Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:00

Voor wanneer staat je afspraak?

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:01

Morgenvroeg

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:05

Dan zou ik er voor de zekerheid even achterna bellen ja. :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:13

Kan je post naar een adres sturen zonder dat je de naam van degene hebt?

Wel de rest van gegevens zoals straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:20

Ja hoor. Je kan gewoon Pietje Puk opschrijven oid. Wordt bezorgd op adres, niet op naam. PostNL kan niet in de GBA en je mag ook gewoon post ontvangen op een tijdelijk adres waar je niet ingeschreven staat.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:27

Emmaa_ schreef:
Ja hoor. Je kan gewoon Pietje Puk opschrijven oid. Wordt bezorgd op adres, niet op naam. PostNL kan niet in de GBA en je mag ook gewoon post ontvangen op een tijdelijk adres waar je niet ingeschreven staat.

Ik twijfelde want ik weet van mijn werk als we post hadden zonder naam dat postnl nog weleens moeilijk deden. Maar dank voor je antwoord

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:29

Valerie93 schreef:
Kan je post naar een adres sturen zonder dat je de naam van degene hebt?

Wel de rest van gegevens zoals straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats

Wat ik me nu af vraag, wat voor iets gaat t over? Meestal heb je de naam als 1e toch? In wat voor situatie heb je wel volledig adres maar geen naam... >;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:47

Marktplaats advertentie of weet ik het.
Heb zelf ook meegemaakt enkel de gebruikersnaam te hebben. Tja en als ze zelf niet hun naam vermelden.

Ik lig er niet wakker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 00:15

Whale schreef:
MPR4 schreef:
Ik heb getelefoneerd met de informatielijn van het RIVM over een bepaalde maatregel. De vraag was of ik met z'n tweeën in een auto kon zitten, terwijl we niet van hetzelfde gezin waren.
Antwoord: ja, indien geen klachten.

Toen vroeg ik of het met drie personen mocht of niet. Ze vroeg of diegene bij 1 van onze gezinnen hoorde en ik vertelde dat ze bij de ander thuis woonde. Tot mijn verbazing zei ze dat dan ook met z'n drieën in een auto was toegestaan.

Maar dit klopt toch helemaal niet? Ik ben nu bang voor een boete, maar mevrouw zegt dat het wel klopt terwijl ik overal hoor dat het niet klopt. Dus ik snap het niet meer.

En ja, de reis is een noodzaak. :)

Dat is wel heel raar, sinds samenscholing van 3 of meer personen verboden is, dus dat lijkt mij in de auto ook >;) Moet je wel een hele grote auto hebben om je aan die 1,5 meter te houden.

Vond het ook heel raar. Hebben het risico maar genomen en hebben geen problemen gekregen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:55

Janine1990 schreef:
Vergeet niet dat die mensen met 31 puzzels straks geen druk op de ggz leggen.

Mij zou je kunnen opnemen na 31 puzzels -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:36

Mijn staafmixer heeft donkerbruine afscheiding. Als je in de lucht mixt komt dat langs het mesje naar beneden glijden. Het is zo goor. En het stinkt. En ik krijg hem niet schoon. Is dat een algemeen probleem bij staafmixers?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:06

Sheran schreef:
Mijn staafmixer heeft donkerbruine afscheiding. Als je in de lucht mixt komt dat langs het mesje naar beneden glijden. Het is zo goor. En het stinkt. En ik krijg hem niet schoon. Is dat een algemeen probleem bij staafmixers?

