Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:04

Wij hebben hier een natuurplas in de buurt met veel bomen, daar gaan we dan onder zitten.
Zwembad hebben we ook maar daar moet ie verplicht armbandjes om :roll: en die krijg ik m echt niet aangetrokken en aan gelaten. En zelf ook geen voorkeur voor bandjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:06

Een zwart UV-pak vind ik trouwens wel frappant dat ze dat verzinnen, je zou toch verwachten dat dat warmer wordt dan een andere kleur? :)

Hier gewoon anti-slip sokken en voor de rest geen gedoe met schoentjes, eerst de voetjes zelf maar eens laten de grond laten voelen als ze beginnen :j

Ik bestel alle schoenen online want in de winkels hier in de buurt zie ik zelden iets dat geschikt is. Dus dat heb ik opgegeven. Bij https://www.happylittlesoles.co.uk/ hielpen ze ons goed toen diverse schoentjes en laarsjes niet goed bleken te passen :)

Trouwens nog bedankt voor de tip van WoodenCaterpilar speelgoed...die boompjes!! :+:
En die regenboog ook! Ik heb ze besteld...maar zullen moeten wachten tot december want net jarig geweest :=

Afbeelding

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:06

Hij liep op de Docs zoveel beter dan de Falcotto's. Hij kon rennen en slofte niet meer. Ik vind Hatshoe wat dat betreft ook echt een waardeloze winkel.

Keet

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:13

Ach voor het opmeten en advies qua voetvorm vind ik het prima.
Ga ook wel eens naar Van Keeken in Alphen ad Rijn.
Is weinig keuze in NH wat betreft goede kinderschoenenwinkels

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:25

Wol is toch niet uv werend? En ook niet fijn als je gaat zweten..

Ik vind die UV pakjes geweldig <3 vorig jaar hadden we er een van Beach&Bandits en een van Snapper Rock. Die eerste was wel een stuk dunner, maar daarmee ook minder duurzaam voor mijn gevoel. Snapper rock komt uit New Zealand, daar hebben ze wel ervaring met kinderen en zon!
Beiden hebben een rits tussen de benen, dus heel makkelijk met naar de wc gaan.

Hier zijn we begonnen met zoveel mogelijk blote voetjes, anti slip sokjes en anti slip leren slofjes. Toen hij echt buiten ging lopen kreeg hij eerst een shoesme setje en later Falcotto’s.
Nu heeft hij Romagnoli’s en staan de Bisgaards te wachten tot hij ze past.

Voor de zomer kan ik trouwens toch echt wel de Teva’tjes aanraden hoor, zo heerlijk soepel! Misschien niet de mooiste, maar ze lopen er zo makkelijk op weg en dragen ze vaak ook graag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:35

Pure wol dragen in de zomer vind ik ook niks, hoewel er toch ouders zijn die er bij zweren en hele dunne "zomerwol" het liefst gebruiken in de zomer. Ik vind het te warm: de KWZ echter niet omdat het zo luchtig is.

Uiteraard is het niet speciaal UV-werend maar de hele dag door in lange mouwen UV kleding lopen vind ik persoonlijk een beetje erop en erover := De luchtige KWZ longsleeves vind ik dan wel weer prima, een laagje over de armen biedt toch meer bescherming dan geen laagje over de armen :)

Teva's vind ik echt totaal niet soepel? Heb ze hier liggen in maatjes 19 en 22,5 ofzo maar nooit gedragen omdat het echt dikke, stugge planken zijn vergeleken met echt soepele sandaaltjes. Heb vorig jaar wel goede verhalen gehoord over 1 Teva model...Hurricane 3 ofzo, als ik het goed onthouden heb? Die zouden wel aanzienlijk soepeler zijn. Maar ook niet allemaal geloof ik, staat me bij dat het per kleur verschilde :P

Maarja als je kijkt hoeveel kindjes er nog rondlopen op de keiharde kurken sandalen ofzo... dat schijnt mensen toch ook goed te bevallen en dan zijn doorsnee Teva's daarbij vergeleken best soepel. Het is maar net wat je wilt, ik wil echt schoeisel dat zo soepel is dat je het op kan rollen :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 11:45

Hier Een beach and bandits met lange mouwen en nog wat UV spul uit Australië. Mijn schoonmoeder is Australische en ze waren daar onlangs heen en heeft wat meegenomen.
Heb van Mini Rodini een UV broekje. En die hebben nu ook UV pakken. Op het felle dagen loopt mijn bleekscheet in dr lange mouwen pak met mini rodini broek.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:46

Na een paar keer dragen kon ik ze net zo oprollen als zn Bergsteins :j Even indragen is wel nodig, maar dat is volgens mij met alles zo.

