[HK] EK Voetbal 2012: Deze keer gaat de beker mee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: EK Voetbal 2012: Deze keer gaat de beker mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:27

Ja inderdaad _O-

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:44

Immers wordt misschien/waarschijnlijk geschorst :P Na de wedstrijd hadden ze een feestje, daar is gefilmd dat hij dingen riep zoals ''we gaan op jodenjacht" en ''hamas hamas, joden aan het gas". Vraag me af hoeveel hij krijgt, Vertonghen kreeg er al 2 omdat hij 'het zijn maar poedersuiker'' riep, nou is dat van Immers wel even een stukje erger :+

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:45

Ja, hiermee beledig je gewoon 'n hele bevolkingsgroep, naja, niet alleen beledigen :=
Om Vertonghen heb ik me toen kapot gelachen, had niet verwacht dat hij zoiets zou doen :P En vooral die kop die Jol daarna trok _O-

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:14

Huntelaar mist duels met Hongarije
Uitgegeven: 21 maart 2011 17:21
Laatst gewijzigd: 21 maart 2011 18:07
KATWIJK - Klaas-Jan Huntelaar mist de komende twee duels van het Nederlands elftal in de EK-kwalificatie tegen Hongarije. De spits meldde zich maandag met een knieblessure in het trainingskamp van Oranje.

De medische staf van het Nederlands elftal oordeelde dat de confrontaties van vrijdag in Boedapest en dinsdag in Amsterdam te vroeg komen voor de aanvaller van Schalke 04.

Bondscoach Bert van Marwijk heeft zijn selectie inmiddels aangevuld met Ruud van Nistelrooij, Luuk de Jong en Jeremain Lens.

De keuzeheer van Oranje werd het afgelopen weekeinde al geconfronteerd met afmeldingen van Arjen Robben en Theo Janssen.

Topschutter

Klaas-Jan Huntelaar is op dit moment met 8 doelpunten de topschutter van het EK-kwalificatietoernooi, waaraan 51 landen deelnemen.

Hij greep zijn kans als aanvalsleider van Oranje nadat Robin van Persie na het WK geblesseerd raakte. De spits van Arsenal is wel weer beschikbaar voor beide interlands met Hongarije.

Van Bommel

Van Nistelrooij, De Jong en Lens trainen maandag nog niet mee. Ook Mark van Bommel ontbreekt. De aanvoerder blijft achter in het hotel omdat hij last heeft van een plek onder zijn knie. Erik Pieters en Hedwiges Maduro verschijnen wel op het veld, maar trainen aangepast.
© ANP

Jaaa, Ruudje :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:26

Joonsel schreef:
Afbeelding

Wat heeft hij met zijn neus gedaan?

Wel sneu voor Verhoeven hoor, dat hij zo gepest wordt :')
Ik zou dat iig niet zo leuk vinden :o

Die foto van Demy en Mounir mag inderdaad van Run magazine :')
Naiiss..

Heb trouwens alle wedstrijden dit weekend gemist ;(
Arbeiten..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:35

Chris wordt opgehemeld bij Voetbal International <3

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:38

Hij heeft 'n scheurtje in z'n jukbeen ;)
Haha, Chris ja :D En v.d. Gijp zei wat ik gister ook zei, Verhoeven moet dat zwarte pakkie elke wedstrijd aan :Y)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:44

Manolev heeft tijdens de wedstrijd tegen NEC een scheurtje in zijn jukbeen opgelopen. Daarom moet hij nog met een masker spelen. Over 2 weken tegen Twente hoeft dat niet meer geloof ik ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:01

Vrijdag weer oranje! :D
Gaat er ook iemand dinsdag heen, naar oranje - hongarije?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:48

Nope, helaas niet := Wel zitten twijfelen om vrijdag naar Jong Oranje te gaan in Sittard, maar da's weer 'n heel gedoe en dan mis ik de wedstrijd van gewoon Oranje 's avonds :P

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:31

Jeeuj, foto's :D
Afbeelding
Van Persie, ren is wat harder :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:54

