[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:48

Femke_Tweety schreef:
Jildau schreef:
Bij RTL Boulevard zei iemand dat bijvoorbeeld de anticonceptiepil nog maar sinds de jaren 60 bestaat. Eigenlijk helemaal nog niet zo lang. En dat het dus van deze tijd is dat je een keuze hebt in het wel of niet willen krijgen van kinderen. Dus dat het daarom nog niet zo in ieder z'n systeem zit dat het een keuze is. We zijn nog wat ouderwets daarin. Zit misschien ook wel wat in..

Ach ja. En het feit dat 'geen kinderen krijgen' genetisch gezien nogal moeilijk door te geven is aan een volgende generatie...

Goh daar zeg je mij wat.

Jildau

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:54

Ja inderdaad.. Mensen die geen kinderen willen sterven uit. :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:02

Zit er toch weer een kern van waarheid in de film Idiocracy.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:04

Jildau schreef:

Tenzij ze het geen kinderen willen 'horizontaal' kunnen doorgeven. M.a.w. anderen in hun omgeving er ook van weten te overtuigen, of, in het geval van een ziekte die onvruchtbaarheid veroorzaakt, anderen ermee weten te besmetten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:06

oomens schreef:
Jildau schreef:

Tenzij ze het geen kinderen willen 'horizontaal' kunnen doorgeven. M.a.w. anderen in hun omgeving er ook van weten te overtuigen, of, in het geval van een ziekte die onvruchtbaarheid veroorzaakt, anderen ermee weten te besmetten.

Oké, nu zit ik dus serieus te lachen. :') :D

Dank u.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:20

Ik heb toentertijd besloten geen kinderen te krijgen omdat ik ze geen stabiele basis kan meegeven en een erfelijke afwijking heb.
Niet omdat ik geen kinderen wilde.
Hell, die beslissing heeft ontzettend veel pijn gedaan en soms nog, ondanks dat ik er volledig achter stond en sta.
Maar weten dat ik zeer wsl een ziek kind zou krijgen of een kind voor de pleegzorg vond ik helemaal onverdraaglijk.
Voor mij was het een keuze uit twee kwaden en ik had kunnen kiezen voor een ziek kind (of gezond met hulp van embryoselectie oid) in zorg bij een ander maar dat vond en vind ik niet in het belang van het kind.
Was ik zelf een stuk stabieler geweest dan was het wellicht een heel ander verhaal geweest. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:45

Ik was gister (zondag.. lekker weer) naar de dierentuin. Wat een feest _O-

In de bus flink leedvermaak .. gezin met 2 kinderen. De vader was ze duidelijk allang zat. Die liet kind naast zich liefst face first van dat stoeltje afvallen, mams dr hand schoot telkens een rij naar voor om koter te redden. Vraagt ze wat ze willen zien.. roepen ze heel hard SCHAAP! Dat hoofd van die vader :')

Was de planning ook nog dat ze na krap 2 uurtjes dierentuin weer de bus terug moesten om rond 6 weer thuis te zijn.. wat leuk met je koters naar de dierentuin.

Wij hebben de sirenes in de dierentuin gewoon ontweken.. vrijdag weer, hopelijk regent het dan :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:47

Hé chlamydia is echt niet om te lachen hoor :=

Ik kan me echt met geen mogelijkheid voorstellen dat als ik toch ineens wel kinderen wil ik dit ook daadwerkelijk zou gaan proberen met de maatschappij van nu :n
Daar kan ik me namelijk ook wel iets bij voorstellen - nu al houden van je ongeboren kind en het daarom niet geboren laten worden, omdat je een veilige toekomst voor hem/haar niet kunt garanderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:25

Hoe de huidige wereld is, is wel 1 van de redenen dat ik geen kinderen wil. Plus het feit dat ik niks met kinderen heb en de meeste behoorlijk irritant vind. Geen zin heb om mijn lichaam te verminken door een zwangerschap en ik wil mijn vrijheid niet opgeven.

En zo heb ik nog wel een paar redenen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:27

En ik werk graag voor mijn eigen plezier. En een kind zie ik niet als plezier maar als last (want kost geld, tijd en aandacht). Dat is ook wel een belangrijke voor mij. Werk hard zat voor mijn centjes. Die wil ik graag ook zelf op maken. Lekker egoïstisch maar toch. Verder eens met bovenstaande.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:28

sanso schreef:
En ik werk graag voor mijn eigen plezier. En een kind zie ik niet als plezier maar als last (want kost geld, tijd en aandacht). Dat is ook wel een belangrijke voor mij. Werk hard zat voor mijn centjes. Die wil ik graag ook zelf op maken. Lekker egoïstisch maar toch. Verder eens met bovenstaande.

Ohja, dat ook inderdaad!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:30

Ik denk oprecht ook dat ik uitgekeken zou raken op een kind :=
Ik heb al moeite om hobbies en relaties te behouden, dat kan toch nooit goedgaan met een kind?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:32

Voor mij ook een reden: Ik ben vrijgezel :D . En ik ben daar ook nog eens heel blij mee

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:35

Magrathea schreef:
Ik heb al moeite om hobbies en relaties te behouden, dat kan toch nooit goedgaan met een kind?

Wij hebben ooit een hond gehad waar ik echt niet mee klikte. De gevoelens die ik soms kreeg als dat beest weer iets had uitgevreten := ~~}>
Zou bang zijn dat ik dat dan ook met een kind zou hebben. Wordt er niet gezelliger op hoor.
Ik heb het ook gewoon veelste gezellig met mijn vriend samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:39

Maaar!!!! Je krijgt er zoveeel voor terug :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:50

sanso schreef:
Magrathea schreef:

Wij hebben ooit een hond gehad waar ik echt niet mee klikte. De gevoelens die ik soms kreeg als dat beest weer iets had uitgevreten := ~~}>
Zou bang zijn dat ik dat dan ook met een kind zou hebben. Wordt er niet gezelliger op hoor.

