Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
M_D_H schreef:Ik schotel mijn visite überhaupt geen koffie voor
Maar dat heeft er eigenlijk meer mee te maken dat ik zelf geen koffie drink, en mijn man heeft zo'n ingewikkeld espresso apparaat dat ik er de ballen van snap
Elke keer als ik het probeer dan krijg je water met een kleurtje, dus ik doe iets fout en toch heb ik dan de instructies van mijn man gevolgd... Dat apparaat heeft gewoon een hekel aan mij, dus ik serveer geen koffie meer als mijn man niet aanwezig is![]()
M_D_H schreef:Ik schotel mijn visite überhaupt geen koffie voor
Maar dat heeft er eigenlijk meer mee te maken dat ik zelf geen koffie drink, en mijn man heeft zo'n ingewikkeld espresso apparaat dat ik er de ballen van snap
Elke keer als ik het probeer dan krijg je water met een kleurtje, dus ik doe iets fout en toch heb ik dan de instructies van mijn man gevolgd... Dat apparaat heeft gewoon een hekel aan mij, dus ik serveer geen koffie meer als mijn man niet aanwezig is![]()
CRos95 schreef:M_D_H schreef:Ik schotel mijn visite überhaupt geen koffie voor
Dit vind ik nou een briljante oplossing. Mij vriend had het een tijdje andersom: die zette zulke sterke koffie dat je tanden eruit vielen, dus de visite kreeg dan een pak melk en vier scheppen suiker om het nog enigszins te kunnen drinken
Relaxed schreef:M_D_H schreef:Ik schotel mijn visite überhaupt geen koffie voor
Pot oploskoffie in de kast voor noodgevallen
Siersma schreef:Relaxed schreef:
Ik doe wel meerdere koppen thee uit 1 theezakje, maar ik houd sowieso niet van sterke thee
Dit doe ik ook, puur en alleen omdat ik niet van sterke thee houd. Nou drink ik geen koffie maar 2x dezelfde senseopad is toch heel slap bij het 2e bakkie?
Poekkie schreef:Relaxed schreef:
Ik bespeur een nieuw onderwerp… ‘persoon heeft dure koffiemachine en mooie collectie pads in huis maar serveert gasten alleen ranzige oploskoffie’
Tancreda4 schreef:Ik heb alleen senseo. En kwam er pas achter dat de pads die ik had enorm over datum waren maar dat ik die wel had voorgeschoteld aan gastenDat was oprecht niet de bedoeling. Maar ben wel te gierig om een nieuwr zak te kopen. Dan heb ik straks weer een 3/4 zak over datum die weg kan... Ze drinken nu maar thee of fris ipv koffie
Luxorvalkje schreef:Ik zet een pot thee voor mezelf met één zakje (clipper tea).
Zit prima smaak aan,
Bij een specifieke vriendin doe ik dat ook, dan delen we de pot.
We houden van dezelfde thee en zij doet hetzelfde als ik langs kom.
Poekkie schreef:Jemig… ik blijf me echt verbazen om de dingen die ik hier voorbij zie komen.
Voor naaste familie een cadeau van vijf euro?
Ik weet niet hoor, maar betaalde vorig weekend al 5,5 voor een stom glas appel+komkommer+munt sap op een terrasje…
Relaxed schreef:M_D_H schreef:Ik schotel mijn visite überhaupt geen koffie voor
Princess_ schreef:Poekkie schreef:Jemig… ik blijf me echt verbazen om de dingen die ik hier voorbij zie komen.
Voor naaste familie een cadeau van vijf euro?
Ik weet niet hoor, maar betaalde vorig weekend al 5,5 voor een stom glas appel+komkommer+munt sap op een terrasje…
Ik vind jou echt een snob, jeetje joh. Ben blij dat ik niemand in mijn omgeving heb die zo denkt. Aanwezigheid is voldoende en men kijkt niet naar wat een cadeau gekost heeft.
Als ik zelf wat krijg kijk ik ook niet naar wat het gekost heeft, dan is de lol er toch af. Misschien indd een verschil qua omgeving. Blij dat ik hier woon iig als ik het zo hoor
pjer schreef:Bij ons in de familie is het een tijdje een trend geweest om als jarige niet een kado maar een uitje te vragen. Het liefst dan ook nog niet als groepskado maar ook per koppel. En dan graag met de kadogevers op het uitje gaan. Klinkt heel leuk... maar in de praktijk zit je zo aan 15 uitjes en dan vaak nog dingen die ik zelf nooit zou doen, en tja je betaald dan uiteraard voor de jarige maar ook voor de personen van je eigen gezin waardoor een kado ineens minstens 3x zo duur word (in de praktijk nog veel meer) Op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee. Dan ben ik maar gierig maar ik geef dat geld liever uit aan mijn eigen hobbies/leven. Ik ben niet arm maar ik bulk ook niet in het geld. Tijdje voorgesteld om wel een uitje kado te doen of mee te betalen aan een groepskado maar niet zelf mee op uitje te gaan, maar daar wordt je toch op aangekeken.