Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:50

xDenies schreef:
Dat ik met gigantisch veel pijn op de werkvloer rondloop. Dat schijnbaar niemand opvalt. Ik uit nood er maar voor koos om twee paracetamols achterover te slaan (normaal is één prima voldoende bij hoofdpijn of iets, ik ben lichter dan gemiddeld persoon dus vandaar die keus altijd - en ik kan slecht pillen slikken) ik een half uurtje even niet zo heel veel voel en daarna .. BAM. Alles is terug.

Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet |(

Ziekmelden en naar huis gaan.

Independence

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:51

Dat ik een terugval in mijn depressie heb en het enige wat ik nu wil is op vakantie naar noorwegen/zweden maar ik heb geen vrienden en ik durf niet alleen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:52

Amandavd schreef:

Vorige week ben ik daadwerkelijk ziek geweest (kotsend boven de wc) en toen kreeg ik de vraag of ik niet beter twee snipperdagen op kon nemen 'als ik er zo door heen zat'.. .. gezien de vakantieperiode en al twee collega's met ziekteverlof durf ik mij niet ziek te melden...

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:54

Oh Denise ik heb geen idee wat je kan doen maar wens je wel het beste :( Waar heb je dan last van, hoofdpijn oid?

Edit: lees nu bovenstaande reactie. Denk niet dat je je zo verantwoordelijk hoeft te voelen (ondanks dat het een goede eigenschap is) maar ziek is ziek hoor!

Ik ergerde me vandaag aan m'n werk: krijg 30 minuten de tijd om schoon te maken (en dat ook maximaal uitbetaald, geen seconde langer/meer) maar dat red je absoluut niet als je in je eentje afsluit en je krijgt ook een zooi geïrriteerde klanten over je heen die vinden dat je langer open moet zijn. Tijd voor een nieuwe bijbaan sjalalie sjalala

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:01

Ik heb letsel van een auto-ongeluk. Het linkergedeelte van mijn nek, schouder en gehele linkerarm doen de hele dag door ontzettend veel pijn. MRI-scan, botscan, fysio en dergelijke helpen allemaal niets maar er is ook niets te zien dus het is weer wat … Wil maandag contact opnemen met een osteopaat maar ik moet alle kosten eerst zelf voorschieten dus het is sinds eind januari allemaal al lekker prijzig :(
Rechtsbijstand knakker zegt ook eerst A en dan B. Heb een hoop extra zorgen aan mijn kop .. ben 25 uur vakantie kwijt door naar ziekenhuis en dergelijke te gaan en nu ineens wordt er gezegd dat dit niet persé vergoed zal worden. Ik rijd al ruim vier maanden niet meer op mijn paard omdat het gigantisch veel pijn kost en ik niet eens kracht in mijn linkerarm heb en dus ook niet voel wat ik doe - ontspanning is er dus ook al een flinke tijd niet ...

Ik til op mijn werk eigenlijk al niets .. maar zelfs een zakje voor van 300gram uit het mandje tillen is te zwaar en doet pijn. Ik weet het gewoon even niet meer :( Ik werk 40uur en hoe verder de week vordert, hoe erger het wordt. Betrap me zelf er op dat ik met mijn tanden op elkaar rondloop.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:02

xDenies schreef:
Amandavd schreef:

Vorige week ben ik daadwerkelijk ziek geweest (kotsend boven de wc) en toen kreeg ik de vraag of ik niet beter twee snipperdagen op kon nemen 'als ik er zo door heen zat'.. .. gezien de vakantieperiode en al twee collega's met ziekteverlof durf ik mij niet ziek te melden...

