloot zijn we sowieso, hoe je het ook draait of keert.

@mvende: mijn vriend gaat dan dit jaar 7 maanden in quarantaine gezeten hebben :+ ik sta in de zorg en moet toezien hoe mijn bewoners daar de dupe van zijn. De ziekenhuizen (nuja de spoed) is aan het ontploffen van opnames.

Er is sprake van perimeters rondom woonplaats. Ik heb geen tuin. Ik woon in een dorpskern. Het enige groen binnen een straal van 5km is de berm naast de spoorlijn, de 10 bomen op het speelpleintje aan het station en de berm van de autostrade :Y)
Ohja, en het stadspark. Waar dan iedereen naartoe zal gaan natuurlijk, want het is schoolvakantie en die hebben nog verlengd ook.

Het gaat niet meer zoveel vrijheid blijheid zijn als in de eerste lockdown hoor. die les hebben ze wel geleerd intussen.

Als in: huis niet uit mogen?

Of als in: lockdown in maart en nu weer?

Want vergeet ff niet dat héél België én Nederland maart, april en mei in lockdown hebben gezeten = 3 maanden. En nu alweer tot minimaal december = wéér 2,5 maand. Dat is óók 5,5 maand bij elkaar opgeteld!

Ik vind het vervelend voor je vriend, maar denk maar zo, volgend jaar beter.

Hoop ik in ieder geval. Dat jij, maar ook mn ouders en zusje en vriend en de rest van Nederland en België dan weer een semi normale vakantie kunnen vieren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:57

Ik vind het zo mooi heh..

MvdEnde, als we dit tegen jou hadden gezegd met het gezeik rondom je camping vakantie afgelopen zomer, dan was de ellende uitgebroken. Maar nu het om een ander gaat is het maar 1 vakantie en hebben je ouders het erger met 2 vakanties die zijn afgelast.. tjesus christus echt meid ga eens bij jezelf te rade voordat je alles zomaar eruit gooit :+ Als we tegen jou hadden moeten zeggen je kan toch ook thuis blijven en jezelf vermaken, is het heibel. en dat begint al met het onnodig gereis van je wat hier vaak voorbij komt.

@Varekaj, het is gewoon poedersuiker. Ik dank ook het klootjes volk dat zo nodig naar griekenland, turkije, spanje moest. Maar dan wel alleen het klootjes volk wat gewoon heeft staan feesten en schijt had aan alle maatregelen, ipv de mensen die gewoon voorzichtig hebben gedaan. want daar zit natuurlijk wel nuance verschil in.

Hier gaat de wintersport niet door helaas. En nee MvdEnde, alvast voor jou, wij zijn geen hossende apres-ski'ers, maar gewoon echt lekker-genieten-op-de-piste-mensen. Het had in theorie denk ik best gekunt, maar ik durf het niet aan en wil niet als ik op vakantie ben, constant gaan checken hoe het er nu voor staat (en ik ken mezelf, ik zit dan constant nederlands nieuws te kijken). dus we gaan in 2022 maar wat luxer. Wellicht zomer 2021 nog weg, maar op dit moment zie ik dat nog niet gebeuren..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:59

Mvdende, als er iemand is in dit topic die echt over alles zeurde kwa vakantie dan ben je het zelf wel.
Volgens mij ben jij het vaakst weggeweest van iedereen met je weekendjes kamperen. Het lijkt me terrecht dat iemand anders dan ook even zijn of haar gal mag spuwen. Vooral als diegene niet de vrije keus heeft kwa planning.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:01

Er zit zeker een nuance in. Wij zijn ook op vakantie geweest. Bewust met eigen auto, naar een regio die niet overliep van de toeristen (Normandië) en de plekken die daar wel druk waren hebben we vermeden. Dus niet iedereen die op vakantie is geweest is is een asociaal, risicobewust stuk tuig.