B had korte mouwen en korte pijpjes:
Afbeelding

Ik vond het een heel fijn idee, in Spanje op het strand. Voor de rest blijf je goed smeren, maar scheelt toch al de helft aan smeeroppervlak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:08

Welke heb jij dan Britt? Want dan wordt het weer interessant die Teva's :) Maar wel open tenen zeker?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:08

We gaan op vakantie en mijn kind geeft licht ook overdag

Paar minuutjes in de zon en rood nu kan ik haar niet in de schaduw houden echt niet
Ze kan gerust 2-3 uur zwemmen en 2 uur met zand spelen in de zon

Ik zag badpak met lange mouwen maar lijkt me drama met uit doen voor de wc
Kind plast niet in water en dat houden we zo

Smeren moet ik bij haar al elk 45 min en dan maakt biologisch of troep me niks uit kind mag niet verbranden
Zonnebrand van Zwitsal factor 50 werkt niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:10

Dan doe je toch gewoon een lange mouw UV shirtje met los broekje :)

Ik weet trouwens niet of ze onder bepaalde omstandigheden ook daar doorheen kunnen verbranden want daarvoor heb ik er te weinig ervaring mee en me er te weinig in verdiept. Misschien even goed uitzoeken voor de zekerheid :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:14

Ja maar ik zie gee leuke met lange mouwen

litilaura

Hier een wolzijde shirtje in het zwembad en op het strand

En pmarena wat een prachtig speelgoed.

Britt

Goede UV kleding is SPF 50+. Qua smeren vind ik de spray van Lovea fijn! Laat ook een wit waasje achter, kun je zien wat je wel of niet gehad hebt.

Ik heb gewone Teva’s :=
Afbeelding
(Wat een kleine spekvoetjes had hij vorig jaar nog <3 )

Hebben ze bij UV-fashions.nl niks leuks Tita?
Laatst bijgewerkt door Britt op 02-04-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:15

Wij smeren ondanks de uv kleding sowieso nog een aantal keer per dag :) just to be sure

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:15

Wij hebben afwisselend lovea en naïf licht eraan wat er in de aanbieding is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:16

Wij smeren met Naïf.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:18

Ik smeer in dit weer als we de hele dag buiten zijn al. Maar goed ook want ik was zelf verbrand :+

Hier ook een paar uv-shirtjes..
Maar ja.. zodra hij nat is moet ie uit. Heeft weinig zin dus.

Wij wonen zijn beetje in de tuin in de zomer dus het leek ons fijn. Kind denkt daar duidelijk anders over.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:43

Toen ik ‘vroegah’ op zwemles zat, moest ik ook eens plassen. Kwam laat terug in de les. Vroeg de badjuf waarom het zo lang duurde.. ja dat badpak wou voor geen meter meer natuurlijk. Oh zegt ze, maar je kunt ook gewoon je badpak vastpakken ‘in het kruis’ en dat opzij trekken. :)* plassen ging daarna super snel, dat stomme badpak hoefde nooit meer helemaal naar beneden :P

Ik ben op zoek naar gehoorbescherming voor de kleine (bijna 2), straks voor op de trekker en de grasmaaier en zo. Wie heeft daar ervaring mee?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:47

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:15

lisanne87 schreef:
Ik ben op zoek naar gehoorbescherming voor de kleine (bijna 2), straks voor op de trekker en de grasmaaier en zo. Wie heeft daar ervaring mee?

Wij hebben deze. Heeft ie altijd op als de bladblazer, grasmaaier of wat voor lawaai-ding ook aan staat :P.

https://oordopjes-kopen.nl/gehoorbesche ... gI9APD_BwE

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:53

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:54

Wij hebben ook zo’n soort. Voornamelijk voor oud&nieuw. Carbid en vuurwerk, kind is als de dood voor die herrie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:56

pmarena schreef:
Een zwart UV-pak vind ik trouwens wel frappant dat ze dat verzinnen, je zou toch verwachten dat dat warmer wordt dan een andere kleur? :)

Hier gewoon anti-slip sokken en voor de rest geen gedoe met schoentjes, eerst de voetjes zelf maar eens laten de grond laten voelen als ze beginnen :j

Ik bestel alle schoenen online want in de winkels hier in de buurt zie ik zelden iets dat geschikt is. Dus dat heb ik opgegeven. Bij https://www.happylittlesoles.co.uk/ hielpen ze ons goed toen diverse schoentjes en laarsjes niet goed bleken te passen :)

Trouwens nog bedankt voor de tip van WoodenCaterpilar speelgoed...die boompjes!! :+:
En die regenboog ook! Ik heb ze besteld...maar zullen moeten wachten tot december want net jarig geweest :=

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het is zo mooi, ik vind het nog gaver dan grimms en het holtztiger boom heel snel gewisseld voor het berkenboompje. Feeënhuisje staat nog op mn verlanglijstje en ik spotte nog een kasteel met prinsen en prinsessen.

Zonnecreme vind ik horror. Het plakt, maakt vlekken, de meeste ben ik allergisch voor en ik vergeet het steeds

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:04

Gave outfit MiR, en die platenspeler <3

Schoentjes ga ik binnenkort kopen, ze loopt sinds eind februari en sinds een paar dagen gaat ze buiten ook lopen in plaats van zitten en brullen tot je opgetild wordt :')
Nu krijgt ze buiten sloffensokken aan, sok met rubberen voet er aan. Binnen lekker blootsvoets of op sokken.

Bij de oudste ben ik meteen naar de schoenenwinkel gegaan toen hij een paar passen kon zetten. Maar eenmaal in de winkel met schoenen aan bevroor hij helemaal en zette geen pas met schoenen aan. Dame in de winkel raadde ons inderdaad aan om een paar welen later maar terug te komen.