Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:41

Fitzroy schreef:
Needje schreef:
Voor mensen zonder auto is dat idd beetje poedersuiker ja. }:0

Maar je kunt wel zonder auto naar locaties waar je een QR-code moet laten zien ? Waar een wil is, is een weg. De wil ontbreekt alleen. Wel de lusten, niet de lasten, als we het dan toch over egoïstisch hebben.

Nou dit inderdaad. Ik woon in het noorden van het land, niet in een stad en toch heb ik zat plekken om mij te laten testen.
De bioscoop of de kroeg zijn verder weg.
Daarbij vind ik dat je als gevaccineerde ook niet al ziek zijn toegang moet hebben. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:46

Fitzroy schreef:
Needje schreef:

Maar je kunt wel zonder auto naar locaties waar je een QR-code moet laten zien ? Waar een wil is, is een weg. De wil ontbreekt alleen. Wel de lusten, niet de lasten, als we het dan toch over egoïstisch hebben.

Ik kan idd makkelijk met de fiets of openbaar vervoer in de binnenstad hier komen.
Maar dat zegt niet dat ik zonder auto op die testlocatie op een industrieterrein ergens 20 min met de auto verderop kan komen.
Daar moet je een hoop voor regelen.
En als de Jonge zo hard blijft roepen dat enten geen verplichting is en je mag testen dan moet je gewoon zorgen dat dat overal kan. Punt.
Dat kan in het buitenland naar ik begreep nl wel gewoon. Waarom hier dan niet?
Omdat men het enten zonder te verplichten wil verplichten en ik vind dat niet ok!!!!

Exitium

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:47

Fitzroy schreef:
Needje schreef:

Nou ja, wat reistijd is er wel een punt. Genoeg dorpjes met een café of sportkantine, maar waarbij je met het OV een reistijd van 30-60 minuten naar een testlocatie hebt. Loopafstand vind ik dan ook weer wat overdreven, maar je moet met een minuut of 20 per fiets of OV toch wel bij een testlocatie kunnen zijn vind ik.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:48

Pfff wat een gezeik om niets zeg! Mensen die het over discriminatie en uitsluiting hebben weten volgns mij de betekenis van die woorden niet. Je hebt vier keuzes, VIER!! En dan nog blaten dat je geen keus hebt.

Als je niet wilt vaccineren en niet wilt laten testen is het heel simpel: je laat ie als de wiedeweerga besmetten of je blijft lekker thuis als je niet mee wilt doen met de samenleving. Echt, dat zeiken is zo typisch Nederlands he!

Wat willen degenen die tegen de corona app zijn dan, straks weer een lockdown? Lekker alles weer dicht omdat jij te beroerd bent om je aan een van de vier keuzes te houden? 8)7

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:50

Overigens gaat het niet om mij persoonlijk.
Ik kan idd makkelijk bij een testlocatie komen.
En ben geënt. Maar dat neemt niet weg dat ik het niet ok vind hoe het hier nu geregeld is.
En ik vind het best eng om te zien hoe het merendeel van de geënte mensen niet geënte mensen veroordelen.
Deze tweestrijd niet je gewoon niet willen!
En die hele QR code shizzle maakt het alleen maar erger.

lenaa_tje

Ik heb met de sportkantine wel moeite. Niet als er een wedstrijd is trouwens, zeker niet met publiek.
Wel als je traint met je team. Dat mag zonder bewijs maar wil je wat drinken moet je een bewijs hebben. :+
Erg krom.

Ik ken trouwens niemand die gevaccineerd is die niet gevaccineerden veroordelen.
Ik veroordeel het gezeik over discriminatie omdat het gewoon onzin is dat je buitengesloten wordt. Dat is een groot verschil
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-09-21 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

@fohadie: Nee, want ze willen helemaal geen maatregelen. Laat de kwetsbaren maar lijden, dat is hun insteek.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:57

Fitzroy schreef:
Nee, want ze willen helemaal geen maatregelen. Laat de kwetsbaren maar lijden, dat is hun insteek.

Maar even hoor. Je kan de maatschappij sowieso niet op slot houden voor een groep kwetsbaren.
Dat is ook nooit zo geweest.
Het is ruk als jij dat bent. Maar ook voor Corona liep je als kwetsbare tegen beperkingen op.
Dat de prijs die je betaalt voor je leven.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:59

Zelf ben ik niet gevaccineerd. Ik heb een grote kinderwens en durf het niet aan om me te laten vaccineren met het risico op consequenties voor mijn kind. (Zo als de d.e.s. Kinderen).

Hoe denken de mensen daar hier over.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:04

LuckyLuna schreef:
Zelf ben ik niet gevaccineerd. Ik heb een grote kinderwens en durf het niet aan om me te laten vaccineren met het risico op consequenties voor mijn kind. (Zo als de d.e.s. Kinderen).

Hier ook een kinderwens maar ik vind de vaccinatie en het gebruik van medicatie tijdens een zwangerschap twee hele verschillende dingen. Ook groot verschil tussen onderzoeken trouwens.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:05

Als je je laat vaccineren voordat je überhaupt zwanger bent wat voor invloeden moeten er dan zijn op het kind?

Het doet overigens niks met je vruchtbaarheid kan ik je wel vertellen na 7 maanden. Ik lig hier nu ook weer plat van de buikpijn |o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:05

LuckyLuna schreef:

Maar des was een hormoonpreparaat. Tot 1964 werd het oa per injectie toegediend, maar daarna waren het pillen e.d. Het werd gegeven om miskramen tegen te gaan of om het geboortegewicht te verhogen. Het had dus een directe invloed op de zwangerschap.

