Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:46

Net de super geprijsde kooi opgehaald *\o/* Aardige man, ze hadden een kantoor aan huis dus ik mocht hem ophalen wanneer ik maar wilde. Nou gelijk maar gedaan want ik ga zo werken. Dus nu kan ik eindelijk mijn gerbils gaan koppelen *\o/* ik ben blij!

Voor de geïnteresseerden een linkje van de foto: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwM ... i/$_85.JPG
Voor maar 30 euro :j ik word er blij van!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:57

Ik reageerde en kocht op marktplaats ook rond mijn 11e hoor :) Maar wel met mamsie langs me :D Maaaaam ik heb weer wat gezien! En mams hielp me dan hierbij! Met emailen en onderhandelen en overmaken!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:53

loez schreef:
Ik reageerde en kocht op marktplaats ook rond mijn 11e hoor :) Maar wel met mamsie langs me :D Maaaaam ik heb weer wat gezien! En mams hielp me dan hierbij! Met emailen en onderhandelen en overmaken!

Ja, ik ook.
Maar als iemand mij vraag om even foto's te maken van 20 halsters, en ik nog steeds geen idee heb wat ze nu eigenlijk wil, en al helemaal niet weet welke maat ze nodig heeft, dan vraag ik wel even door.
Nadat ik aangaf dat ze toch even moest overleggen met haar ouders kreeg ik bericht dat het niet meer nodig was.
Verkoop best vaak aan kinderen, echt geen probleem, maar als je een advertentie ziet met foto en prijs erbij, dan vind ik het raar dat je dan over al die dingen een sms moet sturen.

Meestal weet ik na het 2de of 3de bericht al of ik met kinderen te maken heb, en of het iets gaat worden of niet, en had bij deze het gevoel dat het zou gaan eindigen met bedankt voor alles, moet nu alleen even aan mama vragen of het mag om daarna niks meer te horen :7

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:54

Geweldig :')
''Fantastische krab en slaapplaats voor uw kat(ten), afhankelijk van uw kat mag u er zelf ook in zitten en gebruiken als bank en luxe luie stoel. Gratis af te halen tot zaterdag de 31e, dan verdwijnen ze in een shredder. Als u geen katten heeft maar wel een grand foulard, is het nog een uitstekende zit gelegenheid. De vorige eigenaar, de kat, heeft inmiddels een andere krabpaal.''

Op de foto zie je een grote bank en stoel die aan de hoeken compleet zijn verkrabt :')
Ik hou ervan als mensen humor in hun advertentie gooien :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:00

HTM schreef:
loez schreef:

Ja, ik ook.
Maar als iemand mij vraag om even foto's te maken van 20 halsters, en ik nog steeds geen idee heb wat ze nu eigenlijk wil, en al helemaal niet weet welke maat ze nodig heeft, dan vraag ik wel even door.
Nadat ik aangaf dat ze toch even moest overleggen met haar ouders kreeg ik bericht dat het niet meer nodig was.
Verkoop best vaak aan kinderen, echt geen probleem, maar als je een advertentie ziet met foto en prijs erbij, dan vind ik het raar dat je dan over al die dingen een sms moet sturen.

Meestal weet ik na het 2de of 3de bericht al of ik met kinderen te maken heb, en of het iets gaat worden of niet, en had bij deze het gevoel dat het zou gaan eindigen met bedankt voor alles, moet nu alleen even aan mama vragen of het mag om daarna niks meer te horen :7

Haha, zo herkenbaar.
Ik mag dan zelf ook wel een kind zijn (en wel een die eens een partij halsters van jou gekocht heeft :D )
Maar ik haat het eigenlijk om goedkope spullen maat shet of pony te koop te zetten.
Dan krijg je: heeej, ik wil het wel, maar ikkan maar X betalen ervoor omdat ik pas 12 ben :')
*zucht*

Vandaag kreeg ik een mailtje van mijn pony die ik alsverzorgpony aanbied.
''heej, ik wil wel. Mag het of niet?''
En echt exact zo _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:29

Magrathea schreef:
Net de super geprijsde kooi opgehaald *\o/* Aardige man, ze hadden een kantoor aan huis dus ik mocht hem ophalen wanneer ik maar wilde. Nou gelijk maar gedaan want ik ga zo werken. Dus nu kan ik eindelijk mijn gerbils gaan koppelen *\o/* ik ben blij!

Voor de geïnteresseerden een linkje van de foto: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwM ... i/$_85.JPG
Voor maar 30 euro :j ik word er blij van!

Fijn! +:)+

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:00

Hier ook weer een goeie ervaring vorige week.
Was opzoek naar een Xhose, veel te duur om nieuw te kopen.
1 op marktplaats gekocht, ik dacht 2e hands, Snelle reactie, direct betaald (zat avond)
Gemaild maandag om T&T te vragen, staat de post al voor de deur. Blijkt het een hele nieuwe in verpakking te zijn !
Helemaal blij met mijn 22meter xhose voor de prijs van een 7,5 meter Xhose

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:12

fijn dat jullie ook goede verhalen hebben.

zucht mijn vriend is de bedreigingen zat van onze vaatwasserkoper en heeft toegestemd hem terug te laten brengen (zonder dit met mij te overleggen verder, werd me medegedeeld).
heb gezegd dat meneer de koper zn kop niet in de buurt van mij moet laten zien. en dat als mn vriend dat per se wilde het uit zn eigen zak mocht.
baal als een stekker. alles lijkt wel mis te gaan. mijn vriend is bang dat mij wat gebeurd maar ik ben daar nog niet zo bang voor..
mja. hij moet zich ook veilig voelen bij ons thuis.. en kennelijk is dit daarvoor nodig.. beetje jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:54

Ik vrees dat ik €50 kwijt ben -O-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:54

balen zeg. hoe dat zo?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:22

Dott, wat balen dat het zo gelopen is!! Wat een idioot zeg, die koper :(

renee, ben ook benieuwd!