Natuurlijk is het zuur dat je nu niet op vakantie kunt, dat zal niemand ontkennen. Maar dat maakt niet dat iedereen die dat wél kon doen deze zomer verantwoordelijk is voor het niet doorgaan van jouw vakantie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:03

Celiien schreef:

MvdEnde, als we dit tegen jou hadden gezegd met het gezeik rondom je camping vakantie afgelopen zomer, dan was de ellende uitgebroken. Maar nu het om een ander gaat is het maar 1 vakantie en hebben je ouders het erger met 2 vakanties die zijn afgelast.. tjesus christus echt meid ga eens bij jezelf te rade voordat je alles zomaar eruit gooit :+ Als we tegen jou hadden moeten zeggen je kan toch ook thuis blijven en jezelf vermaken, is het heibel. en dat begint al met het onnodig gereis van je wat hier vaak voorbij komt.

@Varekaj, het is gewoon poedersuiker. Ik dank ook het klootjes volk dat zo nodig naar griekenland, turkije, spanje moest. Maar dan wel alleen het klootjes volk wat gewoon heeft staan feesten en schijt had aan alle maatregelen, ipv de mensen die gewoon voorzichtig hebben gedaan. want daar zit natuurlijk wel nuance verschil in.

Hier gaat de wintersport niet door helaas. En nee MvdEnde, alvast voor jou, wij zijn geen hossende apres-ski'ers, maar gewoon echt lekker-genieten-op-de-piste-mensen. Het had in theorie denk ik best gekunt, maar ik durf het niet aan en wil niet als ik op vakantie ben, constant gaan checken hoe het er nu voor staat (en ik ken mezelf, ik zit dan constant nederlands nieuws te kijken). dus we gaan in 2022 maar wat luxer. Wellicht zomer 2021 nog weg, maar op dit moment zie ik dat nog niet gebeuren..

Het verschil is dat ik niet werk en de hele dag al thuis zit.

Even uit de dagelijkse dingen en een andere omgeving is ook dán gewoon erg fijn.

Maar bijvoorbeeld mijn ouders die wel werken, konden zich prima vermaken in en rondom huis. Die deden veel klusjes die altijd ivm tijdgebrek blijven liggen.

Ja ik had het ook klote gevonden als mijn vakantie uiteindelijk helemaal niet door zou zijn gegaan. Uiteindelijk ben ik dan wél weggeweest, maar alsnog best veel hinder van corona en de maatregelen ondervonden.

Ik ben blij dát ik nog op vakantie ben kunnen gaan en vind het daarom ook gewoon sneu voor bijvoorbeeld mijn ouders die al 2 vakanties zijn misgelopen en mn zusje heeft er óók al een aantal gemist dit jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:04

Ik vind het sneu voor al die mensen die wel hebben gewerkt een heel jaar en die niets kunnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:05

Berdien schreef:
Er zit zeker een nuance in. Wij zijn ook op vakantie geweest. Bewust met eigen auto, naar een regio die niet overliep van de toeristen (Normandië) en de plekken die daar wel druk waren hebben we vermeden. Dus niet iedereen die op vakantie is geweest is is een asociaal, risicobewust stuk tuig.

Natuurlijk is het zuur dat je nu niet op vakantie kunt, dat zal niemand ontkennen. Maar dat maakt niet dat iedereen die dat wél kon doen deze zomer verantwoordelijk is voor het niet doorgaan van jouw vakantie.

Zo komt het dus ook op mij over.

Alsof mensen zoals Berdien en ik verantwoordelijk zijn voor het feit dat jij nu niet op vakantie kan. En ja, dat steekt me! Ik ben daar namelijk NIET verantwoordelijk voor!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:08

Wij gaan het zien. Zijn al drie jaar niet weggeweest. Volgend weekend gaan we een week naar een huisje in Limburg. Ik hoop dat dat in ieder geval door kan gaan, eventjes in een andere omgeving! Je weet niet wat er dinsdag in de persconferentie voor nieuwe maatregelen komen... knijp m wel een beetje!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:09

De lockdown heeft wel te maken met het feit dat mensen zich niet aan de regels hebben gehouden en dit nog steeds niet doen.
En ik kan me voorstellen dat als je zo hard op je vakantie hebt verheugd je dit wel gaat denken.
Ik vind het ook rot dat ik volgende maand niet weg kan.
En dan is het nog de vraag of enige vouchers of geld terug gaan lukken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:09

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:10

mvdende schreef:
Celiien schreef:

Even uit de dagelijkse dingen en een andere omgeving is ook dán gewoon erg fijn.

