Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:50

Thee en koffie is wel een heel verschil. Thee drink ik ook nogmaals met hetzelfde zakje, wel afhankelijk van welk soort. Sommige laat ik erin hangen, dan pak ik daarna we een nieuwe.
Met sommige is dat juist lekkerder zelfs! Zoals verschillende kruidenthee.

Koffie proef je gewoon als je te weinig koffiebonen gebruikt. Of nogmaals. Dan is het idd net slootwater. Laatst nog bij mijn vader gehad, die had per ongeluk op 2 Senseo gedrukt ipv 1. Dat is al niet te drinken.. (maargoed, dat was een foutje en kreeg gewoon een nieuwe).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:51

Nou precies, vooral dat je dat je visite voorzet vind ik gierig, wat je zelf doet moet je eigenlijk gewoon zelf weten :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:52

Oh jakkes slappe senseo :') thee doe ik vaak wel 2 kopjes mee

Flying_Angel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:14

Jaa, thee is een ander verhaal. Maar die Senseo. Nou vind ik Senseo sowieso niet te nassen, maar een halve pad al helemaal niet :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:14

Ik schotel mijn visite überhaupt geen koffie voor :o

Maar dat heeft er eigenlijk meer mee te maken dat ik zelf geen koffie drink, en mijn man heeft zo'n ingewikkeld espresso apparaat dat ik er de ballen van snap :n
Elke keer als ik het probeer dan krijg je water met een kleurtje, dus ik doe iets fout en toch heb ik dan de instructies van mijn man gevolgd... Dat apparaat heeft gewoon een hekel aan mij, dus ik serveer geen koffie meer als mijn man niet aanwezig is :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:24

M_D_H schreef:

Maar dat heeft er eigenlijk meer mee te maken dat ik zelf geen koffie drink, en mijn man heeft zo'n ingewikkeld espresso apparaat dat ik er de ballen van snap :n
Elke keer als ik het probeer dan krijg je water met een kleurtje, dus ik doe iets fout en toch heb ik dan de instructies van mijn man gevolgd... Dat apparaat heeft gewoon een hekel aan mij, dus ik serveer geen koffie meer als mijn man niet aanwezig is :') _O-

Pot oploskoffie in de kast voor noodgevallen :')

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:27

M_D_H schreef:

Dit vind ik nou een briljante oplossing _/-\o_. Mij vriend had het een tijdje andersom: die zette zulke sterke koffie dat je tanden eruit vielen, dus de visite kreeg dan een pak melk en vier scheppen suiker om het nog enigszins te kunnen drinken :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:01

CRos95 schreef:
M_D_H schreef:

Dit vind ik nou een briljante oplossing _/-\o_. Mij vriend had het een tijdje andersom: die zette zulke sterke koffie dat je tanden eruit vielen, dus de visite kreeg dan een pak melk en vier scheppen suiker om het nog enigszins te kunnen drinken :+

Hahaha dat ken ik! Drink zelf ook geen koffie, dus als visite voor koffie kiest, parkeer ik ze met capsule en mok voor de machine :') Nu is het hier nespresso en dat lijkt eenvoudiger dan senseo, dus misschien zou ik me wel kunnen redden als ik me er aan zou wagen.

Die theezakjes heb ik een paar keer (uit luiheid) geprobeerd te herbruiken, maar dat was toch geen succes. Veel te flauw om drinkbaar te zijn voor mij.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:03

Relaxed schreef:
M_D_H schreef:

Ik bespeur een nieuw onderwerp… ‘persoon heeft dure koffiemachine en mooie collectie pads in huis maar serveert gasten alleen ranzige oploskoffie’ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:04

Ai poekkie, dat klinkt wel heel gierig idd :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:13

Siersma schreef:
Relaxed schreef:

Ik doe wel meerdere koppen thee uit 1 theezakje, maar ik houd sowieso niet van sterke thee :')

Dit doe ik ook, puur en alleen omdat ik niet van sterke thee houd. Nou drink ik geen koffie maar 2x dezelfde senseopad is toch heel slap bij het 2e bakkie?

