tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:21

GOed dat je je wel vermaakt Marlinde!

Callisto: Op de foto! En 'geef mij nog een paar maanden'... Echte liefde verward je niet en als het goed zit dan weet je dat wel. Gelukkig doe je veel leuke dingen, maar wil je (onbewust) wachten?

De beste wraak die ik kan nemen is als ik hem tegenkom er compleet overheen zijn en doorgaan met mijn leven zónder hem. Dus dat wil ik ook gewoon zijn. 't verdriet mag er momenteel zijn en daar maak ik ook tijd voor om het zo nu en dan ook echt even te laten. Ik hóef er nog niet overheen te zijn en ik mag mij ook zéker even enorm poedersuiker voelen. Natuurlijk scan ik met een week of 3 mijn omgeving af of ik hem ergens spot. Ik ken mijzelf. Maar dat houdt niet in dat ik hem kans nummer 300 ga geven.

(dan mag hij namelijk met Robert ten Brink op de proppen komen. En 25 enorm goede redenen waarom het deze keer wel de moeite waard is. En ik wil ook graag een nieuwe saxofoon (ik heb er 1 op het oog van 10.000 euro) En dan kan ik in overweging nemen óf hij een kans krijgt. :+ )

Fair

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:24

Hoe lang duurde het bij jullie na de breakup dat jullie weer 'oké' waren?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:26

Heeft mij een klein jaar geduurd met hulp uiteindelijk. Zakte tever weg in boosheid vooral. Na die hulp ben ik blijvend omhoog gekrabbelt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:26

Bij mij 2 jaar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:28

Fair, de klap is inmiddels toch wel gekomen? :(:) Vervelend...

Bij mijn eerste lange relatie (3 jaar) heeft het bijna een jaar geduurd, maar dat kwam ook vanwege de manier waarop het is gegaan én toen ik er weer aardig was ik een bericht van een vriend van hem kreeg... Exlief was vreemdgegaan in die 3 jaar tijd. Dus toen had ik een aardige klap weer. Waren toen een halfjaar na de breuk.

Zoals ik net al schreef: Verdriet mag er zijn, je hoeft het niet weg te stoppen en je hoeft je ook niet stoer voor te doen voor iedereen :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:30

Ik houd zelf een maand of 3 aan. Dat betekent dat ik nu op week 7 van de 12 zit. Ik heb goede hoop. _O-

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:48

Beetje wisselend. Na de relatie van 18 jaar was ik de dag nadat ik de beslissing nam dat het gedaan was eigenlijk er tov haar overheen, er was wel nog ontgoocheling en boosheid over hoe het is gelopen maar we moesten sowieso een normale interactie hebben over de kinderen en ik wist wel dat ik haar nooit meer terug wou. Maar was dan ook na jarenlang vreemdgaan en dan nog een klein jaar zogenaamd open relatie (keuze tss direct gedaan of accepteren dat ze anderen had). Misschien was dat laatste jaar wel het rouwproces. Relatie van 1,5 jaar wat hetzelfde (rouwproces in de relatie), laatste maanden begon het voor mij wel duidelijk te worden dat er geen stabiliteit in zat en dan op een bepaald moment beslist dat het zo niet kon en dan kon ik ook direct verder. Nu al meer dan 3 maanden lastig.
En winged, wat je zegt klopt, je moet jezelf proberen te blijven en niks wegstoppen, maar het stoot wel vaak op onbegrip. Dus ik stop het toch wat weg. Het lijkt dat mensen mij zien als een flierefluiter of zo, terwijl dat deels ook wel zo is (ik ga graag op stap, ben meestal vrolijk, ...), maar er ook wel een andere kant is. Als je dan verdriet uit bv lijkt dat niet overeen te stemmen met het beeld dat zij hebben en wordt het vaak een wat vreemde interactie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:19

Fair schreef:

Ik toch wel gauw. Maar ben toen ook direct naar Londen verhuisd, dat was ideaal.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:22

MarcoBorsato schreef:
Fair schreef:

Ik toch wel gauw. Maar ben toen ook direct naar Londen verhuisd, dat was ideaal.

