Na 1,5 jaar vriend waarschijnlijk nog steeds getrouwd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Na 1,5 jaar vriend waarschijnlijk nog steeds getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:28

Nou mijn spullen worden binnen een kwartier opgehaald en ik ga met mijn scooter :d

Ik zeg dit, want als ik het te abrubt doe zullen er waarschijnlijk problemen komen.. Ik pobeer dus langzaam aan hem duidelijk te maken dat ik met hem niet kan leven. Tenminste het kan wel, maar niet met al zijn bagage. De ander half jaar samen gingen goed, tot nu de problemen kwamen....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:30

Meis, je kunt niet met hem leven, want die bagage blijft hij met zich mee dragen...
Je kunt iemand niet veranderen.... en hij is nu eenmaal niet betrouwbaar.. dat krijg je er echt niet zomaar uit!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:32

Nee, inderdaad...

Ook merkte ik vandaag dat als ik over gevoelige onderwerpen begon en hij het te heet onder zijn voeten kreeg hij gauw een grapje maakt of begon dat hij zo weer moest gaan...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:04

Laat hem aub in zijn sop gaar koken! Hij probeert iedere keer invloed op jou te houden en gaat ook dreigen?Dat je hem uberhaupt nog in je telefoon laat kijken! tis jouw leven en daar heeft hij niets over te zeggen.
Waar haalt hij het lef vandaan? Tja cultuur he?
Lekker in je nieuwe huis opnieuw beginnen. Alleen jammer dat je hem dus altijd wel weer ergens tegenkomt.........

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:16

Ik snap gewoon echt niet hoe je er iedere keer weer intrapt. Iedere keer belooft hij je geld te brengen, maar dan heeft hij weer smoesjes.
Hij is ziek, maar later op de dag kan hij wél feesten met zijn vrienden. Als jij hem dan later weer verwacht, is hij weer ziek...ja hoor.

Ik snap ook niet dat je hem in jouw telefoon laat kijken. Daar heeft hij toch helemaal niets mee te maken?

En hij zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken om het geld, dat krijg je wel? Geloof je dat ook nog? Ja, je krijgt het misschien wel, maar pas als híj het wil en hij jou heeft waar hij je hebben wil.
Ik denk dat je eigenlijk nog heel erg gek op hem bent en elk excuus van hem aangrijpt om weer toe te geven.

Heb ik een heel klein beetje gelijk?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:44

Meid toch, laat die gast lekker in z'n eigen sop gaar koken zeg, nu moet JIJ rekening gaan houden met ZIJN 'bagage'? Bedoel je dat je bang bent dat hij erg kwaad zal worden en je misschien wel iets zal aandoen als je gewoon pats boem zegt 'Ergin je bent geschiedenis' (gezien zijn uitspraak dat je dan beter de eerste de beste vlucht naar NL kunt nemen? Of dat je zijn 'tere zieltje' niet verder wilt belasten omdat hij al zoveel heeft meegemaakt? Hoef je geen antwoord op te geven hoor het is geen kruisverhoor Knipoog

Ik persoonlijk was toch al ZO ontzettend klaar geweest met deze lülhannes. Dat het veel geld is en je het nodig hebt begrijp ik wel. Maar hij ook en dat maakt jou (nog) afhankelijk van hem en dat is precies waar hij je wil hebben als je het mij vraagt... Vind het wel moeilijk voor je... Maar zo komt de ware aard van het Ergin beestje wel naar boven. Jammer voor je, heb je volgens mij niet verdiend!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:55

Nogmaals, vanuit 10 jaar ervaring zeg ik je: "what you see is what you get". Ga er maar niet vanuit dat er hier iets verandert. Hij heeft er geen enkel belang bij om jou dat geld te geven. Je kunt het best gewoon vergeten dat je het hem ooit gegeven hebt. Vraag er maar alvast helemaal niet meer naar. Hoe meer je erom vraagt, hoe afhankelijker jij je van hem opstelt en hoe langer het gaat duren om van hem af te komen. Betekent dit dat iemand anders op zijn geld moet wachten, dan is dat heel vervelend, maar jij moet jezelf niet langer in gevaar brengen om zo'n klein bedrag. Ja, hoewel je het niet zomaar op de plank hebt, is het een klein bedrag als je het vergelijkt met de waarde van jouw persoon en jouw veiligheid.
Nu gaat het over dat geld, maar een volgende keer heb je een andere ervaring en gaat het erover dat hij een nacht niet thuis is geweest, een ander keer omdat hij je vernederd heeft, vervolgens dat hij je bedreigd heeft, vervolgens krijg je een pak slaag, etc. Ze verleggen steeds een heel klein beetje hun grenzen. Het gaat precies zover als jij het laat komen.

