Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:38

Nancy wat balen zeg dat je er niet bij zit !

Naomi welkom :)

Ik woon nu bijna 3 maanden op mezelf :) Vind m onderburen nog steeds wel erg vervelend maar verder bevalt het super :) na ongeveer een jaartje wil ik wel opzoek naar iets groters maar om te beginnen is dit prima :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:46

Dat heb ik met bovenburen. :+
En parkeergelegenheid niet zo blij mee.

Maar zit hier nog wel paar jaar denk ik. :) Bevalt verder heel erg goed.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:21

Waaauw zo lang!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:35

Hier loopt het reageren op een huurhuis heel raar. Volgens mij gaat het op wie het snelst reageert ofzo. Maar gemiddeld ben je wel 2 jaar bezig en komt er weinig vrij. Zal wel per plaats verschillen.
Lor, woon jij in Almelo? Daar gaat het wel wat sneller volgens mij. O:)

Ik meld me hier ook maar weer eens, al eerder gedaan maar tot nu toe geen vorderingen. Ik sta wel ingeschreven maar doe er nu niets actiefs mee.
Heeft er iemand ervaring met op jezelf wonen naast werk en studie?
Ik werk 32 uur per week en doe een deeltijd HBO studie. Financieel moet het wel lukken om wat te huren maar ik ben bang dat het zo druk wordt met koken, schoonmaken en alles erbij. Of overschat ik het nou heel erg? :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:44

Ik woon idd in Almelo, mij is door st Joseph verteld dat met de eisen die ik heb ik op ong 2 jaar moest rekenen.
Maar ben via de woonvorm aan deze woning gekomen dus heb me niet ingeschreven verder. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:47

Welkom :)

Voor een leuk huisje hier denk rond de 5 jaar , is hier met inschrijftijd . Komt weinig vrij en uit eigen dorp wil wel een 3 a 4 slaapkamer woning. Soms heb je geluk en heb je zo een huis maar reken er hier maar niet op

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:53

Dank je Rebecca, jij hebt ook een heel mooi plekje zeg! :) Leuke inrichting ook.
Lor, oh dus jij hebt een andere situatie. Wat voor eisen had jij? Ik heb op zich weinig met Almelo maar het is wel goedkoper en ik werk er! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:13

Dankje ! , elke dag voelt nog als een mazzeldag :) :P

Ik werk 12 uren bij koeien , eet dan bij ouders warm. Geen studie wel vrijwiligerswerk op zaterdag rond de 4 uren , ben snel moe van de prikkels etc dan komt huishouden ee vaak net van. Dieren doe ik wel dagelijks , is net hoe ik wakker word. En vaak heb ik na middernacht poets drang , dan doe ik de afwas en afstoffen de krabpalen afborstelen en soms de plinten een doek over . Ruim dan huis even op , de koelkast checken en dan uur later plof ik in bed tevreden en wel :') (tik heb ik al jaren , op begeleid wonen deed ik het heel zachtjes mijn kamertje opruimen etc :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:22

maai_ke schreef:
Lor, oh dus jij hebt een andere situatie. Wat voor eisen had jij? Ik heb op zich weinig met Almelo maar het is wel goedkoper en ik werk er! ;)

Klopt, zelf een huisje huren met begeleiding bleek net te hoog gegrepen dus nu heb ik een appartement tegen het centrum aan (bocht om en ik sta bijna in Deksels! eetcafe) wat ik via de woonvorm huur met de begeleiding zoveel of zo weinig als nodig en korter bij.
Mijn eisen waren 2-3 slaapkamers, balkon of tuintje, huisdieren toegestaan en als het hoger was dan de 2e of 3e etage dan een lift, oh en in een beetje een normale buurt.
Mocht ik besluiten om me alsnog in te schrijven dan zullen dit ook de eisen zijn die ik stel. :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:54

@Rebecca hahah dat 's-nachts poetsen herken ik, ben een nachtdier dus dat zou ik ook zo kunnen doen. :P
@Lor, Dan zit je in een mooie buurt zeg! Kun je prima wonen volgens mij. :)
Het is in Almelo wel een beetje zoeken naar de goede buurten volgens mij, ben hier niet heel bekend maar collega's komen hier wel weg dus dat zou moeten lukken. Ik stel wel lagere eisen denk ik. Een slaapkamer, twee is beter maar hoeft niet en een balkon zou fijn zijn. Een appartementje is voor mij groot genoeg! Ben maar alleen en heb geen dieren. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 01:06