Hier ook behoorlijk snel bij de laatste break up. Ik ben erna direct terug naar NL verhuisd (vanuit Australië)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:38

xJolien schreef:
(...)

Jolien, iemand anders zei het ook al. Je komt op mij over als zo'n lief en eerlijk persoon.... Dat ik me haast niet kan voorstellen dat er geen man rondloopt die zó knetter verliefd op je gaat worden. En vice versa. Dat alles ineens op z'n plek valt. Misschien is het nu nog even niet jouw tijd, eerst zelf weer alles op de rit krijgen. Maar jouw shine-moment gaat echt nog wel komen <3

(...)

Ik vind dit echt heel lief gezegd van je, dankjewel! Wie weet wat er op mijn pad komt.
Voor nu probeer ik me vooral op mijzelf te richten en me zo min mogelijk aan te trekken van wat hij allemaal doet en met wie. Dat is zijn pakkie an, ik kan me er druk om maken maar hij gaat er niet anders om doen. Het is wat het is.

Fair, om ook antwoord te geven op jouw vraag: ik weet niet meer zo goed hoe snel dit in mijn vorige relaties was. Mijn voorlaatste relatie ben ik denk ik nooit echt helemaal overheen gekomen. Hij is toch altijd wel in mijn hart blijven zitten, ondanks de manier waarop dat uit ging. Ik heb onlangs dan ook weer contact met hem opgenomen, maar dat terzijde. :o

Mijn huidige ex verwacht ik niet van dat dit heel lang duurt voordat ik het een plekje heb gegeven. Maar deze breakup gaat naar mijn gevoel ook een beetje op in de massa van de depressie/burnout ellende, en gelukkig kan ik daar fijn over praten met mijn psycholoog.
En misschien dat ik achteraf gezien onbewust ook al wel langer heb geweten dat deze man niet de ware voor mij was. Ik miste toch teveel dingen in deze relatie, die ik in mijn voorgaande relatie wel had. Dit heb ik ook wel met hem gedeeld, ik wilde daar zo eerlijk mogelijk in zijn. Ik merk nu vooral opluchting bij mezelf dat ik me hier niet meer druk om hoef te maken. Dan maar geen relatie.

Marlinde, het is niet erg om je even slecht te voelen. Hoe rot dit nu ook klinkt maar er moet ook ruimte zijn voor de minder fijne emoties in dit soort situaties. Heel goed dat je veel leuke dingen doet, maar je moet het niet gaan gebruiken om je ellende weg te stoppen. Het kan wel goed helpen bij de verwerking. :)
Maar die onrust ken ik wel hoor, helemaal als je eenmaal weet hoe fijn het kan zijn om samen met iemand te zijn.
Ik hoop voor je dat je uiteindelijk iemand treft die zich ook 100% aan jou wil binden.

Danique, wat erg! :=

Callisto, wat leuk dat je al die dingen doet. Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:54

Wanneer je ex blijkbaar een date heeft gehad met die collega waardoor het uit is. Helaas was hij zo achterlijk om dat te doen in de stad waar ik woon. Dus iemand vertelde mij dat. :+

En dat had hij mij beloofd niet te doen. Omdat het echt heel pijnlijk is. Lekker met iets doorgaan waar je tijdens de relatie al aan begonnen bent... :n

Ben er wel verdrietig van maar niet zo erg als gedacht...

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:24

Winged schreef:
Fair, de klap is inmiddels toch wel gekomen? :(:) Vervelend...

Ups and downs, momenteel gaat het weer best oke. Het moeilijkste gedeelte is voor mij eigenlijk om weer volledig op mijzelf te staan.