als je met 1 pad 2 porties zet in 1 kop, valt het wel nog mee (maar ik drink niet graag koffie, dus ik doe er dan nog melk en suiker bij), maar prima om een boterham in te soppen.
Als je er twee verschillende koppen mee zet is dat idd bruin water...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:14

Ik heb alleen senseo. En kwam er pas achter dat de pads die ik had enorm over datum waren maar dat ik die wel had voorgeschoteld aan gasten :o Dat was oprecht niet de bedoeling. Maar ben wel te gierig om een nieuwr zak te kopen. Dan heb ik straks weer een 3/4 zak over datum die weg kan... Ze drinken nu maar thee of fris ipv koffie 8-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:18

Poekkie schreef:
Relaxed schreef:

Ik bespeur een nieuw onderwerp… ‘persoon heeft dure koffiemachine en mooie collectie pads in huis maar serveert gasten alleen ranzige oploskoffie’ :')

:') dat klinkt idd heel gierig :')

Ik heb nog voorgesteld een tweede apparaat er bij te nemen, waar ik wel wat mee kan, zoals inderdaad Nespresso oid, maar dat vind hij onzin :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:26

Ik zet een pot thee voor mezelf met één zakje (clipper tea).
Zit prima smaak aan,

Bij een specifieke vriendin doe ik dat ook, dan delen we de pot.
We houden van dezelfde thee en zij doet hetzelfde als ik langs kom.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:47

Tancreda4 schreef:
Ik heb alleen senseo. En kwam er pas achter dat de pads die ik had enorm over datum waren maar dat ik die wel had voorgeschoteld aan gasten :o Dat was oprecht niet de bedoeling. Maar ben wel te gierig om een nieuwr zak te kopen. Dan heb ik straks weer een 3/4 zak over datum die weg kan... Ze drinken nu maar thee of fris ipv koffie 8-)

Als je de koffiepads in de vriezer gooit blijven ze vers. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:47

Dan koop je er toch zelf 1?Ik had ook mijn Senseo en mijn man een super ingewikkeld apparaat.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:33

Britta31 schreef:
Dan koop je er toch zelf 1?Ik had ook mijn Senseo en mijn man een super ingewikkeld apparaat.

Maar waarom zou ik dat doen?
Ik drink geen koffie, ik lust het niet eens, er is een goed apparaat in huis, en als mijn man er is, is er koffie.
En als mijn man er niet is, is er thee...

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:13

Luxorvalkje schreef:
Ik zet een pot thee voor mezelf met één zakje (clipper tea).
Zit prima smaak aan,

Bij een specifieke vriendin doe ik dat ook, dan delen we de pot.
We houden van dezelfde thee en zij doet hetzelfde als ik langs kom.

Bij sommige thee gaat het idd prima. Die clipper wil inderdaad wel. En veel zwarte thee ook wel. Ik heb van de AH groene thee met een smaakje en die doen het minder goed. Maar dan gooi ik er 2 zakjes in. :+

Eigenlijk zet ik altijd een pot met één smaak, ook als ik bezoek heb. Maar dan vraag ik altijd wat voor thee ze willen, dat wel. Maar misschien zijn er wel mensen die dit gierig vinden, nooit bij stil gestaan. -O-

Ik heb nu enkel oploskoffie voor de koffiedrinkers, maar dat zijn echt maar heeeeeeeeel weinig mensen. Dus daar schaf ik geen machine voor aan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:24

Ik heb ook geen koffiezetapperaat. Voor bezoek dat koffie wil gebruik ik een ouderwetse koffiefilter en houder. Die zet ik dan met een schepje koffie er in op een kopje. Heet water er door. Heerlijk kopje koffie.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:28

Poekkie schreef:
Jemig… ik blijf me echt verbazen om de dingen die ik hier voorbij zie komen.
Voor naaste familie een cadeau van vijf euro?
Ik weet niet hoor, maar betaalde vorig weekend al 5,5 voor een stom glas appel+komkommer+munt sap op een terrasje…

Ik vind jou echt een snob, jeetje joh. Ben blij dat ik niemand in mijn omgeving heb die zo denkt. Aanwezigheid is voldoende en men kijkt niet naar wat een cadeau gekost heeft.

