Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 08:15

Als er wordt gebumperkleeft :') op een eenbaansweg laat ik mijn gas los. Ik rem niet, maar ga gewoon langzamer rijden. Geef daarna weer wat gas bij en is het kwartje nog niet gevallen doe ik het voorgaande nog een keer. Dat is vaak wel genoeg.
Ik kan het net zo vervelend vinden als de klever, maar ja he, ook ik kan er niet overheen dus hou je gemak en wat afstand. Als je geen afstand houdt is langzamer rijden veiliger dus daarom doe ik dat.

Merlen

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 13:45

Bij bumperklevers gebruikte ik altijd mijn ruitensproeiers.
Dat werkte heel goed.
Maar sinds anderhalf jaar rijd ik met een suv,hoger dan de meeste auto's en vliegt mijn ruitensproeiervloeistof over hen heen en niet meer op hun voorruit.
Jammer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:13

Hajahahaha 2x goed idee

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 17:27

Ik deed wel eens aan spontane afrem manoeuvres, veel mensen deden dan aan hoofd tikkertje tegen het stuur aan.

Als je zo graag wilt bumperkleven had je optijd weg moeten gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:47

Oudere mevrouw op een ebike fietste over een wandelpad.
Keek niet uit en reed bijna mijn hond omver.
Gelukkig zag ik het op tijd en kon de hond laten wachten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:02

Gisteren heb ik ook even verbaast gekeken toen er een fietser over een stoep heen reed met een telefoon in de handen.

Vanmiddag reed ik naar huis, maar had even geen zin in de A2 waar ik op moet om naar huis te kunnen.
Omdat daar de afrit en 1 rechterrijstrook is ingekort en afgesloten is door dat er scheuren in de geluidsschermen zijn gevonden.
Iedere keer dat ik er kom sta ik half in de file.., vandaag even geen zin in gehad.
Linkje

Dus dan maar binnendoor naar huis gegaan, gelukkig hebben we die weg/wegen ook. :)

Er reed al iemand voor mij, en we komen bij een stoplicht aan, en ineens zie ik een bedelaar of een lifter naast het stoplicht staan.

Met een bordje in de handen, ik kon hem niet helemaal lezen maar het enige wat ik kon lezen was 'God Bless You'.

Deze man is tegen die auto gaan praten en liep ondertussen ook op de weg, ben toen achteruit gereden en op de weg er naast gaan staan..
en dat ergens in Amsterdam Zuid Oost op een plek waar je niet of nauwelijks mensen lopend tegen komt.
(Zie nu op Google dat er wel zebrapaden zijn, maar zie er nooit mensen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 22:16

Automobilist die van een korte invoegstrook kwam en even haar auto voor de mijne gooide. Terwijl ik met 100 km per uur reed daar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 18:13

Iemand die het leuk vond om 70 km te rijden ( zonder reden, want er reed niets voor ) op een 100 km 1 baansweg.
Bij de rotondes waar mogelijkheid was tot inhalen reed hij opeens wel snel / trok heel snel op om vervolgens weer 70 km te gaan rijden.
Na 15 km wordt je dat echt zo zat. Toen kon ik gelukkig de afslag nemen voor een andere route naar mijn bestemming.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:24

Ik heb sinds vorige maand mijn auto dus zal de komende tijd nog wel meer rare dingen tegen komen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 19:16

Vreemd Ineke dat je er zelfs anders voor moet rijden...niet fijn, net als die gast die de autobaan komt op scheuren vlak voor de auto. Ook niet tof.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 19:17

Een stel Fransen met een grote dubbelasser caravan en een Peugeot 308 station daarvoor… Die kachelde met 60! Op de autoweg. Brrrrr dat was echt niet fijn daarachter. En dan zit je je, zie maar weer in te kunnen halen als je zelf ook met caravan rijd.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 07:39

Geen echte ergernis, maar gisteren passeerde ik een auto met een boottrailer met daarop zo'n dinghy bootje met motortje. Niks geks zou je zeggen toch? Dacht ik ook toen ik erachter reed, behalve dat het autootje ervoor wel klein was. Toen ik passeerde zag ik dus dat het een 45 km wagentje was :? Ik heb nog nooit zo'n autootje gezien met een trekhaak, laat staan met daadwerkelijk iets erachter!

En wat me opvalt deze zomervakantie is dat iedereen veel harder rijdt op de snelweg, waarschijnlijk omdat het rustig is en dus meer ruimte om gas te geven. Maar ik heb mn ACC meestal rond de 105-110 staan, dan rijd ik in werkelijkheid al een stuk harder dan 100. En ik word gewoon ingehaald door mensen die zeker 120+ rijden, continu :+

Wel laatst iemand die het nodig vond om hem ervoor te gooien. Ik reed op een voorrangsweg en wilde linksaf een straat in. Zij staat daar te wachten om de weg op te draaien waar ik reed, ook linksaf dus. Ik geef richting aan en rem af, want zie een tegenligger aankomen. Die geeft op het laatste moment richting aan om af te slaan op de kruising klein stukje verderop. Op dat moment rol ik dus nog rustig zodat ik linksaf kan slaan, want het is zo'n weg met een drempel. Precies op het moment dat ik m'n stuur wil draaien, geeft die miep ineens gas en wil hem zo mn zijkant in rijden ofzo? Het is dat ik nog kon remmen en ze vlak voor mij langs kon.