In het begin heb je het niet door (afijn, je ziet ook wel dat er iets niet klopt en dat het niet correct is, maar je barst van het geduld en hebt overal verklaringen voor om hem te verdedigen), maar hij manipuleert je gewoon. Tegen de tijd dat jij volledig in de gaten hebt hoe hij handelt ben je 5 jaar en misschien 2 kinderen verder.
Meid, je hebt nog geen kinderen. Neem nu een beslissing: of laat hem in zijn vet gaar koken, of je speelt het spelletje mee. In feite is de oplossing in beide gevallen hetzelfde:
Door te laten zien dat je niet achter het geld aan blijft hobbelen heeft hij niets meer om je te manipuleren. Of je breekt, of je gaat verder, maar wel altijd met dezelfde boodschap: "ik laat niet met mij sollen".

Zit je echt heel erg omhoog met het geld, dan denk ik dat je maar een optie hebt: of je leent het van bv je ouders of aangifte doen bij de politie en het hen verder laten regelen, vermeld er dan ook meteen even de bedreigingen bij.
Dit soort heren mishandelt je heel subtiel: eerst bijten en dan blazen zodat je het niet voelt, net zoals een rat dat doet. Alles wordt opgelost met heel veel grapjes, kusjes en knuffels en jij vraagt je je ondertussen af waar je je toch zo druk over hebt kunnen maken. Voordat jij in de gaten hebt dat je mishandelt wordt (iets wat mensen van buitenaf al lang in de gaten hebben) is het al zo ver uit de hand gelopen dat jij niets meer te vertellen hebt.
Hoezo jouw telefoon afgeven zodat hij kan zien wie je allemaal gebeld hebt, hoezo moet jij een ticket naar Nederland boeken als hij je met iemand anders ziet?
Dit zijn hele indirecte bedreigingen en vallen wel degelijk onder de noemer MISHANDELING. Je moet dit echt niet pikken.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:58

Diablo schreef:
Ik snap gewoon echt niet hoe je er iedere keer weer intrapt. Iedere keer belooft hij je geld te brengen, maar dan heeft hij weer smoesjes.
Hij is ziek, maar later op de dag kan hij wél feesten met zijn vrienden. ?

... Grote kans dat hij het bedrag dat jij zo hard nodig hebt al lang heeft verbrast met zijn vrienden in het café. Dat kun je op je klompen aanvoelen. Als hij zo'n moeite heeft om jou terug te betalen, waarom kan hij dan wel met zijn vrienden naar het café?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:33

Macusa schreef:
Dit soort heren mishandelt je heel subtiel: eerst bijten en dan blazen zodat je het niet voelt, net zoals een rat dat doet. Alles wordt opgelost met heel veel grapjes, kusjes en knuffels en jij vraagt je je ondertussen af waar je je toch zo druk over hebt kunnen maken. Voordat jij in de gaten hebt dat je mishandelt wordt (iets wat mensen van buitenaf al lang in de gaten hebben) is het al zo ver uit de hand gelopen dat jij niets meer te vertellen hebt.

Afgod

Dit zou eigenlijk een sticky moeten worden!

Heb dit topic stilletjes meegelezen vanaf het begin en ik proef toch zeker een angst bij TS. Angst om eerlijk en duidelijk te zijn. Ga bij jezelf te rade, dit is absoluut geen gezonde basis voor een relatie en zal het nooit worden.
Verbreek zo snel mogelijk alle contact is de wijste raad die ik je kan geven.

