Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:55

Iris82 schreef:
Ik ben wel bijzonder klaar met valse hoop.

Zeg gewoon eerlijk dat je het allemaal niet weet, dat het allemaal niet duidelijk is.

Heb nu zoveel woorden vanuit de politiek gehoord die later weer ingetrokken zijn.

Ik verwacht ook zeker niet dat de maatregelen 6 april versoepeld gaan worden.

Ja dat ben ik wel eens. Maar er geen limiet aan verbinden, of althans een voorlopige limiet, zal ervoor zorgen dat veel mensen zich niet aan de afspraken houden, omdat er geen einde in zich is.
Ik zie dat ze in alle landen een einddatum van de ‘lock down’ communiceren. Ookal wordt deze veelal ook uitgesteld. Het zal mensen wel een soort hoop en houvast geven ofzo?

Hahahaha, ik denk als ze daadwerkelijk uitspreken dat ze geen idee hebben, alles naar de filistijnen gaat :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:55

Iris82 schreef:

Zeg gewoon eerlijk dat je het allemaal niet weet, dat het allemaal niet duidelijk is.

Heb nu zoveel woorden vanuit de politiek gehoord die later weer ingetrokken zijn.

Van maanden tot zelfs jaren klinkt realistischer. Maar de politiek denkt nog in weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:56

tienus63 schreef:
cobiie schreef:
In Europa wordt ook hoop gegeven die zeer waarschijnlijk onrealistisch is, of denkt hier de meerderheid dat de lock downs in Italië en Spanje niet meer verlengd gaan worden?
Ik verbaas mij er over dat er mensen in Nederland zijn die denken dat hier in Nederland de maatregelen vanaf 6 april zullen versoepelen.
<knip.

Zoals het nu lijkt in Nederland worden er aanstaande dinsdag weer update gegeven over de maatregelen zoals ze nu gelden tot 6 april.
In het journaal of rtl nieuws lieten ze al door sijpelen dat de verwachting is dat de maatregelen voor scholen en horeca verlengd worden.
Voor evenementen gelden sowieso beperkingen tot 1 juni.

Ik verwacht zelf dat maatregelen strenger worden.
Ik verwacht dat recreatie sector helemaal dichtgaat.
En dat handhaving en beboeten op naleving van de maatregelen strikter wordt en boa’s en gemeenten meer bevoegdheden zullen krijgen.

Die bevoegdheden zijn er al. Alleen moeten ze dat wel even vastleggen in een verordening en gaan handhaven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:57

Loretta schreef:
Iris82 schreef:

Van maanden tot zelfs jaren klinkt realistischer. Maar de politiek denkt nog in weken.

Dit denk ik dus ook en dat spreek ik ook uit. Iedereen verklaart me voor gek.

MoniqueT

Deze data zijn steeds als voorlopig gegeven, met evaluatie te verlengen indien nodig. Dat gaat wel gebeuren.

Campers uit Spanje klopt, vaak mensen die in die dingen wonen en dus niet anders kunnen dan ergens een plek zoeken.

tiwi1969

School van mijn dochter (MBO) heeft al aangegeven dat ze tot 1 juni thuisonderwijs geven, ongeacht wat er verder besloten wordt. Met mijn dochter heb ik ook afgesproken dat kleinzoon tot die tijd niet naar de opvang (gastouder) gaat tenzij op enig moment geen andere kinderen heeft.
Kleintjes geven zo makkelijk virussen (in het algemeen) door en ik pak de hele winter al alles over. Of mijn ziekte nu Corona is of wat anders, ik wil gewoon in mei niet ziek of verkouden zijn als mijn paard moet bevallen.

Vandaag gaat iets beter dan gisteren, keelpijn is minder maar het hoesten komt wel dieper weg en energie is tot 0-punt gezakt... zoek motivatie om te gaan douchen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:58

Verhalen of ervaringen uit het buitenland zijn altijd interessant, ik heb familie in Griekenland, GB en Canada. Maar de situatie is niet te vergelijken.
Mijn Griekse familie woont op een eiland waar nog geen uitbraak is. De kans is klein, er zijn geen buitenlandse toeristen of vluchtelingen daar. En er is een lock-down. Wat ik wel weet, dat als er een grote uitbraak komt in Griekenland, dat de gezondheidszorg dat daar zeker niet aankan. Door de bezuinigingen van de laatste 10 jaar is daar werkelijk een gebrek aan alles.
Familie in Canada woont vrij afgelegen in Regina, zij zijn niet in gevarengebied en hebben verder nog geen "last" van beperkingen of iets dergelijk.
Die in Engeland wonen in Londen en Newcastle. Ik heb daar verder nog niets van gehoord m.b.t. Corona.