Echt geen idee wat haar idee was, maar ik kwam voor haar van rechts en reed op een voorrangsweg. Als ik niet had geremd, dan had ze 100% in mn zijkant gezeten :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:13

Vraag me vooral af hoe die motor van de auto dat aan kon, maar enfin. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand een gevulde aanhanger achter zijn scootmobiel had hangen. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:27

Ghostattack, als je 105/110 rijd op je teller dan rijdt je in feite gewoon 95-100. Je hebt een teller afwijking van gemiddeld 8 km. Dan komt correctie van 4 km er nog bovenop.

Ik ben wel blij dat iedereen een beetje vlot doorrijd nu, al blijf je de slakken ook nog houden op de linker baan maar iets minder :Y)

Ik had een paar weken terug pech, in Duitsland :Y) ik was weer op weg naar NL bij emmerich en reed over de grote brug en hoorde opeens een raar schurend geluid. Dat verdween weer maar 100 meter, vlak voor de oprit van de autobahn, kwam het terug, alsof metaal over metaal scheurde. Verder reed en remde hij wel normaal maar dat risico ga ik niet nemen. Ik dus meteen m’n auto gekeerd en in de berm gegooid bij het fietspad vlak voor de brug, biddend dat er geen stenen in de berm tussen het hoge gras verscholen lagen. Mijn auto is verlaagd dus maakt dit soort praktijken iets risicovoller -O-

ANWB gebeld, zou een Duitse wegenwacht komen. Werd door de Duitse wegenwacht gebeld en die vertelde dat ik enkel net over de grens gesleept ga worden en dan moet de Nederlandse wegenwacht komen. Hoop auto’s die voorbij reden en natuurlijk nieuwsgierig kijken waarom we in de berm stonden met alarm lichten :Y) nou daar kwam de wegenwacht, en jonge wat een gedoe was het om de auto op de oplegger te krijgen. Verlaagde auto’s zijn fijn om mee te rijden maar niet om een oplegger op te krijgen. Zag bijna mijn bumper afbreken :7 daarna auto omgedraaid wat ook niet ging. Toen kwam ook politie er nog even bij kijken. Hele sensatie. Na 3 pogingen uiteindelijk zelf maar in de auto gestapt en hem heeeel voorzichtig erop gereden. Gelukt gelukkig. Toen weggebracht naar een dorpje bij de grens. Daar weer wachten op de Nederlandse anwb… duurde wat langer omdat ik van het kastje naar de muur gebracht werd met bellen maar uiteindelijk gelukt. Hij had de auto getest en daarna na inspectie wiel eraf gehaald. Bleek er een steen in de remschijf te zitten 8)7 gelukkig niks beschadigd en kon dus weer mijn weg vervolgen maar wat een sensatie voor een steentje :Y) ik houd van de anwb, dit geintje had mij anders 450 euro gekost enkel voor het weg slepen, en ik maak echt goed gebruik van de anwb *\o/*

Mijn schatje;

Afbeelding

Afbeelding

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:36

De afwijking op de teller hangt ook af van je wielformaat. Ik heb het laten checken en ik heb bijv maar 2 tot 3km afwijking (afhankelijk zomer / winterbanden) maar wel 20” velgen erop. Met 107 op de teller had ik een prent voor 1km te hard in België.

100 op gps is 103 op mijn teller in de winterperiode.
Laatst bijgewerkt door Unwritten op 14-08-24 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:38

Unwritten schreef:
De afwijking op de teller hangt ook af van je wielformaat. Ik heb het laten checken en ik heb bijv maar 2 tot 3km afwijking (afhankelijk zomer / winterbanden) maar wel 20” velgen erop. Met 107 op de teller had ik een prent voor 1km te hard in België.

I know, daarom die marge. Mijn tellerafwijking is kleiner door mijn bandenmaat die groter is, ik rijd 110/112 op teller en dan 104 in werkelijkheid (de traject controles kan je met 104 rijden. ) Met winterset is de afwijking iets groter. Ik houd de snelheid van mijn dashcam aan die geijkt is. Mijn zomerset is 17” en winter 15” maar wel met grotere bandenmaat dan normaal.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:47

purny schreef:
Automobilist die van een korte invoegstrook kwam en even haar auto voor de mijne gooide. Terwijl ik met 100 km per uur reed daar.