En pas een beetje op jezelf. Ach gut

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:53

Macusa, je slaat de spijker op zijn kop. Moeilijk als je er zelf in zit, van buitenaf idd makkelijk te zien.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:57

idd
bin there done that.
Ik weet dat het niet makkelijk is dat je vast nog wel veel om hem geeft. maar je bent beter af zonder hem. Ach gut sterkte

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:58

Toepasselijk nummer idd!!
Knipoog
Wat Latruda zegt; je bent beter af zonder hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:05

brr.
ik lees dit topic al vanaf het begin mee maar nu gaan mijn nekharen echt recht overeind staan.
Dit is duidelijk een gevalletje van "ik wil de controle houden over het meisje kan het niet goedschiks dan kwaadschiks".
echt,kap alsjeblieft met die gozer....je kan hier niks mee.

Waar zijn je ouders(als je die hebt natuurlijk ik ken je situatie niet)in dit verhaal?Is er niemand in Nederland die je het geld lenen kan,of dat je bijvoorbeeld even terug gaat naar nederland zodat je op adem komen kan?

Pas goed op jezelf hoor,dit soort kerels hebben er een verdraaid goede handigheid in,de zaken naar hun hand te zetten.
Op een manier die enorm achterbaks en geniepig is..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:35

En ook ik lees dit topic helemaal mee. Hij heeft precies waar die je hebben wil, in zijn macht. Jij blijft elk woordje van hem geloven, en dat is nou net wat hij wil. Elke keer zoekt hij de grens op, en hij weet waar die van jou ligt. Die ligt hoog, heel hoog. Elke keer gaat hij tot het randje, maar net niet er overheen. Wel voert hij je grens steeds een beetje verder op, tot je uiteindelijk geen woord meer in te brengen hebt. Ik vind dit eng, en wat ik nog enger vind is dat hij je ook nog eens oogkleppen opgedaan lijkt te hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:42

Nou, ik ben de laatste pagina's ook wel een beetje de voorzichtige kant op geschoven, ik denk dat Nicky wel slim is om het een beetje niet te rigoreus aan te pakken. Volgens mij is het nu het plan om hem langzaam maar ZEKER van de kant af te duwen, maar om hem niet te kwaad te maken??

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:10

Ik persoonlijk denk dat je het stiekum allemaal wel leuk vindt, die jaloezie.. gezien je manier van schrijven en die smileys steeds overal..

Krijg ook een beetje de indruk dat doordat je, je zo halfslachtig opstelt naar die knul de deur niet helemaal dicht wil gooien voor hem.. Gezien het feit dat je ook nog eens door iemand laat uitzoeken of hij idd nog getrouwd is.. Als jij hem echt definitief had afgeschreven, dan had je dit ook niet meer willen weten..
Ik denk dat als jij voor de volle 100% van die knul had afgewild, dan had je die deur met een rot vaart dichtgegooid..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:12

Dat is precies wat ik wilde verwoorden Raveltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:31

Tja, ze zit daar wel in een dorp, iedereen kent elkaar en om met een ruzie uit elkaar te gaan, ze moest ook dat huis uit vanwege die relatie. Het ligt allemaal wel erg gevoelig, ik kan mij wel voorstellen dat ze het zo doet, ze krijgt tenslotte ook nog geld van hem en als vrouw in een vreemd land sta je er wel alleen voor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:49

Ik heb hier een tijd niet meer meegelezen, maar ik schrik van de vorderingen? Meid is dit nou nog niet klaar????
Ik wil je heel hard vragen om eens het volledige topic opnieuw door te nemen en daar zelf een tijdslijn van te maken: dit duurt al veel te lang en het wordt steeds onduidelijker! Woont hij nu eigenlijk bij zijn vrouw of bij zijn ouders?
Dat geld had je weken terug al moeten hebben!

