tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:26

Ik hecht gewoon enorm veel waarde aan eerlijkheid en beloftes nakomen. Maar ben er verder niet kapot van, ik vind het gewoon achterlijk. :)

Ga gewoon door met mijn leven, heb het druk zat haha.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:40

Ik snap je hoor, Marlinde.
Natuurlijk mag hij nu doen en laten wat hij wil maar je kunt nu min of meer wel stellen dat het karakter achter hun contact toch niet zo onschuldig is als dat hij in eerste instantie zei. Ik kan me voorstellen dat je, je flink in de maling genomen voelt.

Ik zou het proberen los te laten, hoe groot zijn streek ook is. Hij gaat niet veranderen, je zult een manier moeten vinden om ermee om te gaan en het beste is om je helemaal los te weken van hem.
Laat hem maar lekker zielig wezen, dat is zijn probleem.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:50

Ja ik zie hem woensdag even, nog wat spullen afgeven. En dan is het klaar. :)

Hopelijk binnenkort verhuizen dan weet hij ook mijn adres niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:11

Maakt toch niets uit of hij je adres weet? Wanneer hij aan de deur staat zeg je hem dat hij op moet zouten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:24

Heb daar geen zin in hoor. :=

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:57

Dat slijt wel, ik ga zondag de keuken helpen demonteren omdat ex haar nieuwe vriend steeds forfait geeft _O- . Beetje geven en nemen voor de lieve vrede in belang van de kinderen, maar mss moet ik die balans toch eens een keer evalueren haha.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:45

Ik denk dat ik me hier officieel ook weer mag gaan melden... Hoewel ik niet goed weet of we nu nog samen zijn of niet.

Het heeft tussen ons toch niet mogen zijn :n We verschilde gewoon echt te veel in karakter. Ik was constant bezig in mijn hoofd of dit nu hetgeen is wat ik wil voor de rest van mijn leven of niet. Zijn plakkarigheid/klefheid paste totaal niet bij mij. De laatste week heb ik plots een knop omgedraaid. Ik voelde dat ik me nooit zo ging voelen als hij zich voelt voor mij en ik nam er geen genoegen mee. Ik besef plots dat ik hem altijd meer gezien heb als een vriend en niet als mijn vriend. Het doet pijn omdat ik wel echt een klik had met hem, ik kon zo goed lachen met hem en we hadden ontzettend veel plezier, bijna nooit ruzie. Alles was zo gemakkelijk. Maar ik heb nooit echt grote aantrekkingskracht naar hem toe gevoeld. Het was altijd meer vriendschap dan liefde van mijn kant. En ik besef ook plots dat hij me toch wel uit die vriendschap heeft proberen duwen, ik ben er uiteindelijk in meegegaan en nu sta ik hier, bijna een jaar verder, nog steeds met hetzelfde probleem. Ik was van plan om te wachten na de examens etc. Maar ik kon mijn gevoel echt niet langer verbergen en het viel te veel op. Daarnet kwam hij langs en dan over gepraat, hij is enorm beginnen huilen en probeert me uiteraard te overtuigen om het niet op te geven. Ik heb hem proberen duidelijk maken dat ik mijn gevoelens niet kan forceren en het ook niet aan hem ligt. Maarja... Hij wil dat niet begrijpen. Hij is zo'n leuke jongen, maar ik denk gewoon niet voor mij. Maar daardoor is het niet dat het geen pijn doet. Ik voel me heel schuldig en heb ook al flink gehuild. Wel is het een soort van opluchting.
Morgen moeten we nog naar een trouwfeest van zijn tante, aangezien alles al geregeld en hotel geboekt/betaald is kan ik niet afzeggen. Ik ga liever niet mee, maar zijn ouders staan er sowieso op en hij ook.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:53

Wat jammer dat het toch niet is geworden wat je graag voor ogen had gezien.

Maar als jij niet mee wilt morgen, hoef je niet mee toch? Ik zou ook niet mee gaan in dat geval, beetje akward wel..

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:55

Oei, moeilijk... Gevoelens kan je idd niet forceren. Vergelijken met hoe hij zich voelt tov jou is mss ook niet nodig of goed, iedereen ervaart liefde anders. Maar als hoe het was tussen jullie niet is hoe jij je wil voelen in een relatie dan is het beter ermee te stoppen. Schuldig voelen is voor niks nodig, maar jullie waren wel al een poos samen zeker? In elk geval, focus op je examens en jezelf, lieve jongen of niet, jij moet er ook blij van worden en je bent altijd eerlijk en open geweest over hoe je je voelde (denk ik toch te hebben onthouden uit je berichten).
Wel lastig om nog naar een trouwfeest te moeten inclusief overnachting ...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:04

Ik weet gewoon dat ik niet "het" gevoel krijg bij hem. Op mijn ex was ik bijvoorbeeld wel heel verliefd. Misschien mag je die twee dingen inderdaad niet vergelijken. Maar ik wil wel "het" gevoel. En dat heb ik bij hem helaas nooit gehad. We waren nu bijna een jaar samen en daten nu toch al zeker 1,5 jaar, dus niet kort maar ook niet zo heel lang. Ik ben inderdaad altijd eerlijk geweest over mijn twijfels, achter zijn rug om praten is niets voor mij. Daar is hij ook te goed voor. En dat viel ook meteen in ons gesprek op, hij die meteen zei "ik zou nooit iets slechts zeggen over jou, nu niet en ook niet in de toekomst, wat er ook staat te gebeuren". Ik hou heel veel van hem, maar gewoon niet op de manier dat ik van hem zou willen houden. Ja daarom dat ik ook wou wachten tot na het trouwfeest etc. Maar ik kon het gewoon niet langer verbergen. Hij vroeg er tenslotte ook zelf achter, hij had zijn vermoedens al.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:16

Liefde kan je niet in een richting dwingen, ook al wil je het graag. Jij moet je er ook goed bij voelen en als dit niet is wat jou happy maakt is dit voor iedereen het beste.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:31

Calipsolover, herkenbaar en uit je eerdere topic was al tussen de regels door te lezen dat jullie beste vrienden i.p.v. beste lovers waren, voor mij tenminste. Vroeger had ik ook een goede vriend die meer voelde, in meegegaan en na vier weken al duidelijk dat het niet werkte, helaas was ik toen wel een goede vriend kwijt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:37

marlinde: Schouders recht en door :) Kun je!

