Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaPluche

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:17

Ik ga een door mij gefokte hond terug halen, hond staat strak van de stress.
Ze is al 3 jaar weg, maar de situatie is daar thuis onhoudbaar geworden. Hond ligt de hele dag in de bench.
Hopen dat het klikt met mijn roedel.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:52

xSagan schreef:
De eerste werkdag na mijn vakantie heb ik ook helaas….. ben al begonnen met het invullen van een bingokaart om het voor mijzelf leuker te houden. :')
Beterschap met je paard!

Ik heb mn bingokaart al aardig vol :')

Sterkte aan de mensen met pijn en andere zorg problemen :knuffel:

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:39

Niet zo hyped om naar huis te fietsen door deze kou :brr:

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:19

Eerste dag school na de vakantie. We zouden om 20:00 meedoen met een pubquiz in het studentencafé en onze vriendengroep zou eindelijk weer eens compleet zijn na een lange tijd. :)
Waren we te laat met aanmelden.. We hadden er echt zin in dus baal wel. :(

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:25

Mensen die emigreren en hun hond niet willen/kunnen meenemen, terwijl de hond al ouder dan 6 jaar is en daardoor maar herplaatst of in een opvanggezin gezet moet worden terwijl de kans dat zo’n hond een nieuw gezin vindt heel klein is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:37

LaPluche schreef:
Ik ga een door mij gefokte hond terug halen, hond staat strak van de stress.
Ze is al 3 jaar weg, maar de situatie is daar thuis onhoudbaar geworden. Hond ligt de hele dag in de bench.
Hopen dat het klikt met mijn roedel.

Ik hoop met je mee, arm dier! Is ze al bij jou nu?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:45

@prompter , ja ze ligt in de bench,het was even wat gebrom, maar de rust was al snel terug.
Ze ligt de hele tijd al te slapen. Heeft net wat gegeten.
Komt vast goed, alleen 6 Mechelse Herders in huis is wel wat veel. :Y)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:46

Gezellig druk dus :D. Ze herkende je zeker wel?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:38

|( Andere laarzen aan ivm de kou en die lopen altijd super fijn maar een tijd niet aangehad. Vanmorgen mee gewandeld en toen voelde ik al een blaar op komen. Vanmiddag blaarpleister op gedaan. Weer naar stal geweest om te wandelen en toen is de pleister los gegaan en nu een open blaar en het doet zo zeer..

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:42

prompter schreef:
Gezellig druk dus :D. Ze herkende je zeker wel?

Ze was heel erg blij me te zien en ik had der al een jaartje niet gezien ongeveer.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:46

Vanochtend dus mis gegrepen bij de concertkaartjes. Er staan er nu al 30 'tweedehands' aangeboden voor €10 meer.. flikker toch op 8)7

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:51

MyWishMax schreef:
Waarom parkeren mensen zo makkelijk voor een oprit??? Er staan gewoon 2 auto's vol on het zicht op die oprit he? Je kan er niet omheen, dan ben je blind. Nu weer een werkbus die echt gewoon volledig voor de oprit staat. Ik snap dat je spullen in de buurt wikt hebben, maar je kan mensen niet zo inbouwen? Ga nu maar eerder weg, dan heb ik nog de tijd om te zoeken waar ze überhaupt aan het werk zijn.

En meteen aangeven dat ze daar niet mogen staan :+

Onze vorige buurvrouw had een vriendin die steeds als ze daar heen ging hun auto voor onze oprit zette.
Ik vind dat al not done maar 1 keer moest ik ook echt weg omdat ik een afspraak had, vraag ik vriendelijk of ze haar auto weg wil zetten omdat ik weg moet.
Krijg ik het antwoord: Nee je wacht maar even.
Toen werd ik boos en heb haar niet vriendelijk gedwongen om de auto weg te zetten, toen was ik de aso vond madam.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:58

Ach zo hadden wij ze ook eens voor de oprit staan, maar mijn broer zat bij de brandweer dus die heeft dan niet even de tijd om ze vriendelijk aan te spreken en te wachten tot de auto weggehaald wordt als er een melding komt. Dan is de reactie ineens heel anders :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:15

De buurman werkte vroeger voor een overheidsinstantie en had speciaal nummerbord, dus zijn vrouw ook.
En die nam er echt misbruik van, geen parkeerplaats in de rij voor der huis dan werd de auto voor de garage gezet,
en zo dat de mensen die wel in een vak stonden er niet meer uit konden.
Heb vaak om 6.15/6.30u aan de voordeur gestaan en heerlijk staan aanbellen..

Je word er alleen geen vriendjes of vriendinnetjes van door zulke geintjes van anderen.

Ik heb vandaag echt geërgerd aan de kou, had al een extra dikke broek over mijn normale broek gedaan,
en om warm te krijgen hebben we vanmiddag met z'n allen (4en) op de boerderij even goed opgewarmd.
Terwijl de boer de takken zaagde en de andere de takken van de sloot haalde en op het loop pad legde.
Hebben tussen door en daarna zeker 2 uur bezig geweest met de takken weg gesleept.

1 of meerdere woorden....Ik kan NIET meer... last van mijn rechter knie door het 10.000 x door de knieën
om bij de takken te komen en ook behoorlijk zere voeten door de toch nog bijna 11.500 stappen zetten.

