Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:24

@datbeniknou, daarom hebben we ook aangegeven dat we hem wel de helft van zn geld terug wilden doen.
daarnaast, we hebben ter plekke gezegd dat we nooit een volledig programma hebben gedraaid en dus niks konden garanderen. hij heeft toen gekozen hem toch mee te nemen.

ik snap ook dat hij baalt. zoals gezegd wij hebben ook een koelkast van 175 staan die niet werkt, das t risico van marktplaats. wij hebben de verkoper ook nog wel bericht gestuurd maar die gaf ook niet thuis.. ook dikke pech voor ons..
in dit geval hebben we dus zowel als kopende als als verkopende partij verlies moeten slikken en daar baal ik van.
tis niet alsof wij enorm veel te besteden hebben ofzo.

we weten idd niet 100% of de vaatwasser werkte, maar dus ook niet of ie niet werkte. hij belt na een dikke week. weet ik veel wat er is gebeurd in de tussentijd. misschien hebben hun hem wel gesloopt.
dit verhaal heeft 2 kanten, en ik snap hun kant.. maar in dit geval ben ik t er gewoon niet mee eens omdat er zo veel vage factoren zijn, en daarnaast omdat ie meteen begint te dreigen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:29

Magrathea schreef:
Heb je al gemaild Renee? (Ik neem aan van wel :) ) Anders even melden?

Even leuk: hoe lang staat er bij jullie account dat je actief bent op MP? Ik 7,5 jaar alweer :oo
Helaas kan je niet in je archief van advertenties kijken, ik ben benieuwd wat mijn eerste advertentie was!

wow.. ik geloof ik 3 ofzo..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:01

Ik heb mijn samengevat en examenbundels te koop gezet, direct al reactie van iemand die 3 bundels wilde overnemen. We hadden 25 euro afgesproken (inclusief verzenden), zie ik net dat ze maar 20 euro heeft overgemaakt. Gelijk maar gemaild of ze die 5 euro ook nog kan overmaken. Anders blijft er voor mij erg weinig over van die bundels, want verzenden is 6.75 :+

Verder doe ik een poging tot het verkopen van mijn cameratas die gloednieuw is.. Maar dat is erg hopeloos denk ik

Edit: Wow, nu al reactie terug! Ze gaat die 5 euro overmaken haha. Gelukkig :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:19

Wat voor n cameratas? :) je mag evt. n pbtje met link/foto sturen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:22

Dott schreef:
@datbeniknou, daarom hebben we ook aangegeven dat we hem wel de helft van zn geld terug wilden doen.
daarnaast, we hebben ter plekke gezegd dat we nooit een volledig programma hebben gedraaid en dus niks konden garanderen. hij heeft toen gekozen hem toch mee te nemen.

ik snap ook dat hij baalt. zoals gezegd wij hebben ook een koelkast van 175 staan die niet werkt, das t risico van marktplaats. wij hebben de verkoper ook nog wel bericht gestuurd maar die gaf ook niet thuis.. ook dikke pech voor ons..
in dit geval hebben we dus zowel als kopende als als verkopende partij verlies moeten slikken en daar baal ik van.
tis niet alsof wij enorm veel te besteden hebben ofzo.

we weten idd niet 100% of de vaatwasser werkte, maar dus ook niet of ie niet werkte. hij belt na een dikke week. weet ik veel wat er is gebeurd in de tussentijd. misschien hebben hun hem wel gesloopt.
dit verhaal heeft 2 kanten, en ik snap hun kant.. maar in dit geval ben ik t er gewoon niet mee eens omdat er zo veel vage factoren zijn, en daarnaast omdat ie meteen begint te dreigen.

