Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:10

Ze reageert niet op mijn wats app berichten, als ik vraag om de track en trace code.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:10

Mijn pakje van 21 november is vandaag aangekomen :)

Maar zonder code is het idd louche. Of ze heeft het zonder track en trace verzonden en de extra euro zelf bijgehouden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:11

Verstandig Marleen, ik zet mijn telefoonnummer nooit in de advertentie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:12

Ik heb een huiselijke hondenopvang en daar kreeg ik altijd veel berichten van baasjes vandaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:15

Ooit 1x gedaan, maar daar was ook snel genezen om telefoonnummer erin te zetten. Probeer alles gewoon via marktplaats te laten lopen. Voor het overzicht, maar ook voor mocht er wat gebeuren.

Al heb ik toen 1x wel via whatsapp laten lopen, maar dat ging om aanschaf kitten. En zou dan regelmatig updates krijgen via whatsapp en heb nog steeds contact met haar en dat vind ze erg leuk om te weten dat haar kitten goed terecht is gekomen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:49

Moestuin schreef:
Hier had ik iemand die reageerde op mijn veulen (stamboek irish cob, beide ouders eerste premie etc) Voor €500 wil ik haar wel komen halen! Heb geantwoord: Ja, dat snap ik, voor €500 zou ik ook wel zo een kwaliteit willen!

Geen reactie meer gehad.

Heb ooit als reactie gezien: voor die prijs mag je hem een keer komen aaien :Y)

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:53

Ik wil een kinderjurkje van iemand overnemen maar omdat het merk klein valt vraag ik als diegene hem wil opmeten.
Na 4 dagen nog geen reactie, dus ik nog eens gevraagd zou ze het gelijk dezelfde dag doen
Nou raad maar, nog niet gedaan dus ik zeg laat maar, ik neem hem zo wel over.
Vraag ik als verzenden wel lukt omdat ze zo druk is, ja geen probleem is het antwoord, dat kan savonds....
Maar het jurkje opmeten kan toch ook savonds denk ik dan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:10

Ben van mijn stoel gevallen
DHL eergisteren verstuurd vandaag bezorgd
En de ontvanger schaamde zich rood. Had nog niet betaald. :+
Meestal is DHL niet van de vlotte.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:19

DHL = doe het langzaam toch, maar wel fijn dat het zo snel was.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:35

Morganlefay schreef:

Je bent wel heel goed van vertrouwen. Ik verstuur niet zonder dat de betaling op mijn rekening staat :o

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 01:00

Zucht.. Ik zag een zadel in de buurt waar ik al langer naar op zoek was, dus ik had naar mijn idee een redelijk bod geplaatst. Hij staat er al wel even op en er was nog een ander bod waar ik best ver over heen heb geboden, maar een paar uur later krijg ik een bericht dat ze een hoger bod heeft gehad excl. verzenden, maar niemand heeft over mij heen geboden via het biedsysteem zelf. Dat vind ik dan persoonlijk ook niet meer zo leuk, als je niet een beetje tegen elkaar op kan bieden maar het via berichten gaat. Dus ik zei dat ik het juist wel op zou willen halen om ook gelijk te komen passen met paard, maar Zondag hoor ik dus meer en als het niet door gaat mag ik het zadel komen halen voor het hogere bod. Dus duimen. Ik ben dan ook niet zo brutaal om te zeggen dat ik hem dan wel voor nog meer op wil halen en dat gedoe met verzenden zou schelen, maar op zich zou ik ook nog wel over dat bod heen hebben geboden als het via het gewone Marktplaats systeem was gegaan :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 07:59

Merexa schreef:
Zucht.. Ik zag een zadel in de buurt waar ik al langer naar op zoek was, dus ik had naar mijn idee een redelijk bod geplaatst. Hij staat er al wel even op en er was nog een ander bod waar ik best ver over heen heb geboden, maar een paar uur later krijg ik een bericht dat ze een hoger bod heeft gehad excl. verzenden, maar niemand heeft over mij heen geboden via het biedsysteem zelf. Dat vind ik dan persoonlijk ook niet meer zo leuk, als je niet een beetje tegen elkaar op kan bieden maar het via berichten gaat. Dus ik zei dat ik het juist wel op zou willen halen om ook gelijk te komen passen met paard, maar Zondag hoor ik dus meer en als het niet door gaat mag ik het zadel komen halen voor het hogere bod. Dus duimen. Ik ben dan ook niet zo brutaal om te zeggen dat ik hem dan wel voor nog meer op wil halen en dat gedoe met verzenden zou schelen, maar op zich zou ik ook nog wel over dat bod heen hebben geboden als het via het gewone Marktplaats systeem was gegaan :+