'Stekelenburg niet de beoogde opvolger van Van der Sar'
Gepubliceerd door Michael Dreessen | 23-03-11 | 09:47 0 reacties
Maarten Stekelenburg lijkt niet de opvolger te worden van Edwin van der Sar bij Manchester United. De Engelsen lijken hun zinnen te hebben gezet op René Adler van Bayer Leverkusen. Dat melden de Duitse media volgens De Telegraaf.
Lange tijd werd verondersteld dat Ajax-doelman Stekelenburg de 40-jarige Van der Sar zou opvolgen. Van der Sar zet na dit seizoen een punt achter zijn lange profcarrière. Ook Manuel Neuer van Schalke 04 werd in verband gebracht met de Engelse topclub.
Tijdens het duel tussen Schalke 04 en Bayer Leverkusen zouden de scouts van The Reds evenwel voor Adler op de tribune zitten. De Bayer-doelman mag zijn club voor de afkoopsom van maar liefst 24 miljoen euro verlaten.
Bayer-directeur Rudi Völler laat weten dat de club het contract van Adler het liefst zo snel mogelijk wil verlengen. Het dienstverband van de doelman loopt tot medio 2012.
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/62 ... um=twitter

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:02

Ik hoop nog steeds dat ie nog 'n seizoennetje blijft :))

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:22

Ajax vindt tweede opponent in VS
Uitgegeven: 22 maart 2011 18:00
Laatst gewijzigd: 22 maart 2011 18:00
AMSTERDAM - Ajax heeft een tegenstander gevonden voor het tweede duel van de oefentrip naar de Verenigde Staten.

De Amsterdamse club maakte dinsdag bekend dat het op 25 mei tegen The Portland Timbers speelt.
Met de reis naar Amerika sluit Ajax het seizoen af. Op 22 mei stuit de ploeg uit de hoofdstad op DC United.
http://www.nusport.nl/eredivisie/247448 ... in-vs.html

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:56

Ik denk dat Stekelenburg nog een seizoen blijft..Ik denk niet dat hij zo zijn laatste seizoen bij Ajax wil afsluiten, en de clubs die interesse in hem hadden hebben al een nieuwe keeper.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:58

Heuj, daar hadden wij 't vandaag in de pauze over, precies hetzelfde als jij nu zegt :')

KNVB doet Immers schikkingsvoorstel vanwege uitlatingen
Uitgegeven: 23 maart 2011 14:05
Laatst gewijzigd: 23 maart 2011 15:52
AMSTERDAM - De KNVB wil dat Lex Immers voor vijf wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, wordt geschorst voor zijn gedrag na afloop van het duel tussen ADO Den Haag en Ajax van afgelopen zondag.

Immers zong tijdens festiviteiten na de zege van ADO onder meer ‘we gaan op jodenjacht’.

Ook Charlton Vicento en John van den Brom, de trainer van de eredivisionist, moeten volgens de KNVB worden geschorst voor hun aandeel in de gebeurtenissen in het supportershome van ADO. Beiden kregen een schikkingsvoorstel van één duel.

Immers, Vicento en Van den Brom hebben tot woensdag 17.00 uur de tijd om te reageren op het schikkingsvoorstel.

Kwalijk

“Normaal gesproken sanctioneert de aanklager overtredingen op het veld of wanordelijkheden op de tribune tijdens de wedstrijd. Maar, aangezien dit een zeer kwalijke zaak is, is verdere vervolging mogelijk”, laat een woordvoerster van de bond weten.

“Het zijn juist dit soort ondoordachte en respectloze acties die eraan bijdragen dat er combiregelingen bestaan, hekken rondom uitvakken nodig zijn en overmatige politie-inzet gevraagd wordt."

"De bond werkt al ruime tijd aan het terugdringen van deze stringente maatregelen. Wij streven naar normalisatie; maar dit soort acties helpen daar zeker niet bij."
© NUsport

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:02

Van Bommel niet inzetbaar
Uitgegeven: 23 maart 2011 10:23
Laatst gewijzigd: 23 maart 2011 11:36
AMSTERDAM - Het Nederlands elftal moet het vrijdag in en tegen Hongarije zonder Mark van Bommel stellen. De aanvoerder heeft te veel last van de blessure aan zijn rechterbovenbeen, nabij zijn knie, meldt de KNVB.

