Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Animal schreef:EedihcrO schreef:Oei, wat een vervelende berichten zie ik langs komen. Veel sterkte en gecondoleerd voor wie dat nodig hebben.
En om even te reageren wat er dit weekend de Revu heeft gepasseerd:
Ik drink haast geen alcohol meer. Vind het wel lekker, maar word er te vaak ineens beroerd van. Mocht er toch iets in mijn pakket komen, dan is mijn man vast heel gelukkig![]()
Slangen en spinnen hoef ik er zeker niet in. Vind (huis en tuin)spinnen niet perse eng, maar die grote hoef ik niet. De blauwe van animal die voorbij komt is wel heel bijzonder om te zien.
Dit weekend zijn we wel naar het reptielen in Breda geweest. Mijn kinderen wilden de slang wel even aaien. Ik heb hem zowaar vast gehouden. Was best trots op mezelf. Op mijn kinderen ook trouwens. Een hond is echt dikke paniek, maar een slang durven we wel hoor.
[ [url=m/tOZEiO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Germie, wat een prachtige foto’s maak je zeg. Jammer dat je lelie niet gewonnen heeft. En als je foto’s gaat maken van het blauwe vriendje van animal, dan ben ik ook wel heel benieuwd zeg.
En ook ik ben heel benieuwd wat de Santa van Kimberly in petto heeft.
Steeds meer pakketjes krijgen vorm. Ik moet nog 1 cadeau en wat laatste inpakwerk. Ik bedenk elke keer ook nieuwe cadeautjes. Heel onhandig, want ik had de perfecte doos en nu is ie misschien te klein
Maar een slang (zeker een koningspython zoals op de foto) is ook veel minder gevaarlijk dan een hond. Een hond kan mensen veel heftiger verwonden dan zo'n slangetje. Het is meer het idee dat slangen eng zijn dan dat een koningspython daadwerkelijk gevaarlijk is![]()
Wel heel stoer om hem vast te durven houden wanneer je het spannend vind! Mijn vriend heeft het ook echt moeten "leren" omdat hij vooraf bang was voor slangen. Dat was nog best een heel proces.
germie schreef:Ik vraag me altijd af of reptielen wel houden van de baasjes, of dat het gewoon om eten gaat. Een hond kan wel echt een baas hebben en trouw zijn.
Animal schreef:germie schreef:Ik vraag me altijd af of reptielen wel houden van de baasjes, of dat het gewoon om eten gaat. Een hond kan wel echt een baas hebben en trouw zijn.
Een reptiel kan wel mensen herkennen, maar met de meeste soorten bouw je inderdaad geen band op. Intelligente varanen bijvoorbeeld daargelaten. Mijn baardagaam Zwelgje is eenkennig bijvoorbeeld. Als er een ander komt voeren wil hij niet. Dat gaat nu steeds beter maar dat heeft even geduurd. Verder hebben we geen band, maar hij begreep wel dat ik eten kwam brengen. Met sommige varanensoorten kun je een band opbouwen en die zijn ook wel te trainen. YouTube kent wel leuke en informatieve filmpjes daarover![]()
Koningspythons zijn nog weer wat minder intelligent dan baardagamen. Weet niet zo zeer wat zij kunnen (ik heb het idee dat eentje met hanteren de voorkeur aan mij geeft, maar waar dat aan ligt weet ik niet), maar verder kun je er niet echt een band mee opbouwen. Je kunt ze vooral interessant en leuk vinden en er zelf van genieten. De meeste vinden hanteren geen probleem, maar dat doe je natuurlijk ook alleen maar voor jezelf als je dat leuk vindt. Ik laat ze zelf zoveel mogelijk met rust, maar laat andere mensen ze wel eens hanteren om een positieve ervaring met deze soort op te doen.
Tancreda4 schreef:ik sla sinterklaas over. Was vergeten dat dat ook nog moet... Aankomende zondag sinterklaas vieren in het Archeon met de familie. Leuk voor de kinderen van m'n zussen & broerMaar zelf heb ik er niets mee. Doe mij maar kerst!
fohadie schreef:Iedereen die het nodig heeft trouwens nog sterkte en gecondeleertd..
Is het nu de bedoeling dat we de vragen nog wel naar MDH sturen, of liever naar een andere van beheer?
Citaat:Deze week mogen alle vragen in pb naar Ynskek volgende week zal ik het zelf weer overnemen