Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:10

Electra63 schreef:
enzino schreef:
Soms zit karl er gewoon naast, niet dat hij het zelf ooit toe zal geven. Maar kritiek op zijn berichten mag dus niet omdat jij het vervelend vind? Bijzonder.

En jouw berichten, zet je die zelf onder "deskundig" of onder "ontevredenheid/trollen" ?

Verder mag je me gewoon blokkeren hoor, daar merk ik niets van.

Ik ben zeker geen deskundige op het gebied van Covid-18 of pandemie, dat zijn er sowieso maar enkelen in dit land en zeker geen bokkers. :D

Maar ik werk wel al 25 jaar in de zorg en zie en hoor de gevolgen.

Sommigen vinden "code zwart of de zware overbelasting in de zorg" geneuzel. Of beginnen weer te roeptoeteren over de bezuinigingen en meer geld en mensen naar de zorg.
Nog ff en de vluchtelingen worden er weer bijgehaald.

Ik zie jouw berichten in andere topics en kan me er zelden in vinden.

@Dopino,
Ik ken Karl niet, ik ben het ook niet altijd met hem eens.
Maar van jou heb ik nog nooit een normale bijdrage gelezen :D

Een vraag, wat is je functie in de zorg dan al 25 jaar. Voor een buitenstaander is 'de zorg' een heel breed begrip. Van stagaire tot tuinman, kok, schoonmaker, administratie, receptie, technisch medewerker tot verpleegkundige, tandarts, chirurg, enz enz enz, allemaal kunnen ze naar eer en geweten zeggen dat ze in de zorg werken. Sommigen afhankelijk van de werkgever(zorginstelling of niet)
Daarbij is het jouw persoonlijke ervaring, niet meer en niet minder.

Dat anderen in dit topic een andere mening hebben is de essentie van een discussie platform, hou dat eens in gedachten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:23

Pandora2 schreef:
Marigold, dat energietekort zal wel meevallen nu de Europese Commissie een groen label wil plakken op kernenergie en gascentrales :x :')

Verder zijn ze nog steeds blij in Antwerpen met de massale toestroom vanuit NL :D
Citaat:
“Een godsgeschenk, die lockdown bij onze noorderburen”: ook ná Nieuwjaar vinden Nederlanders massaal hun weg naar Antwerpen

Wij zitten vlakbij de grens. De zoon van een vriendin is ook met wat vrienden naar Antwerpen geweest. Lekker uiteten, op stap en daarna een hotel :D Ze zijn allemaal 18-19 jaar en in plaats van dan lekker op stap te kunnen, kan er hier niks voor hen. Het is ze gegund dat ze daar even lekker hebben kunnen feesten vind ik! Ze kwamen daar enkele groepen bekenden uit onze regio tegen :+ Ik geef de jeugd groot gelijk. Ze zijn gevaccineerd, houden zich al een hele lange tijd aan een hoop maatregelen en moeten zich nu wéér aan strenge maatregelen houden vanwege een virus wat voor hen maar weinig risico met zich meebrengt. Ik ben het ook wel met Gommers eens dat we moeten gaan kijken om kinderen en jeugd meer vrijheden te gaan geven.

Sowieso denk ik dat we moeten gaan kijken naar een manier om met het virus te leven, het maar te accepteren dat we wat meer risico lopen en de boel meer moeten openen. Iedereen is vrij om het zo streng mogelijk voor zichzelf te maken, bezoek te weren en zo voorzichtig te doen als ze zelf willen. Maar andersom blijven er maar maatregelen opgelegd worden en heb je weinig andere keuze dan de meeste te volgen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:29

karuna schreef:
Tsja topnieuws vooral ook omdat de Nederlandse ziekenhuizen weer meer covidpatienten zien komen

Dat is zo langzamerhand een twee jaar oud knip& plak antwoord waar we nu juist in lijn met Einstein´s wijsheid aan willen ontsnappen :)*

Citaat:
En frankrijk alleen aanpast omdat anders hele bedrijven stilliggen ivm teveel mensen thuis.

