Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:13

Super daisy, bedankt! Had eigenlijk alleen bij h&m, primark, only enzo gekeken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:58

Rowdine schreef:
MarlindeRooz schreef:
Er netjes uit zien is niet verplicht nee... maar het wordt wel veel gedaan zie ik om me heen.

Wat een onzin. Je bent student, dan hoor je met een bierlucht en je kloffie aan in college te zitten, niet in een mantelpak. :+

Eeh het type mensen dat rechten gaat studeren, is OVER HET ALGEMEEN een ander soort mensen dan de mensen die geschiedenis / journalistiek oid gaat doen. Er zit ook een jongen in mijn klas die altijd in pak komt. := En bijna alle meiden zien er netjes uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:00

Op mijn studie (Journalistiek) boeit het echt niemand hoe je eruit ziet. De trend is een beetje "hipster" bij mij geloof ik, overal van die korte Levi's broekjes en dergelijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:01

MarlindeRooz schreef:
Rowdine schreef:

Wat een onzin. Je bent student, dan hoor je met een bierlucht en je kloffie aan in college te zitten, niet in een mantelpak. :+

Eeh het type mensen dat rechten gaat studeren, is OVER HET ALGEMEEN een ander soort mensen dan de mensen die geschiedenis / journalistiek oid gaat doen. Er zit ook een jongen in mijn klas die altijd in pak komt. := En bijna alle meiden zien er netjes uit.

Mee oneens. Iig op de uni is dat totaal niet zo :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:11

Bij ons (hbo windesheim in zwolle) is dat wel zo. Een leraar die al jaaaren in het onderwijs zit merkte dat vandaag nog op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:14

Ik vind dat je er op een studie altijd wel tot op een bepaalde hoogte representatief uit moet zien. Op de middelbare school vond ik dit al en vind het nu nog steeds. Natuurlijk moet je jezelf blijven en als jij graag in korte shorts rondloopt moet je dat vooral doen. Maar zag van de week een meisje op school die in een crop top liep waar je haar BH doorheen kon zien en die hem aan de onderkant nog maar nét bedekte, in een short waar haar halve billen onder vandaan kwamen. Dan denk ik toch wel ja... Je zit op het HBO. Leuk als je dat soort dingen met uitgaan wilt dragen maar misschien kan het op school een tikkeltje minder :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:19

Meiden, weet iemand waar je een mooie broek met legerprint kan kopen? Heb al wel in de winkels gekeken maar kon niet echt wat vinden. Die van de H&M vind ik lelijk. :')
Online mag eventueel ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:31

Fee_ schreef:
Meiden, weet iemand waar je een mooie broek met legerprint kan kopen? Heb al wel in de winkels gekeken maar kon niet echt wat vinden. Die van de H&M vind ik lelijk. :')
Online mag eventueel ook.

Ik heb nog wel een leuke van Abercrombie :D Welke maat? Verder geen idee waar te kopen in NL!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:33

Coolcat? heb je wel kans dat het zo'n foute is. :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:39

Maat 40 :)
Coolcat kan ik inderdaad nog kijken. Loop daar altijd straal voorbij. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:40

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:44

Thanks.. Is het net niet. Haha :))

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:12

Ik studeer aan de pabo dus kleed me altijd casual maar vrolijk :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:17

Ik studeer bewegingstechnologie, een vrij 'sportieve' opleiding met veel praktijk. Zo werk ik ook op de werkplaats met allemaal machines, dus dan vind ik het zonde om mijn goede kleren aan te doen. Verder maakt het eigenlijk niet uit wat ik draag, het viel me wel op dat de rest vrij simpel is.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:12

Ik doe verpleegkunde. En ben eigenlijk de enige in m'n klas die zich met kleding en er mooi uit zien bezig houdt, wat dan resulteert in dat ik bestempeld wordt als poppetje :')

De rest van m'n klas kiest z'n kleding met de lamp uit volgensmij :') denk dus idd aan star wars en big bang theorie t-shirts, uitgelubberde jeans en de meest vreemde kleuren combinaties. Maar ze zijn verder wel oke :Y)

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:23

Doe je mbo of hbo Roos?

Ik volg een mbo Secretaresse opleiding, en loop op dit moment stage bij de gemeente: dicht bij de wethouders en burgemeester, heb ook met hen te maken. Ik hou er soms ook van om met mijn vestje naar school te gaan, maar dat is naar mijn stage dus niet de bedoeling :'). Soms wel jammer, want je hebt wel eens een 'makkelijke' dag haha :+. Ik hou er heel erg van om me wat chiquer te kleden, en dat kan ik dan ook lekker toepassen hier. Wel houd ik ook heel erg van casual/netjes. Een goed voorbeeld is die glitterrok die Roos heeft besteld. Die kun je heel chique dragen, maar ook heerlijk casual, de rest van je kleding lekker rustig maar toch in de kleuren van de rok houden, i love it!

