Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:37

LadyMadonna schreef:
anjali schreef:
Hoe meer natuurhaar hoe beter..

Tot op zekere hoogte. Bij de tinker fokkerij bijv vind ik dit soms wel doorslaan. Beesten kunnen amper lopen vanwege de grote sokken, manen kammen gaan hangen van het gewicht, staarten kunnen niet goed worden opgetild....

Worden die dan nu speciaal op het hebben van veel behang gefokt? Dat lijkt me ook weer niet goed,daarom zeg ik ook : natuurhaar! Anders zou je showpaarden kunnen gaan fokken zoals sommige honden-en kattenrassen, op uiterlijk waar de dieren last van kunnen krijgen.

LadyMadonna

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:37

Ja, er wordt geselecteerd op veel sok

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:22

Veulen84 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik denk dat je een enorme passie voor het vak moet hebben, en dat het geld daarnaast een rol meespeelt.

Je kan nog zo veel passie hebben, als je er niet van kan leven dan is geld geen bijzaak meer.

Er zijn echt toch echt ook mensen die uit passie genoegen nemen met het absolute minimum. Waarschijnlijk meer dan je denkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:58

_San87_ schreef:
Lisitano schreef:

Je bent niet verplicht je studieschuld te vermelden bij je hypotheekaanvraag :D

Het wordt wel echt met klem aangeraden. Studieschuld verzwijgen kan nare gevolgen hebben voor je hypotheekgarantie.

De bank wil weten of je bepaalde maandelijkse geldelijke verplichtingen hebt, zoals een verplichting tot het betalen van alimentatie, een studieschuld, een PL etc.
Dus zeker wel dat je het moet melden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:16

Eigenlijk komt deze mening al uit een ander topic maaaarrrr....

Mensen die Flexilijnen (uitlooplijnen)gebruiken zijn over het algemeen te lui en/of hebben te weinig kennis om hun hond fatsoenlijk op te voeden. Die honden komen vaak ook niet verder dan een rondje door de wijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:22

Die mening snap ik niet helemaal. Care to explain?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:30

_San87_ schreef:
Die mening snap ik niet helemaal. Care to explain?

Mensen die alleen Flexi's gebruiken voeden hond hond over het algemeen niet op. Anders zouden ze wel het commando 'Hier' en 'Volgen' beheersen. Deze honden mogen over het algemeen nooit loslopen maar alleen aan dat lijntje. Gaat er iets mis, dan hengel je hem gewoon naar binnen. En uiteraard laat je je fikkie lekker aan de uitloop tussen mijn normaal aangelijnde honden komen om 'te spelen' . Heel handig!

https://www.youtube.com/watch?v=um5XSNN ... e=youtu.be

Geeft het leuk weer. ;-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:34

Hmmm ben het er niet helemaal mee eens.

Mijn honden lopen ook aan een flexlijn in gebieden waar ze niet los mogen (in t bos, bijvoorbeeld), dan hebben ze een grotere radius om te snuffelen en sleept de lange lijn niet door de zooi.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:45

Ja, maar dan gebruik je niet alleen een flexlijn. Jij gebruikt hem in die gebieden.

Nu moet ik zeggen dat ik mijn hond wel uitlaat met een flex, maar dan op de rem, haha. Bij het grasveld gaat de rem eraf, dan hoef ik niet in de poep te staan. Maar ik herken het type wel die eigenlijk die rem niet gebruiken en denken dat het handig is om de hond te laten spelen met andere honden aan de flex. Ik heb daar hele mooie littekens van...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:45

_San87_ schreef:

Mijn honden lopen ook aan een flexlijn in gebieden waar ze niet los mogen (in t bos, bijvoorbeeld), dan hebben ze een grotere radius om te snuffelen en sleept de lange lijn niet door de zooi.

Daarom schrijf ik ook: over het algemeen. :)*

Het kán een uitkomst zijn, sommige honden kunnen nu eenmaal écht niet los. Maar over het algemeen gebruiken mensen ze simpelweg uit luiheid en gemakzucht en kunnen er ook nog eens niet mee omgaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:46

Wat is er mis met zo'n flexlijn? Ik heb geen hond, maar laat wel eens wat honden uit. Ja, die gaan aan de flexlijn, meestal wel wat ingekort omdat ze anders ook de uitlater, mij laten struikelen met al dat gedraai. Los kan ook niet overal. Of ze wel of niet opgevoed zijn weet ik niet, voor mij luisteren ze dan genoeg, dus wacht, zit en vooral niet springen tegen mensen.