Maar bijvoorbeeld mijn ouders die wel werken, konden zich prima vermaken in en rondom huis. Die deden veel klusjes die altijd ivm tijdgebrek blijven liggen.

Ja ik had het ook klote gevonden als mijn vakantie uiteindelijk helemaal niet door zou zijn gegaan. Uiteindelijk ben ik dan wél weggeweest, maar alsnog best veel hinder van corona en de maatregelen ondervonden.

Ik ben blij dát ik nog op vakantie ben kunnen gaan en vind het daarom ook gewoon sneu voor bijvoorbeeld mijn ouders die al 2 vakanties zijn misgelopen en mn zusje heeft er óók al een aantal gemist dit jaar.

Nou als dat het grote verschil is. meld je aan bij de ziekenhuizen voor hulp, bejaardentehuizen voor hulp, wordt een buddy, meld je aan voor contactpunten waarbij je boodschappen kan doen voor ouderen/mensen die niet naar buiten durven ivm weerstand, zeg het maar. Zeiken omdat je thuis zit sorry hoor. ga dan wat nuttigs doen, ipv op bokt rondtoeteren dat je zo zielig bent en alles je misgunt wordt. Daar kan ik slecht tegen.
Wellicht solliciteer ik nu naar een ban maar soit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:13

Varekaj uit gewoon haar frustratie, denk ik. Het is ook gewoon waardeloos als je de mooie zomer aan je voorbij hebt zien gaan en jij moet doorbikkelen, notabene in de zorg. Vervolgens mag je vrij en kun je niets en je weet dat je je na de vakantie helemaal de pleuris moet werken met de huidige uitbraak.
Natuurlijk is niet 1 iemand schuld, maar dat neemt niet weg dat het even oneerlijk voelt na al die berichten over lakse feestvierders. Zeker als je al teruggeschaald was van je droomvakantie, naar een familie bezoek en dan uiteindelijk niet eens een lokaal vakantiehuisje kunt nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:16

En dan ook nog even mededelen dat je onbeschermd op vakantie bent geweest, voel je je nou trots dat je de dans bent ontsprongen en wil je een sticker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:23

Als je de specificaties wil, hier heb je ze:

Op 16/3 zijn we in België in Lockdown gegaan. Daarin mochten uitsluitend essentiële verplaatsingen, zeer kleine bubbels en alleen winkelen. Hij heeft zich dus bezig gehouden met wandelen door het dorp, het hele huishouden runnen en af en toe iemand anders zien dan mij. Een week voor de horeca weer open mocht, eind mei, is mijn vriend vertrokken naar Taiwan. Daar was het verplicht 14 dagen quarantaine in een hotelkamer. Eten bestellen via een app. Op 8e verdiep, geen optie tot raam openen, midden in een stad. Elke dag meermaals temperaturen en doorgeven via een telefoon die ze verplicht (!!) moesten bij hebben van de overheid ginds, met verplicht contacttracking gedurende de hele werkperiode. Na afloop van die quarantaine, waarin hij gewoon telewerk deed voor zijn job, is hij binnen de 8u aan boord moeten gaan zonder enige toegelaten verplaatsing buiten de hotelkamer behalve van hotel naar taxi naar schip.
Aan boord leeft hij sowieso in "lockdown": een hut van 3x3 met een bed, bureautje, zitbank (soms), kledingkast en een piepkleine badkamer met douche en wc. Op dit schip was het dan nog eens een kajuit voor 2 personen. Nee, die is niet groter. Er hangt alleen een extra bed boven het zijne.
Hij heeft daar gezeten tot en met 2 of 3 mei, zonder een dag rust, in werkshiften van 7/7 en 12u/dag minimaal.
4 september is hij geland. Tel maar uit, van 16/3 tot en met 3/9.
Sinds 2 weken werkt hij deels op kantoor, deels vanuit huis. België gaat waarschijnlijk binnen vandaag en maandagochtend in (semi) lockdown. Vanaf 1/11 voor wss minimaal 8 weken.