Ik heb de mijne al 15 jaar en heb er geen last van.
Ik denk dat die van jou aan het roesten is vanbinnen?
Tijd voor een nieuwe dan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:02

Ja! Zonde, het was een hele dure.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:34

Jep dat is roest. En als je hem gebruikt in bijvoorbeeld ongebakken taarten kun je er zelfs van aan de diArree raken.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:19

Had mijn oude ook, ik deed een stukje keukenpapier met een ijzerdraadje (van bij de vuilniszakken) er tussen, dan kan ie nog prima draaien, maar komt die drap niet in je eten.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:22

Ik heb van die bloembakken in de voortuin, iemand een idee welke bloemen/planten leuk zijn ? Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:07

Hortensia of lavendel

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:18

Is er iemand die dit kan vertalen? :\
Afbeelding
Wil weten wat ie zegt :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:08

jumpyhorse schreef:
Is er iemand die dit kan vertalen? :
[ [url=m/Eu0TCR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wil weten wat ie zegt :')

Even kopiëren en in Google translate? Denk dat het Russisch is

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 05:28

Russisch idd. De eerste twee woorden betekenen interessant profiel, denk ik. Spreek geen Russisch, maar kan wel het schrift lezen. De rest weet ik niet.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:48

'Ik zal blij zijn om een interessant profiel te zien in CBOEM @horse_on_line', aldus Google lens.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:33

Waarom kan ik in mijn dromen nooit iemand slaan? Het lijkt dan alsof alleen ik in slowmotion ga waardoor ik elke keer ingemaakt wordt.

Waarom reageert je lichaam sneller op een geluid waarvan je schrikt, dan dat je het daadwerkelijk hoort?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:50

Omdat de reactie niet via het stukje bewust brein gaat simpel uitgelegd dacht ik. Dat zou te veel tijd kosten.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:43

deksel schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik zou 17 maart een afspraak hebben met de reumatoloog. Op 16 maart werd ik door een privé nummer gebeld door een verpleegster die zei dat mijn afspraak niet doorging en dat ik dus gebeld zou worden door de arts.

Ik vertelde haar dat dit dan niet nodig was omdat het doel van de afspraak een lichamelijk onderzoek was. Dus of het de bedoeling was om dat gesprek te gebruiken om een afspraak in te plannen.

Ik word 17 maart dus gebeld door de arts . Gesprek duurt vijf minuten, om te vertellen dat zij mij toch niet wil behandelen en dat ik op een andere wachtlijst moet voor een ander ziekenhuis.

Geldt dit dan als een afspraak? Ben ik dadelijk door deze 5 minuten al mijn eigen risico kwijt? Ik kon niet afzeggen want zowel de verpleegsters als artsen belde op een privé nummer.. (ze waren op het gewone nummer niet bereikbaar). Ik zou dit namelijk echt belachelijk vinden..

Ik zou je zorgverzekering hier over bellen. Dan heb je meteen een antwoord. Zou inderdaad wel vervelend zijn!

Ik heb intussen de zorgverzekeraar gebeld! Helaas wist die ook niet meer erover, dat zal afwachten worden.

Dus nu vraag ik mij vooral af: omdat dit mij verteld werd minder dan 24 uur vóór de afspraak en ik daardoor niet kostenloos kon afzeggen, en ik heel duidelijk aan de assistente heb aangegeven dat ik die bel afspraak *alleen* wilde gebruiken om de afspraak te verzetten, zou dat reden zijn om als ik toch een rekening krijg om daar tegen in te gaan ofzo :') ?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:17

poes schreef:
Omdat de reactie niet via het stukje bewust brein gaat simpel uitgelegd dacht ik. Dat zou te veel tijd kosten.

Ja klopt. Je hebt reflexen (waarvan schrikken er een is) en die gaan via het korte circuit. Heel simpel uitgelegd: oren - ruggemerg - spieren (verstijving, adem inhouden). Oftwel: fight/flight/freeze.

En het bewust worden van een geluid duurt langer. Dit gaat via het lange circuit: oren - allerlei zenuwbanen naar de hersenen. En in de hersenen moet het ook verwerkt worden: wat hoor ik precies en wat moet ik doen. Dat zijn wat meer laatjes die open getrokken moeten worden. Je bewuste reactietijd met autorijden is niet voor niets 1 a 2 seconden.