Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Het is een paardensportvereniging, Vereniging voor Hackneyrijders Nederland, de sport die nu onder vuur ligt bij Dier en Recht (zie ook [VN] ‘Dier & Recht’ pleit voor verbod aangespannen sport). Door de corona zijn de jury-opleidingen niet doorgegaan dit jaar, en gezien alles wat er speelt moet er hard gewerkt worden aan de jurering en handhaving. Is dus de bespreking met de personen die gaan opleiden en hoe we dat gaan aanpakken. Erg belangrijk dus voor de vereniging en de continuiteit van de sport, en daarmee valt het onder de uitzonderingen en mag het wel.
Buurthuis is nog een optie, vaak maken we gebruik van locaties van andere paardensportverenigingen of paardensportbedrijven, maar dat wordt gezien als "kantine" en is dus gesloten.
Amado7 schreef:Nee klopt. Maar iedereen in mijn omgeving, op Facebook en zelfs op bokt valt allemaal over de kerken. Terwijl die het bijna(!) allemaal een stuk beter geregeld hebben dan de meeste horeca.
Cer schreef:Amado7 schreef:Nee klopt. Maar iedereen in mijn omgeving, op Facebook en zelfs op bokt valt allemaal over de kerken. Terwijl die het bijna(!) allemaal een stuk beter geregeld hebben dan de meeste horeca.
Ligt eraan.. vallen ze over de kerken, of over het feit dat voor geloof een uitzondering gemaakt wordt? In tegenstelling tot grote evenementhallen bijvoorbeeld? En er schenen de afgelopen periode ook uitbraken geweest te zijn in bijv. moskeeën.. en als dan een tuinverjaardag beboet wordt, en dat niet (want in Staphorst, of bij dat voetbal evenement heeft niemand blijkbaar een bekeuring gekregen) dan geeft dat wel scheve gezichten denk ik... ?
Huertecilla schreef:Ik vind het maar een hoop geneuzel; smoezenboek van loopneuzen tot religie. ´Ja maar....´ en dan komt er een ´Nee, want...´.
Wat is er nu zo moeilijk te bgrijpen aan het grotere belang van afremmen van verspreiding van het virus?
Wat is er moeileijk/ingewikkeld aan handen desinfecteren, masker dragen en afstand houden.
.
Sellyxx schreef:Huertecilla schreef:Ik vind het maar een hoop geneuzel; smoezenboek van loopneuzen tot religie. ´Ja maar....´ en dan komt er een ´Nee, want...´.
Wat is er nu zo moeilijk te bgrijpen aan het grotere belang van afremmen van verspreiding van het virus?
Wat is er moeileijk/ingewikkeld aan handen desinfecteren, masker dragen en afstand houden.
.
Dat is het juist, in alle kerken (ook in staphorst) zijn er strikte maatregelen rondom het reserveren, binnenkomen, afstand houden ten allen tijde en het desinfecteren van de handen. Maar toch is dat blijkbaar niet voldoende voor een nu nog strenger advies. Dus het lijkt me niet zo simpel als dat jij schetst nu
Huertecilla schreef:Ik vind het maar een hoop geneuzel; smoezenboek van loopneuzen tot religie. ´Ja maar....´ en dan komt er een ´Nee, want...´.
Zijn zoveel mensen nu echt zo egoïstisch/egocentrisch/dom/kortzichtig/eigenwijs/respectloos naar ánderen dat ze het grotere belang niet zwaarder kunnen laten wegen dan hun eigen dingetje!?
Er gaan legio mensen DOOD!!!! aan; dageljks. In totaal meer dan een miljoen wereldwijd en ook in NL meer dan genoeg om je gedrag een béétje aan te passen.
Als dat onvoldoende materialistisch argument is denk dan aan de NL economie. Hoe beter de bevolking zich een béétje aanpast hoe minder zwaar de opgelegde beperkingen kunnen zijn, hoe meer economische activiteit mogelijk blijft.
pien_2010 schreef:Huertecilla schreef:Ik vind het maar een hoop geneuzel; smoezenboek van loopneuzen tot religie. ´Ja maar....´ en dan komt er een ´Nee, want...´.
Zijn zoveel mensen nu echt zo egoïstisch/egocentrisch/dom/kortzichtig/eigenwijs/respectloos naar ánderen dat ze het grotere belang niet zwaarder kunnen laten wegen dan hun eigen dingetje!?
Er gaan legio mensen DOOD!!!! aan; dageljks. In totaal meer dan een miljoen wereldwijd en ook in NL meer dan genoeg om je gedrag een béétje aan te passen.
Als dat onvoldoende materialistisch argument is denk dan aan de NL economie. Hoe beter de bevolking zich een béétje aanpast hoe minder zwaar de opgelegde beperkingen kunnen zijn, hoe meer economische activiteit mogelijk blijft.
Amen (is nog passend ook).
100% mee eens.
Shadow0 schreef:Huertecilla schreef:Als dat onvoldoende materialistisch argument is denk dan aan de NL economie. Hoe beter de bevolking zich een béétje aanpast hoe minder zwaar de opgelegde beperkingen kunnen zijn, hoe meer economische activiteit mogelijk blijft.
Stuur een mailtje naar onze regering zou ik zeggen