Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:11

Citaat:
De man die met het coronavirus in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg ligt, was niet besmettelijk toen hij carnaval vierde. Er is dus geen reden tot zorg, zei de burgemeester van Tilburg, Theo Weterings, tijdens een persconferentie over de eerste coronabesmetting van Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:12

Loretta schreef:
elnienjo schreef:
Het lijkt me nuttig om campings gesloten te houden. Zometeen komt de paasvakantie eraan en krijg je weer enorme verplaatsingen door het hele land als je niet uitkijkt.

Ik ben toch bang dat dat er aan zit te komen. Er is gewoon een categorie mensen die koste wat kost het virus willen verspreiden.

Ik betrap mezelf op de gedachte, dat ik dat eigenlijk prima vind. Als je zelf risico’s wenst te nemen, dan ook maar op de blaren zitten...

lenaa_tje

elnienjo schreef:
Het lijkt me nuttig om campings gesloten te houden. Zometeen komt de paasvakantie eraan en krijg je weer enorme verplaatsingen door het hele land als je niet uitkijkt.

Paasvakantie? In Nederland hebben we geen paasvakantie. Wel meivakantie eind april.

Shadow0

tamary schreef:
Denk dat ze net als bij bezuinigingen de zgn. kaasschaaf methode gebruiken,

.. een methode die dan ook al heel veel schade heeft gedaan, veel mensen heeft benadeeld maar ook vooral onderlinge verschillen vergroot omdat er nooit duidelijk is wat de keuzes nou zijn en we ons daar als maatschappij ook niet tegen uit kunnen spreken.

Heel veel keuzes zouden we bv anders maken als het rechtstreeks gevraagd wordt. En het creeert op langere termijn dus meer wantrouwen, omdat de onduidelijkheid wel doorkomt.

Anoniem

Iris82 schreef:
Citaat:
De man die met het coronavirus in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg ligt, was niet besmettelijk toen hij carnaval vierde. Er is dus geen reden tot zorg, zei de burgemeester van Tilburg, Theo Weterings, tijdens een persconferentie over de eerste coronabesmetting van Nederland.

Ja joh. Praat me er niet van. Tot 2/3 maanden geleden zou het virus überhaupt niet naar nederland komen :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:14

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:

Paasvakantie? In Nederland hebben we geen paasvakantie. Wel meivakantie eind april.

Veel campingmensen zetten eind maart al hun caravan ergens weg voor de weekenden.
Dat ze zichzelf in gevaar willen brengen is me om 't even, maar ze zorgen door hun verplaatsingen en bezoek aan de supermarkten e.d. wel voor besmettingsgevaar voor anderen.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:15

Ik vraag me af wat we met z’n allen over 2/3 maanden nog op tv kunnen kijken. Wordt weinig nieuws meer gemaakt nu natuurlijk :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:15

Het morele dieptepunt van Europa ligt/staat op Lesbos, een vluchtelingenkamp waar je naar van wordt als je er even aan denkt.

...ik "moet er niet aan denken" dat er ook maar 1 mens met corona in dit kamp terecht komt. Water en zeep is er mondjesmaat voorhanden, 2 meter afstand houden kan niet, medische zorg schiet nu al te kort, dus laten we het maar niet hebben over testen, isolatie en ziekenhuisopname.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:16

Iris82 schreef:
Citaat:

Dat zegt dus niet dat je geen corona kunt krijgen van carnaval vieren.

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:17

Maar het was wel onjuist, want inmiddels is meer dan duidelijk dat besmetting plaats vindt op momenten dat symptomen er niet of nauwelijks zijn. EN zijn er heel veel mensen besmet in Brabant.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:17

Joman schreef:
Ik vraag me af wat we met z’n allen over 2/3 maanden nog op tv kunnen kijken. Wordt weinig nieuws meer gemaakt nu natuurlijk :D

Heeeeel Netflix hebben we dan gehad. Met videoland er achteraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:18

PSvanLot schreef:
Dat zegt dus niet dat je geen corona kunt krijgen van carnaval vieren.