Morgen tot 12uur werken, dus ergens ben ik daar blij mee. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:17

Lang bezig geweest met de ren opzetten voor m’n ratjes. Want normaal zijn ze rond deze tijd wakker.

Nou de dames liggen nog gewoon te tukken en ik ben ellendig lang bezig geweest. _O-

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:06

In alle sokken zitten gaten |( |(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:09

ElfBeau_067 schreef:
In alle sokken zitten gaten |( |(

Dat wordt stoppen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:10

Choreographie leren te lang uitgesteld en nu moet ik hard werken om het op tijd in mn kop te krijgen :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:11

Polarize schreef:
Oh bah dat zijn van die nare mensen, laat mensen gewoon leven
Of accepteer iig het antwoord "gewoon Nederland". Vragen vind ik niet zo erg, maar dat doorgaan als het niet is wat je verwacht alsof ik dan opeens buitenlands wordt ofzo :+ .

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:20

Coco4life schreef:
Cambionn schreef:
Discussies heb ik sowieso nooit. Nouja, met 1 buur. Die was er zo van overtuigd dat ik niet uit Nederland kwam dat die echt door bleef zeuren "waar ik echt vandaan kwam" :') .

M'n ma's kant van de familie komt uit het midden, dus ik spreek op het accent na prima ABN en weet wel wat ik enkel in het Drents kan gebruiken en wat in het Nederlands.
Ik wil wel weten hoe jij klinkt dan :+
Blijkbaar als een Duitser, want dat is meestal waar ze denken dat ik weg kom. Iig de mensen die geen Duitsers kennen, die die dat wel doen horen dat het nét anders is.

Woonde 10 minuten lopen van de Duitse grens in een dorp in Drenthe. Da's erg lastig plaatsen voor westerlingen blijkbaar.

Wellicht kom je me ooit tegen en hoor je het. Of luister gewoon naar mensen uit Drenthe die ABN spreken zonder Drenths. Ongeveer dat.

Ik kan ook gewoon Drenths trouwens maar dan verstaat men me hier niet meer :P .

Had laatst wel een klein kindje op de manege die vroeg waarom ik zo raar praatte (te jong om te realiseren wat sociaal accepteerbaar is). Die moeder meteen geshocked corrigeren dat dat niet netjes is. Kon er wel om lachen, kind was gewoon nieuwschierig :P .
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 08-01-24 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:35

kinderen hebben 9/10 keer ook geen kwade bedoelingen haha, ze kunnen het alleen zo mooi verwoorden :')

Sommige mensen kunnen echt geen nee accepteren. Had ze vanochtend aan de deur vanuit de kerk, leuk voor ze, maar ik ben niet geinteresseerd. Kon alleen de deur niet eens dicht doen, want ze stonden met een voet in de deuropening en in mijn persoonlijke ruimte te drammen. Kreeg een telefoon in m'n gezicht geduwd met info over de bijbel en hoe geweldig het wel niet is. Dus ik zei ''geen interesse, ik leer over het geloof wanneer ik het bepaal.'' En ze bleven maar doordrammen met als ik er nu iets meer over leer het misschien wel verlichting brengt en ik van mening verander...ik zei toch nee?? Uiteindelijk de deur maar gewoon tegen meneer aangeduwd, want ik voelde me echt enorm oncomfortabel.

Kijk, geloof wat je wil, ik oordeel echt niet laat je wel leven hoor, maar ga het niet opdringen en accepteer het gewoon wanneer ik zeg dat ik er niet over wil horen. Ik vind het interessant om over verschillende religies te leren, maar dat doe ik in mijn eigen tijd, niet als het opgedrongen wordt aan de deur.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:38

Volgens mensen uit het westen of noorden ben ik Belg.

De Belgen denken daar heel anders over :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:49

Zoon start morgen op een nieuwe school maar ook met een andere vervoerder voor het leerlingvervoer. Kreeg vandaag al een bericht dat ze de ronde van morgen pas om 9.00 uur starten. En als ik dan in de planning kijk wordt hij pas om 9.47 uur opgehaald en om 10.04 uur op school afgezet. Ruim 1,5 uur te laat. Het is overal dus hetzelfde. Hopelijk krijgen we dochter ook op die school, dan zijn we van het leerlingvervoer af.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:51

Ik heb nu geen accent, maar toen ik drie was verhuisde ik van Amsterdam naar Breda.
Volgens mijn ouders had ik toen zo’n accent dat ik de leraren aan het lachen maakte ofzo.
Iig je kon het zeker horen waar ik geboren was :+

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:52

Ik heb alleen maar het gevoel dat ik faal, dat ik het niet ga redden.

School gaat poedersuiker, met mijzelf gaat het nog poedersuiker. Alles steunt weer op alles. Als ik poedersuiker ga, dan gaat school ook poedersuiker en andersom net zo.
Ik heb het er echt heel moeilijk mee, ik moet en zal dit jaar slagen. Ik wil niets anders. Maar ik kan gewoon niets doen voor school. Ik ben kapót en zo moe.
Alles vergt zoveel energie, die slimme meid die ik was, is gewoon zo lui geworden. En ik weet niet hoe ik dat weer moet aanwakkeren, om weer bezig te gaan met school en gezond zijn.
Ik kom soms niet eens na 13:00 mijn bed uit omdat ik gewoon zo moe ben.