Sinds begin juni 2019 (!!) hebben wij geen vakantie langer dan een verlengd weekend gehad.
Dit jaar hebben we pas afgelopen september 1 (!!) weekendje weg gehad, wat bestond uit 2 dagen en 1 overnachting elders.

Ik werk in de zorg. Ik heb van 16 maart tot einde mei full-time in de zorg gestaan. Weken van 9 dagen op rij, 11u/dag. Met personeelstekort. In cohorte. Tussen ouderen met en zonder dementie, die al die tijd niemand konden of mochten zien. Ik heb collega's de handdoek in de ring zien gooien. Ik heb mensen de handdoek in de ring zien gooien. Ik heb moeten toekijken hoe bewoners na overlijden ter plekke de kist in gingen en hoe die ter plekke dichtgetimmerd werd. Ik heb mensen horen smeken om er alsjeblieft een einde aan te maken, omdat ze niet begrepen wat covid met hen deed. Ik ben in juni 3 weken thuis geweest omdat mijn hoofd in lockdown is gegaan. Ik had geen besef meer van dag van de week, uur van de dag, welk seizoen we waren. Eten, werken, slapen.

Ik hoor alle dagen meer en meer hulpeloosheid van collega's dat het vaatje leeg is. Ik hoor collega's in de ziekenhuizen huilen, omdat ze mensen met minimale zorg weg moeten sturen, want de bedden moeten vrij voor covid. De spoed ontploft en ze weten niet meer waarheen.

Ik heb alle dagen van het jaar afgeteld naar deze 3 weken. Ik heb hier enorm naar uitgekeken. Wij weten zelfs niet eens OF we de komende jaren (samen) vakantie gaan kunnen nemen.
Vakantie is voor ons niet zomaar even leuk er tussenuit. Het is voor ons de enige periode in het jaar dat we écht 100% tijd voor elkaar vrij kunnen maken. Alles even achter ons, verstand op 0 en genieten. En zelfs daar de onzekerheid bij dat we nooit weten of dat het jaar nadien mogelijk is.

Dus dat bewust onbeschermd? Ja, dat doet mij als verpleegkundige pijn. Omdat ik besef welk idioot risico je neemt, wat achteraf wel mijn lieve bewoners weer de dupe laat zijn. Omdat het al mijn lieve collega's ervoor laat opdraaien.
En al die vakanties, die zo "noodzakelijk" waren? Die doen pijn. Omdat WIJ vaak die even noodzakelijke vakantie gewoon keihard door de plee gespoeld zien. Wij nemen geen vakantie om te vieren. Wij "nemen" alleen maar een noodzakelijke adempauze om er hierna weer vol tegenaan te rammen, in de hoop dat de rest van de wereld dan weer lekker verder kan. Veel te vieren hebben we niet. Vaak zijn batterijtjes bij collega's niet eens terug opgeladen.

Het is een ademteug voor we weer de diepte in gaan, en dan maar hopen dat we niet verzuipen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:25

Jij hoeft je tegen zoveel egoïsme toch niet te verantwoorden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:26

mvdende schreef:

Tja, ik werk wel, zitten weken van 60 uur bij en ik zit ook de hele dag thuis. En zo zijn er heel veel, die verplicht zijn tot thuis werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:27

Ik zat op mijn werk... Tussen 4 muren. Enige verplaatsing was woon-werk en om de dag even de paarden doen op de weide.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:29

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd aangezien deze tegen de boktregels geformuleerd was