Meis meld je ziek en ga naar de huisarts. Ik heb via mijn huisarts een verwijzing naar een revalidatiearts gekregen en die heeft me uiteindelijk geholpen door een revalidatietraject op te starten. Op deze manier loop je alleen maar jezelf voorbij en word je niet beter.
Ik heb daar zoveel aan gehad, ik ben niet altijd pijnvrij maar ik kan wel weer gewoon werken zonder huilend onder de douche te staan van de pijn.
Dikke knuffel :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:04

xDenies schreef:
Amandavd schreef:

Even hard gezegd, maar dat is niet jouw probleem. Jouw lichaam geeft heel hard aan dat het niet meer kan en als je zo over de grenzen blijft gaan dan blijven die klachten alleen maar langer aanhouden. Wees nou lief voor jezelf ipv voor anderen.

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:14

Wij hebben nu op mijn werk ook een groot probleem als iemand zich ziek meld mede dankzij vakanties maar dat is toch echt niet het probleem van de zieke. Kijk, we verwachten wel dat je in eerste instantie komt proberen (al is het alleen maar zodat de anderen collega pauze kan krijgen) maar als t echt niet gaat of wegens medische redenen...ja...jammer maar dan is het toch echt ons probleem. Dus gewoon ziek melden. Je hebt t ten slotte geprobeerd en het gaat niet. Je hoeft geen begrip van collega’s, je moet gewoon herstellen. Je baas moet je collega’s maar helpen dan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:17

Ik kan het helaas niet allemaal op internet uitleggen over het hoe en wat .. en ik zit ook al een paar dagen te denken of ik niet gewoon een gesprek moet aangaan. Maar weet zeker dat dit nu heel verkeerd uitpakt. Volgens mij kan je niet zelf naar een bedrijfsarts? Dus eigenlijk gewoon een afspraak maken met de huisarts .. nou ik ben benieuwd of die überhaupt iets kan of wilt doen …

Wellicht de nieuwe arts wel..

Geprobeerd .. ja .. al een goed half jaar.

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:20

Volgens mij kan je wel aanvragen om naar de arbo te kunnen hoor. Zeker weten doe ik het alleen niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:21

Naar je huisarts kan altijd en gewoon heel erg duidelijk maken dat het zo niet verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:41

xDenies schreef:
Ik kan het helaas niet allemaal op internet uitleggen over het hoe en wat .. en ik zit ook al een paar dagen te denken of ik niet gewoon een gesprek moet aangaan. Maar weet zeker dat dit nu heel verkeerd uitpakt. Volgens mij kan je niet zelf naar een bedrijfsarts? Dus eigenlijk gewoon een afspraak maken met de huisarts .. nou ik ben benieuwd of die überhaupt iets kan of wilt doen …

Waar ben jij nou mee bezig?
Zorg voor jezelf.
Je sloopt je lichaam.
Kom voor jezelf op. :(:)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:57

Hangfotografen ^) Ik loop met mijn hond veel in het buitengebied, de wijk sterft van de honden en dat loopt niet relaxed met een hond die daar niet vrolijk van wordt. Sinds een aantal weken kun je er donder op zeggen dat er halverwege mijn rondje een grote groep hobbyfotografen staat om de zonsondergang bij het water vast te leggen. Er komt een hele picknick toestand mee, helemaal gezellig. En een hond. Die losloopt. En die ze niet in de gaten houden. Prima beest hoor, zo'n übervrolijke golden retriever, luistert ook wel soort van, maar tegen de tijd dat de baasjes wat doorhebben is hij al bij ons. Ik wil rotweer ofzo, ga weg allemaal :evaw:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:33

xDenies schreef:
Dat ik met gigantisch veel pijn op de werkvloer rondloop. Dat schijnbaar niemand opvalt. Ik uit nood er maar voor koos om twee paracetamols achterover te slaan (normaal is één prima voldoende bij hoofdpijn of iets, ik ben lichter dan gemiddeld persoon dus vandaar die keus altijd - en ik kan slecht pillen slikken) ik een half uurtje even niet zo heel veel voel en daarna .. BAM. Alles is terug.

Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet |(
Rechtsbijstand werkt ook niet mee en is schijnbaar volgens sommige collega's ook helemaal niet om mij te helpen .. het kost me allemaal klauwen met geld en het lost niets op. Ben er klaar mee. |( Ik wil weer wat leuks kunnen doen!

