Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lotthje

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:10

Oh wat balen Tanya! Dat is wel zuur.

Oehh die spinnen. Ik vind die jumpingspiders altijd wel schattig, maar ik hoef ze niet in het echt te zien, brr.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:16

Animal schreef:
EedihcrO schreef:
Oei, wat een vervelende berichten zie ik langs komen. Veel sterkte en gecondoleerd voor wie dat nodig hebben.

En om even te reageren wat er dit weekend de Revu heeft gepasseerd:

Ik drink haast geen alcohol meer. Vind het wel lekker, maar word er te vaak ineens beroerd van. Mocht er toch iets in mijn pakket komen, dan is mijn man vast heel gelukkig :)
Slangen en spinnen hoef ik er zeker niet in. Vind (huis en tuin)spinnen niet perse eng, maar die grote hoef ik niet. De blauwe van animal die voorbij komt is wel heel bijzonder om te zien.
Dit weekend zijn we wel naar het reptielen in Breda geweest. Mijn kinderen wilden de slang wel even aaien. Ik heb hem zowaar vast gehouden. Was best trots op mezelf :') . Op mijn kinderen ook trouwens. Een hond is echt dikke paniek, maar een slang durven we wel hoor.
[ [url=m/tOZEiO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Germie, wat een prachtige foto’s maak je zeg. Jammer dat je lelie niet gewonnen heeft. En als je foto’s gaat maken van het blauwe vriendje van animal, dan ben ik ook wel heel benieuwd zeg.

En ook ik ben heel benieuwd wat de Santa van Kimberly in petto heeft.

Steeds meer pakketjes krijgen vorm. Ik moet nog 1 cadeau en wat laatste inpakwerk. Ik bedenk elke keer ook nieuwe cadeautjes. Heel onhandig, want ik had de perfecte doos en nu is ie misschien te klein -O-

Maar een slang (zeker een koningspython zoals op de foto) is ook veel minder gevaarlijk dan een hond. Een hond kan mensen veel heftiger verwonden dan zo'n slangetje. Het is meer het idee dat slangen eng zijn dan dat een koningspython daadwerkelijk gevaarlijk is :D

Wel heel stoer om hem vast te durven houden wanneer je het spannend vind! Mijn vriend heeft het ook echt moeten "leren" omdat hij vooraf bang was voor slangen. Dat was nog best een heel proces.

Daar heb je misschien wel een punt ja. Ze zien er alleen minder fluffy uit.
Ik vroeg of mijn oudste durfde te aaien, maar dat wilde ze niet alleen. Kan moeilijk zeggen dat ze maar alleen moest als ik zelf niet durf :+ , dus toch de stoute schoenen aan getrokken. Ze zijn verrassend zwaar ook zeg. En ze voelen gek. Heel glad en stevig of zo. Ik hoef er nog geen in huis, maar ik vond het uiteindelijk minder spannend dan ik dacht. Zou wel een uitkomst zijn. Heb er geen allergische reactie op en heb dan toch een huisdier.

Wat balen van de gemiste bel kans trouwens. Wist ook niet dat een provider dat kon blokkeren.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:45

Iedereen die het nodig heeft trouwens nog sterkte en gecondeleertd..

Is het nu de bedoeling dat we de vragen nog wel naar MDH sturen, of liever naar een andere van beheer?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:46

Ik vraag me altijd af of reptielen wel houden van de baasjes, of dat het gewoon om eten gaat. Een hond kan wel echt een baas hebben en trouw zijn.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:27

germie schreef:
Ik vraag me altijd af of reptielen wel houden van de baasjes, of dat het gewoon om eten gaat. Een hond kan wel echt een baas hebben en trouw zijn.