Volgend jaar ga ik zeer waarschijnlijk naar de IBS opleiding, een opleiding wat qua niveau precies tussen MBO en HBO in zit. En dan moet in 1 dag in de week in pak naar school.. zie je mij al zitten in de bus :') :')

Ik zit in Groningen trouwens!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:56

Er zit wel waarheid in die kledingstijlen per studie.
Ik heb in een discotheek gewerkt waar af en toe feestjes waren van studieverenigingen en ook tijdens feestjes zag je de kledingstijlen terug. :P Ik kan me nog herinneren dat tijdens een feestje van journalistiek iedereen best wel hipsterachtig gekleed was en er waren ook supeveel mensen met een iPhone, en die ook de hele tijd met hun telefoon zaten. :P Diergeneeskunde zagen er allemaal meer casual uit (spijkerbroek en T-shirt) en tijdens die feestjes ging het er ook wat ruiger aan toe. :+ Rechten veel blazers en grote brillen, biologie allemaal een beetje nerdy en ook heel casual. Mijn studie was heel klein, dus tijdens colleges van andere studies die ik had kwam je ook vaak andere 'soorten' mensen tegen. Zo viel me bij bijvoorbeeld geschiedenis op dat veel meer mensen dan bij andere richtingen een laptop mee hadden.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:58

Ik doe hbo, aan het saxion in Enschede :D

Haha, ik zie soms ook wel studenten in pak of kokerrok in de trein zitten. Ziet er soms toch wat droog uit zo tussen de andere studenten. Maar wat moet dat moet :+

De rest van de klassen van mijn opleiding zijn overigens wel heel anders dan de mijne. Veel leuker en gezelliger, ik heb het getroffen met de geiten wollen sokkies :Y) gelukkig maar 1 dagje per week school en de rest stage. I will survive {:}

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:06

Zolang het 'netjes' is (lange broek/rok tot net boven knie/niet teveel inkijk) is het al snel goed. Bij afspraak met cliënten/klanten eventueel colbertje aan.
Enne, in de rechtzaal hebben ze zoiets moois :)) de toga, kan er een knalroze bloemtjesjurk onderaan. Nobody knows. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:25

Pion schreef:
Zolang het 'netjes' is (lange broek/rok tot net boven knie/niet teveel inkijk) is het al snel goed. Bij afspraak met cliënten/klanten eventueel colbertje aan.
Enne, in de rechtzaal hebben ze zoiets moois :)) de toga, kan er een knalroze bloemtjesjurk onderaan. Nobody knows. :')

_/-\o_

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:53

Hahaha die is leuk :)

Ooit eens geprobeerd O:) ?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:05

Jullie zijn vast hipper dan ik...dus help!

Ik heb sinds gister lange zwarte Shabbies (zonder hak)
Afbeelding

Ze zijn tot net onder mijn knie maar heb de rand een beetje (1 cm) omgeslagen omdat ze vrij wijd zijn.

Hoe combineer ik die nu leuk?
(durfde ze vandaag niet aan omdat het nog niet echt winter is)
heb al gegoogled maar nog weinig leuke voorbeelden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:47

Ik vind Shabbies echt alles behalve hip dus ik weet niet zo goed hoe je dat moet ophippen := Onder een jurkje wellicht?

Weet iemand trouwens of ik nog een mail van Nelly krijg met wanneer ik mijn pakketje kan verwachten?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:15

Iemand zocht een legerprint broek.. Kijk eens bij America Today die hadden er maar ik weet niet of ze ze nu nog hebben!

Geen idee hoe je shabbies kan combineren...

En ik studeer ook verpleegkunde en bij ons is het echt een mengelmoesje. Heel erg poppetje tot nét niet uit de vuilnisbak gehaald.
Het jammere is dat de mensen met het ego de poppetjes zijn, ze ook vaak gezegd worden dat ze er goed uit zien en dan moet je hun ego zien groeien. Niet normaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:17

liespower94 schreef:
Ik studeer aan de pabo dus kleed me altijd casual maar vrolijk :)

Vreselijk, ik draag alleen maar zwart/wit/grijs, zou niets voor mij zijn, vrolijke kleding.. :D (Alhoewel ik gisteren rode schoenen heb gekocht, jawellll! Ik ben trots op mezelf haha)