Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:35

hoe komt het dat wij nederlandse muziek vaak zo slecht vinden (slechter dan andere talen) maar engelstaligen hun engelstalige muziek met soms verschrikkelijk onnozele lyrics toch goed vinden ? (algemeen gesproken dan)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:05

Wij hebben smaak? ? :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:14

Ik denk omdat je het met het verkeerde vergelijkt.
De typische nl muziek die me vreselijk vind zijn volkszangers zoals frans bauer en toppers enzo.
Ik denk dat wij als nederlanders de volkzangers van andere landen nieteens kennen.
Dus ik denk dat je die ''slechte'' engelse muziek die je bedoeld meer moet vergelijken met Marco Borsato oid, en dat vinden de meeste nederlanders helemaal geen slechte muziek.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:22

ik vind geen enkele nederlandse muziek goed behalve gorki, en velen met mij.hier in belgie ligt het nog een beetje anders dan bij jullie denk ik :)

maar inderdaad wij hebben bijna enkel schlagermuziek en niet echt pop (dit genre bedoelde ik met verschrikkelijke lyrics en toch goed gevonden)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:23

_classic schreef:
Hoe kan het dat je van het geluid van stromend water moet plassen..

Of dat je moet gapen als je andere mensen ziet gapen.

Na t lezen moest ik gapen :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:45

Hoe kunnen doven mensen weten wanneer ze moeten starten met wedstrijdzwemmen? ze kunnen immers het startsein van het fluitje niet horen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:49

Misschien trillingen? Ben ook wel benieuwd!

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:19

bridgetF schreef:
Hoe kunnen doven mensen weten wanneer ze moeten starten met wedstrijdzwemmen? ze kunnen immers het startsein van het fluitje niet horen.

wordt er niet een ander [visueel] signaal nog gegeven?

Waarom heb ik altijd honger na het eten van een stuk fruit? [Als ik niks anders erbij eet dan. Voor mij is een stuk fruit als tussendoortje geen optie simpelweg omdat ik dan nog steeds honger heb :') daar gaan je gezonde voornemens]

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:20

vanspeijk schreef:
bridgetF schreef:

wordt er niet een ander [visueel] signaal nog gegeven?

Waarom heb ik altijd honger na het eten van een stuk fruit? [Als ik niks anders erbij eet dan. Voor mij is een stuk fruit als tussendoortje geen optie simpelweg omdat ik dan nog steeds honger heb :') daar gaan je gezonde voornemens]

Omdat de (fruit)suikers je suikerspiegel uit balans halen, wat dus hongergevoel tot gevolg heeft.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:58

Cowboy55 schreef:
Rebecca schreef:
Als je kikker in winterslaap stoort overleeft ie het in nieuwe bladeren hoop? . Voel me schuldig dat ik druk blaadjes aan het vegen was

Ik denk dat het nog vroeg genoeg in het seizoen is om hem lastig te vallen zonder dramatische gevolgen. Als het nou al (bijna) vroor zou ik zeggen: vergeet het maar. Nu heeft ie wellicht in elk geval nog een kansje.

Update: ik kwam er 1 minuut geleden, midden in een regenbui, nog eentje tegen op mijn oprit. Daar zat nog serieus veel leven in (schrok me verrot), dus no worries, komt wel goed met jouw kikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:03

Ik wil kwijtschelding aanvragen voor afval en riool. Echter willen ze ook mn spaarrekening weten. Ik heb hier een redelijk bedrag op staan. Tussen de 1000 en 2000. Krijg ik dan wel kwijtschelding als ik dit op geef?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:11

Het kan per gemeente verschillen, maar ik ken een situatie waarbij dat geld max rond de 500 euro mag liggen. Zoek even de site van je gemeente, daar zou het tegenwoordig ook op te vinden moeten zijn.

Je moet het wel opgeven, hoor anders licht je de boel op. Ze komen er anders toch wel achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:14

Als je een appel schilt en snijdt en daarna in een zakje/broodtrommel doe, kan je het drie uur daarna nog eten, of is hij dan al helemaal bruin?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-15 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:16

[***] schreef:
Als je een appel scheelt en snijdt en daarna in een zakje/broodtrommel doe, kan je het drie uur daarna nog eten, of is hij dan al helemaal bruin?

Als er helemaal geen lucht bij kan,zal die niet bruin zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:21

Je kan er ook wat druppels citroensap op doen dan verkleuren ze niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:22

Bruine appel is ook een appel.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:45

zorgen dat er geen lucht in zit, even lucht er uit zuigen en dicht knuppen.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:07

Waarom krijgen we de hik vroeg mijn zoontje. Tja toen wist ik het antwoord niet dus bij deze waarom krijgen we de hik?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:44

De hik is een spastische spiersamentrekking van je middenrif, hierbij wordt lucht langs het klepje van je strottenhoofd gedrukt en dat geeft het geluid. Waarom we de hik krijgen is niet bekend. Het is net als elke andere spier die zich af en toe spastisch samentrekt

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:01

Waarom krijgen we hoofdpijn?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:03

Hoe kan ik trek krijgen van een appel?

En, waarvan raken goudvissen gestrest, of raken ze dat niet XD?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:05

Mijn vissen raken gestrest als ik teveel in de bak bezig ben, of als er allerlei trillingen in de bak zijn, of veel drukte rondom het aquarium. Genoeg redenen. :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:06

Century schreef:
Mijn vissen raken gestrest als ik teveel in de bak bezig ben, of als er allerlei trillingen in de bak zijn, of veel drukte rondom het aquarium. Genoeg redenen. :)

Bedankt! Mijne willen dan aandacht, maar gillen of kletteren tegen de bak doe ik niet, moet goed komen, thanks!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:20

Bambi1995 schreef:
Waarom krijgen we hoofdpijn?

Daar zijn 1000 en één redenen/oorzaken voor

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:22

xniieeenke schreef:
Century schreef:

Bedankt! Mijne willen dan aandacht, maar gillen of kletteren tegen de bak doe ik niet, moet goed komen, thanks!

Of ook als je ze probeert te vangen (voor wat voor reden dan ook), of als er nieuwe vissen zijn, of als er vissen ziek zijn. Je kan in het algemeen goed zien of vissen zich goed voelen; als ze erg bleek van kleur worden dan zitten ze niet goed in hun vel. Weet niet zeker of dat bij goudvissen precies zo werkt, maar bij de mijne (tropisch zoetwater) wel.