Een reptiel kan wel mensen herkennen, maar met de meeste soorten bouw je inderdaad geen band op. Intelligente varanen bijvoorbeeld daargelaten. Mijn baardagaam Zwelgje is eenkennig bijvoorbeeld. Als er een ander komt voeren wil hij niet. Dat gaat nu steeds beter maar dat heeft even geduurd. Verder hebben we geen band, maar hij begreep wel dat ik eten kwam brengen. Met sommige varanensoorten kun je een band opbouwen en die zijn ook wel te trainen. YouTube kent wel leuke en informatieve filmpjes daarover :)

Koningspythons zijn nog weer wat minder intelligent dan baardagamen. Weet niet zo zeer wat zij kunnen (ik heb het idee dat eentje met hanteren de voorkeur aan mij geeft, maar waar dat aan ligt weet ik niet), maar verder kun je er niet echt een band mee opbouwen. Je kunt ze vooral interessant en leuk vinden en er zelf van genieten. De meeste vinden hanteren geen probleem, maar dat doe je natuurlijk ook alleen maar voor jezelf als je dat leuk vindt. Ik laat ze zelf zoveel mogelijk met rust, maar laat andere mensen ze wel eens hanteren om een positieve ervaring met deze soort op te doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:11

marleen_88 schreef:
Ja, dat was ik. Wat een toestand was dat ook, is idd 2 jaar geleden.

Ben je nog steeds dankbaar! <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:28

Roosch schreef:
marleen_88 schreef:
Ja, dat was ik. Wat een toestand was dat ook, is idd 2 jaar geleden.

Ben je nog steeds dankbaar! <3

<3

Ik hoor kerstmuziek... Dit kan mijn hoofd nog niet aan. Eerst Sinterklaas het land uit. :')

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:29

Gek eigenlijk he, dat dieren die eigenlijk het minst schade kunnen aanrichten vaak grotere angst/weerstand oproept dan dieren die meer schade kunnen aanrichten maar er liever uitzien.

Al merk ik dat ook al met de kleur van een hond bijvoorbeeld. Ik heb een kruising herder gehad die zwart was, en daar waren mensen een stuk banger voor dan de witte herder die ik nu heb. Terwijl ze beide eben lief/opgevoed zijn.

Zuur Tanya, ik dacht echt dat je al aan het bellen was. Grappig dat hier ook veel Sinterkai vieren en Secret Santa. Misschien nog weer een leuke hint... :Y)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:33

ik sla sinterklaas over. Was vergeten dat dat ook nog moet... Aankomende zondag sinterklaas vieren in het Archeon met de familie. Leuk voor de kinderen van m'n zussen & broer :) Maar zelf heb ik er niets mee. Doe mij maar kerst!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:08

Wij hebben echt een hele collectie reptielen gehad. Varanen, slangen, gekko’s. Nu alleen nog een koppeltje wimpergekkos. Zijn gewoon geinig diertjes om te zien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:16

Animal schreef:
germie schreef:

Een reptiel kan wel mensen herkennen, maar met de meeste soorten bouw je inderdaad geen band op. Intelligente varanen bijvoorbeeld daargelaten. Mijn baardagaam Zwelgje is eenkennig bijvoorbeeld. Als er een ander komt voeren wil hij niet. Dat gaat nu steeds beter maar dat heeft even geduurd. Verder hebben we geen band, maar hij begreep wel dat ik eten kwam brengen. Met sommige varanensoorten kun je een band opbouwen en die zijn ook wel te trainen. YouTube kent wel leuke en informatieve filmpjes daarover :)

Koningspythons zijn nog weer wat minder intelligent dan baardagamen. Weet niet zo zeer wat zij kunnen (ik heb het idee dat eentje met hanteren de voorkeur aan mij geeft, maar waar dat aan ligt weet ik niet), maar verder kun je er niet echt een band mee opbouwen. Je kunt ze vooral interessant en leuk vinden en er zelf van genieten. De meeste vinden hanteren geen probleem, maar dat doe je natuurlijk ook alleen maar voor jezelf als je dat leuk vindt. Ik laat ze zelf zoveel mogelijk met rust, maar laat andere mensen ze wel eens hanteren om een positieve ervaring met deze soort op te doen.

En die blauwe spin, laat die zich oppakken ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:25

Tancreda4 schreef:
ik sla sinterklaas over. Was vergeten dat dat ook nog moet... Aankomende zondag sinterklaas vieren in het Archeon met de familie. Leuk voor de kinderen van m'n zussen & broer :) Maar zelf heb ik er niets mee. Doe mij maar kerst!

