[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:21

PandorJ schreef:
Nu op NPO2, (Nieuwsuur) vrouwen die in 'geboortestaking' gaan...

Hmmmm heb zwart beeld

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:21

Daphara schreef:
PandorJ schreef:
Nu op NPO2, (Nieuwsuur) vrouwen die in 'geboortestaking' gaan...

Hmmmm heb zwart beeld

Haha ik zojuist ook.. Vreemd!

fleurtjeuh

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:33

Geboortestaking?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 01:25

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 07:12

Ik heb wel meer redenen dan dat.
Tuurlijk speelt het ook een rol maar niet de grootste.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:50

sanso schreef:
Ik heb wel meer redenen dan dat.
Tuurlijk speelt het ook een rol maar niet de grootste.

Klopt... dit is denk ik voor mij persoonlijk zelfs de minst belangrijke reden :')
Dat ik een hekel heb aan kinderen, en dat mijn genen bagger zijn staan met stip op 1 en 2 :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:57

Jammer dat het over klimaat gaat. Ik hoor liever verhalen van vrouwen die ze niet willen omdat ze een hekel aan kinderen hebben. :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:17

Ik wil wel een artikel schrijven hoor. Reden nummero uno voor geen kinderen; ik vindt ze erg vervelend en luidruchtig.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:20

Staking suggereert voor mijn gevoel een tijdelijke onderbreking, dus ik snap het niet helemaal... de hoogleraar die iets zegt over geboorteangst zit er voor mijn situatie in het geval naast. Het is geen angst, maar totale onwil. Nergens bang voor, ik wil het gewoon niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:30

Het feit dat sommige mensen gewoon geen kinderen willen zonder allerlei hoogdravende redenen is nog steeds een soort publiek geheim.

En inderdaad, die geboorteangst. Ik ben ook echt niet bang voor bevallen, maar waarom zou ik er aan beginnen? :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:38

Heeft iemand toevallig al het boek van Liesbeth Smit 'echte vrouwen' gelezen? Over kindvrij zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:15

Bij mn ouders lag er zo´n krantje open, over iemand die geen kinderen wou en spijt had.
Maar achteraf bleek het dan weer zo iemand die had geleerd om er toch blij mee te zijn.
Ja fijn voor de mensen in kwestie hoor, maar het is typisch zo´n verhaal dat je zo vaak krijgt ´je denkt alleen maar dat je ze niet wilt, maar als je ze eenmaal hebt ben je er gewoon blij mee. Je moet je er even overheen zetten´

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:22

RoosG schreef:
Heeft iemand toevallig al het boek van Liesbeth Smit 'echte vrouwen' gelezen? Over kindvrij zijn.

Hij staat op mijn lijstje ! Ga er binnekort aan beginnen.

Geen kinderen voor het klimaat is hier wel een positieve bijkomstigheid maar niet de hoofdreden.

Denk eerlijk gezegd ook niet dat dat kan. Als je echt een kinderwens hebt dan zet je die toch wel door. Denk dat die mensen in de 1e plaats ook gewoon liever een kinderloos leven wilden en dit een topargument is waar je ook nog wat media aandacht mee kan krijgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:32

xApple schreef:
RoosG schreef:

Hij staat op mijn lijstje ! Ga er binnekort aan beginnen.

Geen kinderen voor het klimaat is hier wel een positieve bijkomstigheid maar niet de hoofdreden.

Denk eerlijk gezegd ook niet dat dat kan. Als je echt een kinderwens hebt dan zet je die toch wel door. Denk dat die mensen in de 1e plaats ook gewoon liever een kinderloos leven wilden en dit een topargument is waar je ook nog wat media aandacht mee kan krijgen.

Ik denk dat de gewone vrouw die er gewoon geen zin in heeft ook niet interessant is voor de nos. Dat soort interviews komt in de Vrouw of met een beetje mazzel in de Opzij.

Maar ik denk wel dat er vrouwen zijn die geen kinderen willen omdat ze de maatschappij niet fijn vinden. Ik begrijp alleen niet waarom dat een ding is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:20

Hilli schreef:
Staking suggereert voor mijn gevoel een tijdelijke onderbreking, dus ik snap het niet helemaal... de hoogleraar die iets zegt over geboorteangst zit er voor mijn situatie in het geval naast. Het is geen angst, maar totale onwil. Nergens bang voor, ik wil het gewoon niet.