Ja echt! En dat het met een hond niet klikt accepteren we vaak nog wel (al hoor je soms dan nog van mensen dat een hond voor het leven moet zijn bla bla, ja okee maar het moet voor die hond ook wel leuk blijven -O- )

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:00

Ja het was voor de hond geen goede situatie meer bij ons (werken beide teveel, hond teveel energie = frustratie van beide kanten) dus nu hebben we geruild met onze ouders. Hun hebben nu onze hond en wij hun hondje. Die eenzaam was naar het inslapen van hun andere hond. Wij hebben nog een andere hond en een betere match had het niet kunnen zijn. Onze oude hond herken je ook niet meer terug. Win win situatie.

Maar goed, een kind kan je niet zomaar even ruilen. Dus dan zit je er nog mee, de rest van je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:04

sanso schreef:
Ja het was voor de hond geen goede situatie meer bij ons (werken beide teveel, hond teveel energie = frustratie van beide kanten) dus nu hebben we geruild met onze ouders. Hun hebben nu onze hond en wij hun hondje. Die eenzaam was naar het inslapen van hun andere hond. Wij hebben nog een andere hond en een betere match had het niet kunnen zijn. Onze oude hond herken je ook niet meer terug. Win win situatie.

Maar goed, een kind kan je niet zomaar even ruilen. Dus dan zit je er nog mee, de rest van je leven.

Precies en een hond gaat hooguit 12 a 14 jaar mee. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

Voordeel van honden zijn, ik hoef ze nie continu te vermaken. Heb ze vanochtend vroeg al buiten gegooid en ze nog niet weer gehoord (hebben 2 hectare grond)

Enige nadeel is dat ze mollen opgraven, waardoor ze nog grotere gaten achterlaten :+

En als ze vanavond binnen zijn, liggen ze allemaal knockout op hun kleed.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:11

Ja hier ligt het ongedierte ook rustig 18u per dag te slapen, geen omkijken naar :=
s avonds wensen ze geknuffeld te worden en komen ze in bed liggen, na een halfuurtje zijn ze dat ook weer zat en gaan ze naar hun eigen bedje.
Ideaal. :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:17

Jildau schreef:

Evolutie :)

Biologisch gezien is het uiteraard logisch dat er een soort hormonenalarm bestaat, betekend echter niet dat je er naar moet luisteren (als mens).

Hormonen zijn ook echt wel heel geniepig.
Het schijnt dat je hormonen je zo willen sturen dat buiten je vruchtbare tijd wil settelen met een betrouwbare kerel (zo‘n familievader). In de vruchtbare periode proberen ze je dan in de handen van een grote sterke man de krijgen voor een sterke nakomeling. Dat is altans wat ik ook gehoord heb van een populatie geneticus die vreemdgaan en buitenechtelijke kinderen in kaart bracht.
(Zelf nog nooit een behoefte gehad aan een extra kerel om me heen :') )

Gisteren nog een meerkoet gezien die tegen haar wil bezwangerd werd trouwens. Wat een kabaal, maar je zag die andere echt zo kijken van: tja tis nou eenmaal Maart :oo

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:48

Deze moet ik hebben <3
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:53

Een kind of niet is gelukkig een keuze die je kunt maken tegenwoordig. Ik heb mezelf nooit als potentiële moeder gezien en ik ben nog steeds niet de oermoeder die nooit haar geduld verliest en de hele dag koekjes bakt maar verder doe ik het denk Ik wel prima. En ja het kost geld, tijd, energie maar ik heb het er met liefde voor over. En ik vind ook nog steeds dat een kind nemen een verheerlijking van jezelf is, daar is niks sociaals aan. Je zegt tegen elkaar: wij zijn zo leuk, we moeten ons vermeerderen!! Toegegeven, ik vind het wel een potje bijzonder dat kind 1 op mijn lievelingsopa lijkt qua uiterlijk. En dat hij mijn nare gevoel voor humor heeft.

Wij ook dierentuin gister. Dat ouders hun kinderen toestaan vingers in de kooi van de Pinchéaapjes te steken ondanks het 'pas op bijt' bordje, ikke niet begrijp. En lekker dwars door het restaurant schreeuwen naar je kind wat ze wil eten want je bent natuurlijk alleen op de wereld!

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:58

sanso schreef:
Magrathea schreef:

*komt uit meeleesmodus

Heb sinds een tijdje een pup.
En het hoefde van mij al niet per sé (was er ook niet tegen hoor), maar partner wilde heel heel heel graag.
Dus oké.
Maar echt, wat een ellende. Heb er inderdaad geen klik mee, vind er 80% van de tijd niks aan, weg vrijheid etc.
En hoe vaak er nu wel niet door m'n hoofd gaat 'oh wauw, dit is maar een pup...'

Om nog maar te zwijgen over de mensen die dan zeggen, je wilde geen kinderen toch...haha wacht maar, het begint met een puppy!
-:(-

Ik snap dat een postnatale depressie vreselijk is, maar ik begin die vrouwen haast te begrijpen. *pup in doosje op zolder* a la gelukkige huisvrouw. Lalala je bent er niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:19

Jezus wat poedersuiker, hoe los je dat op?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:27

Vervelend zeg. Misschien dat het beter wordt als hij ouder is? En misschien kun ej het er eens met je partner over hebben en zo tot wat oplossingen komen, bijvoorbeeld een uitlaatservice.