Géweldig die advertentie van die krabbank........... :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:28

Dott balen zeg hopelijk laten ze jullie daarna met rust!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:31

ja dat hoop ik ook..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:32

Dat is zeker te hopen, wat een nare mensen -O-
Vind het overigens wel sneu dat je vriend het uit eigen zak moet betalen ... hij doet het ook voor jou ;)

En hoezo kwijt, Renee ?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:45

ja dat snap ik, maar ik ben het er niet mee eens.
ik wil het er wel op aan laten komen, maar hij durft dat niet.

daarnaast is 90% van wat we gekocht hebben van mijn rekening gekomen, omdat meneer niet kan sparen. dus grof gezegd ben ik dan degene die voor 100 euro een kapot apparaat heb staan, terwijl we hier ook al een niet goed werkende koelkast hebben staan van 175 euro. met andere woorden, bijna 300 euro aan kapotte apparatuur.. van mijn rekening..
ja sorry, maar als hij het dan wil regelen dna mag hij het van zn eigen geld regelen. gezien hij ook 1,5 x mijn inkomen heeft per maand..

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:22

Doe anders gewoon aangifte en een bewijs hiervan door sturen naar de kopen desnoods. Dit kan echt niet hoor het is het risico van de koper

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:26

waar kunnen we aangifte van doen dan?
hij heeft niet letterlijk gezegd ons iets aan te doen, alleen de manier waarop het gezegd werd liet weinig te raden over. en t was allemaal telefonisch dus we hebben geen bewijs op papier.. :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:20

Heb je al gebeld met de politie? Kan toch bijna niet dat daar helemaal niks aan te doen is...

HTM, ja ik snap dat dat vervelend is! Ik heb mijn eerste aankoop via MP ook op m'n 10e gedaan, wel met mijn ouders erbij. Ik mocht ratjes, dus toen zei mijn moeder "zoek maar een kooi op Marktplaats". Zij zouden het betalen maar ik moest de rest regelen. Had ik een hele gave kooi gezien voor heel goedkoop, maar mijn ouders zeiden dus dat het te ver weg was. Nouuu boos dat ik was! Wist ik veel dat Delft en Den Helder twee heul verschillende steden waren :+ (woonde destijds in Rotterdam)
Uiteindelijk een mooie kooi opgehaald in Rotterdam Charlois bij een aardige mevrouw. Dus het kwam alsnog goed +:)+

Ghehe, die krabbank advertentie is super :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:09

Nou ja, ik had een dekje willen overnemen via bokt markt.. Keurig, snel en vriendelijk contact dus het voelde in orde. Zelfs nog een bevestiging gehad dat het geld binnen was en dat ze het maandag zou versturen. Nu hoor ik helemaal niks meer, terwijl de betreffende persoon wel steeds op bokt komt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:10

Maar het is vandaag maandag ...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:11

Shirley schreef:
Maar het is vandaag maandag ...

Exact mijn gedachte... Of was het al vorige week gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:17

Steeds vaker koop ik ook wel eens dingentjes online. Zo had ik nu bijvoorbeeld een nieuwe set met borstels, voor een heel mooi prijsje. Vraag ik aan die mevrouw of ze mij het verzendbewijs wil sturen of de TNT code. Ik weet wel dat je er soms weinig aan hebt, maargoed. Dat is toch een bewijs van betalen...
Ze zou hem Zaterdag of Zondag op de post doen en ik had nog steeds niks gehoord. Dus gisteravond laat toch maar een mailtje gestuurd of ze hem al op de post had gedaan. Kreeg ik terug...
'Ja zaterdag al, ik zal je morgen even het briefje inscannen maar ik denk dat je het dan al hebt'.
Geeft niet, maar ik vind het altijd wel fijn om dat ding te hebben! :P

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:25

Dott schreef:
fijn dat jullie ook goede verhalen hebben.

zucht mijn vriend is de bedreigingen zat van onze vaatwasserkoper en heeft toegestemd hem terug te laten brengen (zonder dit met mij te overleggen verder, werd me medegedeeld).
heb gezegd dat meneer de koper zn kop niet in de buurt van mij moet laten zien. en dat als mn vriend dat per se wilde het uit zn eigen zak mocht.
baal als een stekker. alles lijkt wel mis te gaan. mijn vriend is bang dat mij wat gebeurd maar ik ben daar nog niet zo bang voor..
mja. hij moet zich ook veilig voelen bij ons thuis.. en kennelijk is dit daarvoor nodig.. beetje jammer..

Dat bedreigen is zeker volledig af te keuren. Aan de andere kant: je weet niet 100% zeker of de machine wel echt werkte. Ik zou als koper ook flink boos zijn als een apparaat kocht want eenmaal thuis niet blijkt te werken. Echt een heel progamma draaien dat doe je niet bij de verkoper en dus merk je dat pas thuis? Dus ook al is het balen van jouw centen, ik vind wel dat je daar een bepaalde verantwoordelijkheid in hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:33

Ja, vorige week dus ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:13

Heb je al gemaild Renee? (Ik neem aan van wel :) ) Anders even melden?

Even leuk: hoe lang staat er bij jullie account dat je actief bent op MP? Ik 7,5 jaar alweer :oo
Helaas kan je niet in je archief van advertenties kijken, ik ben benieuwd wat mijn eerste advertentie was!