Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:30

Tigress schreef:
Ik zou de opleiding zelf betalen. Het ging om een BBL opleiding, en dus sta ik los van DUO. Het gaat dus echt om de 1025 euro voor het eerste opleidingsjaar :j

Maar lesgeld betaal je op het mbo toch aan de duo? Niet aan de instelling?
Of is het een particuliere school?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:32

Aangezien ik met een bbl opleiding geen recht heb op studiefinanciering, gaat het rechtstreeks naar de school.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:36

Tigress schreef:
Aangezien ik met een bbl opleiding geen recht heb op studiefinanciering, gaat het rechtstreeks naar de school.

Ik vind het bedrag sowieso wel hoog.
Normaal gezien liggen bbl kosten rond de 600-650 euro. Of ingeval deze bedragen heb ik vorig jaar tijdens de studiekeuze van mijn leerlingen gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:37

Aan de persoon in de supermarkt die zonder mondkapje uitgebreid stond te sniffen, hoesten en rochelen en dan ook nog even in mijn persoonlijke ruimte komt staan.
Ga. Weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:37

Tigress schreef:
Ik zou de opleiding zelf betalen. Het ging om een BBL opleiding, en dus sta ik los van DUO. Het gaat dus echt om de 1025 euro voor het eerste opleidingsjaar :j

Ah nu begrijp ik het , het gaat dus om een BBL opleiding i.p.v BOL.

Ik heb even duo wat voor je doorgespit en kom het volgende tegen:

Of en hoeveel lesgeld u betaalt, hangt af van uw inschrijving bij school. Stroomt u later in het schooljaar in? Misschien betaalt u dan een lager lesgeldbedrag

Niet begonnen of gestopt
Bent u voor 1 oktober uitgeschreven? Dan hoeft u geen lesgeld te betalen.
Wordt u op of na 1 oktober uitgeschreven? Vaak moet u dan lesgeld betalen voor het hele schooljaar. Alleen in sommige situaties kunt u een deel van het lesgeld terugkrijgen.

Je kan bij DUO een formulier invullen met een aanvraag voor je probleem en of ze nu dus helaas deels wat terug kunnen storten. Mocht het in november lukken krijg je 901,50 terug.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:40

Cayenne schreef:
Aan de persoon in de supermarkt die zonder mondkapje uitgebreid stond te sniffen, hoesten en rochelen en dan ook nog even in mijn persoonlijke ruimte komt staan.
Ga. Weg.

Deze deel ik even was iemand op stal die stond te bellen voor een coronatest. Het lijkt wel mee te vallen hoor ze was nog niet ziek en het was meer omdat er iemand bij haar thuis keelpijn had , maar die had ook nog geen test gedaan. En dan ook nog even gezellig met mij staan kletsen. Denk wel dat het meevalt hoor ze wou liever alvast 1 aanvragen vanwege werk in de zorg. Ik ben snel weg gegaan.

En in de supermarkt heb ik het ook al eens gehad recht in mijn gezicht. En die mevrouw was aan het snotteren hoesten en niks geen hand voor de mond. Klein kind bij die alle kanten opliep. Ben ik ook niet ziek van geworden. Corona speelde hier toen nog niet zo.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:57

Dat de OK's gesloten zijn in een ziekenhuis hier in de buurt omdat de druk vanwege corona te hoog wordt. Maaaaar volgens die azijnsnuivers op Facebook bestaat corona niet en is een mondkapje te benauwd. Ga toch weg jongens. Draag die stomme achterlijke theedoek voor je waffel en stop met zeuren. Doe het niet voor jezelf maar voor die mensen die gewoon behandeld moeten kunnen worden. Ja het is ruk, maar het is voor iedereen ruk. Wees gewoon niet zo egoïstisch |o.
Mijn moeder is vandaag 2 weken geleden geopereerd geweest in dat specifieke ziekenhuis, vanwege borstkanker. Het is toch belachelijk dat zij mogelijk niet geopereerd had kunnen worden omdat mensen zich niet aan de regels kunnen houden????

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:03

Zebrastreep schreef:
Tigress schreef:

Of en hoeveel lesgeld u betaalt, hangt af van uw inschrijving bij school. Stroomt u later in het schooljaar in? Misschien betaalt u dan een lager lesgeldbedrag

Niet begonnen of gestopt
Wordt u op of na 1 oktober uitgeschreven? Vaak moet u dan lesgeld betalen voor het hele schooljaar. Alleen in sommige situaties kunt u een deel van het lesgeld terugkrijgen.

Je kan bij DUO een formulier invullen met een aanvraag voor je probleem en of ze nu dus helaas deels wat terug kunnen storten. Mocht het in november lukken krijg je 901,50 terug.

Ja voor een BBL opleiding gaat het lesgeld niet via DUO dus wat je gekopieerd hebt van de DUO website gaat niet op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:10

__Sannne schreef:
Zebrastreep schreef:

Niet begonnen of gestopt

Ja voor een BBL opleiding gaat het lesgeld niet via DUO dus wat je gekopieerd hebt van de DUO website gaat niet op.[/quote]

Helaas :(

BBL is ook weinig over te vinden inderdaad

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:12

Loeky01 schreef:
Dat de OK's gesloten zijn in een ziekenhuis hier in de buurt omdat de druk vanwege corona te hoog wordt. Maaaaar volgens die azijnsnuivers op Facebook bestaat corona niet en is een mondkapje te benauwd. Ga toch weg jongens. Draag die stomme achterlijke theedoek voor je waffel en stop met zeuren. Doe het niet voor jezelf maar voor die mensen die gewoon behandeld moeten kunnen worden. Ja het is ruk, maar het is voor iedereen ruk. Wees gewoon niet zo egoïstisch |o.
Mijn moeder is vandaag 2 weken geleden geopereerd geweest in dat specifieke ziekenhuis, vanwege borstkanker. Het is toch belachelijk dat zij mogelijk niet geopereerd had kunnen worden omdat mensen zich niet aan de regels kunnen houden????