Maar als mensen in het buitenland gaan roepen dat deskundigen van RIVM het bijvoorbeeld mis hebben, maar zelf niet naar de update, live op NPO1, hebben gekeken, dan is dat gewoon irritant.

En al die deskundigen(virologen, macro-biologen, artsen enz.) in Nederland die wel oplossingen hebben voor de Corona-crisis? Ik hoop dat zij werkzaam zijn bij een ziekenhuis in Nederland en zich melden met de oplossing.
Erasmus wordt/is coördinator o.a. bij het verdelen van de IC-bedden, die kunnen alle hulp gebruiken, denk ik zo. Dus dat moet gemakkelijk zijn om de kennis te delen met vakgenoten.

Verder heeft Lon het prima verwoord.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:59

Joman schreef:
Ja dat ben ik wel eens. Maar er geen limiet aan verbinden, of althans een voorlopige limiet, zal ervoor zorgen dat veel mensen zich niet aan de afspraken houden, omdat er geen einde in zich is.
Ik zie dat ze in alle landen een einddatum van de ‘lock down’ communiceren. Ookal wordt deze veelal ook uitgesteld. Het zal mensen wel een soort hoop en houvast geven ofzo?

Hahahaha, ik denk als ze daadwerkelijk uitspreken dat ze geen idee hebben, alles naar de filistijnen gaat :D

Hahahaha, ja ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Gelijk mensen die ramkraken op de Appie uitvoeren om de resterende wc-rollen in te laden enzo. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:00

Loretta schreef:
Iris82 schreef:

Jij kunt misschien goed relativeren maar voor heel veel mensen is dat minder goed mogelijk.
Je veroorzaakt enorm veel paniek onder mensen als je een erg lange periode gaat verkondigen dat we 'niets mogen'.

Het geeft veel mensen rust als ze het week voor week bekijken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:01

cobiie schreef:
In Europa wordt ook hoop gegeven die zeer waarschijnlijk onrealistisch is, of denkt hier de meerderheid dat de lock downs in Italië en Spanje niet meer verlengd gaan worden?

"Hoe bedoellu...?"
Ik vermoed dat we hier de eerstkomende maanden nog niet van af zijn en het virus zelf gaat gewoon nooit meer weg (en ik heb geen serieuze bron gehoord die iets wezenlijk anders vertelde).

Uiteraard zullen er vast wel mensen zijn die zich richten op de datum '6 april', maar de Nederlandse regering heeft het keer op keer over 'dat we de situatie van dag tot dag beoordelen'.
(Contra: "de politiek denkt in weken".)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:02

Loretta schreef:
Iris82 schreef:

Denk dat ze net als bij bezuinigingen de zgn. kaasschaaf methode gebruiken, meerdere stapjes ipv 1 grote die te groot is om naar om te schakelen zonder giga verzet met ook weer meer besmettingen tot gevolg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:03

Wat denk je van de economie? Als er wordt gesproken over maanden/jaren?
Die stort dan zeker definitief in.
En gezien wij alle centen hard nodig hebben om de gezondheidszorg en de regelingen m.b.t. Corona te kunnen uitvoeren, is dat toch van belang ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:03

En toch denk ik dat een aantal mensen dan zeggen “de regering zei tot 6 april en nu verlengen ze dus ze liegen”...

Het virus zal er wellicht altijd zijn, maar de bestrijding en voorkoming zal hopelijk wel beter worden :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:04

Electra63 schreef:
En gezien wij alle centen hard nodig hebben om de gezondheidszorg en de regelingen m.b.t. Corona te kunnen uitvoeren, is dat toch van belang ;)

En die groot aandeelhouders zouden dat nog niet weten dat je eerder aan maanden jaren moet denken. Die weten dat heel goed.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 25-03-20 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Het lijkt me nuttig om campings gesloten te houden. Zometeen komt de paasvakantie eraan en krijg je weer enorme verplaatsingen door het hele land als je niet uitkijkt.

secricible

Cer schreef:
En toch denk ik dat een aantal mensen dan zeggen “de regering zei tot 6 april en nu verlengen ze dus ze liegen”...

Het virus zal er wellicht altijd zijn, maar de bestrijding en voorkoming zal hopelijk wel beter worden :j

Tja, er zullen altijd mensen zijn die een stok zoeken om mee te slaan. In alle gevallen, ook nu.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:05

Cer schreef:

De verwachting is toch dat er een vaccin komt en groepsimmuniteit...….

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:05

tamary schreef:
Loretta schreef:

Denk dat ze net als bij bezuinigingen de zgn. kaasschaaf methode gebruiken, meerdere stapjes ipv 1 grote die te groot is om naar om te schakelen zonder giga verzet met ook weer meer besmettingen tot gevolg.