Je kunt ook een screenshotje vragen van het bod.. ik ben benieuwd of het wel bestaat hahaha

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:05

Corelli schreef:
Merexa schreef:

Je kunt ook een screenshotje vragen van het bod.. ik ben benieuwd of het wel bestaat hahaha

Dit dus. Ze kan het proberen en jij gaat blijkbaar er in mee. Is het zadel je dat geld waard dan prima natuurlijk.

Ik bied ook meestal via pb en niet op mp zelf om opdrijving te voorkomen

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:15

Een vrouw heeft een kledingkast te koop op Marktplaats en heeft maar 1 foto met dichte deuren.
Ik heb een berichtje gestuurd met de vraag wat de maten van de kast zijn en hoe de indeling van de kast is.
Krijg als antwoord dat ze een kind heeft en dus niet kan meten en dat ze ook niet weet hoe de kast uit elkaar moet.....
Laat maar ik zoek wel verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:34

Ineke2 schreef:
Morganlefay schreef:

Je bent wel heel goed van vertrouwen. Ik verstuur niet zonder dat de betaling op mijn rekening staat :o

Geen hoog bedrag, koper draait al een jaar of 13 mee en heeft zelf veel op MP staan.
Verder eerst adres nagelopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:59

Biedingen gaan heel vaak via de app en niet in de advertentie zelf. Vind ik ook een beetje jammer. Laatst had ik een keer een redelijk bod gehad via de app en toen kwam er een andere geïnteresseerde. Ik zei dat ik al een hoger bod gekregen. Hij zei dat als ik dat met een screenshotje kon bewijzen hij daar overheen zou gaan. Nou geen probleem, dus even screenshot gemaakt als bewijs.
Soms bluffen mensen inderdaad maar vaak wordt er ook gewoon geboden buiten de advertentie.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:26

Had iets op MP staan, zou laten weten voor tijdstip, adres wist degene al, staat die ineens voor de deur... Ik lag nog in bed, dus maar hop snel aangekleed, maar dan toch... :x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:26

Banyu schreef:
Had iets op MP staan, zou laten weten voor tijdstip, adres wist degene al, staat die ineens voor de deur... Ik lag nog in bed, dus maar hop snel aangekleed, maar dan toch... :x

Oh dat is ook asociaal.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:32

Suzanne F. schreef:
Banyu schreef:

Oh dat is ook asociaal.

Dat vond ik nou ook, had 'm eigenlijk liever willen laten staan, maarja...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:06

Ik krijg nu een bericht van Marktplaats dat de bieder frauduleus was. Dus toch goed onderbuikgevoel gehad :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:14

Hier een 3 maand oude mobiel gekocht, waarbij er geen krasje te bekennen is, dus wel reëel bieden -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zat ook nog een rokersgeel hoesje bij en een ranzige laadkabel :r

Dat was weer een wijze les. Foto's zagen er zo goed uit, verkoper was super vriendelijk.. Heb hem nou gestuurd dat ik zijn beschrijving niet eerlijk vind en hij stuurt: Bedankt voor uw feedback. En ik ben beoordeeld, daar gaan m'n alleen maar 5 sterren. Al kan ik de beoordeling nog niet zien, ook die van mij aan hem niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:37

Waarschijnlijk liet ze een andere foto zien dan wat jij nu laat zien.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:51

Ai dat is klote! Een volgende keer om extra foto's vragen onder het licht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:52

Jeetje dat is absoluut niet krasvrij. Ik koop dat sowieso niet op marktplaats hoor. Als je dan toch tweedehands wil vanwege de kosten kan je beter bij Rephone kopen ofzo, die verkopen refurbished maar wel met nieuwe accessoires erbij zoals de lader. Ik verkoop daar mijn toestellen trouwens. Ik heb nu een nieuwe IPhone gekocht en mijn 8 daar verkocht. Je hebt ook garantie dus als je daar eentje koopt onder de krassen ( die nemen ze niet eens aan trouwens of tegen een dumpprijs) dan kan je hem terugsturen. Veiliger dan MP.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:10

Jeetje wat walgelijk dat mensen zo aan hun geld willen komen. Mag ik vragen wat je hiervoor hebt betaald?