Helemaal eens met jou. Sterkte voor je moeder.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:35

Dat ik morgen een nutteloze online les heb, een individuele voorbereiding op de pvb... dat heb ik niet nodig, weer donders goed wat de bedoeling is en hoe ik het ga aanpakken...
De domste fout ooit geweest om mbo4 voeding te doen op t aeres i.p.v. t wellant waar ik mijn mbo 3 heb gedaan

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 01:30

Aan van die mensen die artikels delen op FB zoals ‘ Een virus is niet levend en kan niet overgedragen worden’ jongens echt? Lijkt wel alsof steeds meer mensen het IQ hebben van een zakje sla.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 01:41

Dat ons plan systeem op zijn gat ligt waardoor het zooooo traaaaggg is dat ik na elke muisklik ongeveer 20-25 seconden moet wachten.
Nou heb ik daar het geduld niet voor, dus ga ik wat anders doen (bokken ofzo O:) ) met als gevolg dat er dus he-le-maal niks uit mijn handen komt vandaag.... Top!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:51

Dat ik echt extreem moe ben maar pas op werkdag 4 van de 6 zit -O-

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:56

DiscoDipp schreef:
Aan van die mensen die artikels delen op FB zoals ‘ Een virus is niet levend en kan niet overgedragen worden’ jongens echt? Lijkt wel alsof steeds meer mensen het IQ hebben van een zakje sla.

En die mensen die zeggen dat je van de coronatest hersenbeschadigingen krijgt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:59

xmarritw schreef:
DiscoDipp schreef:

Ja want dat stokje gaat zo diep je neus in dat ze je hersenen prikken.
En op die manier planten ze ook meteen een chip in je hoofd zodat ze je kunnen volgen terwijl ze je dna afnemen en opslaan in een database :j

Edit: ik heb geen enkel artikel gelezen, bovenstaand is gewoon een hersenspinsel van mij wat ik denk dat mensen verzinnen.
Hoe accuraat is dit? :')

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:04

Oja fleurtjeuh zulke heb ik ook in de familie, maar dan gaat het over de vaccinatie.
Ze willen zichzelf en kinderen straks niet laten vaccineren tegen corona want daar zou in chip in zitten.
En op feestboek hadden ze gelezen dat de strepen achter vliegtuigen die afwijken het gif was met corona om ons te besmetten.
En dat is dan schoonfamilie 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:15

Pepper3 schreef:
Oja fleurtjeuh zulke heb ik ook in de familie, maar dan gaat het over de vaccinatie.
Ze willen zichzelf en kinderen straks niet laten vaccineren tegen corona want daar zou in chip in zitten.
En op feestboek hadden ze gelezen dat de strepen achter vliegtuigen die afwijken het gif was met corona om ons te besmetten.

Ik ga me ook niet laten vaccineren tegen corona, maar dat is meer omdat ik de griepprik ook niet neem. Neem alleen de tetanus prik nog.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:18

xmarritw schreef:
DiscoDipp schreef:

Ja want dat stokje gaat zo diep je neus in dat ze je hersenen prikken.
En op die manier planten ze ook meteen een chip in je hoofd zodat ze je kunnen volgen terwijl ze je dna afnemen en opslaan in een database :j

Edit: ik heb geen enkel artikel gelezen, bovenstaand is gewoon een hersenspinsel van mij wat ik denk dat mensen verzinnen.
Hoe accuraat is dit? :')[/quote]

Ik heb dus met mensen een discussie hierover gehad. Vervolgens heb ik het aan mijn biologiedocent nagevraagd en die heeft het voor mij uitgezocht. Conclussie het kan niet. Komen mensen nog aan met:' en toch laat ik mij niet testen, want stel je voor dat ik net die ene persoon ben die geen goede bescherming heeft tussen zijn neus en hersenen.' 8)7

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:20

Marije_1997 schreef:
Pepper3 schreef:

Ik ga me ook niet laten vaccineren tegen corona, maar dat is meer omdat ik de griepprik ook niet neem. Neem alleen de tetanus prik nog.

Dat jij dat niet wil prima, jij bent volwassen en mag dat lekker zelf bepalen. Maar ouderen die hun kinderen niet vaccineren... Daar mag imo direct de kinderbescherming voor ingeschakeld worden.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:35

Verkoudheidsklachten en hallo carona test. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:41

__Sannne schreef:
Marije_1997 schreef:

Dat jij dat niet wil prima, jij bent volwassen en mag dat lekker zelf bepalen. Maar ouderen die hun kinderen niet vaccineren... Daar mag imo direct de kinderbescherming voor ingeschakeld worden.

Mijn kinderen zullen ook geen griep en corona vaccin krijgen. Maar dat maakt iemand niet meteen een slechte ouder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:43

Oud collega die sinds enige tijd de relvegan uithangt op FB :=
Random mensen aanvallen op de AD pagina bijvoorbeeld op een enorme tokkie manier. Echt, denk je dat je boodschap zo gehoord gaat worden?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:53

Ik irriteer me aan mensen die over Corona praten en nog niemand in hun omgeving mee hebben gemaakt die in quarantaine werden geplaatst of positief zijn getest en maar vol blijven houden dat t maar een griepje is.

Dolblij ben ik dan weer dat mn vriend gisteren negatief is getest en ik m na 1,5 week eindelijk weer kon zien :D

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:33

Dat ik zo een corona test moet doen en super zenuwachtig ben nu. :+