Verder vind ik hem steeds enger worden! Waarom heb je hem in je gsm laten kijken? Ik denk dat het ontzettend belangrijk is dat je dit soort grenzen niet meer laat overtreden! Als hij belt: heel droog vragen wat hij moet weten maar geen praatje maken, en hem dus zeker niet meer bellen! Ook niet voor paard-gerelateerde vragen of zo... Baékje koffie bij je komen drinken? NEEN. Kort maar krachtig ... Zijn cultuur is jouw probleem toch niet? Hij kan op zijn minst respect hebben voor jouw cultuur en die zit wel iets anders in elkaar blijkbaar... Ik zou echt gewoon zo hard mogelijk kappen met die knul, en als de consequenties daarvan niet te overzien zijn, zou ik jezelf afvragen of het je waard is om in Cyprus te blijven...

Meis ik krijg hier gewoon gigantisch de kriebels bij....

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:20

Hè hè.. Eindelijk alles gelezen..

Meid, zorg als de sodemieter dat je van die kerel afkomt!
Echt, laat dat geld voor wat het is en gooi 'm uit je leven, direct!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:23

russel schreef:
Tja, ze zit daar wel in een dorp, iedereen kent elkaar en om met een ruzie uit elkaar te gaan, ze moest ook dat huis uit vanwege die relatie. Het ligt allemaal wel erg gevoelig, ik kan mij wel voorstellen dat ze het zo doet, ze krijgt tenslotte ook nog geld van hem en als vrouw in een vreemd land sta je er wel alleen voor.

Maar waar eindigt ze als ze het zo blijft doen?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:32

Ergens begrijp ik het ook wel.. Je bent 1,5 jaar samen geweest, zonder problemen..
Dan komen de problemen, en de aanleiding is eigenlijk: is hij wel/niet getrouwd?
Wanneer blijkt dat hij echt niet meer getrouwd is, is de aanleiding voor de problemen "verdwenen". Dus heb je stiekem nog de hoop, dat je dan toch verder kan.

Maar, een hele grote dikke vette MAAR...
Kijk in wat voor man hij zich heeft ontpopt tijdens de "probleemfase".. Dit is dezelfde man als waar jij 1,5 jaar mee samen bent geweest. Zo kan hij dus ook zijn.
Mocht je er dan toch mee verder gaan, wordt hij ongetwijfeld weer zo'n man, wanneer er zich nieuwe problemen voordoen, of misschien wel zonder aanleiding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:48

Ik denk dat er de hele tijd al problemen zijn geweest. TS vind het redelijk normaal dat hij haar telefoon controleert, zelfs nu ze uit elkaar zijn.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:58

Hier een stille meelezer. Ik hoop echt dat TS zo sterk is om met deze jongen te kappen. Dat ze hem duidelijk wil maken dat het niet gaat werken tussen hun twee. Het lijkt mij verdomd moeilijk om dat in een land te doen waar je de cultuur niet (helemaal) kent en waar je (voornamelijk) op jezelf aangewezen bent.
Ik hoop echt dat de TS doorziet dat die Egrin haar aan het lijntje houdt, door telkens weer een smoes/leugen/geld/boodschap/wat dan ook te hebben. Hoe dan ook, hij zal je blijven opzoeken en proberen te blijven paaien. Ben hard, en zeg dat hij je niet meer mag bellen en opzoeken! Het zal niet lang duren of hij weet jou huidige woonadres ook. Ongetwijfeld zal hij je of achterna rijden, of via via gaan uitzoeken waar je woont.
Blijf vooral heel duidelijk naar hem toe, en laat ajb dat geld zitten, hoe hard je het ook nodig hebt! Dit is zijn manier om met jou in contact te kunnen blijven komen. Misschien kun je wat extra's verdienen bij de mensen waar je nu woont??? Maar ajb, laat die Egrin niet meer in jou leven komen.
Maar TS, echt, probeer zelf in te zien wat hij met jou doet. Ik krijg namelijk het idee dat je het toch nog niet helemaal ziet (ik bedoel het niet aanvallend). Maar je geeft hem nog steeds de ruimte om in contact te komen met jou. En als je voor jezelf weet dat je nog steeds gevoelens hebt voor Egrin, lees dan ajb nog eens zelf door wat je getypt hebt. Dit is écht geen gezonde relatie! En dat zal het ook nooit worden!
Ik ben heel benieuwd naar jouw nabije toekomst en hoop echt dat er geen "gekke" dingen gaan gebeuren.