Tuurlijk is de kant van de koper te begrijpen, alleen hij had ook wel op een andere manier kunnen duidelijk maken dat hij niet blij was met zijn aankoop. Daarnaast, wat je zelf ook al aangeeft: er zit een grijs vlak van een week tussen de aankoop en de melding dat de machine stuk was. Joost mag weten wat ze er in die tussentijd mee gedaan hebben. Ik zou echt voet bij stuk houden, dan kan je vriend wel zeggen dat hij bang is dat jou iets overkomt, maar op deze manier leren mensen wel dat het zin heeft om met zoveel geweld en bombarie contact op te nemen en je zin door te drijven. Ik zou zeker de politie inschakelen, alleen al om de dreigende manier waarop er contact is opgenomen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:34

ja dat vond ik dus ook. dat je dat gedrag zo 'beloond'. maar ja.. hij zegt dat ie t voor mij doet en dat is ook wel zo, maar hij is zelf banger dan ik ben.
hij heeft ook achter mn rug om met hem gebeld en dat afgesproken. hij zou gister of vanavond hem komen halen.. moet t nog zien.

ik zou idd t liefst contact opnemen met de politie en t een beetje op zn beloop laten. maar ja, als je kerel de halve nacht wakker ligt...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:46

Lief natuurlijk, dat hij het doet om jou te beschermen. Maar ik neem aan dat hij het dan ook uit zijn eigen zak terugbetaalt? Anders zou ik het wat minder lief vinden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:56

jup. dat heb ik wel gezegd. dak er al genoeg geld in had zitten en met die koelkast ook al zat. en dat gezien die dit niet met mij overlegd heeft maar gewoon gedaan heeft hij het van zn eigen geld mocht oplossen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:29

Ik heb weer zo'n leuke verkoper.
Ik had op een scapa zweetdeke geboden, 15 euro, naja lage kant maar wie weet.

Krig ik een mail van de verkoper dat ie akkoorf gaat met de 15 euro. Dus ik had op een scapa dekje met bandages ook nog geboden, ook 15 euro, ook daar ging hik mee akkoord.

Ik ook nog op andere dinge geboden maar gezegd dat ik in ieergeval de scapa.deken en de set wilde hebben.

Zegt ie, dat wordt dan 40 euro excl samen.

Dys ik zei sorry maar u zei dat ik beide voor 30ex, mocht hebben en u bent er zelf mee akoord gegaan.ik kan de mails er zelfs bij sturen dat u dat heeft gezegd.

Krijg ik een heeeeeel l*l verhaal terug dat ik te laag bied etc, en dat er meerdere serieuze geinteresseerden zijn blabla.

Dus ik nogmaals, u bent zelf akkoord gegaan met mijn biedingen, als u er meer voor wilde kon u het ook gewoo z eggen, maar op deze manier doe ik geen zaken.

Krijg ik alweer dezelfde mail terug.
Dus ik schrneef ook maar hetzelfde terug.

Kreeg ik voor de 3e keer dezelfde mail terug. Dys ik schreef, dit is alde 3e keer dat ik dezelfde mail krijg, antwoord gewoo. Op mijn vraag.

Krijg ik een mail terug, ja indd het is geen leuke manier van zaken doen maar ik nerm je biedingen niet serieus blabla. En toen had ie al mijn biedingen verwijderd want hij had veeeeeeeel hogere biedinge .

Dus ik mailde als laast naar hem toe dat ik het allemaal onzin vind en dat de spullen nog steeds te koop staan.

Niks meer van hem gehoord,

Een paar uur later biedt mijn vriend 15,50op de scapa deken,, en ja hoor de verkoper zegt dat ie met het bod akkoord gaat.

Ik heb hem maar gemaild dat ik het raar vind dat als een kennis van mij biedt dat ie dan wel akoord gaat terwijl die tegen mij zEgt dat er al veel hogere biedingen zijn en dat dit geen normale manier is van zaken doen en dat ik de deken daarom ook niet meer hoef.

Ik kan hier zoooooo boos om worden. Snap zijn probleem echt niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:40

Haha, trek het je niet aan Jadeleigh. Het klinkt als een persoon die gewoon graag mensen pest ofzo. Leg het naast je neer en bied op de volgende leuke zweetdeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:49

Heb inderdaad al moderator gePBt, die had het over de bezwaarcommissie.. Ik vrees dat ik gewoon keihard m'n geld kwijt ben. Aaaargh _-:(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:03

Heb je uberhaupt de persoon in kwestie al aangesproken?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:17

Dat is hwt nou juist, ik zoek die deken al heeeeeeeel lang...