Dat springen tegen mensen doen veel te veel honden. Dat is irritant. Ik straf elke hond daar direct voor, ook al is ie niet van mij. Als ik iemand tegenkom met een hond en we maken een praatje en de hond springt, dan komt mijn knie er in en spreek ik de hond vermanend toe. Ik vind dat echt niet fijn, hoe groot of hoe klein ook. Maar 1 keer vond een eigenaar dat de hond dat mocht doen. Andere keren probeerden ze zelf ook te corrigeren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:54

DatBenIkNou schreef:
_San87_ schreef:

Het kán een uitkomst zijn, sommige honden kunnen nu eenmaal écht niet los. Maar over het algemeen gebruiken mensen ze simpelweg uit luiheid en gemakzucht en kunnen er ook nog eens niet mee omgaan.

Ik denk dat ook je 'over het algemeen' niet klopt. Wat is er nou gemakzuchtiger aan een flexlijn dan aan een korte lijn of aan een loslopende hond?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:57

MyWishMax schreef:
Ja, maar dan gebruik je niet alleen een flexlijn. Jij gebruikt hem in die gebieden.

Nu moet ik zeggen dat ik mijn hond wel uitlaat met een flex, maar dan op de rem, haha. Bij het grasveld gaat de rem eraf, dan hoef ik niet in de poep te staan. Maar ik herken het type wel die eigenlijk die rem niet gebruiken en denken dat het handig is om de hond te laten spelen met andere honden aan de flex. Ik heb daar hele mooie littekens van...

Ook met uitlaten hoor. Ik vind t ideale lijnen :o.

Spelen aan de flex gebeurt hier dan weer absoluut niet.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:05

DatBenIkNou schreef:
_San87_ schreef:

hihi mijn moeder :')
Ik laat mijn honden wel uit aan de flexi, maar in de wijk bijvoorbeeld ook altijd op de rem. Bij ons in de buurt mogen ze nergens los, maar dan is dus de flexi een uitkomst vind ik. Moet toegeven, ik laat mijn honden nergens meer los, ook al mag het wel, omdat ik eigenlijk juist daar meer dan eens mensen ben tegengekomen like my mother of loslopende honden in de categorie 'datdoetieandersnooit' en dat is weleens misgegaan. Dus uit bescherming van mijn eigen honden lopen ze nergens meer los. Vind het prettiger zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:20

Gini schreef:
DatBenIkNou schreef:

Ik denk dat ook je 'over het algemeen' niet klopt. Wat is er nou gemakzuchtiger aan een flexlijn dan aan een korte lijn of aan een loslopende hond?

Ik denk ook niet dat het klopt. Spelen aan welke lijn dan ook is niet wenselijk en echt niet voorbehouden aan mensen met een flexlijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:25

De hond gaat hier ook altijd aan de flexilijn, want dat is de enige lijn die ik heb.
Geeft wat meer vrijheid om de hond overal te laten snuffelen en indien nodig kan je toch de controle houden. Het is een labrador dus veel succes met het terughalen zonder lijn op het moment ze voedsel ruikt.

Verder gaat de hond wel gewoon los op het grasveld, en weet ze dat ze de straat niet op mag (toch opgevoed blijkbaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:27

germie schreef:
Wat is er mis met zo'n flexlijn? Ik heb geen hond, maar laat wel eens wat honden uit. Ja, die gaan aan de flexlijn, meestal wel wat ingekort omdat ze anders ook de uitlater, mij laten struikelen met al dat gedraai. Los kan ook niet overal. Of ze wel of niet opgevoed zijn weet ik niet, voor mij luisteren ze dan genoeg, dus wacht, zit en vooral niet springen tegen mensen.

Juist dit is wat vaak het probleem is.. Een hond hoort ook met een flexi gewoon normaal mee te kunnen lopen zonder dat ze zo aan het draaien zijn en ervoor zorgen dat jij op je plaat gaat.
Ik heb mijn honden als ik wat later naar het bos ga ook aan de flexi, met een splitter heb ik er 2 aan 1 lijn en dat gaat prima. Ze lopen alleen aan de flexi omdat ik niet wil dat iemand anders last van ze kan hebben en ik op dat tijdstip nog wel eens een mountainbiker of hardloper tegen kan komen. Flexi heb ik dan ook altijd lang en ze lopen net als met een gewone lijn gewoon mee, komt er iemand langs dan gaat ie even op de rem.
De mensen die de lijn gewoon lang laten zodat de persoon die ze tegenkomen vast komt te zitten en dat zo grappig vinden ken ik ook wel, de honden die daar bij horen zijn sowieso niet echt opgevoed..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:39

Een hond aan een lange flexilijn gaat gewoon scharrelen. Dat is geheel logisch, dat doen ze ook los. Ik vind eigenlijk een flexlijn helemaal geen probleem als je geen honden op kunt voeden. Beter vast aan een lijn dan los en ellende. Wat de 1 niet opgevoed vindt, vindt een ander juist weer genoeg.