Ik heb uitzicht op het Almelo-Nordhornkanaal en de Vriezebrug en zit op 1 minuut lopen van de dichtstbijzijnde bushalte.
Stuk of 8 supermarkten in de buurt, centrum in m'n 'achtertuin'.
Heb wel wat ingeleverd op m'n eisen: heb geen balkon en 1 slaapkamer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:19

Werk rond de 40 uur per week. Baan met een enorm hoge werkdruk. Heb een eigen pony en rij paard van een vriendin. Vind alles bij elkaar: werk, paarden, huishouden, vrienden, familie wel veel. Loop mezelf regelmatig over de kop.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:39

Hier weer 30ste bij een eengezinswoning, hopen dat ik bij de appartementjes hoger eindig :+

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:08

Bij particulier huur kan je geen huursubsidie aanvragen of wel?
Ik heb een mooi chalet gezien hier in de buurt.. Maar die is all in 840

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:09

Huurtoeslag ligt aan de hoogte van de huur, niet waar je huurt :)
Huurtoeslag is mogelijk bij een kale huur tot 710 euro

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:15

Hmm hij is kaal 750.. De makelaar heeft me daarnet wel gebeld maar ik heb m gemist.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:17

Oke dan kun je geen huurtoeslag krijgen helaas....

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:20

maai_ke schreef:
Ik meld me hier ook maar weer eens, al eerder gedaan maar tot nu toe geen vorderingen. Ik sta wel ingeschreven maar doe er nu niets actiefs mee.
Heeft er iemand ervaring met op jezelf wonen naast werk en studie?
Ik werk 32 uur per week en doe een deeltijd HBO studie. Financieel moet het wel lukken om wat te huren maar ik ben bang dat het zo druk wordt met koken, schoonmaken en alles erbij. Of overschat ik het nou heel erg? :o

Jep. Ik volg een schakeljaar tussen HBO en Master, 3 avonden per week. Staat gelijk aan een 3-jarige universitaire bachelor. We hebben vakken die vanuit 4 vakken samengevoegd zijn die je dan met 8 colleges (ipv 4x 8 voor elk vak apart..) en dezelfde hoeveelheid literatuur maar moet halen. Daarnaast bijvoorbeeld statistiek (had ik nog nooit gehad), dus vrij pittig. Daarnaast werk ik 18-25 uur, verdeeld over 3 of 4 dagen. Doe ook nog aan sport. :Y) Het kan. Het is soms wel veel. Vooral als ik in het weekend werk vind ik het wel eens lastig. Maar eigenlijk is het prima te doen. Ik heb maar één kamer (studentenhuis. Met schoonmaakrooster :P ), dus niet zoveel schoon te houden. :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:14

Goedemorgen allemaal,

Mag ik mij hier ook melden?
Over 23 dagen krijgen mijn vriend en ik de sleutels van ons eerste eigen koophuis.... zo spannend!
We hebben een eengezinswoning gekocht een 6 kamer woning, kunnen we in ieder geval alvast goed vooruit de komende jaren haha!

We kunnen echt niet meer wachten en tellen de dagen af alsof we nog 12 jaar oud zijn... zo leuk!

Wie heeft hier nog meer geen ervaring met op jezelf wonen, en gaat ook vanuit zijn ouderlijk huis voor het eerst op zich zelf?
Ik vind het enorm leuk om op mezelf te gaan, lekker alles naar me eigen ding doen en je eigen regels op stellen.. :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:14

Ik ga zaterdag vanuit mijn ouderlijkhuis op mezelf. Dus nog niet veel ervaring. Maar wel dezelfde spanning! Voel mij ook echt weer 12 de week gaat zo sloom ineens.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:50

Lau, haha en dan voor jou is het helemaal bijna zo ver... super leuk!!
Alvast heel veel succes met de verhuizing! En veel geluk

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:01

Dankje! Al is 23 dagen ook zo om, lijkt mij alleen wel heel erg spannend! Want het duurt langer in je hoofd als dat het is.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:08

Het is bij mij allemaal super snel gegaan, maar ik heb vanaf zaterdag de sleutels van mijn eigen appartementje! Ben echt super blij het is maar 42m. Maar heb nu al zin om lekker spulletjes te gaan kopen etc haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:10

Gefeli! , heel snel ;=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:27

Gefeliciteerd!! Dat was echt snel gegaan. Ga je ook updates posten?