Heb het dekje en bandage al liggen alleen wilde alleen. Nog de deken en die isneit meer te koop in de winkel. Grr

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:29

Dan zou ik gewoon die 40 euro betalen voor de deken en de set en niet zo moeilijk doen als je het echt graag wilt hebben.
15 euro is al niet veel voor zn deken.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:01

Het gaat meer op de manier waarop.

Als jij een prijs agspreekt ka. Je toch ook niet ineens zeggen, nee het wordt ff een tientje duurder.?

Zoals ik al zei, als hy zei dat ie meer wilde kon ie het zeggen, maar ga dan niet eerst akkoord met mn bod,

En later met het zelfde bod van mn vriend die maar 50 crnt meer bied.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:10

Misschien een idee om eerst even je teksten na te lezen alvorens je ze plaatst.
Dit is bijna niet te lezen :o

En als jij 15 euro ex bied, 2x dan wordt dat 30 euro.
Verzendkosten zijn 6,75 euro dus dat zou 36,75 euro maken.
Dan zou je 3,25 euro meer betalen, en een hele hoop gezeur bespraken.
En wat is 3,25 euro als je iets echt graag wilt hebben???

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:10

En goh mijn vriend krijgt nwt een mail dat ie die 15,50 mag overmaken.

Uhu ben blij dat ik niet die 40heb neergelegd dan. ;)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:13

En goh mijn vriend krijgt nwt een mail dat ie die 15,50 mag overmaken.

Uhu ben blij dat ik niet die 40heb neergelegd dan. ;)

En die 40 euro was excl. Verzendkosten eh...

Dus daarom vind ik het raar.

40 incl had me niks geboeid.
Ja, mn teksten zij zowat onsleesbaar door mijn slome achtelijke mobiel die hele zinnen laat verdwijenen. Letters vergeet etc, ik moet alijd mn post 3 x wijzigen totdat het leesbaar is.
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 03-06-14 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:14

misschien iets duidelijker met minder fouten gaan typen.
Dan snappen we je verhaal wat beter...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:14

Ik vind het ook wel apart om biedingen te accepteren en dan opeens op zon toon meer te gaan vragen. Ik had helemaal niks meer overgemaakt en het over laten gaan. Als je t toch doet, google iig t rekeningnummer even ;)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:20

Mijn nederlands is gewoon oke hoor. Ligt meer aan mijn touchscreen maar dat heb je nou als je op blackberry zit omdat je iphone is gesneuveld.

Ik probeer het zo leesbaar mogelijk te maken.. :')
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 03-06-14 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:22

Ach, het zal ook de toon zijn die je zelf hebt gezet. Ik vind je vrij agressief over komen (met of zonder typfouten) en als het zo'n speciale deken is, maakt het jou dan wat uit? Desnoods zeg je dat je het komt ophalen.. Als die deken zo belangrijk is, dan is dat het geld toch waard?

En je kan ook heel rustig typen, dan maak je minder fouten en is ook nog eens een stuk beter voor je hart.
En dan maakt het type telefoon echt niet uit, want ook die iphone heeft een touch screen

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:27

Ik mijn mails ben ik gewoon netjes hoor. Maar dan is de tekst 3 x zo lang als ik hen hier moet plaatsen.maarja van achter een computer schermpje kan alles anders overkomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:41

Vanaf m'n iphone scherm dan... Zit gewoon op m'n telefoon :')

Maar snap het grote drama niet.. Als je dat 10tje ervoor over hebt? Wie weet dacht die vent na 3 mails wel dat je dus inderdaad geen interesse hebt en reageert ie daardoor op het bod van je vriend... Als het zo'n speciale deken is..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:45

Geld is het probleem niet, zeker niet, maar vind het raar dat ie eerst akkoord gaat en dan een mail later zegt ja een tientje erbij. Hij kon ook gewoonzeggen, iik heb me bedacht, wil er liever iets meer voor. Dan was het voormij niet erg. Maar daarna welvervolgens met een bod van 50 cent wel akkoord gaan vund ik echt raar..