We kunnen toch wel met z’n allen constateren dat de situatie in het begin helemaal verkeerd is ingeschat helaas. Dat geldt overigens niet alleen voor nederland, maar ook voor de rest van Europa. Wat dat betreft vraag je je toch af of de hoge heren en kenners de afgelopen jaren in een grot hebben geleefd en of de globalisering misschien aan hen voorbij is gegaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:18

Netflix uitspelen zou het kunnen? :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:19

PSvanLot schreef:
Joman schreef:

Gelukkig drukken ze al eventjes boeken. Die zijn nooit op! :D

Anoniem

Shadow0 schreef:
Maar het was wel onjuist, want inmiddels is meer dan duidelijk dat besmetting plaats vindt op momenten dat symptomen er niet of nauwelijks zijn. EN zijn er heel veel mensen besmet in Brabant.

Volgens mij staat dat nog steeds overal hoor. Dat het nauwelijks overdraagbaar is bij geen symptomen. Ook de who heeft dat nog steeds staan op de website.

Loretta

Janneke2 schreef:
Het morele dieptepunt van Europa ligt/staat op Lesbos, een vluchtelingenkamp waar je naar van wordt als je er even aan denkt.

...ik "moet er niet aan denken" dat er ook maar 1 mens met corona in dit kamp terecht komt. Water en zeep is er mondjesmaat voorhanden, 2 meter afstand houden kan niet, medische zorg schiet nu al te kort, dus laten we het maar niet hebben over testen, isolatie en ziekenhuisopname.

Helaas kun je er op wachten dat dat binnenkort gebeurd. Als het virus al niet in het kamp aanwezig is.

elnienjo

Shadow0 schreef:

Inmiddels ook heel veel in New Orleans, besmet tijdens de viering van Mardi Gras.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:20

Citaat:
(....) van mij mochten ze wat meer 'we weten het niet' zeggen in plaats van: "Je kunt niet besmet raken door carnaval te vieren" enz enz.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij niets herinner van een officiële uitspraak 'dat carnaval veilig is'.
Accoord, ik ben een noorderling - er zijn maatregelen getroffen, en die bleken onvoldoende.

PSvanLot

Shadow0 schreef:

Er zijn ook heel veel mensen gaan skiën vanuit Brabant.
Carnaval wordt grotendeels gevierd in je eigen dorp/stad. Het zal vast bijgedragen hebben in de verspreiding maar alle mensen die uit Noord Italië gekomen zijn waarschijnlijk nog wel meer.

Ik werk op een school in Tilburg en bij mij 3 collega's met besmette familieleden en deze zijn alle 3 afzonderlijk met gezin in Noord Italië geweest.

Zij hebben alle 3 nog gewerkt om dat ze symptomen vrij terug uit Noord Italië kwamen.

Anoniem

MarlindeRooz schreef:
PSvanLot schreef:

Gelukkig drukken ze al eventjes boeken. Die zijn nooit op! :D

Pohhh begin van het einde... Moeten lezen uit armoe omdat er niks meer op tv is }>

secricible

Ondertussen is door de expert al meerdere keren aangehaald (vandaag nog in de briefing) dat achteraf gezien er al meerdere gevallen van corona waren ten tijde van het carnaval.
Dus dat deze man niet besmettelink was ttv carnaval kan prima nog steeds kloppen.

Helaas heeft ook het RIVM geen glazen bol en geen alwetend oog. Ik heb ze nog nergens betrapt op leugels. Wel op achteraf blijken dat dingen niet volledig goed ingeschat zijn. Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:21

Janneke2 schreef:

Zonder Corona was dit sowieso al een vreselijk dieptepunt |(

Iris82

sureido schreef:

Dat moet toch te vinden zijn. :))

Anoniem

PSvanLot schreef:
Shadow0 schreef:

Er zijn ook heel veel mensen gaan skiën vanuit Brabant.
Carnaval wordt grotendeels gevierd in je eigen dorp/stad. Het zal vast bijgedragen hebben in de verspreiding maar alle mensen die uit Noord Italië gekomen zijn waarschijnlijk nog wel meer.

Ik werk op een school in Tilburg en bij mij 3 collega's met besmette familieleden en deze zijn alle 3 afzonderlijk met gezin in Noord Italië geweest.

Zij hebben alle 3 nog gewerkt om dat ze symptomen vrij terug uit Noord Italië kwamen.

Carnaval, noord Italië en Oostenrijk. Een grote bron van besmetting geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:22

Iris82 schreef:
sureido schreef:

Dat moet toch te vinden zijn. :))

Ik vind dit wel een mooie challenge :D