Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:42

Ook vet onhandig voor mensen die in Lombok wonen en naar het centrum willen. Ik wandelde dan regelmatig door het station heen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:48

MarlindeRooz schreef:
Ook vet onhandig voor mensen die in Lombok wonen en naar het centrum willen. Ik wandelde dan regelmatig door het station heen. :+

Er is tegenwoordig gewoon een buitenpassage voor mensen die van de ene naar de andere kant van het station willen, daar heb je geen kaart voor nodig :) Maar, het is inderdaad een vrij onguur stukje als het waait of regent en als je even snel boodschappen wil doen, moet plassen of iets te eten wil halen kan je er niet meer in.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:49

Je hebt nu toch gewoon een passage buiten de stationshal langs? Overdekt, kost geen meter extra lopen en is niet kouder dan de rest van Lombok of het centrum. Wat is daar dan mis mee?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:50

Oh geen idee, ik woon al een jaar niet meer in Utrecht. :D En die buitenpassage is echt wel fris hoor, vergeleken met de stationshal. :)

Exitium

Berichten: 7180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:53

fohadie schreef:
oomens schreef:
Er zijn ook mensen die principieel iets tegen een verplicht minimumbedrag op hun chipkaart hebben. Die kunnen nu kiezen tussen die principes opzij zetten en het station gebruiken, of dat niet doen en de buitenpassage gebruiken (en een zielige klaagbrief schrijven naar de NS).



Maar die eerste personen, gaan die dan nooit met het ov? Want dan moet je toch ook geld op je kaart hebben staan? Tenzij je een studentenkaart hebt natuurlijk.

En dit is niet alleen in Utrecht zo hoor. Zat stations waar de poortjes al helemaal dichtzitten. Wat voor nu hebben de poortjes anders als ze toch niet sluiten?

Edit: ja, Shadow, want de gemeente heeft er echt wat over te zeggen...

Ik ga nooit met het OV nee, heb überhaupt niet eens een pas, maar als ik in de buurt ben schiet ik vaak wel even het station op om daar wat te eten ja. (waarschijnlijk dezelfde pasta als Jans :P)

Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:14

Is er iets van een landelijke controle dag?

Word echt op dit station enorm. Gecontroleerd. Elke bus werd door groep conducteurs ontvangen en echt deuren geblokkeerd... Elke trein werd langs gegaan die binnen kwam em werd ook omgeroepen hoe duur die boete wel niet is.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:04

Shadow0 schreef:
Inoterry: geen poortjes, of ze in elk geval niet allemaal afsluiten? Is het nu zo'n probleem dat er nog enkele poortjes open zijn?


Niet alle poortjes afsluiten haalt de hele zin van de poortjes onderuit. De zwartrijders kiezen dan uiteraard voor het geopende poortje en ze zijn er om de zwartrijders tegen te houden en agressie te verminderen. Ik snap wel waarom een station als Utrecht afgesloten word, er beginnen en eindigen daar heel veel mensen hun reis.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:06

Maar aan de andere kant hebben ze er wel heel lang aan gewerkt om UC een 'ontmoetingspunt' te maken wat meer op een winkelcentrum moest lijken toch? Maar goed, als de ondergrens voor inchecken weggehaald wordt maakt het verder toch niet zo veel meer uit.

Shadow0

Berichten: 43546
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:30

Inoterry schreef:
Niet alle poortjes afsluiten haalt de hele zin van de poortjes onderuit. De zwartrijders kiezen dan uiteraard voor het geopende poortje en ze zijn er om de zwartrijders tegen te houden en agressie te verminderen.


Ik ben echt heel benieuwd of dit zoveel uitmaakt. De poortjes zijn laag, het lijkt me makkelijk genoeg om daaroverheen te springen - ik heb het idee dat die poortjes juist de zwartrijders het minst tegenhoudt.
En ook zo'n gratis toegangskaartje is zo gehaald als je wel kwaad wilt. Dus... hoeveel zou het helpen?
En aan de andere kant, hoeveel mensen benadeelt het, in het klein doordat heel veel mensen een klein beetje extra moeite moeten doen, of misschien groter omdat als het uitchecken niet lukt, je wel je borg kwijt bent?
(Dat kun je dan vast terugvragen - en dan hebben we de bureaucratie weer een beetje groter gemaakt. En kan iedereen dat wel? Als je een hele uitleg nodig hebt om duidelijk te maken hoe iemand het station over kan steken... is dat dan wel de juiste manier?)

Ik weet niet of die hele afweging gemaakt is. Als je alleen kijkt naar het zwartrijden zijn poortjes natuurlijk wel (iets) effectiever dan geen of open poortjes. Maar als je het geheel bekijkt, is het dan nog steeds zinvol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:33

Die 20 euro gaat alleen weg als je voor reizen op factuur gaat vanaf komende zomer. Dat wil ik nou ook weer niet, heb niet voor niets een anonieme kaart voor de bus etc. :+

Ben vooral benieuwd hoe erg de horeca het gaat merken. En hoe veel mensen er in hun broek plassen omdat de WC niet meer te bereiken is :+

Shadow0

Berichten: 43546
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:40

Jans schreef:
Die 20 euro gaat alleen weg als je voor reizen op factuur gaat vanaf komende zomer. Dat wil ik nou ook weer niet, heb niet voor niets een anonieme kaart voor de bus etc. :+


Ja precies. En het kost ook nog eens 10 euro }:0

Citaat:
Ben vooral benieuwd hoe erg de horeca het gaat merken. En hoe veel mensen er in hun broek plassen omdat de WC niet meer te bereiken is :+


Dus over een tijdje weer een mediahype? -O- ('t Is toch al zo'n moeilijk onderwerp, de toiletten.)