Als ik zelf wat krijg kijk ik ook niet naar wat het gekost heeft, dan is de lol er toch af. Misschien indd een verschil qua omgeving. Blij dat ik hier woon iig als ik het zo hoor :')

MugaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:43

Relaxed schreef:
M_D_H schreef:

En dan zegt iedereen dat je gierig bent... Staat er een luxe apparaat met lekkere koffie, geeft ze de visite oploskoffie :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:48

Princess_ schreef:
Poekkie schreef:
Jemig… ik blijf me echt verbazen om de dingen die ik hier voorbij zie komen.
Voor naaste familie een cadeau van vijf euro?
Ik weet niet hoor, maar betaalde vorig weekend al 5,5 voor een stom glas appel+komkommer+munt sap op een terrasje…

Ik vind jou echt een snob, jeetje joh. Ben blij dat ik niemand in mijn omgeving heb die zo denkt. Aanwezigheid is voldoende en men kijkt niet naar wat een cadeau gekost heeft.

Als ik zelf wat krijg kijk ik ook niet naar wat het gekost heeft, dan is de lol er toch af. Misschien indd een verschil qua omgeving. Blij dat ik hier woon iig als ik het zo hoor :')

Dat statement staat er om aan te tonen dat je tegenwoordig met 5 euro zelfs nog amper een sapje hebt.

zo van een schermpje achter de pc oordelen is lastig he? Ik denk niet dat je ook maar enig idee hebt. Integendeel, maandelijks gaat hier een bedrag naar goede doelen terwijl ik hier bokkers lees die daarvoor liever zelf naar de kapper gaan. Dat laatste geldt omgekeerd dus zeker ook hoor :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:10

Bij ons in de familie is het een tijdje een trend geweest om als jarige niet een kado maar een uitje te vragen. Het liefst dan ook nog niet als groepskado maar ook per koppel. En dan graag met de kadogevers op het uitje gaan. Klinkt heel leuk... maar in de praktijk zit je zo aan 15 uitjes en dan vaak nog dingen die ik zelf nooit zou doen, en tja je betaald dan uiteraard voor de jarige maar ook voor de personen van je eigen gezin waardoor een kado ineens minstens 3x zo duur word (in de praktijk nog veel meer) Op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee. Dan ben ik maar gierig maar ik geef dat geld liever uit aan mijn eigen hobbies/leven. Ik ben niet arm maar ik bulk ook niet in het geld. Tijdje voorgesteld om wel een uitje kado te doen of mee te betalen aan een groepskado maar niet zelf mee op uitje te gaan, maar daar wordt je toch op aangekeken.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:15

pjer schreef:
Bij ons in de familie is het een tijdje een trend geweest om als jarige niet een kado maar een uitje te vragen. Het liefst dan ook nog niet als groepskado maar ook per koppel. En dan graag met de kadogevers op het uitje gaan. Klinkt heel leuk... maar in de praktijk zit je zo aan 15 uitjes en dan vaak nog dingen die ik zelf nooit zou doen, en tja je betaald dan uiteraard voor de jarige maar ook voor de personen van je eigen gezin waardoor een kado ineens minstens 3x zo duur word (in de praktijk nog veel meer) Op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee. Dan ben ik maar gierig maar ik geef dat geld liever uit aan mijn eigen hobbies/leven. Ik ben niet arm maar ik bulk ook niet in het geld. Tijdje voorgesteld om wel een uitje kado te doen of mee te betalen aan een groepskado maar niet zelf mee op uitje te gaan, maar daar wordt je toch op aangekeken.

Oef 15 uitjes is idd wel heel duur, zeker als er dan nog pretpark / zoo / escape room, etc tussen zit. Dat zou ik ook niet kunnen betalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:16

Visite kan bij mij geen koffie krijgen. Ik drink het niet en vind het zonde om ongebruikte koffie weg te kunnen gooien.

Thee, water, fris, sap is allemaal mogelijk maar nee koffie niet :')
Wel geinig om hier te lezen dat meer mensen geen koffie lusten, ik heb altijd een beetje het idee dat ik alleen daarin ben.