Dat is de officiële versie ja omdat ze daar niets meer kúnnen zeggen na de drakonische maatregels.

Daar is echter ook hetzelfde positieve perspectief van milder verloop en SuperG wat in andere landen wél opgemerkt kan worden.

Dat wat verschillende andere landen wél aan ronduit positief perspectief opmerken meld jij opvallend genoeg niet Karuna.
En ja juich juich dat wat ik eind november als positief opmerkte nu ook door officiële bronnen positief gemeld wordt: Als het een beetje meezit evolueert het deze zomer voor de Europese bevolking tot een endemisch virus.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:31

Ik heb eerlijk gezegd net als HC ook wel een beetje de stille hoop dat corona in een gevaarlijke vorm gewoon verdwijnt en dat dat helemaal niet zo lang meer gaat duren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:46

imaudy schreef:
Ik heb eerlijk gezegd net als HC ook wel een beetje de stille hoop dat corona in een gevaarlijke vorm gewoon verdwijnt en dat dat helemaal niet zo lang meer gaat duren.

Ja maar,.... Imaudy, die hóóp hebben de provaxers natuurlijk ook altijd gehad ;)

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:51

Ik denk dat iedereen dat prettig nieuws zou vinden, behalve dat sommige politici dan weer iets anders moeten zoeken want dan hebben we onze VRijhEid terug.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:54

Ja en als niet speldenkussen van pfizer en de rest van middeltjes, hebben wij ook gekregen wat we wilden. Namelijk een strengere lockdown.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:00

Dinopino schreef:
Ja en als niet speldenkussen van pfizer en de rest van middeltjes, hebben wij ook gekregen wat we wilden. Namelijk een strengere lockdown.

Speldenkussen van Pfizer :')
De aandelenkoers van Pfizer in de gaten houden is ook een idee haha.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:19

karuna schreef:
En frankrijk alleen aanpast omdat anders hele bedrijven stilliggen ivm teveel mensen thuis. Ook meer mondkapjes bij jongere kinderen.

In andere landen is dit net zo. Daar valt het personeel ook met bosjes uit doordat teveel mensen thuis moeten blijven. Frankrijk is hier geen uitzondering op.
New York was trouwens de koploper met deze aanpassing. En ik vermoed dat veel landen zullen volgen omdat het anders gewoon niet houdbaar blijft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:25

imaudy schreef:
Dinopino schreef:

Speldenkussen van Pfizer :')
De aandelenkoers van Pfizer in de gaten houden is ook een idee haha.

Een niet onbelangrijk aspect inderdaad <<)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:26

Daarom maar niet omdat de cijfers zo gunstig zijn maar omdat domweg anders een land tot stilstand komt ivm teveel uitval van mensen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:35

bigone schreef:
Ik denk dat iedereen dat prettig nieuws zou vinden, behalve dat sommige politici dan weer iets anders moeten zoeken want dan hebben we onze VRijhEid terug.

Dan krijgen we weer de schuld van het klimaat verhaal. Gas weg zonnenpanelen, verduurzamen enz...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:36

karuna schreef:
Daarom maar niet omdat de cijfers zo gunstig zijn maar omdat domweg anders een land tot stilstand komt ivm teveel uitval van mensen

Stug volhouden :D
Twee keer positief is ook negatief :P

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:39

Vind het nog te vroeg om te juigen, eerst zien dat de zorg ook weer gewoon hun pauses en vakanties kunnen nemen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:45

imaudy schreef:

Daar maak ik me helemaal geen zorgen over, deze pandemie gaat vanzelf wel endemisch worden. Maar het is nog niet zover en daarom is het nog te vroeg om nu al alle maatregelen los te laten, omdat omicron voor minder ernstige ziektegevallen zorgt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:46

Pandora2 schreef:
karuna schreef:
En frankrijk alleen aanpast omdat anders hele bedrijven stilliggen ivm teveel mensen thuis. Ook meer mondkapjes bij jongere kinderen.