Neeeee Marlinde wat een rotstreek! Ik snap niet hoe ze dat binnen de relatie het zo kunnen vertellen dat er 'echt niets is', om vervolgens dit soort dingen te doen. :n

Blijf sterk. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:50

MarlindeRooz schreef:
Wanneer je ex blijkbaar een date heeft gehad met die collega waardoor het uit is. Helaas was hij zo achterlijk om dat te doen in de stad waar ik woon. Dus iemand vertelde mij dat. :+

En dat had hij mij beloofd niet te doen. Omdat het echt heel pijnlijk is. Lekker met iets doorgaan waar je tijdens de relatie al aan begonnen bent... :n

Ben er wel verdrietig van maar niet zo erg als gedacht...

Dat méén je niet! Ik wil wel geloven dat dit een mes in je rug is. En waarschijnlijk ziet hij nieteens het kwaad ervan onder het mom van: 'Jamaar we zijn nu toch niet meer bij mekaar en ik heb geprobeerd het goed te maken met je'.
Echt. Niet. Leuk!

Kan ik mijn ex trouwens nog nomineren tot droplul van de maand?
Ik kwam er net via de app achter dat hij waarschijnlijk een huis gekocht heeft, dit deelde hij net in de groepsapp met zijn ouders en zusje.
Hij zegt wel overdonderd te zijn omdat het zo snel gaat.
De overdracht is de 2e week van augustus.
Ik kan je zeggen: hij is niet de enige die overdonderd is.
Nota bene het huis wat ik in eerste instantie op het oog had toen ik keek naar een koophuis.
Wel een tikkeltje zuur, eerlijk gezegd.

Ik wist wel dat hij was wezen kijken bij het huis maar hij was nogal geschrokken van de kosten voor de aankoopmakelaar dus daar moest hij waarschijnlijk eerst een paar maanden voor sparen, voor het geval dit niet in de hypotheek kon. Dat was het laatste wat ik erover hoorde.
En nu is de kogel schijnbaar al door de kerk, ovv financiering.

En ja, het zijn niet mijn zaken maar met enig fatsoen mag je toch wel verwachten dat hij dit eerst even in real life met mij deelt voordat hij het van de daken schreeuwt.
Ik stond middenin de supermarkt en kon nog net een heel vies woord inslikken.
Ik had de neiging om terug te appen 'Goed dat ik het weet' maar heb als een grote meid niet gereageerd.
Inmiddels ben ik al een tijdje thuis en hij ook, maar blijkbaar komt het niet in hem op om even naar me toe te komen.

Morgen heb ik toevallig ook zelf een bezichtiging voor een appartement in Zwolle, ik ben heel benieuwd of dat wat is en hoeveel animo ervoor is. Duimpjes draaien dus.
En ja, ex weet ervan. ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:04

Stay strong Jolien, het einde is dus in zicht!
Helaas heb ik geen feces break up verhalen om je/jullie op te vrolijken.

Marlinde nee het is niet netjes maar ergens had je het aan kunnen zien komen. (Ik bedoel hier niet mee dat jij schuldig bent, integendeel. Hij is de zwakkeling).

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:27

Fair schreef:

6 maanden bij mijn eerste. 1 dag na mijn laatste.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:50

Mannen zijn echt ongelofelijk he..... (Sorry Callisto04 :') )

Jolien, dat snap je toch niet. Hoe kan ie het zo in z'n botte harses halen om dit niet even fatsoenlijk aan jou mee te delen? Betekent dat ook dat zodra hij het huis verlaat, jij ook eruit moet? Of hoe hebben jullie dit afgesproken?

Marlinde, wat een vieze streek van hem. Bah. Snap dat dat even zeer doet ;(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 00:02

Fair schreef:

Laatste breuk heeft het behoorlijk lang geduurd maar ik worstelde ook met de psychische gevolgen van borstkanker en de hele rimram eromheen en kwam net een beetje uit een depressie opkrabbelen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 00:05

Fair schreef:

