germie schreef:Wat is er mis met zo'n flexlijn? Ik heb geen hond, maar laat wel eens wat honden uit. Ja, die gaan aan de flexlijn, meestal wel wat ingekort omdat ze anders ook de uitlater, mij laten struikelen met al dat gedraai. Los kan ook niet overal. Of ze wel of niet opgevoed zijn weet ik niet, voor mij luisteren ze dan genoeg, dus wacht, zit en vooral niet springen tegen mensen.
Juist dit is wat vaak het probleem is.. Een hond hoort ook met een flexi gewoon normaal mee te kunnen lopen zonder dat ze zo aan het draaien zijn en ervoor zorgen dat jij op je plaat gaat.
Ik heb mijn honden als ik wat later naar het bos ga ook aan de flexi, met een splitter heb ik er 2 aan 1 lijn en dat gaat prima. Ze lopen alleen aan de flexi omdat ik niet wil dat iemand anders last van ze kan hebben en ik op dat tijdstip nog wel eens een mountainbiker of hardloper tegen kan komen. Flexi heb ik dan ook altijd lang en ze lopen net als met een gewone lijn gewoon mee, komt er iemand langs dan gaat ie even op de rem.
De mensen die de lijn gewoon lang laten zodat de persoon die ze tegenkomen vast komt te zitten en dat zo grappig vinden ken ik ook wel, de honden die daar bij horen zijn sowieso niet echt opgevoed..