In andere landen is dit net zo. Daar valt het personeel ook met bosjes uit doordat teveel mensen thuis moeten blijven. Frankrijk is hier geen uitzondering op.
New York was trouwens de koploper met deze aanpassing. En ik vermoed dat veel landen zullen volgen omdat het anders gewoon niet houdbaar blijft.

Personeel is tegenwoordig in veel sectoren een probleem zelfs in horeca , bakers , slagers enz
Men werkt niet meer graag in weekends , late en vroege shifts of in periodes dat andere mensen verlof hebben

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:49

Zelfs de piloten van Brussels Airlines staakten omdat ze hun werkrooster maar een maand vooraf krijgen en lange diensten moeten draaien :P
Gezien ook de uitval van vliegend personeel door de coronamaatregelen, wordt het straks wel heel rustig daar in het luchtruim :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:11

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:13

Karl66 schreef:
Daar maak ik me helemaal geen zorgen over, deze pandemie gaat vanzelf wel endemisch worden. Maar het is nog niet zover en daarom is het nog te vroeg om nu al alle maatregelen los te laten, omdat omicron voor minder ernstige ziektegevallen zorgt.

Het punt is Karl dat we hoge besmettingscijfers nódig hebben als we winter 2022 niet wéér dicht willen.
Je kan dat eenvoudig uitrekenen.

Verder chargeer je; suggereer je onterecht dat het om alle maatregels loslaten zou gaan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:21

bigone schreef:

:D :D :D Heel scherp!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:28

Sizzle schreef:
Karl, misschien is het in NL anders geformuleerd, maar zowel de Italiaanse en Zwitserse overheid heeft gewoon nooit beweerd dat 2G infecties tegen gaat. Italie wilde de vaccinaties snel omhoog brengen en Zwitserland heeft letterlijk gezegd dit een goed idee te vinden omdat onze dekking beschamend laag was (vooral ook onder zorgpersoneel).
De burger bedenkt er dan zelf bij dat het veiliger zou zijn.
Het is natuurlijk mogenlijk dat in NL en Belgie wel letterlijk gezegt is dat dit een middel is om infecties te verminderen, dat heb ik niet meegekregen.

Ik snap de keus voor 2G volledig, maar ik doe niet mee aan het spelletje dat beweert dat we daarmee bejaarden beschermen.

Volgens mij is hier in Nederland ook nooit beweerd dat 2G infecties tegen gaat.

Met 3G is wel gebleken dat dit te veel viruscirculatie oplevert met de piek in ziekenhuisopnamen tot gevolg.

Ik ben het eens met je "de burger verzint zelf...". Met daarbij wel dat ik vind dat in NL de communicatie ook beter moet. Veel mensen zijn niet in staat correcte conclusies te trekken uit een complexe boodschap. En dat geeft niet, maar daar moet men rekening mee houden. Meer Jip en Janneke en minder wollige wetenschap.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:45

Mijn vriend zat net engels voetbal te kijken.
Tribunes zitten daar gewoon vol en naast elkaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:47

Roodvos schreef:
Meer Jip en Janneke en minder wollige wetenschap.

Mee eens.
En ook kwa rechtlijnigheid.
Het is niet OK dat je een uur formulieren moet invullen voor iets simpels.
Ook 3 verschillende regelsets binnen 1 gebouw kan gewoon niet de bedoeling zijn, dat maakt het belachelijk en onserieus.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:15

Linnie050 schreef:
Mijn vriend zat net engels voetbal te kijken.
Tribunes zitten daar gewoon vol en naast elkaar.

Yup , zo breng je positief nieuws
Negatief nieuws is dat UK noodhospitalen gaat bouwen ( doen ze vaker , ze hebben niet eens genoeg bedden bij serieuze griepgolf )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:40

UK heeft net zoveel bedden per hoofd bevolking als Nederland. 3. (Op 1000)