Totaal niet te vergelijken met de vaccinaties tegen corona. Ik snap best dat je het spannend vindt, maar er is geen enkele aanwijzing dat het invloed heeft op het zwanger worden, je zwangerschap of je (ongeboren) kind. Sterker nog, het advies is juist om zwangeren wel te vaccineren.

Ik vind er niets van, van je besluit om je wel of niet te laten vaccineren. Dat besluit moet je zelf nemen. Maar zorg wel dat je je goed inleest op betrouwbare websites. Mocht ik zwanger willen worden of zijn zou ik absoluut het vaccin nemen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:06

Zebrastreep schreef:
Als je je laat vaccineren voordat je überhaupt zwanger bent wat voor invloeden moeten er dan zijn op het kind?

Het doet overigens niks met je vruchtbaarheid kan ik je wel vertellen na 7 maanden. Ik lig hier nu ook weer plat van de buikpijn |o

Ook dat zegt niet direct iets over je vruchtbaarheid :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:10

Opzich heb ik ook geen kinderwens vindt de meeste kinderen meer als verschrikkelijk. Als ik nou dat maandelijks probleem ook niet meer kreeg zou ik eigenlijk geen probleem vinden :')

Schoot me net te binnen, maar volgens mij is het zelfs aan te raden om een vaccinatie te nemen als je zwanger bent. Corona krijgen en zwanger zijn blijkt een best gevaarlijke combinatie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:14

loriene schreef:
Waarom zou je als gezond mens gaan testen?
Testen om te bewijzen dat je gezond bent?

Om te bewijzen je gezond bent ja en ergens mee binnen te kunnen zonder een gevaar te zijn voor je medemens! :)*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:19

Popstra schreef:
loriene schreef:

Om te bewijzen je gezond bent ja en ergens mee binnen te kunnen zonder een gevaar te zijn voor je medemens! :)*

Wat je met een vaccin dus ook nog steeds kan zijn. (Er wordt niet voor niets nu al over een derde prik gepraat)
Maar stop je kop lekker in het zand en blijf lekker wijzen naar die verrekte ongevaccineerden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:19

Popstra schreef:
loriene schreef:

Dat jij, en andere, nog serieus hier op in gaan. Vind het knap.
Het zijn toch net een paar stampende kleuters die moeten kiezen uit 4 soorten snoep.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:20

Er is best lang heel tegenstrijdig advies geweest over vaccineren en zwanger worden cq zijn.
Dus ik begrijp de mensen om me heen die zwanger zijn of willen worden dat ze m niet nemen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:23

LuckyLuna schreef:

De reacties die ik tot nu toe lees zijn allemaal voor vaccineren.

Het lastige vind ik dat ze het (nog) niet hebben kunnen testen. Ze gaan er van uit dat het niet schadelijk is.

BigOne

LuckyLuna schreef:

Buurmeisje is vier maanden geleden gevaccineerd, toen met pil gestopt en nu twee maanden zwanger dus geen enkele invloed gehad. Alle controles zijn goed en vaccineren heeft geen invloed op een kind , anders zouden vaccinaties die iemand zelf als kind hebben gehad ook invloed kunnen hebben. Vaccineren is niets anders dan je afweersysteem voorbereiden op een virus en zodoende dit virus te verslaan. De stoffen van vaccineren zijn heel snel weer uit je lichaam .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-09-21 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Kijk eens naar de recente onderzoeksresultaten omtrent paracetamol. Dan snap je wellicht beter dat mensen twijfels hebben

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:24

@needje

Voor mij hoef je niet bang te zijn hoor. Als het nodig is en ik weer moet testen omdat ik gene derde prik wil dan doe ik dat gewoon gevaccineerd of niet. Als het nu zou moeten zou ik het ook geen probleem vinden. Ben ook niet van plan eigenlijk om binnenkort ergens heen te gaan. Ik wordt niet minder ervan als ik niet naar een restaurant kan of een kroeg. Eigenlijk interesseerd mij dat ook niet zo. Kan het niet dan is dat maar zo.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:26

bigone schreef:
LuckyLuna schreef:

Buurmeisje is vier maanden geleden gevaccineerd, toen met pil gestopt en nu twee maanden zwanger dus geen enkele invloed gehad. Alle controles zijn goed en vaccineren heeft geen invloed op een kind , anders zouden vaccinaties die iemand zelf als kind hebben gehad ook invloed kunnen hebben. Vaccineren is niets anders dan je afweersysteem voorbereiden op een virus en zodoende dit virus te verslaan. De stoffen van vaccineren zijn heel snel weer uit je lichaam .

Goed betreft dat dus geen problemen. Maar zaken als geestelijke afwijking of slecht functionerende organen. Of mogelijke onvruchtbaarheid voor het ongeboren kind? Dat zijn allemaal zaken die je nog nog niet kunt weten.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:27

Dat kan door medicatie zeker veroorzaakt worden, zie het Des hormoon maar vaccineren is iets compleet anders dan medicatie.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:31

bigone schreef:
Dat kan door medicatie zeker veroorzaakt worden, zie het Des hormoon maar vaccineren is iets compleet anders dan medicatie.

Hebben ze dat al volledig onderzocht met het rma serum?