Ziekmelden en naar de huisarts gaan.

Let op werkgever mag niet vragen wat de reden is van ziekmelding.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:36

xDenies schreef:

Wij hebben wel eens contact gehad via de PB hierover. Ik vind het zoo rot dat het niet oké met je gaat, pas alsjeblieft op jezelf en meld je ziek wanneer het echt niet gaat. Je kan hier zoveel last van hebben en houden als je niet op jezelf let.
Wil je veel sterkte wensen en je mag altijd een PB sturen als je er behoefte aan hebt. :(:)

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:56

Aan het feit dat ik nu al 7 kleuren nutella schijt door de zenuwen van een wedstrijd die pas over 2 maand is :Y)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:07

Stress eten, hoera.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:17

Ik moet morgen in de ochtend opstarten op de bakkerij afdeling. Terwijl ik nog nooit in de ochtend daar gewerkt heb, dat weet mijn baas maar omdat iedereen of ontslagen is of op vakantie is ben ik de enige medewerker die kan werken. Maar normaal sta je zondag altijd met zijn tweeën en ik nu alleen terwijl ik daar dus nog nooit eerder op deze manier heb gewerkt. Dit gaat echt een drama worden

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:57

xDenies schreef:
Ik til op mijn werk eigenlijk al niets .. maar zelfs een zakje voor van 300gram uit het mandje tillen is te zwaar en doet pijn. Ik weet het gewoon even niet meer :( Ik werk 40uur en hoe verder de week vordert, hoe erger het wordt. Betrap me zelf er op dat ik met mijn tanden op elkaar rondloop.

Ik lees het al een tijdje mee, maar ik heb echt 1 advies. Meld je ziek, liever gisteren dan vandaag. Laat ze maar boos worden, dat mag. Maar ik vrees heel erg voor jouw gezondheid nu en in de toekomst. Je gaat al een half jaar dwars door al je lichamelijke grenzen heen. Ik hoop heel erg dat je daar niks aan overhoudt. Kan een flinke aanslag zijn. Makkelijk is het niet, snap ik heus. Maar soms mag je even egoïstisch zijn :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 01:46

Je werkgever is sowieso tijdelijk. Je lijf heb je nodig tot het eind.

Wees er zuinig op, je hebt er maar een.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 03:47

Dat ik niet kan slapen en me afvraag of alles wel goed komt.. ;(

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 03:48

Mandyy schreef:
Dat ik niet kan slapen en me afvraag of alles wel goed komt.. ;(

:(:)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 03:54

Dat ik niet kan slapen omdat ik tegen beter weten in toch op m'n buik ben gaan liggen op de bank & nu m'n hele lijf zeer doet..... & Ik vertelde gisteren nog doodleuk dat ik in 2 houdingen kan liggen op die bank en op je buik is er niet één van

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 04:16

België/Europa waar homofobie en seksisme zogezegd niet bestaat maar waar toch één van mijn vrienden vanavond in haar gezicht gespuugd is. Maar goed, zal totaal niet met onze seksualiteit te maken gehad hebben nadat ze vrij letterlijk vroegen of we van pride kwamen.

Om dan vervolgens (opnieuw!) als een stuk stront behandelt te worden door het personaal in de club. Per persoon 15 euro, nog niet eens binnen kunnen geraken omdat lockers blijkbaar verplicht zijn en wij geen kleingeld hadden. Na wat denigrerende opmerkingen zijn we het zelf maar afgebolt.

Om dan buiten nog de O zo beleefde vraag te krijgen van twee dudes; “Mag ik u n*uken”. (Oh man, ik heb maar wijs mijn mond gehouden met de vraag of ik op zijn gezicht mocht kloppen.)

Echt, geweldige wereld waar we in leven toch. :j

Nee echt, slechtste ‘pride’ in mijn leven. Shout out to Antwerpen by the way, ik raad het iedereen af. :’)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:03

Dat de hond bij de hele nacht heeft wakker gehouden en ik vanavond weer de nacht in moet :(