Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 06:42

S' ochtends had ik ook sloterdijk --> centraal ja :D maar toen was het niet zo druk. En wat lijkt me dat lastig, zo'n evenwichtsprobleem...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:25

DeEenhoorn schreef:
S' ochtends had ik ook sloterdijk --> centraal ja :D maar toen was het niet zo druk. En wat lijkt me dat lastig, zo'n evenwichtsprobleem...

Best wel. Haha. Maar toen ik er was vielen er net 2 treinen uit, dus had hetzelfde probleem als jou.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:29

Mij staat denk ik ook wat drukte te wachten, superkort treintje (4 delen) die maar tot Den Haag HS gaat, dus dan moet iedereen uit 2 treinen dadelijk in de volgende naar Rotterdam :') kijk er enorm naar uit :):) /sarcasme uit

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:34

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:14

enamorada schreef:
Misschien voor sommigen goed om te weten:
https://nos.nl/artikel/2199775-poortjes ... dicht.html

Echt kansloos. Ze hadden dit heel anders in moeten richten. De winkeliers zullen dit goed gaan merken vrees ik...nu is dat nog van NS maar die moet dat soort nevenactiviteiten afstoten. Denk dat er op zich nog wel klandizie zat is, maar toch.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:24

Aaaaah zo irritant! Ik ben echt vaak genoeg op CS zonder dat ik met de trein moet. Er staat om die reden ook echt geen 20 euro op mijn buskaart en dat wil ik liever ook niet...
(Ik zal vast een mailtje klaarzetten om te sturen zodra ik voor een dicht poortje sta.)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:25

Shadow0 schreef:
Aaaaah zo irritant! Ik ben echt vaak genoeg op CS zonder dat ik met de trein moet. Er staat om die reden ook echt geen 20 euro op mijn buskaart en dat wil ik liever ook niet...
(Ik zal vast een mailtje klaarzetten om te sturen zodra ik voor een dicht poortje sta.)

Dat gaan ze ook afschaffen dacht ik :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:29

Incheck geld gaat eraf ja bij NS :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:30

Je kunt op zo'n apparaat tijdelijke toegang erop zetten. Als je bijvoorbeeld iemand uit wil zwaaien of iets wil kopen in de winkels achter de poortjes.

"Personen met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart."
https://www.ns.nl/over-ns/dossier/ov-ch ... ation.html

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:55

Dat is toch maar gedoe...
Ik vind het zo klantonvriendelijk. Had lekker de poortjes voor de toegang van het perron gezet ofzo. Of een plein rondom de ingangen. Had vast een ontwerp voor gemaakt kunnen worden maar dit vind ik dus echt stom.

Voor mij maakt het niet uit want heb passagepas van het werk maar er lopen ook altijd erg veel toeristen etc...
Stomme stap.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:06

Niet het Ov, maar wel de klanten service. Ik heb automatisch opwarderen, 10tje per keer. Ging er op 18 oktober en gister in totaal 70 euro van de rekening af. En dan 5en 3 keer een tientje. Zag er vreemd uit dus ik bellen. Uiteindelijk klopte het wel maar ik werd zo achterlijk behandeld. :( Door me heen praten, antwoorden alsof ik achterlijk ben, me van het kastje naar de muur sturen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:47

PeerAppel schreef:
Je kunt op zo'n apparaat tijdelijke toegang erop zetten. Als je bijvoorbeeld iemand uit wil zwaaien of iets wil kopen in de winkels achter de poortjes.

Ik vind het nogal omslachtig, en omdat ik rebels ben krijgen ze naar alle waarschijnlijkheid toch een brief zodra ik er last van heb. :) Het busstation zit bv aan de andere kant dan de binnenstad, dus door het station van of naar de bus willen lopen, en ondertussen iets halen bij de Etos, Hema of AH die daar zit is niet echt uniek. En ik heb echt niet zoveel zin om daarvoor steeds aparte toegangskaartjes te gaan opladen.

Citaat:

Ergens schrijft iemand dus teksten met termen als "beheerst toegankelijke stations", "interwijk-verbinding", "interwijkstations zonder poortvrije doorgang", "eenmalige stationspassageproduct", "langverblijflocaties", "verblijfsdomein", "reisdomein."

In mijn buurt wonen heel wat mensen met een laag iq, die laaggeletterd zijn of die het Nederlands niet zo goed beheersen. Zouden die dit snappen?

(En welk probleem lost het nou helemaal op? Met het station in Utrecht is niets mis.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:54

Die buitenlangspassage is ook echt heel naar als het waait of regent. Zelfs onder het afdak. En dan zitten er een saladebarretje, de tuinen en een micro-albert heijn.. jammer ik ging juist vaak even pasta halen oid op het station. Dat gaat nu veel meer moeite kosten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:01

Maar je kan todh inchecken, iets in de winkel halen, en uitchecken (inchecken ongedaan maken) zonder dat het je geld kost? Ik snap het probleem niet zo.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:07

fohadie schreef:
Maar je kan todh inchecken, iets in de winkel halen, en uitchecken (inchecken ongedaan maken) zonder dat het je geld kost? Ik snap het probleem niet zo.

Er zijn ook mensen die principieel iets tegen een verplicht minimumbedrag op hun chipkaart hebben. Die kunnen nu kiezen tussen die principes opzij zetten en het station gebruiken, of dat niet doen en de buitenpassage gebruiken (en een zielige klaagbrief schrijven naar de NS).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:12

oomens schreef:
Er zijn ook mensen die principieel iets tegen een verplicht minimumbedrag op hun chipkaart hebben. Die kunnen nu kiezen tussen die principes opzij zetten en het station gebruiken, of dat niet doen en de buitenpassage gebruiken (en een zielige klaagbrief schrijven naar de NS).