Van Bommel wordt de komende dagen intensief behandeld aan de onderhuidse zwelling zodat hij mogelijk wel beschikbaar is voor de tweede wedstrijd tegen de Hongaren, dinsdag in Amsterdam.

''Het is hinderlijk, maar onschuldig'', laat de middenvelder weten. ''We hebben er alles aan gedaan om de wedstrijd van vrijdag te halen. Dat is helaas niet gelukt.''

Nederland en Hongarije ontmoeten elkaar in de kwalificatiereeks voor het EK van 2012. Oranje staat bovenaan in de groep.

Tegenslagen

Het wegvallen van Van Bommel is niet de eerste tegenslag voor bondscoach Bert van Marwijk in aanloop naar de dubbele ontmoeting.

Klaas-Jan Huntelaar mist beide duels vanwege een knieblessure. Ook Arjen Robben, Maarten Stekelenburg, Hedwiges Maduro en Theo Janssen moeten verstek laten gaan.

Van Marwijk riep Ruud van Nistelrooij, Luuk de Jong, Jeremain Lens en Stijn Schaars al op als vervangers. Voor Van Bommel wordt geen extra speler aan de groep toegevoegd.
© NUsport

Aah jammer, geen Markie dus nog vrijdag :P Zal v.d. Vaart wel op zijn plek staan en de aanvoerdersband om hebben :j

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:18

Denk het ook ja :j
Wel jammer dat ie er niet is, maar komt wel goed denk ik :))

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:49

Vorm sluit zomerse overgang naar Ajax niet uit
Gepubliceerd door Jurriën Schuiringa | 23-03-11 | 19:07 4 reacties
De kans is groot dat Maarten Stekelenburg aan het einde van dit seizoen vertrekt bij Ajax. Over een eventuele vervanger wordt nog niet gesproken, al ziet FC Utrecht-doelman Michel Vorm de ArenA wel zitten.
"Zelf heb ik niet over Ajax nagedacht, maar ik sluit niets uit", geeft de kleine sluitpost aan tegenover Voetbal International. "Ajax is een grote naam, in Nederland en daarbuiten, met het meeste aanzien."
"Het is de enige Nederlandse topclub die vrij komt voor een keeper", vervolgt Vorm zijn verhaal. "De kans groot dat Maarten Stekelenburg naar Manchester United gaat, omdat Van der Sar stopt."
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/62 ... t-uit-list

Vreemd, eerst zegt voetbalcentraal dat Stekelenburg waarschijnlijk niet naar ManU gaat, en nu opeens weer wel _O-

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:51

'Jeroen Verhoeven kan wel degelijk nog kilo's afvallen'
Gepubliceerd door Michael Dreessen | 23-03-11 | 11:30 5 reacties
Nadat Haagse fans zondag tijdens het duel met Ajax negentig minuten lang de spot dreven met Jeroen Verhoeven, laaide de discussie over het gewicht van de Ajax-goalie weer op. Volgens Verhoeven zelf is er geen gram meer van zijn gewicht te krijgen. Oud-voetballer Tscheu La Ling stelt tegenover De Pers het daar niet mee eens te zijn.
Verhoeven gaf vorige week aan dat hij alles al tevergeefs geprobeerd heeft. Zo werd de doelman begeleid door diëtisten en een personal coach, maar viel hij naar eigen zeggen geen gram af.
Tscheu La Ling, die na zijn voetbalcarrière handelaar werd in voedingssupplementen, denkt echter dat Verhoeven nog heel wat kilo's kwijt kan raken. "Dat kun je alleen al zien aan de omvang van zijn wangen en buik," aldus de voormalig speler.
Het bedrijf van Ling onderzocht het eetgedrag van duizend spelers. "En allemaal dachten ze dat ze gezond aten. Maar ik kan je zeggen dat we altijd nog genoeg winst konden boeken. Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder zijn hier ook geweest. Van der Vaart vond het eerst niet leuk dat ik zei dat hij minder gehaktballen moest eten, maar die hebben we uiteindelijk ook geholpen."
De oud-speler van onder meer Ajax, Feyenoord en het vroegere FC Den Haag is ervan overtuigd dat Verhoeven nog heel wat kan afvallen. "Vergelijk het met een autorit van Den Haag naar Groningen. Gooi voor tien euro benzine in de tank en je redt het niet. Maar gooi er voor 150 euro benzine in en dan stroomt de tank over. Zo werkt het lichaam ook. Overtollige calorieën worden opgeslagen," aldus Ling.
De zakenman heeft de Ajax-goalie in het verleden al eens aangeboden hem te helpen bij het verliezen van gewicht. "Ik heb hem twee jaar geleden gezegd dat we de oplossing hebben. Maar er is daarna van zijn kant nooit actie ondernomen."
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/62 ... llen--list