Bij mijn eerste echt heel lang, denk wel ruim een dik jaar tot twee jaar... De rest kan ik moeilijk vergelijken. Heb nog 1 iemand waar ik altijd nog zo'n 'warm' gevoel van krijg als ik hem zie of aan hem denk. Maar dat is geen liefdesverdriet ofzo, denk eerder dat ik het jammer vind dat het niets heeft kunnen werken.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:02

xJolien schreef:
Mannen zijn echt ongelofelijk he..... (Sorry Callisto04 :') )
(

Tsssss. Sexisme ten top! -O-
Bijna weekend *\o/* . Gisteren een paar oude vrienden tegengekomen, was super gezellig maar het is ook veel te laat geworden. Misschien tijdens de middag een loopje in het park doen als ik slaperig word.
Jolien, triest dat hij er zo mee omgaat. Een beetje respect voor iemand die je graag zag is toch het minste. Sommige mensen missen elke vorm van empathie.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:09

Marlinde, was de date al toen jullie samen waren? Blijft in alle geval een beetje een lamme actie. Toont toch dat hij haar ziet zitten, helemaal onschuldig was het contact dus niet. Hatelijk, mensen die op die manier opties open proberen houden of aandacht zoeken. Veel vertrouwen geeft dat niet, hoe kan je op die manier in vertrouwen samen zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:32

Nee de date was een paar weken terug geloof ik, maar toen ik het uitmaakte hadden ze al 3 weken lang onafgebroken snapchat contact + contact via instagram. En ze chatten toen ook al heel veel. Dus dat heeft hij lekker voorbereid zeg maar. Hij wist toen al dat zij hem zag zitten.

Maar super zielig. Hij ging dus naar de bios in Zwolle en hij zei dat hij het heel moeilijk vond. Want wij gingen namelijk ook vaak samen naar de bioscoop. Daar moest hij de hele tijd aan denken. Lekker eerlijk ook voor die meid, dat hij dat doet terwijl hij me terug wil. Maar goed, het is weer duidelijk dat hij geen ruggengraat heeft. En altijd kiest voor de makkelijkste weg. Vol leugens en stiekem doen. Dus goed dat ik van hem af ben, kleuter is het. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:43

Marlinde, ik vind afspraken van je ex iets voor je ex. Relatie uit betekend ook dat je beide een andere weg in slaat en geen gedrag kunt eisen van de ander omdat je dat niet wil. Misschien beter om echt het contact met hem te verbreken want dan blijf je ronddraaien . Jullie relatie is uit dus kunnen jullie alle twee doen wat je wil. En los daarvan , hij date, vind het met haar misschien minder en neemt jou dan maar terug in de toekomst? Dan ben je tweede keus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:52

Ik wil hem niet terug, hij wil mij terug. En ik heb gezegd dat hij mag doen wat hij wil. Alleen dat het mij erg zou kwetsen als hij met haar wat zou doen. Omdat dat al begonnen is voor het einde van onze relatie. En het heeft ook de relatie gekost. En hij zei dat hij dat absoluut niet wilde en ging doen. Dus beloof het dan niet als je met je laffe smoel het niet waar kan maken. Maar dit is iets wat hij dus altijd doet. Dingen beloven die hij toch later opgeeft voor de makkelijke weg. :n

Hij gaf zelf aan dit wel lekker makkelijk te vinden en de aandacht was ook fijn. Want hij voelde de behoefte om een gat op te vullen. Naja meisje is blijkbaar nog maagd. En hij nam ook nooit iniatief... dus echt gaatjes vullen wordt het niet. :+

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:55

Ik begrijp Marlinde wel. Lijntjes uitgooien naar alternatieven tijdens een relatie, ook al loopt het moeilijk, is gewoon niet mooi en onvolwassen, tenzij je natuurlijk afspreekt dat dat allemaal ok is, dat is iets anders.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:21

Ik denk dat je je er drukker om maakt dan wat het is. Hij mag daten met wie hij wil en jij ook. Zo gaat het nu eenmaal na een relatie. En ja het is poedersuiker maar daar kom je echt wel overheen. :(:)

Misschien wilde hij ook niks met haar toen jullie nog samen waren. Je weet het gewoon niet. Laat het los.