Callisto: Vervelend.. Weet je zeker dat je morgen wel wil gaan? Ik zou niet naar een dag gaan waar ik helemaal geen zin in heb, ook al is het geld al betaald...

Ik heb hier blijkbaar de boel niet goed afgeblokt. Heb contractverlenging en dat even gedeeld. Krijg ik een appje 'je zit vast niet op me te wachten maar....'
Ik zít er ook niet op te wachten. Dus gelezen, gesprek verwijderd en door. En ik weet dat hij via via naar mijn bericht heeft gemoeten.. Dus hij leest gewoon na wat ik zoal deel. Sukkel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:57

Ik hoop echter dat we echt nog op de een of andere manier vrienden kunnen blijven, ik zou het anders echt nog veel poedersuiker vinden...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:57

Winged, ik had dus exact hetzelfde twee weken geleden. Een mes in je rug inderdaad. Had niet gedacht hij me zoveel pijn kon doen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:48

CalipsoLover, jemig, ik las dit topic voordat ik je pb las. Knap dat je het verteld hebt. Zal niet makkelijk geweest zijn :(:) Dikke knuffel en sterkte dit weekend!

Mag ik ook even ego-posten :') Gister op het strand een hele leuke vent ontmoet. 1,5 uur staan kletsen over écht van alles. Hij was daar met z'n hond en ik met die van mij. We gaan zaterdag wat drinken. Only thing is.... Hij is 40. En ik 25. Dat voelt zó als een geen-match :z Wordt dus nog vervolgd, haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:32

Jolien, succes en veel plezier . Leeftijd zegt niets, gewoon lekker daten.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:47

Het is een groot verschil, maar je weet nooit of het toch klikt en werkt, met gezellig iets gaan drinken kan je niet veel fout doen, geniet er van!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:03

Ach, zo lang het leuk is, is het leuk :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:04

Ik vind 15 jaar op die leeftijd dik meevallen, ken stellen genoeg die dit verschil hebben. Wanneer de rest heel goed overeenkomt vallen die jaren zo weg.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:08

Ik zou er wel een issue mee hebben. Zou voor mijn gevoel niet lekker liggen. Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Als het voor jou goed voelt dan moet je er voor gaan Jolien. :j

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:13

De jaren die wegvallen is mss wel sterk uitgedrukt, dat zou wel heel handig zijn! _O-
Mij hebben ze altijd gezegd dat er een ongeschreven regel is, eigen leeftijd delen door 2 en +7 als ondergrens, dan is het net te veel verschil :).
Maar effe serieus, ik ben zelf 41 en iemand van vooraan de 30 was prima (alles wat eerder leeftijdsgebonden is dan), jonger vind ik persoonlijk wat minder evident of nog nooit iemand jonger interessant gevonden. Kan ook van persoonlijkheid/maturiteit afhangen of wie je zoal tegen het lijf loopt, eigenlijk maakt het allemaal niet uit zolang beide maar happy zijn en de verwachtingen en levensfases wat overeen komen. Dat zal je wel merken als je een paar keer afspreekt vermoed ik.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:48

Hier is er een verschil van 17 jaar, 42 en 26, en ik heb nog nooit met iemand zo natuurlijk geklikt. Ik dacht vroeger nooit dat ik voor iemand zoveel ouder ging vallen, maar het is zo gebeurd en ik denk zelden aan dat verschil. Het enige wat lastig is dat hij al een leven achter zich heeft met iemand anders, maar ik zou je zeker niet laten tegenhouden daardoor! Go for it!

Sterkte Calisto, ik snap het gevoel, mijn eerste vriend was helemaal holderdebolder van mij maar voor mij was het eigenlijk helemaal niets. En toch deed het pijn om er een punt achter te zetten en had ik zelf moeite om het los te laten. Ik hoop dat die trouw wat meevalt, ik zou ook wel niet meegaan.

Marlinde, ik zou er ook wel last van hebben, mijn overthinking zou in gang schieten en er zouden al wilde verhalen in mijn hoofd zitten. Hopelijk kun je het snel loslaten, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:51

xJolien schreef:
CalipsoLover, jemig, ik las dit topic voordat ik je pb las. Knap dat je het verteld hebt. Zal niet makkelijk geweest zijn :(:) Dikke knuffel en sterkte dit weekend!

Mag ik ook even ego-posten :') Gister op het strand een hele leuke vent ontmoet. 1,5 uur staan kletsen over écht van alles. Hij was daar met z'n hond en ik met die van mij. We gaan zaterdag wat drinken. Only thing is.... Hij is 40. En ik 25. Dat voelt zó als een geen-match :z Wordt dus nog vervolgd, haha.

De persoon in m'n leven waar ik het allermeeste voor voel is ook 20 jaar ouder dan ik. :) Het zegt echt helemaal niets, leeftijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:27

Ik zou eigenlijk woensdag wat aan mijn ex geven nog. Maar hij was vergeten dat hij dan moest werken. Dus ik zei ik stuur het wel op. Hij snapte niet waarom ik hem niet meer wilde zien ook. :x 8)7