Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:17

_Lorette_ schreef:
Ik ga voor je duimen dat deze dame niet haar zin krijgt!


Ik hoop het ook! Alleen al uit principe. Ik doe er ook altijd leuke geurproefjes bij, en beschermingsmateriaal zodat het echt degelijk is ingepakt. Vind het dan zo jammer dat je elke keer van die mensen ertussen hebt die je proberen op te lichten.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:29

Je zou bijna in Nederlandse straattaal terug gaan praten. :+ Maar dat kind heeft een steekje los. En niet één. Hoe je zo'n woorden uit je mond krijgt. :n

AnnoNiemand

Berichten: 938
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:59

Is er al een update?

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:59


tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:48

Ik zou sowieso je adres nog eens doorsturen, zo ben je zeker dat je in orde bent daarmee.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:55

Ik zou in dit geval zelf echt proactief Vinted betrekken..

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:56

Idd, en je adres naar beiden doorsturen, dan moet ze het terugsturen of krijg jij gewoon je geld.

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:13

Alja schreef:
caro29 schreef:
Ik vraag het niet en verzend zelf vaak binnen 24u. Ik stuur alleen een bericht als de verzenddatum nadert en er gebeurt niks

Nou dat dus…
Maar erger me er gewoon aan dat diegene drie dagen over de aankoop doet en zoiets dan gelijk vraagt…
Kijk als het tegen de laatste dagen kan in het me nog voorstellen maar niet gelijk naar de aankoop.


Ik reageer daar of niet op of ik zeg binnen 5 werkdagen :+

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:17

[/quote]

Kan je bij retourneren een verzendlabel aanmaken dan? Laatste keer dat ik dat deed moest ik haar adres hebben en op eigen kosten retourneren.
Ik zou gewoon je adres sturen in die chat, ik las hier pas ergens dat iemand dat niet had gedaan en dat Vinted toen vond dat ze in gebreke was gebleven.[/quote]

Ja er staat nadat ik er op klikte: de koper verstuurt het pakket. Je kunt het pakket traceren zodra het is verzonden. Als dit niet binnen 5 werkdagen gebeurt, geven we je betaling vrij. Dus ik neem aan dat mijn adres daar staat voor haar. Ik heb toch voor de zekerheid mijn adres nog even in de chat geplaatst. Ik heb haar ook gevraagd of ze haar laatste zinnen anders wilt formuleren, want er is echt geen steek uit te halen. Ze praat ook de hele tijd met een soort van afkortingen waardoor mijn vriendin er ook niets meer van begrijpt. Lijkt wel alsof ze dit expres doet, nadat ik vroeg of ze op engels over wilde stappen. Bijvoorbeeld je v in plaata van je vais, dat soort dingen allemaal. En allemaal uitlatingen zoals; ik kots van jou, ik walg van jou, ik ben verontwaardigd door jou gedrag. Ik kan niet begrijpen hoe iemand zo volhardend probeert iemand anders op te lichten.[/quote]

Verhaal klinkt erg als een Franse die ik had en mij 1* gaf. Die begon ook nog over religie en onderwijs. Wat een figuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:53

Aan mij hebben ze dan een verkeerde want dan krijgen ze in evenwaardig Frans een gepeperde reactie terug }> met de melding dat ik Vinted contacteer voor poging tot fraude en oplichting en weigeren van medewerking. En dan maak ik ook direct een dispuut aan hoor.

Gelukkig nog nooit problemen gehad, best al een hoop verkocht (en paar dingen gekocht) maar dat kan ook omdat het echt goedkoop staat.

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:04

Rennie89 schreef:
maessie schreef:
Heb je je eigen postcode ingevuld of die van je postpunt?

Eigen postcode


Als het naar je postpunt gaat moet je daarvan de postcode invullen ;)

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:06

Ik heb voor het eerst dat een pakket niet is afgehaald door de koper. Hij komt dan nu retour ofzo? Nog niet eerder gehad...

