Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Aaaaah zo irritant! Ik ben echt vaak genoeg op CS zonder dat ik met de trein moet. Er staat om die reden ook echt geen 20 euro op mijn buskaart en dat wil ik liever ook niet...
(Ik zal vast een mailtje klaarzetten om te sturen zodra ik voor een dicht poortje sta.)
PeerAppel schreef:Je kunt op zo'n apparaat tijdelijke toegang erop zetten. Als je bijvoorbeeld iemand uit wil zwaaien of iets wil kopen in de winkels achter de poortjes.
Citaat:
fohadie schreef:Maar je kan todh inchecken, iets in de winkel halen, en uitchecken (inchecken ongedaan maken) zonder dat het je geld kost? Ik snap het probleem niet zo.
oomens schreef:Er zijn ook mensen die principieel iets tegen een verplicht minimumbedrag op hun chipkaart hebben. Die kunnen nu kiezen tussen die principes opzij zetten en het station gebruiken, of dat niet doen en de buitenpassage gebruiken (en een zielige klaagbrief schrijven naar de NS).
oomens schreef:fohadie schreef:Maar je kan todh inchecken, iets in de winkel halen, en uitchecken (inchecken ongedaan maken) zonder dat het je geld kost? Ik snap het probleem niet zo.
Er zijn ook mensen die principieel iets tegen een verplicht minimumbedrag op hun chipkaart hebben. Die kunnen nu kiezen tussen die principes opzij zetten en het station gebruiken, of dat niet doen en de buitenpassage gebruiken (en een zielige klaagbrief schrijven naar de NS).
fohadie schreef:Maar die eerste personen, gaan die dan nooit met het ov? Want dan moet je toch ook geld op je kaart hebben staan? Tenzij je een studentenkaart hebt natuurlijk.
Jans schreef:Ik ga eigenlijk nooit met het OV, voor de trein koop ik een los kaartje. Ik reis veel te weinig met het OV om elke keer minimaal 20 euro er op te moeten hebben staan.. dat geld staat daar dan niks te doen, en je moet nog onwijs veel moeite doen om het terug te krijgen van Trans Link ook..
corine1981 schreef:enamorada schreef:
Echt kansloos. Ze hadden dit heel anders in moeten richten. De winkeliers zullen dit goed gaan merken vrees ik...nu is dat nog van NS maar die moet dat soort nevenactiviteiten afstoten. Denk dat er op zich nog wel klandizie zat is, maar toch.
oomens schreef:fohadie schreef:Maar je kan todh inchecken, iets in de winkel halen, en uitchecken (inchecken ongedaan maken) zonder dat het je geld kost? Ik snap het probleem niet zo.
Er zijn ook mensen die principieel iets tegen een verplicht minimumbedrag op hun chipkaart hebben. Die kunnen nu kiezen tussen die principes opzij zetten en het station gebruiken, of dat niet doen en de buitenpassage gebruiken (en een zielige klaagbrief schrijven naar de NS).
fohadie schreef:Edit: ja, Shadow, want de gemeente heeft er echt wat over te zeggen...
Shadow0 schreef:fohadie schreef:Edit: ja, Shadow, want de gemeente heeft er echt wat over te zeggen...
De gemeente wordt hierbij betrokken, dat geeft de NS zelf ook aan.
Daarnaast vind ik dat de gemeente Utrecht behoorlijk open staat voor suggesties van bewoners en echt moeite doet om overlast en problemen te voorkomen. En als zij horen dat er veel mensen inderdaad last van hebben, kunnen ze namens de bewoners overleggen met de NS en denk ik dat ze daar echt wel iets in willen proberen.
Inoterry: geen poortjes, of ze in elk geval niet allemaal afsluiten? Is het nu zo'n probleem dat er nog enkele poortjes open zijn?