Ik ken er ook waar je de tafel niet gedekt kunt laten staan omdat dan de hond snel op tafel het eten wegpakt, terwijl op straat de hond braaf luistert. Opvoeden is een totaal plaatje.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:51

Toen ik 12 was of zo ging ik met een vriendinnetje haar hond uitlaten aan zo’n flexilijn, toen begon de hond rondjes te lopen om mij heen en nu heb ik nog allemaal littekens op mijn enkels staan er van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:59

Je pakt toch gewoon over naar de andere hand als de hond van links naar rechts gaat? Of de lijn even boven je hoofd en het gaat weer goed.

(niet dat jij dat kon weten op de twaalfde, maar ik heb er echt nooit last van)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:00

Wat ik nog kan herinneren had dat vriendinnetje hem vast en liet uit schrik de riem los. Deed wel auw. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:25

germie schreef:
Een hond aan een lange flexilijn gaat gewoon scharrelen. Dat is geheel logisch, dat doen ze ook los. Ik vind eigenlijk een flexlijn helemaal geen probleem als je geen honden op kunt voeden. Beter vast aan een lijn dan los en ellende. Wat de 1 niet opgevoed vindt, vindt een ander juist weer genoeg.

Ik ken er ook waar je de tafel niet gedekt kunt laten staan omdat dan de hond snel op tafel het eten wegpakt, terwijl op straat de hond braaf luistert. Opvoeden is een totaal plaatje.

Ze mogen best "scharrelen" maar niet draaien of zo lopen dat ik uit moet kijken waar ik mijn voeten neerzet. Die van mij lopen gewoon voor mij, achter mij, of aan de rechterkant, en dat wisselen komt omdat het van de paadjes af hangt, bij een breed pad kunnen ze naast lopen of wat achteraan, bij smalle paadjes is het voor of achter mij, mogen ze zelf kiezen en dat blijft dan ook het hele pad zo, is er ruimte om me voorbij te lopen dan is het prima maar ze wringen zich er niet tussendoor omdat ze toch ineens vooraan willen lopen.
Aan een flexi is niet los lopen en als ze dat verschil weten maak je het jezelf al een stuk makkelijker.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:48

enzino schreef:
De hond gaat hier ook altijd aan de flexilijn, want dat is de enige lijn die ik heb.
Geeft wat meer vrijheid om de hond overal te laten snuffelen en indien nodig kan je toch de controle houden. Het is een labrador dus veel succes met het terughalen zonder lijn op het moment ze voedsel ruikt.

Verder gaat de hond wel gewoon los op het grasveld, en weet ze dat ze de straat niet op mag (toch opgevoed blijkbaar).

Een labrador is van oorsprong een jachthond en wordt veel ingezet als hulphond, zou wat zijn als die niet luistert zodra er voedsel in het spel is. :+

Voor scharrelen en spelen komen mijn honden dagelijks 2x in losloopgebied als park/bos. De blokjes door de wijk hebben zij dus niet daarvoor nodig. Volgen netjes aan 1 kant en hebben een verstelbare lijn om iets te kunnen laten vieren voor poepen en plassen. Vreselijk die mensen die je dan passeren en hun hond slingert van links naar rechts overal tussendoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:18

DatBenIkNou schreef:
Een labrador is van oorsprong een jachthond en wordt veel ingezet als hulphond, zou wat zijn als die niet luistert zodra er voedsel in het spel is. :+

En alle honden van hetzelfde ras zijn precies hetzelfde :+

Labradors staan erom bekend een genetische afwijking te kunnen hebben waardoor ze altijd honger hebben (POMC gene). Deze honden zullen daarom eerst getest worden voor ze ingezet worden als hulphond, net zoals niet elke herder geschikt is als politiehond.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:33

enzino schreef:
DatBenIkNou schreef:

En alle honden van hetzelfde ras zijn precies hetzelfde :+

Labradors staan erom bekend een genetische afwijking te kunnen hebben waardoor ze altijd honger hebben (POMC gene). Deze honden zullen daarom eerst getest worden voor ze ingezet worden als hulphond, net zoals niet elke Duitse herder geschikt is als politiehond.

Duuuh en niet iedere labradoodle is geschikt als hulphond. Maar evengoed kunnen die wel leren luisteren.

Je schrijft zelf: Het is een labrador dus veel succes met het terughalen zonder lijn op het moment ze voedsel ruikt.
Daarmee lijkt het of je zegt dat het ras opzich dus niet zou luisteren.

Maar hee: het topic heet niet voor niks Unpopular opinions hé? :+

Gini: ik ben ook niet hele tijd bezig waar mijn honden lopen hoor....Als je dat namelijk als pup conditioneert dan is het geen commando of dingetje meer maar een gewoonte. Dus bij die van 7 maanden oefen ik daar nu mee, de 2 volwassen honden weten niet beter. Ze mogen alle 3, 2x pd uitgebreid los in het bos hun goddelijke gang gaan naast de wandelingen aan de lijn door de wijk.