Electra63 schreef:Verhalen of ervaringen uit het buitenland zijn altijd interessant, ik heb familie in Griekenland, GB en Canada. Maar de situatie is niet te vergelijken.
Mijn Griekse familie woont op een eiland waar nog geen uitbraak is. De kans is klein, er zijn geen buitenlandse toeristen of vluchtelingen daar. En er is een lock-down. Wat ik wel weet, dat als er een grote uitbraak komt in Griekenland, dat de gezondheidszorg dat daar zeker niet aankan. Door de bezuinigingen van de laatste 10 jaar is daar werkelijk een gebrek aan alles.
Familie in Canada woont vrij afgelegen in Regina, zij zijn niet in gevarengebied en hebben verder nog geen "last" van beperkingen of iets dergelijk.
Die in Engeland wonen in Londen en Newcastle. Ik heb daar verder nog niets van gehoord m.b.t. Corona.
Maar als mensen in het buitenland gaan roepen dat deskundigen van RIVM het bijvoorbeeld mis hebben, maar zelf niet naar de update, live op NPO1, hebben gekeken, dan is dat gewoon irritant.
En al die deskundigen(virologen, macro-biologen, artsen enz.) in Nederland die wel oplossingen hebben voor de Corona-crisis? Ik hoop dat zij werkzaam zijn bij een ziekenhuis in Nederland en zich melden met de oplossing.
Erasmus wordt/is coördinator o.a. bij het verdelen van de IC-bedden, die kunnen alle hulp gebruiken, denk ik zo. Dus dat moet gemakkelijk zijn om de kennis te delen met vakgenoten.
Verder heeft Lon het prima verwoord.
Ik ben bang dat die eilanden vroeg of laat toch geconfronteerd worden met corona. En als er dan ook nog toeristen zijn dat ze dat niet aan kunnen.
Ik las ook wel eens over inzamelingen voor verbandmateriaal voor het ziekenhuis nadat er een aardbeving was. Of dat terecht was of niet weet ik niet. Maar het werd wel aangenomen. Dan ben ik toch wel huiverig voor de ic-capaciteit aldaar.
Ik leef sowieso erg mee met de zuidelijke landen.
De camperplaats in breda is trouwens al een poosje leeg....