Nou ja het is wel een hele specifieke groep natuurlijk .
En ik ben er zelf nog steeds van overtuig dat die oer-kinderwens vooral aangepraat is :o Bij het grootste deel van de mensen toch.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:46

Is toch ook zo? Net als heel veel andere dingen overigens.
Het is de norm, de standaard. Waar iedereen aan moet voldoen. Zo zijn mensen geprogrammeerd. Lastig en dapper om daarvan af te wijken. Niet alleen met kinderen. Maar met heel veel andere dingen.

Het zijn onpopulaire meningen. Zo noem ik het altijd maar. En ik zit er vol mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:54

Er is uiteraard ook nog de biologische factor die in veel gevallen je probeert bij te brengen dat je moet zorgen voor behoud van soort (niet iedereen uiteraard, maar als je pech hebt wordt je een hormonen bom).
Echter is dat waar wij als mens in staat zijn om te rationaliseren of die biologische klok wel nut heeft, iets wat andere beestjes niet kunnen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:01

Toen ik nog niet gesteriliseerd was, wist ik uiteraard al dat ik geen kinderen wilde.
Toch had ik elke maand een soort duiveltje op mijn schouder zitten die in een bepaalde periode (uiteraard de meest vruchtbare) toch echt heel hard in mijn oor aan het blèren was 'HIERRRR MET DAT ZAAD, HEBBEN HEBBEN HEBBEN'

Dat was toch echt iets biologisch hoor... Maar wel verdomd lastig :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:05

Prairy schreef:
Toen ik nog niet gesteriliseerd was, wist ik uiteraard al dat ik geen kinderen wilde.
Toch had ik elke maand een soort duiveltje op mijn schouder zitten die in een bepaalde periode (uiteraard de meest vruchtbare) toch echt heel hard in mijn oor aan het blèren was 'HIERRRR MET DAT ZAAD, HEBBEN HEBBEN HEBBEN'

Dat was toch echt iets biologisch hoor... Maar wel verdomd lastig :+

Mijn god :')
Ik wil ook laten knippen! Verdorie zeg.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:07

Bij RTL Boulevard zei iemand dat bijvoorbeeld de anticonceptiepil nog maar sinds de jaren 60 bestaat. Eigenlijk helemaal nog niet zo lang. En dat het dus van deze tijd is dat je een keuze hebt in het wel of niet willen krijgen van kinderen. Dus dat het daarom nog niet zo in ieder z'n systeem zit dat het een keuze is. We zijn nog wat ouderwets daarin. Zit misschien ook wel wat in..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:08

Gelukkig nooit last van gehad. Van enige aandrang of twijfel.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:10

Ik wissel wel eens van gedachte hoor.. Dan ga ik van: ammenooit niet naar nou, in elk geval niet NU.
Positiever dan dat is het nooit geweest :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:11

Ik wissel nooit. Nooit gedaan ook niet, vroeger had ik ook nooit iets met van die baby poppen zeggen mijn ouders.
Maar desalniettemin respecteer ik ieder zijn keus.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:19

Ik ken ook iemand die rationeel gezien helemaal voor 'geen kinderen' is, maar zij heeft dus wel zo'n rammelend apparaat heeft waardoor ze dus toch (ondanks alle nadelen waar ze zich ook van bewust is) heel graag wel een kindje wil.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:38

Jildau schreef:
Bij RTL Boulevard zei iemand dat bijvoorbeeld de anticonceptiepil nog maar sinds de jaren 60 bestaat. Eigenlijk helemaal nog niet zo lang. En dat het dus van deze tijd is dat je een keuze hebt in het wel of niet willen krijgen van kinderen. Dus dat het daarom nog niet zo in ieder z'n systeem zit dat het een keuze is. We zijn nog wat ouderwets daarin. Zit misschien ook wel wat in..

Ach ja. En het feit dat 'geen kinderen krijgen' genetisch gezien nogal moeilijk door te geven is aan een volgende generatie...