De kaasschaafmethode is inderdaad vaak de beste manier van slecht nieuws brengen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:06

elnienjo schreef:
Het lijkt me nuttig om campings gesloten te houden. Zometeen komt de paasvakantie eraan en krijg je weer enorme verplaatsingen door het hele land als je niet uitkijkt.

Ik ben toch bang dat dat er aan zit te komen. Er is gewoon een categorie mensen die koste wat kost het virus willen verspreiden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:06

Joman schreef:
Loretta schreef:
Het gebied in Nederland waar nog weinig Corona heerst kan natuurlijk niet achterblijven. Daar gaan deze kampeerders wel even voor zorgen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220501/C ... 5IQGvhbJOM

Zou dit gedrag ook in de modellen van het RIVM meegenomen zijn vraag ik mij nu af?

Whahaha. We keken op de kaart waar nog weinig besmettingen waren :+

Wat een droeftoeters, echt!! Ga naar huis en sluit jezelf op.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:07

Cer schreef:

Er is toch van het begin af aan gezegd: Dat de aanpassingen tot 6 april zouden zijn en dat er van tijd tot tijd bekeken zou worden of er aanpassingen zouden zijn?

Volgens mij wordt dat regelmatig duidelijk herhaald.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:08

Electra63 schreef:
Verhalen of ervaringen uit het buitenland zijn altijd interessant, ik heb familie in Griekenland, GB en Canada. Maar de situatie is niet te vergelijken.
Mijn Griekse familie woont op een eiland waar nog geen uitbraak is. De kans is klein, er zijn geen buitenlandse toeristen of vluchtelingen daar. En er is een lock-down. Wat ik wel weet, dat als er een grote uitbraak komt in Griekenland, dat de gezondheidszorg dat daar zeker niet aankan. Door de bezuinigingen van de laatste 10 jaar is daar werkelijk een gebrek aan alles.
Familie in Canada woont vrij afgelegen in Regina, zij zijn niet in gevarengebied en hebben verder nog geen "last" van beperkingen of iets dergelijk.
Die in Engeland wonen in Londen en Newcastle. Ik heb daar verder nog niets van gehoord m.b.t. Corona.

Maar als mensen in het buitenland gaan roepen dat deskundigen van RIVM het bijvoorbeeld mis hebben, maar zelf niet naar de update, live op NPO1, hebben gekeken, dan is dat gewoon irritant.

En al die deskundigen(virologen, macro-biologen, artsen enz.) in Nederland die wel oplossingen hebben voor de Corona-crisis? Ik hoop dat zij werkzaam zijn bij een ziekenhuis in Nederland en zich melden met de oplossing.
Erasmus wordt/is coördinator o.a. bij het verdelen van de IC-bedden, die kunnen alle hulp gebruiken, denk ik zo. Dus dat moet gemakkelijk zijn om de kennis te delen met vakgenoten.

Verder heeft Lon het prima verwoord.

Ik ben bang dat die eilanden vroeg of laat toch geconfronteerd worden met corona. En als er dan ook nog toeristen zijn dat ze dat niet aan kunnen.
Ik las ook wel eens over inzamelingen voor verbandmateriaal voor het ziekenhuis nadat er een aardbeving was. Of dat terecht was of niet weet ik niet. Maar het werd wel aangenomen. Dan ben ik toch wel huiverig voor de ic-capaciteit aldaar.
Ik leef sowieso erg mee met de zuidelijke landen.

De camperplaats in breda is trouwens al een poosje leeg....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:08

Electra63 schreef:

Nah, ze hoeven ook niet stellig te zeggen maanden, jaren. Maar van mij mochten ze wat meer 'we weten het niet' zeggen in plaats van: "Je kunt niet besmet raken door carnaval te vieren" enz enz.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:09

Iris82 schreef:
Electra63 schreef:

Nah, ze hoeven ook niet stellig te zeggen maanden, jaren. Maar van mij mochten ze wat meer 'we weten het niet' zeggen in plaats van: "Je kunt niet besmet raken door carnaval te vieren" enz enz.

Wanneer hebben ze dat laatste gezegd?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:11

Een jaar iedereen zoals nu laten leven!? Wat denk je zelf?! Tuurlijk gaat dat niet gebeuren. Dan sterven mensen aan hongersnood ipv Corona. Je kan toch niet horeca een jaar sluiten, kappers, winkels .. weet echt niet in wat voor droomwereld je leeft Loretta maar dat gaat gewoon niet gebeuren. Dat is niet te betalen. Langer dan 6 april, ja. Nu nog een jaar binnen zitten? Denk je echt dat mensen dat doen? Nooooope.

Wat triest is dit trouwens ;(
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... roken-ruit

Auto’s leeggeroofd na werken bij ETZ.