Flying_Angel

Berichten: 15746
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:55

Haha, er ligt hier iemand te snurken in de stiltecoupé :=

Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:09

Ik ben echt pissig.. sta ruim optijd bij bushalte.. Maar goed ook want bus kwam 4 min te vroeg met ervoor nog andere bus.. Ik loop dus gelijk naar achterste deel van halte.. voordat hij überhaupt bij halte is haalt die de andere bus in en rijd door |o

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:46

oomens schreef:
Je hebt nu toch gewoon een passage buiten de stationshal langs? Overdekt, kost geen meter extra lopen en is niet kouder dan de rest van Lombok of het centrum. Wat is daar dan mis mee?


Geen kans om naar de winkel van Nespresso en rituals te gaan... Geen heerlijke Turkse pizza voor onderweg , of pasta natuurlijk.

Ik dénk echt dat ze voor Utrecht de plank misslaan. De controle is op CS nihil en je loopt zo met iemand mee dus voor het zwartrijden hadden ze beter iets anders kunnen bedenken.

En op een eerdere vraag terug te komen, ik ben geen architect maar weet zeker dat met wat fantasie de toegang naar de perrons apart afgesloten had kunnen worden van de winkels.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:48

Yess, was weer raak.. zit al in de 4de sprinter van vandaag omdat niks naar Deventer rijdt en de rest allemaal vertraging heeft:(

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:23

Het probleem met afgesloten perrons op drukke stations is dat het verstopt kan raken. Ik heb dat een aantal keer gehad op Bijlmer (je komt de roltrap af en ziet al dat er niet genoeg ruimte is voor alle mensen, het uitchecken gaat langzamer dan de hoeveelheid mensen die de roltrap af komt) en dat is echt doodeng.

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:09

weer eens zon bedelaar in de trein -O- heb ze anderhalf jaar niet gezien.

Queelens

Berichten: 8030
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:18

LiannePuthzy schreef:
weer eens zon bedelaar in de trein -O- heb ze anderhalf jaar niet gezien.

Traject eindhoven-amsterdam zeker?
Ik heb ze ook heeel lang niet meer gezien maar vorige week waren ze er weer met hun tisues..

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:20

Queelens schreef:
LiannePuthzy schreef:
weer eens zon bedelaar in de trein -O- heb ze anderhalf jaar niet gezien.

Traject eindhoven-amsterdam zeker?
Ik heb ze ook heeel lang niet meer gezien maar vorige week waren ze er weer met hun tisues..


Den haag cs-Leeuwarden

Queelens

Berichten: 8030
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:22

Nou ik had gisteren een vreemde man in de trein. Ik hd mijn tas op de stoel naast mij staan (was totaal niet druk in de trein, anders heb ik hem altijd op schoot of tussen mijn benen). Die man zat schuin tegenover mij, pakt zo mijn tas op en gooit hem kneiterhard op de stoel naast hem?! Ik stond echt even verbaasd te kijken wat daar dan weer gebeurde met mijn tas... :’)
Tot ik me realiseerde dat mijn macbook erin zat werd ik langzaam een beetje pissed van binnen. Ik controleerde mijn macbook of die het nog wel deed na die klap. Die man keek me al aan dus had toch maar vriendelijk opgemerkt of die in het vervolg wat voorzichtiger kan zijn met andersmans spullen. Dat die nu met mijn laptop had gegooid en die nu raar deed... in plaats van een ‘sorry’ kreeg ik ‘nou dat hoop ik dan maar voor je dat die het zo weer doet’
Blehg ik kon mezelf er wel ZO boos om maken... gelukkig deed mijn laptop het even later weer maar anders was het wat geworden.. :n

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:06

Queelens schreef:
Nou ik had gisteren een vreemde man in de trein. Ik hd mijn tas op de stoel naast mij staan (was totaal niet druk in de trein, anders heb ik hem altijd op schoot of tussen mijn benen). Die man zat schuin tegenover mij, pakt zo mijn tas op en gooit hem kneiterhard op de stoel naast hem?! Ik stond echt even verbaasd te kijken wat daar dan weer gebeurde met mijn tas... :’)
Tot ik me realiseerde dat mijn macbook erin zat werd ik langzaam een beetje pissed van binnen. Ik controleerde mijn macbook of die het nog wel deed na die klap. Die man keek me al aan dus had toch maar vriendelijk opgemerkt of die in het vervolg wat voorzichtiger kan zijn met andersmans spullen. Dat die nu met mijn laptop had gegooid en die nu raar deed... in plaats van een ‘sorry’ kreeg ik ‘nou dat hoop ik dan maar voor je dat die het zo weer doet’
Blehg ik kon mezelf er wel ZO boos om maken... gelukkig deed mijn laptop het even later weer maar anders was het wat geworden.. :n



Wtf dan ben je ook niet helemaal lekker als je met andermans spullen gaat gooien

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:03

Even een waarschuwing voor reizigers die vanuit Rotterdam reizen richting leiden. Collega had tas naast zich . Er wordt van buiten op het raam geklopt. Ze kijkt naar buiten en ziet een vreemde zwaaien , draait zich weer om tas weg.
Staat dus buiten 1 en binnen 1 die samen werken met stelen

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:11

Dat gebeurt niet alleen op dat traject, kan overal gebeuren. Ook als er ineens losgeld, of iets anders, op de grond valt, stel eerst je eigen spullen veilig als je zou willen helpen met oprapen. Vooral tijdens het stationnement of kort voor het binnenrijden gebeuren dat soort dingen.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:03


xTammyy

Berichten: 4420
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:07

Gister bij mij in de trein ook opeens weer zo iemand die zakdoekjes verkocht inderdaad.
Had ze ook al lang niet meer gezien.