Ik dacht ook sinterklaas over te slaan. De peuter zat verdiept in zijn tv-programma toen ik aan het bellen was met mijn ouders en zei dat de Sint hier gelukkig geen cadeaus kwam brengen.

De peuter stond vervolgens met zijn neus tegen de mijne in al zijn ernstigheid. 'sinterklaas brengt wel cadeautjes '

Guess I was wrong. :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:27

Ik heb geen idee en ik ga het ook niet proberen :o Vermoedelijk hebben we daar allebei niet zoveel plezier van :=

Spinnen zijn leuke kijkdieren. Geef ze een terrarium met wat verstopplekjes er in en ze maken er zelf een thuis van. Ik heb nog nooit een tarantula gehanteerd en heel eerlijk vind ik het ook prima als het zo blijft :D Deze soort is daar volgens mij sowieso ook niet heel geschikt voor. Wij waren op zoek naar een actieve soort met wat pit welke leuk is om naar te kijken. Deze soort is ook relatief defensief.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:30

fohadie schreef:
Iedereen die het nodig heeft trouwens nog sterkte en gecondeleertd..

Is het nu de bedoeling dat we de vragen nog wel naar MDH sturen, of liever naar een andere van beheer?

Goede vraag en ik heb het even overlegt.

Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Deze week mogen alle vragen in pb naar Ynskek volgende week zal ik het zelf weer overnemen :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:06

Dank voor je antwoord en heel veel sterkte.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:43

M_D_H sterkte en hopelijk gaat de afwikkeling soepel. :(:)

vanaf volgende week donderdag kunnen er al pakketten verstuurd worden :oo :oo :oo :oo :oo

Wat is er met November gebeurt?!
Het is omgevlogen :oo

Heb gelukkig wel een leuk bijpassend cadeautje voor mijn lootje gevonden. :):)

Ik loop nog wel wat achter op de planning maar gelukkig hebben we nog eventjes.

MarlindeRooz

Oeps mag wel snel gaan shoppen dan! :o
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-11-22 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Ik heb nog ergens een foto van mezelf vol met tarantulas. :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:44

Blegh hier knallende hoofdpijn. Kan dus even niet bijlezen -O-

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:04

Matheno schreef:
Mijn camera rol staat gevuld met slechte kattenfotos, paardenfotos, kippenfotos en babyfotos :Y)

Heb je stiekem mijn telefoon gepakt ofzo? :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:06

Ik lees iets over reptielen, leuk!!
Stiekem wil ik een baardagame...
Maar dan moeten we eerst verhuizen vrees ik

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:17

Baardagamen zijn ook leuk... maar die mag ik niet van mn man.... ik mag al blij zijn met de gekko's (3 van mij en 1 van hem)... en de kameleon (van hem)... en... ik ben allang blij dat ik gewoon ratjes mag blijven houden (afspraak was dat ik konijnen mocht als ik geen nieuwe ratjes meer zou nemen als deze overleden zijn, maar ik heb hem overgehaald dat ik ze toch mag blijven houden)

Hopelijk krijg ik hem ooit zover om ook baardagamen te mogen houden :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:21

MarlindeRooz schreef:
Oeps mag wel snel gaan shoppen dan! :o

Plus 1

Denk steeds eerst Sinterklaas overleven :+

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:27

Heb dit weekend het laatste cadeautje gekocht, moet alleen nog even wat dingen die ik al in huis had terug zoeken. Heb deze editie een paar keer verrassend leuke dingen gevonden op momenten dat ik er niet per se naar op zoek was, nu hopen dat mijn lootje er ook blij mee is.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:40

Ik geniet juist van de kerstmuziek op de radio <3 Ik houuuuu van Kerstmis! Toch staat onze boom pas na Sinterklaas, omdat ik die traditie ook in ere wil houden.

Wij hadden tot op het voorjaar een koningspython, maar die was ineens gaan hemelen. Het was vooral de hobby van mijn man, beest had een mooi terrarium op zolder, maar meer dan eens in de zoveel tijd voeren en/of in de tuin opwarmen deden we er niet mee. Ik heb ook echt niets met reptielen.