In dit geval was je mijn ergenis geweest want ik kan moeilijk mn auto in de vangrail rijden.....dus jij had ook voor ruimte kunnen zorgen door gas te geven of juist even los te laten...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:48

Jilletje schreef:
purny schreef:

In dit geval was je mijn ergenis geweest want ik kan moeilijk mn auto in de vangrail rijden.....dus jij had ook voor ruimte kunnen zorgen door gas te geven of juist even los te laten...

Verkeer op de hoofdbaan heeft voorrang, dus als invoeger dien je je daarop aan te passen. Over het algemeen heb je toch genoeg zicht om je snelheid aan te passen als invoeger.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:51

Ja en als invoeger, zeker op een korte invoeg strook, ben je ook deels afhankelijk van de ruimte die je gegeven word. En als ik dan moet kiezen tussen mn auto in de vangrail rijden of in een kleine opening er tussen gooien zal ik toch echt voor het laatste kiezen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:58

Je ziet in Duitsland nog wel eens mensen wachten voor de invoegstrook begint, bijvoorbeeld als het druk is. Zodat ze de ruimte kunnen pakken als die er is. Dit zijn vaak echt enorm korte invoegstroken. Ik doe het in ieder geval in Duitsland ook zo - daar gaan ze ook echt niet opzij indien dat niet nodig is, vooral bij grote snelheidsverschillen die je daar hebt.

Moet wel zeggen dat ik altijd autos heb gereden met flink vermogen, met de huurpanda die ik een keer had lukte dat echt niet zo lekker.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:26

xPabloBokt schreef:
Jilletje schreef:

Verkeer op de hoofdbaan heeft voorrang, dus als invoeger dien je je daarop aan te passen. Over het algemeen heb je toch genoeg zicht om je snelheid aan te passen als invoeger.

Juist bij korte invoegstroken kan dat wel een ding zijn. Oosterhout-Zuid is wat dat betreft een hele verraderlijke. Je komt van beneden en heb alles bij elkaar een meter of 50-60 om in te voegen. Dat komt bij een snelheid van 100 km/u neer op zo'n 2 seconden waarin je ingevoegd moet zijn. Uitloop is er niet, want daarna volgt een vangrail en een brug.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:11

Rennie89 schreef:
Ghostattack, als je 105/110 rijd op je teller dan rijdt je in feite gewoon 95-100. Je hebt een teller afwijking van gemiddeld 8 km. Dan komt correctie van 4 km er nog bovenop.

Mijn auto heeft een afwijking van 2-3 km :)

Edit:

Nayomie schreef:
Vraag me vooral af hoe die motor van de auto dat aan kon, maar enfin. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand een gevulde aanhanger achter zijn scootmobiel had hangen. :')

Hij ging ook niet heel hard _O- Het was ook zeer bijzonder om te zien

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:04

Gelukkig maar een steentje maar wat een gedoe.

Citaat:
Oosterhout-Zuid is wat dat betreft een hele verraderlijke.
zelfs zo veradelijk dat op de A27 ervoor de mensen gevraagd worden om links te rijden gezien de korte invoegstrook. Ik moest ook gelijk aan die denken (kom uit die buurt).

Gisteren naar Nl gereden met overnachting en vandaag aangekomen. Heel erg fijn gereden allemaal beleefde mensen waarvoor respect!

Rijd ik vandaag op een 80 km weg, rotonde, ik moest de eerste afslag hebben, ik had de "tanden" op de weg dus moest voorrang geven aan de mensen op het fietspad links en rechts en ik kijk even door in te houden of ik door kon rijden.
Zo non de ju toch, gaat achter me een gast met een bak van een auto op de claxon slaan, ik schrok me kapot. Die had duidelijk niet door dat de fietsers voorrang hadden (UK nummerplaat), dus zal wel geschrokken zijn.
Dus ik maak een gebaar van "kom op, doe eens rustig", ging hij werkelijk vlak achter me rijden.
Ok ben jij zo'n gast? Dan is bij mij 80 km precies 80, 50 is 50 en 30 is 30. Hij kon niet langs en ik vond het geduw prima......idioot....ik ga echt geen bekeuring rijden voor hem. Ik was blij toen hij opgezout was.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:09

Hier reed ik trouwens zaterdagavond over de A15. Kwam er een steentje, nou bijna steen, op mn ruit. Dikke ster erin! Goeie timing natuurlijk op zaterdagavond :D

Gelukkig snel kunnen laten fixen maar ik zag het al gebeuren dat het zou scheuren :')

@Rennie89: Mijn auto is niet verlaagd, maar van zichzelf al een "laag bij de grond" auto. Super handig met hoge drempels of parkeergarages :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:11

Ghostattack schreef:
Gelukkig snel kunnen laten fixen maar ik zag het al gebeuren dat het zou scheuren :')

Dat had ik begin dit jaar. Reed op de N322 vlakbij huis, steenslag. Halve kilometer verder, scheur :')