PandorJ schreef:Nu op NPO2, (Nieuwsuur) vrouwen die in 'geboortestaking' gaan...
Hmmmm heb zwart beeld
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoosG schreef:Heeft iemand toevallig al het boek van Liesbeth Smit 'echte vrouwen' gelezen? Over kindvrij zijn.
xApple schreef:RoosG schreef:Heeft iemand toevallig al het boek van Liesbeth Smit 'echte vrouwen' gelezen? Over kindvrij zijn.
Hij staat op mijn lijstje ! Ga er binnekort aan beginnen.
Geen kinderen voor het klimaat is hier wel een positieve bijkomstigheid maar niet de hoofdreden.
Denk eerlijk gezegd ook niet dat dat kan. Als je echt een kinderwens hebt dan zet je die toch wel door. Denk dat die mensen in de 1e plaats ook gewoon liever een kinderloos leven wilden en dit een topargument is waar je ook nog wat media aandacht mee kan krijgen.
Hilli schreef:Staking suggereert voor mijn gevoel een tijdelijke onderbreking, dus ik snap het niet helemaal... de hoogleraar die iets zegt over geboorteangst zit er voor mijn situatie in het geval naast. Het is geen angst, maar totale onwil. Nergens bang voor, ik wil het gewoon niet.
Prairy schreef:Toen ik nog niet gesteriliseerd was, wist ik uiteraard al dat ik geen kinderen wilde.
Toch had ik elke maand een soort duiveltje op mijn schouder zitten die in een bepaalde periode (uiteraard de meest vruchtbare) toch echt heel hard in mijn oor aan het blèren was 'HIERRRR MET DAT ZAAD, HEBBEN HEBBEN HEBBEN'
Dat was toch echt iets biologisch hoor... Maar wel verdomd lastig
Jildau schreef:Bij RTL Boulevard zei iemand dat bijvoorbeeld de anticonceptiepil nog maar sinds de jaren 60 bestaat. Eigenlijk helemaal nog niet zo lang. En dat het dus van deze tijd is dat je een keuze hebt in het wel of niet willen krijgen van kinderen. Dus dat het daarom nog niet zo in ieder z'n systeem zit dat het een keuze is. We zijn nog wat ouderwets daarin. Zit misschien ook wel wat in..