Dit! Ik hoop dat veel mensen die brieven gaan schrijven. Overigens: ik zou ook een cc'tje naar de gemeente Utrecht doen :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:14

oomens schreef:
fohadie schreef:

Maar die eerste personen, gaan die dan nooit met het ov? Want dan moet je toch ook geld op je kaart hebben staan? Tenzij je een studentenkaart hebt natuurlijk.

En dit is niet alleen in Utrecht zo hoor. Zat stations waar de poortjes al helemaal dichtzitten. Wat voor nu hebben de poortjes anders als ze toch niet sluiten?

Edit: ja, Shadow, want de gemeente heeft er echt wat over te zeggen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:19

fohadie schreef:
Maar die eerste personen, gaan die dan nooit met het ov? Want dan moet je toch ook geld op je kaart hebben staan? Tenzij je een studentenkaart hebt natuurlijk.

Ik laad mijn buskaart met 20 euro per keer op, meer wil ik daar niet op hebben staan. Maar als ik dus met de bus reis staat die 20 euro er meestal niet meer op. Ik wil gewoon niet zoveel geld steeds apart hoeven houden.

EN het Centraal Station in Utrecht is een belangrijke verbindende en centrale plek, en ik vind dat die daarom toegankelijk moet zijn voor iedereen. Er is mij namelijk nog steeds niet duidelijk welk probleem dit nou oplost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:21

Ik ga eigenlijk nooit met het OV, voor de trein koop ik een los kaartje. Ik reis veel te weinig met het OV om elke keer minimaal 20 euro er op te moeten hebben staan.. dat geld staat daar dan niks te doen, en je moet nog onwijs veel moeite doen om het terug te krijgen van Trans Link ook..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:25

Jans schreef:
Ik ga eigenlijk nooit met het OV, voor de trein koop ik een los kaartje. Ik reis veel te weinig met het OV om elke keer minimaal 20 euro er op te moeten hebben staan.. dat geld staat daar dan niks te doen, en je moet nog onwijs veel moeite doen om het terug te krijgen van Trans Link ook..

Maar als je nooit met het OV gaat, wat moet je dan bij de winkels in het spoorgebied van Utrecht centraal doen? Want Hoog Catherijne is gewoon toegankelijk zonder OV. Ja, je moet misschien omlopenmaar das een andere discussie.

Zelfde als voor mensen die alleen met de bus gaan, dan hoef je toch niet bij de winkels in het spoorgrbied te zijn? Koffie kan je ook ergens anders halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:29

Eten halen bij mijn favo pastazaak? En naar de wc gaan en daar ook mn kind verschonen, want de openbare toiletten in de stad zijn ook op 1 hand te tellen (alleen nog Hema). :+ dat kon altijd gewoon, gezien je voor toegang tot de perrons alleen een vervoersbewijs behoorde te hebben. Stationspassage was altijd gewoon toegankelijk.

Toilet wordt ook een duur grapje als je 20 euro nodig hebt. Met hoge nood ga je niet eerst even zo'n product op je kaart zetten. En toiletten buiten de poortjes hebben ze niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:33

corine1981 schreef:
enamorada schreef:
Misschien voor sommigen goed om te weten:
https://nos.nl/artikel/2199775-poortjes ... dicht.html

Echt kansloos. Ze hadden dit heel anders in moeten richten. De winkeliers zullen dit goed gaan merken vrees ik...nu is dat nog van NS maar die moet dat soort nevenactiviteiten afstoten. Denk dat er op zich nog wel klandizie zat is, maar toch.

Nu ben ik benieuwd hoe je die andere inrichting voor je ziet? Poortjes bij de trappen naar de perrons is geen optie, dit vertraagd de overstappers teveel.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:38

oomens schreef:
fohadie schreef:

Terwijl dat minimum bedrag ook nog afgeschaft wordt en men niet verder kijkt dan hun neus lang is :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:39

fohadie schreef:

De gemeente wordt hierbij betrokken, dat geeft de NS zelf ook aan.

Daarnaast vind ik dat de gemeente Utrecht behoorlijk open staat voor suggesties van bewoners en echt moeite doet om overlast en problemen te voorkomen. En als zij horen dat er veel mensen inderdaad last van hebben, kunnen ze namens de bewoners overleggen met de NS en denk ik dat ze daar echt wel iets in willen proberen.

Inoterry: geen poortjes, of ze in elk geval niet allemaal afsluiten? Is het nu zo'n probleem dat er nog enkele poortjes open zijn?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:41

Shadow0 schreef:
fohadie schreef:

De gemeente wordt hierbij betrokken, dat geeft de NS zelf ook aan.

Daarnaast vind ik dat de gemeente Utrecht behoorlijk open staat voor suggesties van bewoners en echt moeite doet om overlast en problemen te voorkomen. En als zij horen dat er veel mensen inderdaad last van hebben, kunnen ze namens de bewoners overleggen met de NS en denk ik dat ze daar echt wel iets in willen proberen.

Inoterry: geen poortjes, of ze in elk geval niet allemaal afsluiten? Is het nu zo'n probleem dat er nog enkele poortjes open zijn?

Gemeente/provincie zijn toch de mensen die uiteindelijk erover beslissen? Dat is wat ik begrepen heb.