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:19

Ik weet niet precies hoe het gaat.. Iemand had me het verkeerde opgestuurd dus afgesproken dat ik het niet zou afhalen dus na twee weken is het terug gestuurd, kom ik gister weer bij het afhaalpunt, is het er weer naartoe gestuurd….

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 02:13

maessie schreef:
Als het naar je postpunt gaat moet je daarvan de postcode invullen ;)

Ik heb nog nooit de postcode van een pakket punt hoeven op te geven, en heb nog nooit iets thuis laten bezorgen, dus of het is iets nieuws?

Edit;

Ik kom er idd met die postcode in en krijg nu dit


Afbeelding

Er is een “probleem” met mijn pakket… lekker dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:27

Ik heb een grafhekel aan DPD. Vorige week 2 pakketten besteld bij een ruitershop. Pakket 1 is geleverd maar nergens te vinden, pakket 2 is wel geleverd maar hing quasi volledig uit elkaar. En was bovenaan hernieuwd dichtgetaped aan het soort tape te zien.

Melding bij DPD van vermiste pakket. Krijg je als reactie "sorry, kan gebeuren".

Kreeg van beide pakketten nadien mail "wat is uw ervaring met DPD". Die waren niet mals...

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:04

Nou de franse meid heeft zich gerealiseerd dat het plan niet ging werken. Ze gaat toch het pakketje met flinke tegenzin maar houden. Nu dus die 5 werkdagen wachten omdat ze eigenlijk nu de kans had om te retourneren. Hopelijk krijg ik hier na mijn geld. _-:(

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:07

Heeft ze het inmiddels open gemaakt of niet?

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:45

Wat een vreselijk mens joh.. :roll:

Hier een bod van een Franse, geen recensies, geen profielfoto. Haar bod is prima voor mij maar ik durf het gewoon niet door al die nare berichten. Denk dat ik nog maar even wacht op een andere koper.

Floko

Berichten: 413
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:48

Ik heb ook iets verkocht aan een Franse zonder recensies. Hoe kan ik dit het beste indekken? Foto's en filmpjes van het inpakken? Is er een manier om mezelf veilig te stellen? Hopelijk is er een manier zodat Phrono ook het bod kan accepteren..

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:34

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met fransen.
Ik heb 1x dure rijlaarzen naar Spanje gestuurd naar iemand zonder recensies. Goede omschrijving, foto’s van de beschadigingen en labels in de advertentie en het inpakken vastgelegd. Meer kun je niet doen. Iedereen moet toch ‘n keer beginnen met een 1e recensie.

Als een koper moeilijk doet, de optie geven voor retoursturen, gelijk het adres doorgeven en een melding bij Vinted aanmaken. Dan kan er eigenlijk niet heel veel mis gaan.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:20

Idd, hier vorige week een jas van 90 euro vertrokken naar iemand zonder reviews…
Al vaker gedaan, denk dat de slechte mensen toch wel in de minderheid zijn.

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:25

Ik gok het er toch ook maar op, ze klinkt vriendelijk en reageerde snel op mijn berichtje. We zullen zien!

Floko

Berichten: 413
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:13

Oké fijn om ook wat positieve geluiden te horen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:49

Hier tot nu toe ook bog nooit issues met franse kopers of verkopers gehad
En de meeste van mijn verkopen gaan naar frankrijk

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:35

Poeh ik heb ruim 100 verkopen gedaan, waarvan meer dan de helft aan Fransen en dat ging eigenlijk altijd prima. Soms onzinbiedingen, zoals 1,79 bieden op een artikel van 10 euro en dat soort ongein. Maar die negeer ik.

Nu heb ik wel wat raars. Een pakje dat ik verstuurd heb, is bij een verkeerd adres of verkeerd pakketpunt bezorgd. Vinted zou het onderzoeken en mij binnen 48u berichten over hoe verder. Maar inmiddels zijn we 5 dagen verder. Moet ik gewoon nog even afwachten??