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:08

United heeft zelf gezegd dat ze Steekie niet als opvolger voor v.d. Sar zien, du sje weet 't niet haha :P
Maar Vorm naar Ajax zou ik niet erg vinden, Vorm is leuk :D Maar toch liever Steekie :))

Van der Vaart vond het eerst niet leuk dat ik zei dat hij minder gehaktballen moest eten
Hahaha, hier moest ik echt om lachen :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:36

Ja ik ook wel _O-

Precies, ManU zegt dat ze Steek niet willen, staat ook in dat eerste bericht. En daarna in het andere bericht over Vorm weer wel..komt van dezelfde site :?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:47

Voetballers houden van een spelletje
Afbeelding

24 maart 2011
Slechts negen spelers en twee keepers vielen er donderdagochtend op het trainingsveld van Ajax te tellen. Interlandverplichtingen en de oefenwedstrijd van Jong Ajax tegen Almere City FC verklaarde het grote aantal afwezige spelers. Dankzij een aantal alternatieve spelvormen werd de training ook met een klein aantal spelers leuk en gevarieerd.
Dat voetballers spelletjesmensen zijn, blijkt altijd wanneer er alternatieve oefeningen tijdens de training aan bod komen. Het spelelement bij de afwijkende opdrachten zorgt voor fanatisme en plezier. Niet in de laatste plaats bij trainer Frank de Boer. De spelvormen van conditietrainer René Wormhoudt leverden daardoor mooie plaatjes op de zonnige lentedag.

De spelvormen gingen aan de keepers voorbij. Jeroen Verhoeven en Ronald Graafland draaiden met keeperstrainer Carlo l’Ami een eigen programma af. Bij de afwerkoefeningen en het afsluitende partijspel waren de doelmannen wel weer van de partij. Team geel (met onder meer Dario Cvitanich) ging uiteindelijk als winnaar van het veld. Geheel in lijn van de ochtend moest het verliezende team de winnaars naar de kleedkamer dragen. Letterlijk. De verliezers vatten het sportief op en tilden hun ploeggenoten tot de rand van het veld. Het laatste stukje, over de tegels, wilden ze zelf wel weer lopen.

Tekst en foto’s: Ajax.nl

Afbeelding
Tom Overtoom moet Demy de Zeeuw te pakken zien te krijgen.
Afbeelding
Klaar voor de start...
Afbeelding
Frank de Boer en Demy de Zeeuw proberen elkaar omver te krijgen.
Afbeelding
Mitchell Donald probeert Frank de Boer te snel af te zijn...
Afbeelding
... Maar uiteindelijk moet hij zich toch gewonnen geven.

't Zijn toch ook net 'n stel kinderen :') Wel mooi om te zien hoeveel plezier ze er in hebben :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:55

Hahaha super leuk :D :D

Ik wilde eigenlijk bij psv gaan kijken (spelen nu een oefenwedstrijd tegen RKC), maar er wilde niemand mee, of ze zaten nog op school ofzo :\

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:39

Lees op twitter dat Ola een directe rode kaart heeft gekregen. Vraag me af wat ie nu weer gedaan heeft!